Aihe: Line 6 Pod X3 Live
1
Guitar_Miller
19.12.2016 23:13:01
Sain lainaan enolta tämmösen nykyään jo vähän vanhemman puoleisen Pod X3 liven. Saakos tästä jotain hyviä säröjä/saundeja irti? Kertokaa ja jakakaa.
min
20.12.2016 04:23:37 (muokattu 20.12.2016 04:25:33)
Guitar_Miller: Sain lainaan enolta tämmösen nykyään jo vähän vanhemman puoleisen Pod X3 liven. Saakos tästä jotain hyviä säröjä/saundeja irti? Kertokaa ja jakakaa.

No, sehän on vähän kuuntelijan korvassa. Saa ja ei saa:) Kyllä siitä hervottomalla vääntämisellä jotain saa irti. E tkylläkään maininnut minkälaista säröä haet.

Itselläni oli tuo, silloin kuin se oli line6:sen "lippulaiva" ja olin suht tyytyväinen soudeihin....mutta sitten tuli hommattua "kultaisten muistojen" perässä noin vuosi sitten kokeiluun taas tuo. Ja....hirveetä paskaahan siitä irti sai:)

Ja tämäkin vertaus on Pod HD500x:ään. Jos omistaisin amplifiren, helixin, ym. high endin mallintavan, niin luultavasti HD kuulostaisi hirveeltä kuralta:)

Mutta tämä ei missään nimessä tarkoita, etteikö ko. laitetta kannattaisi kokeilla ja hakea niitä soundeja, jotka miellyttävät omaa korvaa:)
WanhaWetäjä
21.12.2016 08:09:47

Riippuu käyttötarkoituksesta hyvin paljon, kotinauhotteluun ok, oma POD historia on POD 2.0, XT Live, HD 500, HD 500X ja nyt Helix. Kaikista on saatu "hyviä soundeja" ja kaikilla on myös keikkailtu, siinä kohtaa eli livesoitossa ilmenee suurin ero uuden ja vanhan sukupolven vermeillä eli soittotuntuma on uusissa eri maailmasta.
Hyvä soundihan on sinänsä yhdistelmä monesta asiasta alkaen soittajasta. Ko laitteesta löytyy varmasti videoita juutuubista.
Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla!
Decadetroll
21.12.2016 10:08:25 (muokattu 21.12.2016 10:13:01)
Mulla on yhä edelleen x3 live tietokonepöydän alla poljettavana. Käytän äänitykseen ja muuhunkin soittteluun säännöllisesti. Kyllä siitä saa hyviä saundeja esiin, kun jaksaa hieman perehtyä ja säädellä. Jos olisi mahdollisuus, niin laittaisin toki uudemman ja hienomman mallintavan, vaikkapa 11rackin tms, mutta kyllä tuollakin pärjää vallan mainiosti yhä edelleen.

Ainoa vika tuossa on ollut se, että ensimmäisen saundipankin kytkin pääsi irtoamaan (on muuten kiinnitetty kuumaliimalla ihan tehtaalla), mutta nopsaa avausta ja paria kuumaliimapuikkoa (kiinnitin loputkin piirilevyt ja kytkimet paremmin paikoilleen) myöhemmin laite oli taas kuin silloin, kun sen ostin käytettynä muistaakseni 2010.

Oli muuten paras ja kestävin 150e sijoitus musakamaan mitä olen tehnyt...
I am therefore leaving immediately for Nepal, where I intend to live as a goat. Master of Teräskäsi 2016
Exhausted
21.12.2016 10:32:22

Decadetroll
21.12.2016 12:16:34
Exhausted: https://www.youtube.com/watch?v=YQe … =PLj1NoTZelj6Ndm8_gSEB1jDNnOvcRbA36

Tommosia ambienttisaundeja joskus väsäilin

Löytyy meikän livestä sun patcheja ihan kivasti...
I am therefore leaving immediately for Nepal, where I intend to live as a goat. Master of Teräskäsi 2016
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)