Aihe: Big Muff + transistori vahvari
1
nuge
15.08.2004 13:27:44
Moi!

Katselin haulla läpi vanhoja keskusteluja Big Muff pedaalista. Yksi asia jäi kuitenkin erityisesti mietityttämään..

Kuulostaa tuo Big Muff miltään transistori vahvistimen kanssa? Osa pedaaleistahan ei tunnu oikein toimivan muiden kun putkivahvistimien kanssa.

Kokeilin Roger Mayerin pedaalia (stone fuzz) transistori vahvistimen (edullinen treenivahvari) ja tuntui, että "jotain" jäi puuttumaan ja soundi tuskin oli se mikä oli tarkoitettu.

Tuo tosin oli jo etukäteen tiedossa mutta jääräpäisyys voitti :)

Eli, olisiko edessä yhtä toivoton yhtälö tuon Big muffin kanssa?
Explorer
15.08.2004 14:48:36
Kuulostaa tuo Big Muff miltään transistori vahvistimen kanssa?

Transistorivahvistin on yhdyssana.

Mulla toimii hienosti sekä amerikkalainen että venäläinen muffi Trademark 10:n kanssa, joka on trankkupeli. En usko että muffin kanssa tulisi ongelmia erityisesti trankkuvahvareiden kanssa, mutta jos haluaa pelata varman päälle, niin kannattaa hommata jostain testikappale jota testata oman vahvistimen kanssa.
This fractal illusion burning away all structure toward the obscene.
Jimi
15.08.2004 15:48:44

Moi!

Katselin haulla läpi vanhoja keskusteluja Big Muff pedaalista. Yksi asia jäi kuitenkin erityisesti mietityttämään..

Kuulostaa tuo Big Muff miltään transistori vahvistimen kanssa? Osa pedaaleistahan ei tunnu oikein toimivan muiden kun putkivahvistimien kanssa.

Kokeilin Roger Mayerin pedaalia (stone fuzz) transistori vahvistimen (edullinen treenivahvari) ja tuntui, että "jotain" jäi puuttumaan ja soundi tuskin oli se mikä oli tarkoitettu.

Tuo tosin oli jo etukäteen tiedossa mutta jääräpäisyys voitti :)

Eli, olisiko edessä yhtä toivoton yhtälö tuon Big muffin kanssa?

mulla on toi venäläinen ja ei ainakaa mun tansistorin kans oikee toimi. Sit mulla on treeneissä putki fender ja siinä toimii. Mut se mun tansistorivahvari onki sellanen mini eikä siinä oikee mikää kuulosta hyvältä.
Siis mikä? Missä? Millon? Häh? En ymmärrä?
Exhausted
15.08.2004 17:31:33

säröpedaaleilla on tapana moninkertaistaa vahvistimen saundiominaisuuksia. muistan kun vertailin marshall valvestateni kanssa putki- ja trankkuetuastetta. valvestateissahan särökanavassa on putki mutta puhtaassa ei. säädin särökanavasta puhtaan laittamalla gainit lähes nollaan ja yritin equttaa kummastakin mahdollisimman saman saundin niin ettei lopulta tapahtunut mitään eroa kanavaa vaihtaessa. sitten pistin kitaran ja vahvarin väliin boss ds-1:n. särökanavan kanssa se kuullosti jopa siedettävältä, mutta puhtaaseen kanavaan se oli aika moottorisaha vaikka kaikki tonet otti pois.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)