Aihe: Hyviä fender humbucker stratoja?
1 2
madu
07.12.2003 22:57:42 (muokattu 07.12.2003 22:58:20)
Nyt olisi hakusessa fenderin strato josta löytyisi tallasta jämäkkä humbuckeri. Voi olla mallia HSS tai sitten kahdellakin humpparilla kuten käsittääkseni big apple malli. Saako muuten noita Big Apple stratoja enää mistään? Niin ja nuo fenderin deluxe fat stratit ei kelpaa eli onko jäljällä vaihtoehtoja vai joutuuko käytettynä metsästämään esim. big appleja?

Saa olla Fender MIJ, MIM tai USA, kaikki valmistusmaat kelpaa. Saa olla myös Hardtail. Hinta mielellään siinä tonnin tuntumassa..
Ehdotuksia?
Yrittänyttä ei laiteta... samoihin hommiin uudestaan.
P2
07.12.2003 23:10:26
Ehdotuksia?

Osta mexico tai japsi ja vaihda pleksi, jossa reikä humpparille ja laita reikään humppari. As simple as that.
madu
07.12.2003 23:14:32
Osta mexico tai japsi ja vaihda pleksi, jossa reikä humpparille ja laita reikään humppari. As simple as that.

No tämä tietysti, mutta ensisijaisesti haussa sellainen jota ei tarvi heti modata. Pleksi + humpparikin maksaa ekstraa siihen kitaran päälle... Ja kun kolvi ei pysy kädessä niin vielä ammattilaisen kulut päälle niin menee rahaa helposti tuohon muutokseen 200€
Dr. Muff
07.12.2003 23:19:25 (muokattu 07.12.2003 23:19:37)

Voipi mennä jyrsintähommiksi. Kaikissa ei ole routtauksia humppareille.
Myykää mulle ja Screamer!
P2
07.12.2003 23:28:08 (muokattu 07.12.2003 23:35:06)
Voipi mennä jyrsintähommiksi. Kaikissa ei ole routtauksia humppareille.

Ainaki mun stankku mehicossa on. Ei siinä tarvi vaihtaa ku 2 johtoa. Jos ostat mikin käytettynä, hintaa tulee alle 100e. Ja stankkujahan saa n. 300e:lla, että ei oo kallis. Mulla ois muuten tommonen jenkkistraton humppari, sd:n pearly gates +, ylimääräsenä, viidellä kympillä irtoo.

Edit: Niin ja onhan mulla tommonen tortoiseshell-takahumpparireikäinen pleksikin ylimääräsenä.
N_Bates
08.12.2003 00:46:52

Meikäläinen osti kesällä käytetyn fender japsistarton.. tallaan ilmestyi taannoin Duncanin little 59, eli siis humppari singlecoilin koossa.. Toimii! En tiedä eroaako paljonkin soundeiltaan isosta humpparista, mutta hyvät rokkisoundit tuosta ainakin irtoaa. Ei ihan pärjää mun epi sheratonille, mutta se nyt on muutenkin astetta rokimpi kitara...

niin joo, tuossa mun stratossa ei olisi ollut tilaakaan normaalille humbuckerille.. mut toi onkin joku 62 reissue.. Jos meinaa ison hunpparin asentaa niin kannattaa tosiaan vilkaista sinne pleksin alle ennen kun marssii kauppaan mikkiä ostamaan..
http://www.hut.fi/~tvainio/kitaragalleria/
Arsca
08.12.2003 07:15:46
Nyt olisi hakusessa fenderin strato josta löytyisi tallasta jämäkkä humbuckeri. Saa olla Fender MIJ, MIM tai USA, kaikki valmistusmaat kelpaa. Saa olla myös Hardtail. Hinta mielellään siinä tonnin tuntumassa..
Ehdotuksia?

Ostin Kuukausi sitten Fenderin Highway 1 US specialin, humppari löytyi vakiona. Erittäin hyvä soitettava ja jämäkät soundit (katso oma kuva). Tyytyväinen olen ollut. Testailin kovasti meksikoitakin ja päädyin Highwayhin. Kitaran tilasin T-kaupasta kun sai yli 100 euroa edullisemmin...
...jos siihen tulee sähkö niin sittenhän se toimii...
Vilhelmus
08.12.2003 08:10:06

Big Appleja oli ainakin vielä tovi sitten pari Tammer-Piano ja -soittimessa, hinta tosin on uutena aika suolainen..
Ihan kuin Danny nuorena, paitsi ettet tarvi olkatoppauksia (-Steelin)
Burning Winter The Coveralls
Master of reality
08.12.2003 09:42:21
Mitäs se Dave Murray käytti? Thomannillahan myydään double fat stratoa
Rock´n´Roll ain't noise pollution!
madu
08.12.2003 10:11:54 (muokattu 08.12.2003 10:12:43)
Ostin Kuukausi sitten Fenderin Highway 1 US specialin, humppari löytyi vakiona. Erittäin hyvä soitettava ja jämäkät soundit (katso oma kuva). Tyytyväinen olen ollut. Testailin kovasti meksikoitakin ja päädyin Highwayhin. Kitaran tilasin T-kaupasta kun sai yli 100 euroa edullisemmin...

Tuollainen minullakin on kiinnostanut, ainoa on se, että finishit ei ole ainakaan kuvissa niin kauniita :)

On kyllä edullinen T-kaupassa... Minkälainen se humppari on soundiltaan?
Dr. Muff
08.12.2003 10:23:22
Tuollainen minullakin on kiinnostanut, ainoa on se, että finishit ei ole ainakaan kuvissa niin kauniita :)

On kyllä edullinen T-kaupassa... Minkälainen se humppari on soundiltaan?

Mä ainakin sain puhuttua sen hinnan samaksi kuin t-kaupassa. Olis säästäny postikulut vielä. Kyllä se sundbursti ihan asiallisen näköinen on viimeistelyltään, vähän vaan rupes arvelluttaa sen viimeistelyn kesto kun lueskelin käyttäjien kokemuksia. Etkö sä madu ollu tilaamassa jaappanista kitaraa? Noh, joku oli.

Ainaki mun stankku mehicossa on. Ei siinä tarvi vaihtaa ku 2 johtoa. .

Sun stankussas voipi olla, ja aika pitkälti ilmeisesti americanissa ja HW1:ssä on tilaa. Mutta japanilaisista ainakaan RI/classic malleissa ei ole tilaa humpparille.
madu
08.12.2003 11:03:24 (muokattu 08.12.2003 11:04:23)
Etkö sä madu ollu tilaamassa jaappanista kitaraa? Noh, joku oli

Juu se jäi tilaamatta kun hinnasta olisi tullut sama kuluineen kuin levytukussa. Tuli testattua sitä japskia ja totesin että sen kaulan profiili ei miellyttänytkään minua joten jäi tilaamatta...

Kyllä se sundbursti ihan asiallisen näköinen on viimeistelyltään, vähän vaan rupes arvelluttaa sen viimeistelyn kesto kun lueskelin käyttäjien kokemuksia.

Saako ton Highway1:sen humbuckerilla sunburstina?
Dr. Muff
08.12.2003 11:13:27
Tuli testattua sitä japskia ja totesin että sen kaulan profiili ei miellyttänytkään minua joten jäi tilaamatta...

Oliko siinä soft V-shape?

Saako ton Highway1:sen humbuckerilla sunburstina?

Fenkun sivuilla ei ole HW1:n kohdalla mainintaa koko sb-värityksestä, ei normimallissa eikä humpparimallissa. Jälkeenpäin on tullut ainakin normimalliin sb-väritys. So, you're guess is as good as mine=sun arvaukses on hyvä ku kaivos.
JeKo
08.12.2003 11:55:19 (muokattu 08.12.2003 11:56:49)

Mulla on tuolla torilla USA-Fenderi (American Fat Strat) myynnissä. Hinta 900 euroa. Tsekkaa, jos kiinnostaa.

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=16465
Arsca
08.12.2003 12:07:50
Minkälainen se humppari on soundiltaan?

"Ihan hyvä" koska ei ole kokemusta duncaneista tai vastaavista, mutta herkempi kuin vanhassa Epi LP studiossa.
Säröä irtoaa riittävästi hevitykitykseen ja etumikillä irtoaa bluesit. Erittäin monipuolinen. Eihän ole pois suljettua että humpparin joskus vaihdan kun rahaa kertyy...
...jos siihen tulee sähkö niin sittenhän se toimii...
madu
08.12.2003 12:09:45
Oliko siinä soft V-shape?

Taisi olla C shape eli semmonen todella paksu. Liian jykevä kaula mun pienille sormille.
skebajaba
08.12.2003 12:43:46
Mitäs se Dave Murray käytti? Thomannillahan myydään double fat stratoa

katohan onko thomannilla vielä ihan iron maiden stratoa?semmonen oli ainakin "taannoin" siellä.
elikä mikithän siinä oli just hotrailseja tai jotain little59sejä yms.
en kyl oo varma onko enää olemassa sielläkään.
-hei jätkät, vähän häpyä tohon touhuun!!!-
SURf
09.12.2003 15:45:13
katohan onko thomannilla vielä ihan iron maiden stratoa?semmonen oli ainakin "taannoin" siellä.
elikä mikithän siinä oli just hotrailseja tai jotain little59sejä yms.
en kyl oo varma onko enää olemassa sielläkään.

Mimmonen on muuten ero soundissa jos verrataan tommosta hotraili-tyyppistä ja perinteistä humbuckeria keskenään just stratomallisessa kepissä?
Get a haircut and get a real job.
Härski
09.12.2003 16:19:42
Niin ja nuo fenderin deluxe fat stratit ei kelpaa..

Miksi ei kelpaa? Mulla on sellanen, ja todella hyvin pelittää.
madu
09.12.2003 19:05:28 (muokattu 09.12.2003 19:07:00)
Miksi ei kelpaa? Mulla on sellanen, ja todella hyvin pelittää.

Käsittääkseni deluxe fat strattia saa vain kahtena värinä (306) Black ja (343) Pewter joista kumpikaan ei miellytä. Nyt joku sanoo tietenkin, että no miksi et maalaa sitä... :)

EDIT: Ja on sillä kitaran värillä väliä. Ainakin mulle :)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)