Aihe: Edullinen multiefekti
1
ShadowDude
21.12.2016 20:00:08
Vanha ja uskollinen Flextone III tuottaa edelleen itseäni miellyttäviä soundeja, mutta sen roudaaminen ei näillä pulkannaruilla ole tähän mennessä hymyilyttänyt vielä kertaakaan. Halajaisin siis multiefektiä minkä voisin keikkapaikoilla vain lyödä kiinni PA:han ja saada soundit sitä kautta ulos.

Mun budjetilla (ei käytettynä enempää kuin 400€) Line6 HD500X lienee paras vaihtoehto? Ihan pelkästään jo editointiohjelmankin puolesta. Tiedän, että satsaamalla saisi parempaa, mutta tämänhetkisillä tienesteillä ei vain ole varaa parempaan. Ja sen on oltava nimenomaan lattiamallin laite.
Perinteiset kitarat ja digitaaliset vahvistimet.
BugBadWolf
21.12.2016 20:33:54
Tuossa hintaluokassa olet kyllä todennäköisesti vain kahden vaihtoehdon varassa. Joko se on satanen Boss, tai viissatanen HD. Kumpikin toimii erinomaisesti ja eroja on oikeastaan vain käyttöliittymässä. Se, kenen mielivahvistimet on mallinnettu missäkin ja kuinka hyvin, kannattaa jättää kokonaan pohtimatta. Totuus on se, että oikeita vahvistimia sieltä ei saa, mutta vähintäänkin tarpeeksi lähelle osuvia mallinnuksia senkin edestä.

Molemmat mainitsemani vermeet vaikuttavat kestäviltä ja toimivilta. Itse astuisin tietokoneohjelman takia Line6:n puolelle, mutta esim jäsen TTV tykkää BOSSilaisesta enemmän. Molemmat lienevät yhtä oikeassa. Tämäkin siis enemmän makuasia. Toiminnotkin ovat suunnilleen samat, vaikka eri paikoissa. Kurkkinet tuubista videoita ko aiheesta ja valitset omaa silmää miellyttävämmän.

On siellä toki tarjolla Digitech ja Zoomkin, vaan ne eivät paini ihan samassa sarjassa. Se pitää kuitenkin Digitechistä sanoa, että efektipuolella ne ovat tienneet mitä tekevät jo pitkään.
En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D
Confidentum
21.12.2016 22:01:21 (muokattu 21.12.2016 22:04:07)
Riiputtelee varmaankin paljolti, millaiseen musaan ja miten laajalla paletilla maalailet.
Tämä oli toimiva vermes ainakin meikäläiselle tovin aikaan https://www.thomann.de/fi/tech_21_fly_rig_5.htm

Tämän ehki nyt tosin mieluummin käytettynä hankkisin samaan tarkoitukseen https://www.thomann.de/fi/tech_21_rk_5.htm

Nuohan menee kitaralootassa kepeesti mukana. Jos viitsii kassia kantaa, niin kai se vanha VOX Tonelab SE edelleen on hyvä
Sir Anthony
22.12.2016 17:28:15

ShadowDude:...Halajaisin siis multiefektiä minkä voisin keikkapaikoilla vain lyödä kiinni PA:han ja saada soundit sitä kautta ulos...

Edellä mainittu Bossin GT-100 on mainio efektilankku, mutta ulostulot siinä on toteutettu balansoimattomilla 6,3 mm jakeilla. Voin olla väärässäkin ja tilanteita on toki erilaisia, mutta useimmiten sinne FOH:n on kivempi syöttää balansoitua signaalia ja lavahaut on kuitenki XLR-liittimillä. Toki voit hommata plugi-xlr piuhat ja DI-purkin jos tarvetta on, mutta se on aina "ylimääräistä" huolehditavaa. Ehkä tämän takia kallistuisin HD500X:ään. Disclaimer: GT-100:n olen omistanut, HD500:sta en.

Jos vallan villinkortin haluaa, niin Zoom G3 (nimenomaan G3, ei G3n) saattaisi olla myöskin edullinen kokeilemisen arvoinen juttu.
"Tonni käteen ja finaaliin asti"
DirtyFingers
22.12.2016 20:46:03 (muokattu 22.12.2016 20:46:38)
Eleven Rackin saa varmaan käytettynä tuolla hinnalla?

E: Jaa olisi pitänyt lukea paremmin.
Come with me for fun in my buggy
mikaki
23.12.2016 10:00:42

Sanoisin että noista vaihtoehdoista gt-100 taikka hd500 tai 500x tuut pärjäämään vallan hyvin.
- patella luksaatio herkkusienillä , kiitos -
WanhaWetäjä
23.12.2016 12:01:10

mikaki: Sanoisin että noista vaihtoehdoista gt-100 taikka hd500 tai 500x tuut pärjäämään vallan hyvin.

M.netin torilla on/oli (?) ainakin yks HD 500 hintaan 250€, ominaisuudet riittävät hyvin suoraan PA-soittoon kuin myös vaikkapa himassa oman soiton tallentamiseen ja ylipäätään kotisoitteluun.
Outputeista saa livetilanteessa kuuntelun vaikkapa aktiivikulmaan, ite tykkään siitä että kitara tulee omasta monnarista, muu bandimetakka sitten yleismonnarista.
HD 500X on tietty hieman paranneltu versio, prossutehoa enemmän ja ihan hyvänä lisänä global EQ eli ulostulevaa ääntä voi säätää tarvittaessa paikan mukaan ilman että tehtyjen patchien asetukset muuttuvat.
Mulla on ollut nuo molemmat HD:t, mitään mullistavaa eroa noissa ei siis ole, samat mallinnukset ja lisää saa ostaa Line6 Storesta.
Mutta jos löytää HD 500x:n käytettynä niin mieluummin se kuin HD 500, toki kannattaa miettiä onko se ehkä satkun/puolentoista hintaero global EQ:sta ja hieman suuremmasta prossutehosta maksamisen arvoista....
Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla!
ÄrGee
23.12.2016 12:11:44
WanhaWetäjä: M.netin torilla on/oli (?) ainakin yks HD 500 hintaan 250€,

190 ja 200e oli halvimmat mitä äsken näin torilla :) Ei tuosta varmaan hinta/laatusuhde parane tuon tyyppisissä laitteissa.
Ibanez-pervo, kamarunkkari kitaristi.
ShadowDude
23.12.2016 12:22:53
Kiitos kaikille vastauksista! Löysin käytettynä HD500X:n 280 eurolla ja mukaan tulee vielä olkalaukkukin. Tuolle vielä kaveriksi DT 990 Pro -kuulokkeet niin alkaa ahkera käytön opettelu.
Perinteiset kitarat ja digitaaliset vahvistimet.
Pelimonni
25.12.2016 02:50:40
ShadowDude: Vanha ja uskollinen Flextone III tuottaa edelleen itseäni miellyttäviä soundeja, mutta sen roudaaminen ei näillä pulkannaruilla ole tähän mennessä hymyilyttänyt vielä kertaakaan. Halajaisin siis multiefektiä minkä voisin keikkapaikoilla vain lyödä kiinni PA:han ja saada soundit sitä kautta ulos.

Mun budjetilla (ei käytettynä enempää kuin 400€) Line6 HD500X lienee paras vaihtoehto? Ihan pelkästään jo editointiohjelmankin puolesta. Tiedän, että satsaamalla saisi parempaa, mutta tämänhetkisillä tienesteillä ei vain ole varaa parempaan. Ja sen on oltava nimenomaan lattiamallin laite.

Jaa lattia. Alesis kelpaa mulle, räkki.
Aivan sama mitkä on pääteputket. Eipä vaikuta saundiin pätkän vertaa. 5e3 parani huomattavasti, kun vaihdoin V30 WGS Reaperiin. Tärkeintä on säröputki, ja ensimmäinen, jos haluaa puhdasta. Ditto. Flashback, nähty. Ei Minulle. Nova. Ditto Looper
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)