Aihe: Marshall Valvestate VS-100 & Marsun kaappi ebaystä
1
Angus
19.08.2004 08:56:06

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll … 894453&rd=1&ssPageName=WD2V

Mitäs mieltä, onko kannattava ostos? Tämä ei ilmeisestikään ole tuota ensimmäistä Valvestate-sarjaa, mites soundi tässä? Tavoitteena olisi sellainen AC/DC tyylinen rokki-soundi.

Entäs tuo kaappi? Kokemuksia kenelläkään?

Arvostaisin kaikenlaista tietoa, kokemuksia ym.
"AC/DC:tä koskevissa hätätapauksissa ottakaa välittömästi yhteys nimimerkkiin Angus"! 8-) - JaniTheRock
PoLFus
19.08.2004 09:16:16

älä viitti. AC/DC soundi trankusta?! Valvestate on kirottu sana täällä m.netis. Perinteinen, mutta paras:

osta vaikka 15-30 w putkipeli. Ja se on siinä.
"polfus, eipä tuolla väittämällä sun sanomana ole pohjaa eikä merkitystä" - Tianzi
Angus
19.08.2004 10:30:29

No mikäs olisi joku hyvä täysputki-nuppi ko. soundiin?
"AC/DC:tä koskevissa hätätapauksissa ottakaa välittömästi yhteys nimimerkkiin Angus"! 8-) - JaniTheRock
Ben_D
19.08.2004 10:34:54

Marshall JCM-800 2203 tai 2204. Todella hyvä moneen muuhunkin soundiin.
http://www.jatkoaika.com
Hanok
19.08.2004 10:37:36
Tuollainen AC/DC-ruttu on juuri sitä mitä tuosta Valvestatesta ei irtoa. Ei voi suositella. Tuon saman vahvistimen combo-mallina omistaneena voin sanoa ettei siitä oikein muuta irtoa kuin hevisirinää, josta siitäkin puuttuu kaikki muna. Soundaa ponnettomalta 412-kaapillakin. Ja se sirinä alkaa melko pian raivostuttaa toden teolla, kun sille ei voi tehdä oikeastaan yhtään mitään.

Olen myös sitä mieltä että kannattaa mieluummin hommata joku putkicombo, siitä on varmasti iloa pidemmäksi ajaksi kuin Valvestatesta.

Se täytyy sentään sanoa Valvestaten hyväksi kuitenkin, että luotettavia pelejä ne ovat.
Exhausted
19.08.2004 15:26:08

Angushan itse käyttää Marshallin JTM 45 - nuppia ja Malcom SLP-nuppeja. Enpä nyt kyllä osaa sanoa mikä olisi sopiva halpa vaihtoehto tähän
Exhausted
19.08.2004 15:27:06

Se täytyy sentään sanoa Valvestaten hyväksi kuitenkin, että luotettavia pelejä ne ovat.

minulla on vähän toisenlaisia kokemuksia. Omaan VS100R-comboon tuli ties minkälaista kosketushäiriötä aina kerran vuodessa ja kaverin VS65:stä paloi elementti parin kuukauden käytön jälkeen
Chemo
19.08.2004 15:38:39

Lisätään sopivien Marshallien listaan Jubilee: esim. 50 W pienikoteloinen nuppi 2553 (jollainen mulla on), sopii AC/DC:n soittamiseen vallan mainiosti.
Ramalamadingdong.
booster
19.08.2004 16:18:56
Joku putki-marsu kannattaa tosiaan mieluummin katsella. Tai en tiedä, kyllä varmasti muistakin merkeistä löytyy soveliaita. Jos ostat 1975 -vuoden jälkeen tehdyn pelin, niin ehkä kannattaa käyttää sitä master-volume tapissa, ikäänkuin sitä ei olisikaan. Siten saa soundiin sellaista tietynlaista munaa.
Ostetaan:
-keinokuorma
-looppiboksi tai Line Selector
Tarjoa!
Miikathebest
19.08.2004 16:32:58

Ekan kerran pääsen täällä suosittelemaan Marsun DSL50 nuppia... Siitä lähtee tuon ko. soundin lisäksi jopa hyvät cleanit, sekä kovemmankin luokan säröä. Melkoisen monipuolinen laite tuo tuntuu olevan.

Onneksi se ei pelkästään riitä ihan metallicamössöön, mutta erillisellä siristimellä alistuu siihenkin.
Ota se mikä on paras, äläkä valita!
Miika Rocks It - Miika's Vision
Angus
19.08.2004 16:34:10

Mites tuollainen Marsun Jubilee 2555 100W-nuppi (tämähän on putkinuppi, jos olen oikein ymmärtänyt?) sopisi tarkoituksiini, jos tuollaisen käytettynä budjettiini sopivaan hintaan löytäisi?

http://www.harmony-central.com/Guit … /Data/Marshall/2555_Jubilee-01.html
Hannu H.
19.08.2004 16:37:54

Lisätään sopivien Marshallien listaan Jubilee: esim. 50 W pienikoteloinen nuppi 2553 (jollainen mulla on), sopii AC/DC:n soittamiseen vallan mainiosti.

Komppaan! Itsellä myös kyseinen nuppi ja hyvin lähtee ac/dc:t
"May the tone be with you"
Angus
19.08.2004 16:41:15

Komppaan! Itsellä myös kyseinen nuppi ja hyvin lähtee ac/dc:t

Kuulostaa varteenotettavalta vaihtoehdolta, missä hintaluokassa noita suunnilleen käytettynä saisi?
Miikathebest
19.08.2004 16:52:00 (muokattu 19.08.2004 16:52:36)

Kuulostaa varteenotettavalta vaihtoehdolta, missä hintaluokassa noita suunnilleen käytettynä saisi?

alle 500€ on muistaakseni pyydetty...
Miika Rocks It
Angus
19.08.2004 16:56:24

alle 500€ on muistaakseni pyydetty...

Kuulostaa hyvältä. Olisi mukava lukea vielä lisää kokemuksianne ko. nupista, mites esim. cleanit?
Chemo
19.08.2004 17:03:27

mites esim. cleanit?

Yllättävän hyvät, ollakseen tuommoinen perinteisesti rokkisärökoneeksi luokiteltu peli. Jubileen cleanit ovat kelvanneet mulle coverkeikoilla, mutta surf/rautalankatouhuja varten ostin Fenderin, koska siinä soundivaatimukset ovat erittäin kovat ja vääräntyyppiset Marsulle.

Kysy vaan lisää jos haluat tietää tuosta enemmänkin. Tuo on ollut mulla matkassa vuodesta 1988 - saatan joihinkin kysymyksiin osata vastatakin ;-)

Toi 2555 minkä mainitsit on tuon saman sarjan 100 W nuppi, en oo omistanut sellaista mutta on tullut seurattua lähietäisyydeltä moista. Tykkään enemmän omasta 50 W:ni - ja muutenkin aika yleisesti ajatellaan että 100 W Marsu on vähän liikaa.
Ramalamadingdong.
Miikathebest
19.08.2004 17:17:39 (muokattu 19.08.2004 17:18:30)

Kuulostaa hyvältä. Olisi mukava lukea vielä lisää kokemuksianne ko. nupista, mites esim. cleanit?

Joskus kaupassa testasin...

Rokittaa kovin. Sen aikaisten vertailukohteiden vähyyden takia en osaa sanoa hirveästi, mutta kyllä hakkaa mallintavan bossin aika selvästi. Reagoi paremmin soittoon.
Eikä ne cleanitkään yhtään huonot olleet.

EDIT: ...niin ja käytä hakua!
Miika Rocks It
Angus
19.08.2004 17:27:56

EDIT: ...niin ja käytä hakua!

Jep, mutta kun tämä topic nyt sattui kääntymään jo tuohon missä pari tyyppiä tuota ko. nuppia suosittelivat niin jatkoin vaan keskustelua.
Hannu H.
19.08.2004 17:58:45 (muokattu 19.08.2004 18:05:51)

http://koti.mbnet.fi/hannu-h/jubilee/

Tein pikaseen pari samplea ja teen vielä lisää kuhan ehdin. Jos noista nyt jotain käsitystä sais.

Mikki on huono (joku vivanco dynaaminen) joten vähän vääristää.

EDIT: laitetaan sanallista nyt sitte vielä...

Cleanit kelpaa mulle kaikkeen mitä tulee soitettua (country ja rautalanka ei kuulu repertuaariin ja niihin tämä ei kyllä sovikkaan). Perus rock/heavy/blues sun muut cleanit luonnistuvat mallikkaasti. Säröt menevät kevyestä rutusta aina hard rockiin. Metallit ei ilman lisäpolkusinta irtoa (ainakaan mun mielestä). Säröä löytyy mutta loppuakohden se menee vähän mössöksi (vanhat putketko mulla vai kuuluuko ihan malliin?)
"May the tone be with you"
Angus
19.08.2004 22:35:41 (muokattu 19.08.2004 22:40:31)

http://koti.mbnet.fi/hannu-h/jubilee/

Tein pikaseen pari samplea ja teen vielä lisää kuhan ehdin. Jos noista nyt jotain käsitystä sais.

Kiitos sampleista, kuulisin mielellänikin lisää!

Cleanit kelpaa mulle kaikkeen mitä tulee soitettua (country ja rautalanka ei kuulu repertuaariin ja niihin tämä ei kyllä sovikkaan). Perus rock/heavy/blues sun muut cleanit luonnistuvat mallikkaasti.

Kuulostaa sopivalta minulle, epäilen vahvasti, että countryä tai rautalankaa tulisin paljoa soittamaan :-)

Säröt menevät kevyestä rutusta aina hard rockiin. Metallit ei ilman lisäpolkusinta irtoa (ainakaan mun mielestä).

Kuulostaa juuri sopivalta minulle, koska en todellakaan tule tarvitsemaan mitään metallisäröä.

Kiitoksia vinkeistä, mielellään kuulisin vielä lisääkin jos kerrottavaa löytyy.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)