Aihe: Allround nuppia?! 1 2 | |
---|---|
![]() 20.07.2004 05:15:12 | |
Oon jo jonkin aikaa täs katellu putkinuppii, jolla taittuis nii pop/rock kuin myös numetalmättö. Tällä hetkellä arsenaalista löytyy Mesa/Boogien Nomad 55 nuppi, joka olis menossa vaihtoon. Tostahan ei valitettavasti lähe sitä mössösäröä, jolla vois runttailla kunnol. Spedua ei huvittais hommailla. Ehdotonta plussaa nupille olisi jalkakytkimestä ohjailtava efektilenkki(on/off), koska tähän mennessä kokeilemani efektilaitteet(Mm. Lexicon MPX550, TC G-Major..)syövät vahvistimen soundia bypass-tilassa turhan paljon. Kaappina muuten on Marsun JCM 800 1960A. Eli osaisko joku suositella nuppei/räkkivehkeit mulle edellämainittuun tarkoitukseen? Budjettii riittäis ny jonneki 1500 egeen, mieluummin jään vähän alle. Mutta jos löytyy loistava laite, ni kyl 2000 ois mahdollista maksaa. | |
![]() 20.07.2004 05:41:33 | |
Ehdottomasti kannattaa kipasta Musamaailmaan testaamaan ENGL Powerball nuppi. Järjettömän hyvä nuppi. Efektilenkkiä ei pysty katkomaan välistä mutta se on tehty parallel periaatteella jos se yhtään avittaa. Tosin ei käsittääkseni ole bufferoitu joten esim. G-Majorin kanssa ollut kuulemma ongelmia. (btw. oma G-Majorini ENGL 530 etusen ja Mesa 2:50 päättäri välissä serial kytkennässä ei syö saundia. Onhan sulla ollut G-Majorista hanat auki? Ja tiedäthän että siinä voi valita sisääntulevan signaalin voimakkuuden tai voimattomuuden?) "Oma kämppä on aina plussaa." - Aristoteles. | |
![]() 20.07.2004 09:43:22 | |
Ehdottomasti kannattaa kipasta Musamaailmaan testaamaan ENGL Powerball nuppi. Järjettömän hyvä nuppi. Efektilenkkiä ei pysty katkomaan välistä mutta se on tehty parallel periaatteella jos se yhtään avittaa. Tosin ei käsittääkseni ole bufferoitu joten esim. G-Majorin kanssa ollut kuulemma ongelmia. (btw. oma G-Majorini ENGL 530 etusen ja Mesa 2:50 päättäri välissä serial kytkennässä ei syö saundia. Onhan sulla ollut G-Majorista hanat auki? Ja tiedäthän että siinä voi valita sisääntulevan signaalin voimakkuuden tai voimattomuuden?) Toi on kyllä aikas metallinuppi. En itse mitään bluesia saanut irti. No jos monipuolista tarvitaan, menee melkein sitten noihin mallintaviin. Parashan niistä on Tietysti Voxin Valvetronix-nuppi. Sä oot varmaankin Mahe.
Hauska tutustua. | |
![]() 20.07.2004 10:48:01 | |
Englin Screamer-combosta ainakin lähti vartin testailulla tosi kauniit cleanit, kivat kevytrosot ja ärjyt mättösäröt. Luulisi myös nupista lähtevän samanmoiset soundit. I have a cunning plan | |
![]() 20.07.2004 11:05:08 (muokattu 20.07.2004 11:05:36) | |
Englin Screamer-combosta ainakin lähti vartin testailulla tosi kauniit cleanit, kivat kevytrosot ja ärjyt mättösäröt. Luulisi myös nupista lähtevän samanmoiset soundit. Juuri screamer nupin hankkineena voin kyllä suositella. Cleanit on hyvät. Mättöä ja säröä löytyy kyllä joka jampan tarpeeseen. Lisäksi crunch-kanava on hyvä. Toinen mikä tulee mieleen mikä itseäni kovasti mielytti ovat Hughess&Kettnerin nupit. TriAmp tai Duotone esimerkiksi. | |
![]() 20.07.2004 11:28:17 | |
Oon jo jonkin aikaa täs katellu putkinuppii, jolla taittuis nii pop/rock kuin myös numetalmättö. ... Budjettii riittäis ny jonneki 1500 egeen, mieluummin jään vähän alle. Mutta jos löytyy loistava laite, ni kyl 2000 ois mahdollista maksaa. Katsasta Kochin Multitone. Mulla on combo ja sillä soittelen coverbändissä kaiken rautalangasta suomirockin kautta kasariheviin. Lisäksi samalla pelillä soitan täsmämeteliä thrashin muodossa toisessa pumpussa. Custom-Sounds tuota Suomessa tarjoilee. | |
![]() 20.07.2004 11:38:49 | |
Katsasta Kochin Multitone. Mulla on combo ja sillä soittelen coverbändissä kaiken rautalangasta suomirockin kautta kasariheviin. Lisäksi samalla pelillä soitan täsmämeteliä thrashin muodossa toisessa pumpussa. Custom-Sounds tuota Suomessa tarjoilee. Moi Mites noi multitonen säröt? Mulla itellä on Twintone combo. On ollu paljon puhetta että multitonen säröt olis huonommat. Ootko testannu twintonea? Twintone on muuten loistava vehje, mutta siinä ei ole niin paljon eri vaihtoehtoa jalkakytkimen kautta kun multitonessa. "..tännehän mahtuu ku vanhaan rakennukseen." | |
![]() 20.07.2004 11:56:31 | |
Täältä kanssa yksi ääni ENGL:n Screamerille http://www.supremecourtband.fi | |
![]() 20.07.2004 12:23:31 | |
Mites noi multitonen säröt? Mulla itellä on Twintone combo. On ollu paljon puhetta että multitonen säröt olis huonommat. Ootko testannu twintonea? En ole Twintonea testannut, eikä mulla ole oikein muistikuvaa sen kuulemisestakaan. En siis pysty sanomaan, kummassa olisi paremmat säröt, enkä mä ole kuullut, että olisi ollut noiden säröjen eroista paljon puhetta. Voi ne olla Twintonessa paremmat, emmätiä. Kyllä mä säätämällä olen saanut hakemani soundit. Toisten löytämiseen meni vain enemmän aikaa kuin toisten. En siis oikein osaa kysymykseesi vastata. Mä luulin, että noiden vahvistimien ero olisi periaatteessa se kanava, jota Twintonesta ei löydy. Multitone on hyvä kaikenlaiseen musiikkiin. Ehkä tollasen tiukemman metallin soittamisessa se ei ole parhaimmillaan, mutta sen kanssa tulee kyllä varsin hyvin toimeen. Numetaljuntta sillä kyllä irtoaa, ketjun aloittajalle huomiona. | |
![]() 20.07.2004 13:36:32 | |
Kochii en ookaa ite päässy kokeilee. Mut löysin aika huonost noist Kocheist infoo. Mut ilmeisesti Twintonessa on molemmille kanaville yhteinen EQ? Englin Screamerin ostoo harkitsin tos aikasemmi, mut nimenomaa toi kanavien yhteinen EQ vähä häiritsi. Kocheissakaa ei taida tota efektiloopin on/off kytkintä olla? Ekaan vastaukseen, et kyl mä mixit efekteist oon täysil kääntäny, ja vahvistimen efektilenkin tasoil oon yrittäny leikkii. Mut eihän se ero niin katastrofaalisen suuri ole, etteikö sitä voisi kestää...:) | |
![]() 20.07.2004 13:40:30 | |
Toinen mikä tulee mieleen mikä itseäni kovasti mielytti ovat Hughess&Kettnerin nupit. TriAmp tai Duotone esimerkiksi. Triamppii oon itekki miettiny, sen kun sais vaa käytettynä!:)Tota vanhempaa triamppii ny onki näkyny, mut kuulemma ei oo nii laadukas ku MKII?! | |
![]() 20.07.2004 13:47:33 (muokattu 20.07.2004 13:50:42) | |
Käy ihmeessä Musikantissa testaamassa Englin Screamer nuppi. | |
![]() 20.07.2004 13:50:06 (muokattu 20.07.2004 13:51:58) | |
Sekoilin... | |
![]() 20.07.2004 13:55:16 | |
Kocheissakaa ei taida tota efektiloopin on/off kytkintä olla? Multitonen efektiloopin voi kytkeä siten, että vahvistimen oma kaiku kytkeytyy pois ja tällöin jalkakytkimellä voi saada efektiloopin on/off. En ole tossa moodissä käyttänyt, vaan olen pitänyt efektejä toisessa loopissa. Toivottavasti ymmärsin tuon toiminnan oikein, enkä jaa väärää tietoa. Näin sanoo manuaali (www.koch-amps.com): PARALLEL EFFECTS LOOP RETURN (FROM FX) : This jack disconnects the internal spring reverb and inputs external (effects) signal via the REV/FX MIX control at the front panel directly to the power amp where it is mixed with the original dry signal from the preamp. IF THIS LOOP IS USED, DIRECT SIGNAL MUST BE TAKEN OFF THE EFFECTS UNITS SIGNAL FOR EXAMPLE WITH ITS DRY/WET MIX CONTROL. | |
![]() 20.07.2004 14:06:09 | |
Käy ihmeessä Musikantissa testaamassa Englin Screamer nuppi. Testattu kyllä on...:) | |
![]() 20.07.2004 14:46:16 | |
Koch Powertone. Tehoa piisaa ja ja kaikkea muutakin. Vaan on niitä watteja hieman liikaa. Groooove is in heart! | |
![]() 20.07.2004 14:51:19 | |
Tää ei oo kyllä putkivehje, mutta Tech 21 trademark 300 -nuppi on kyllä aika monipuolisen tuntuinen vehjes. K100#9 | |
![]() 20.07.2004 14:55:55 | |
Tää ei oo kyllä putkivehje, mutta Tech 21 trademark 300 -nuppi on kyllä aika monipuolisen tuntuinen vehjes. Itellä aikanaan oli Trademark 60, ja olin tyytyväinen. Paitsi että mitään rankempaa mättösoundia siitä ei oikein saanut, mielestäni säro sellaiseen soitteluun on TM 60:ssa liian erotteleva. TM120:sta olen kokeillut ja siitä ei ainakaan saanut gainia läheskään tarpeeksi, calif-kanava on jotai iha ihme mössöä. Ja tietääkseni TM300 ja TM120 perustuu aika pitkälti samoille elementeille? Eli en oo aivan vakuuttunut tosta TM300:sen california-mallinnuksesta. Lisäksi sen efektilenkkii on haukuttu, erilliset spedut ei ilmeisesti pelitä ja joidenki prossujenki kaa ollu ongelmia? | |
![]() 20.07.2004 17:41:47 | |
Kochii en ookaa ite päässy kokeilee. Mut löysin aika huonost noist Kocheist infoo. Mut ilmeisesti Twintonessa on molemmille kanaville yhteinen EQ? Englin Screamerin ostoo harkitsin tos aikasemmi, mut nimenomaa toi kanavien yhteinen EQ vähä häiritsi. Kocheissakaa ei taida tota efektiloopin on/off kytkintä olla? Twintonessa on kanaville omat sävynsäädöt (treble, middle, bass). Muista Kocheista en tiedä, mutta ainakaan Twintonessa ei ole efektiloopin on/off kytkintä. OSTAN: Hamer USA strato/tele! Muitakin malleja voit tarjota! | |
![]() 20.07.2004 18:21:50 | |
Twintonessa on kanaville omat sävynsäädöt (treble, middle, bass). Muista Kocheista en tiedä, mutta ainakaan Twintonessa ei ole efektiloopin on/off kytkintä. Oikein, twintonessa ei saa footswitchillä kun puhdaskanava/särökava, sekä mastervola on/off vaihtoehdot. Mikä on vähän sääli koska siitä lähtee todella laaja kirjo eri soundeja. Englin screamerissä saa hyvin puhtaalle kanavalle pikku säröt ja särökanavalle viel enempi säröä z-5 jalkakytkimel wich is nice.. "..tännehän mahtuu ku vanhaan rakennukseen." | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)