Aihe: Fenderin kielet
1
DJ Lattialuukkukoira
07.08.2004 23:12:57
Fenderin kielet soivat kyllä mukavasti vähän aikaa, mutta noin viikon jälkeen ne muuttuvat täysin mustiksi! Ihan tosi! Kitarassani oli tässä vähän aikaa sitten kaikki kielet Fenderiä ja eräänä päivänä katkesi sitten B. Vaihdoin samalla G:n kun se oli niin musta. Kotiin tultuani(olin eräällä leirillä) vaihdoin kaikki muut paitsi ne uudet Fenderit Electro-Harmonixeihin eikä ole todellakaan mennyt mustaksi taikka epäliukuvaksi. Nyt ne loputkin Fenderit sitten menivät soittokelvottomiksi.

Onko kukaan muu huomannut tätä?
Härski
07.08.2004 23:20:23
Joo, eihän Fenderin kielet ole mitään kieliä. Ne ovat vain epämääräisiä vaierin pätkiä, jotka on pakattu harhaan johtavasti kielipakkauksiin. Eli ei hyviä kokemuksia mulla.
Aleksi-serkku
07.08.2004 23:54:01
Fenderi on halpoja, ja tämmöselle sunnuntai kitaristille ihan ok-kamaa, kun kitaraa tulee rämpättyä noin kerran viikossa. Bassoa sitten päivittäin, nyt taitaa olla kiinni G&L:t.
Trust me, I know what I'm doing! MEKKALA #4
Joees
07.08.2004 23:59:20
Fenderin kielet soivat kyllä mukavasti vähän aikaa, mutta noin viikon jälkeen ne muuttuvat täysin mustiksi! Ihan tosi! Kitarassani oli tässä vähän aikaa sitten kaikki kielet Fenderiä ja eräänä päivänä katkesi sitten B. Vaihdoin samalla G:n kun se oli niin musta. Kotiin tultuani(olin eräällä leirillä) vaihdoin kaikki muut paitsi ne uudet Fenderit Electro-Harmonixeihin eikä ole todellakaan mennyt mustaksi taikka epäliukuvaksi. Nyt ne loputkin Fenderit sitten menivät soittokelvottomiksi.

Onko nuo Electro-Harmonixin kielet minkälaiset? En ole testannut mutta voisi joskus antaa niille mahdollisuuden näyttää mihin pystyvät.
Groooove is in heart!
DJ Lattialuukkukoira
08.08.2004 00:01:22
Onko nuo Electro-Harmonixin kielet minkälaiset? En ole testannut mutta voisi joskus antaa niille mahdollisuuden näyttää mihin pystyvät.

Aivan mahtavat ne on!
Joees
08.08.2004 00:06:42
Aivan mahtavat ne on!

Kai se sitten täytyy kokeilla tässä joskus. Mulle nuo Ernie Ballit on vain aika kurkot kielet. Tykkään niistä ihan nelivetoa.
Groooove is in heart!
Kimmo72
08.08.2004 01:38:36
Ynkkä J. käyttää Fenderin kieliä
(jos tällä nyt sitten on edes mitään merkitystä)
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan
Härski
08.08.2004 08:23:44 (muokattu 08.08.2004 11:13:07)
(jos tällä nyt sitten on edes mitään merkitystä)

No tämä on taas niitä asioita, jotka vain vahvistavat niiden huonouden.
Jucciz
08.08.2004 10:29:17
No tämä on taas niitä asioita, jotka vai vahvistavat niiden huonouden.

Aika härskisti sanottu. ;)

Joskus käytin muutaman setin Fenderin kieliä, sillä ne olivat yhteen aikaan ainoita ei-halpiskieliä, joita sai Thomannilta 11-settinä (Elixiriin ei ollut varaa): eivät ainakaan pikaisen testauksen jälkeen olleet mitenkään erityisen hyviä tai huonoja. Sellaista peruskamaa, sanoisin. Ihan toimivia, eivät ainakaan yhtään huonompia kuin D'Addariot.

Taisivat olla näitä:
http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-142865.html
Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin.
GuitarMonster
08.08.2004 12:01:10

Minä.

Mun pitäis muuten alkaa käyttää jotain kunnon kieliä. Voe voe.
GuitarMonster
08.08.2004 12:01:42

Hoho. Ynkkä käytti sitä ja Ynkkä käytti tätä. Hohhoijaa.
Sammakko
08.08.2004 12:33:55

Joskus käytin muutaman setin Fenderin kieliä, sillä ne olivat yhteen aikaan ainoita ei-halpiskieliä, joita sai Thomannilta 11-settinä (Elixiriin ei ollut varaa): eivät ainakaan pikaisen testauksen jälkeen olleet mitenkään erityisen hyviä tai huonoja. Sellaista peruskamaa, sanoisin. Ihan toimivia, eivät ainakaan yhtään huonompia kuin D'Addariot.

Elixirit on huonoja. D`Addariot on hyviä.
"Hay que ser muy limpio, es la sangre de Nuestro Senor Padre Eterno."
Ze Kink
08.08.2004 12:37:13
Elixirit on huonoja. D`Addariot on hyviä.

No en nyt tiedä. D'addarion klasarikielet on kyllä parhaita, mutta sähkiskielistä kuolee soundi nopeasti mun mielestä. Itse suosin Ernie Ballia tällä hetkellä, seuraavaksi kokeilen varmaan noita Electro Harmonixeja tai Dr:iä. Fenderin kielistä ei itsellä ole pahemmin kokemusta, bändin toinen kitaristi tosin soitti niillä aika pitkään.
Kimmo72
08.08.2004 16:20:15
Hoho. Ynkkä käytti sitä ja Ynkkä käytti tätä. Hohhoijaa.

Kunhan nyt mainitsin vaan...
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan
Spez
08.08.2004 16:33:57 (muokattu 08.08.2004 16:34:24)
D`Addariot on hyviä.

Nuo 'kuolevat' todella nopeasti, jolleivat ehdi katketa jo virittäessä. No itse soittelin ehkä 10 tuntia ja sitten B jo katkesi. Fenderin kieliä oli mulla joskus stratossa, eipä juuri kehumista. Ernie Balleja kannattaa kokeilla.

Edit: Typö
Jason Becker.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)