vale 05.11.2003 08:50:14 | |
---|
Elikkä mulla on kokemusta vain Seymour Duncanin mikeistä ja EMG:n mikeistä. Nyt olen hankkinut Ibanez RG 550:n jossa on lehmus body (tottahan toki) ja edessä olisi mikkien vaihto operaatio. Tällähetkellä kitarassa on alkuperäiset IBAn mikit, eli V1 ja V2 humbuckerit ja keskellä S1 single coil. Aluksi olen vaihtamassa kaulaan ja tallaan mikit ja myöhemmin myös sen single coilin keskellä. Olen ajatellut tällä kertaa ostaa Dimarziot. Itse olen pohtinut seuraavan laista asetelmaa: Kaula: Dimarzio PAF Pro Talla: Dimarzio Super Distortion. Joskus sitten keskelle Dimarzion blue Velvet kaula mikki. Ehdottakaa mulle mitkä mikit toimisi parhaiten tuossa kitarassa. Olen suunnitellut tuota Super distortionia koska siinä ei ole niin hirveää potkua tolla keskialueella, vai onko korkeasta keskialueesta hyötyä tuon lehmus bodyn kanssa? Niin ja musatyyli on hard rockista humppaan.. Eli en suosi mitään 1000 kilo ohmisia mikkejä.. Rock n' Roll is the only way to DIE |
battery 05.11.2003 09:34:52 | |
---|
Itse vaihdoin tohon washburniin (cs-780) Dimarzion Evolutionin tallaan ja täytyy sanoa, että olen pitänyt.. Semmonen tarkan olonen mikki ja säröt hoituu tosi kivasti Shades of god |
vale 05.11.2003 11:10:41 | |
---|
Toi evolution voisi kieltämättä olla hyvä mikki. Sopiveasti tota tehoakin... Hmm.. Laitetaan mietintä myssyyn. Täytyy sitten kuun puolivälissä tehdä tilaus... Vale Rock n' Roll is the only way to DIE |
LaXu 05.11.2003 11:35:57 | |
---|
Jos haluat säästää, voit jättää sen S1 keskimikin siihen. Mielestäni se on ihan ok ja toimii oikein hyvin laadukkaampien humbuckereiden kaverina. |
PekkaM 05.11.2003 11:57:56 | |
---|
Suosikkini tallaan ovat Tone Zone ja Evolution. Ehkä tuohon Evoon nykyään kallistun enemmän. Osta JEM77BFP! |
-K- 05.11.2003 18:04:00 | |
---|
Suosikkini tallaan ovat Tone Zone ja Evolution. Ehkä tuohon Evoon nykyään kallistun enemmän. Näytä minäkin suosittelen, minä tosin kallistun tone zoneen enemmän. Ei suotta elämys. |
PoLFus 05.11.2003 18:05:05 | |
---|
itselläni on evo...loistava tallassaaaa!!!!! ja Paf pro kaulas...loistava kaulassaaa!!! ~ 7ender $tratocaster ~ |
Einari 05.11.2003 18:47:00 | |
---|
Näytä minäkin suosittelen, minä tosin kallistun tone zoneen enemmän. ZOnezone on miedompi kuin evo, evo mutaisempi soundiltaan. Ite ottaisin kuitenkin Evo:n, siinä enemmäin ulostuloo |
-K- 05.11.2003 19:33:54 | |
---|
ZOnezone on miedompi kuin evo, evo mutaisempi soundiltaan. Ite ottaisin kuitenkin Evo:n, siinä enemmäin ulostuloo Ei se kyllä mutaisempi ole, tykimpi kyllä. Ei suotta elämys. |
Arnett 04.06.2004 12:28:44 | |
---|
Mimmonen ois semmonen Dimarzion Paf Pro F-spaced tallaan?, ku kaikilla näyttää olevan vaan kaulassa paf pro. |
Shaft 04.06.2004 12:58:26 | |
---|
Fred voisi toimia hyvin tallassa. Mihin sitä ulostuloa tarvitaan high-gain vahvistimen kanssa? |
Miikathebest 04.06.2004 13:33:22 | |
---|
Mimmonen ois semmonen Dimarzion Paf Pro F-spaced tallaan?, ku kaikilla näyttää olevan vaan kaulassa paf pro. Se f-spaced tarkoittaa vaan sitä että siinä on ne napapalat vähän eri kohdissa. Eli sopii paremmin yhteen floikkatallan kanssa. |
Jabe 04.06.2004 13:43:28 (muokattu 04.06.2004 13:48:10) | |
---|
Mulla on RG550:ssä tallassa Tone Zone ja kaulassa Air Norton. Mun tyyliin ja soundiin tämä osoittautui parhaaksi vaihtoehdoksi. Testasin kyllä EVOjakin - tai siis soitin peräkkäin samaan styrkkariin RG:llä, jossa oli Tone Zone ja Air Norton ja sitten JEMillä, jossa oli EVOt. Vaikka kitaroissakin on tietty pieniä eroja, niin jotenkin tykäsin enemmän TZ/AN -combosta. Itse asiassa nyt on aika hyvä klippikin netissä tuosta mun kitaran yhdistelmästä, kun Sinun vuoksesi -biisin soolo on vedetty tuolla RG550:llä. Kuuntele jos kiinnostaa. Sitten mulla on yksi kiinteätallinen RG, jossa on Tone Zone ja kaulassa PAF Pro. Varsin toimiva yhdistelmä tuokin, mutta suora vertailu on vaikeaa, kun kiinteätallainen kitara kuullostaa joka tapauksessa erilaiselta. Tiivistäen: Tone Zone + Air Norton on minun suositukseni. Speksit voi katsoa täältä: http://www.dimarzio.com/flash.htm edit: Oho, tämähän olikin vanha ketju. No tulipahan kerrottua n. 17. kerran mikä mikkicombo mun RG:ssä on :-) |
Locrian 04.06.2004 13:46:02 | |
---|
Fred voisi toimia hyvin tallassa. Mihin sitä ulostuloa tarvitaan high-gain vahvistimen kanssa? Toimii junttahevissä huonosti-muuten sitten mainio mikki.Korostaa keskialuetta aika rankasti eikä ole hirveän "kuuma".Hyvä mikki jokatapauksessa. I hate eatin' vegetables...
Can't swallow the wheelchair... |
Arnett 05.06.2004 13:24:05 | |
---|
Mimmoseen menoon toi paf pro ois sopiva? |
Strutsi 13.09.2004 11:57:32 | |
---|
Jaa... Kyllähän ne noita EVOja kehuu. Ja se Paf pro on toinen hyvä ostakaa yamaha -sähkökitara |
P2 13.09.2004 12:07:22 | |
---|
Kyllä se super distortion on aivan mainio siellä tallassa, ei sinne kannata mitään überhevimikkejä laittaa, sd toimii lähes minkä tyyppisessä musassa tahansa. nimim. Kokemusta on |
Eemil 13.09.2004 23:50:33 (muokattu 13.09.2004 23:51:44) | |
---|
Mulla on RG550:ssä tallassa Tone Zone ja kaulassa Air Norton. Mulla samat Tuossa Iban S-sarjalaisessa (pieni lankku mahonkirungolla) ja Tuossa tulevassa PRS-projektissa (mahonkia). Loistava yhdistelmä mun korvaan myös ja toimii nähtävästi melkein minkälaisessa kitarassa vain. Varsinkin Tone Zone on mahtava mikki. Edit: Menin näköjään vanhuushalpaan myös. |