Aihe: Wahwah
1
Kapane
15.09.2004 20:42:24

Olen huomannut, että vaukku pedaali pitäisi hommata. Oon tykästyny Morley Steve Vai Bad Horsien / Tremontin tähän liikuttaessa päällä toimintoon. Ymmärtänette varmaan. Onko kenenkään muun valmistajan pedaaleissä tätä toimintoo? Hinta haarukassa 100-200?
tommiot
15.09.2004 20:44:29 (muokattu 15.09.2004 20:45:15)
Itellä on Bad Horsie. On ainakin ihan mahtava riffeihin ja tällaiseen. Jos paljon sooloihin kaipaat niin en välttämättä suosittele, ei meinaa wouwata tarpeeks, kun soittaa korkeelta.
EDIT: Tosiaan kysyitkin että muita waheja kuin noi... Eikö Morleyllä ole aika monessakin wahissa toi automaattinen bypass?
Kapane
15.09.2004 20:48:48

EDIT: Tosiaan kysyitkin että muita waheja kuin noi... Eikö Morleyllä ole aika monessakin wahissa toi automaattinen bypass?

On. 1 hevosen äänestä pidän, mutta se syö, että laite on niin halvatun iso eikä mahdu lautaan kiinni. Normi Dunlop ehkä just mahtuis viä.
Tony Narrows
15.09.2004 21:44:58
Itellä on Bad Horsie. On ainakin ihan mahtava riffeihin ja tällaiseen. Jos paljon sooloihin kaipaat niin en välttämättä suosittele, ei meinaa wouwata tarpeeks, kun soittaa korkeelta.

Eikös Bad Horsie juuri siksi ole hyvä sooloihin ja vastaaviin,koska ei "wawwaa" tarpeeksi "laajalti".
Sanoisin,että ei sovellu niinkään funk- ja groovejuttuihin niin hyvin kuin esim. Dunlopin 535Q tai Voxin wahit
Alias Tonza
Jimi Henri
16.09.2004 01:40:04
Eikös Bad Horsie juuri siksi ole hyvä sooloihin ja vastaaviin,koska ei "wawwaa" tarpeeksi "laajalti".
Sanoisin,että ei sovellu niinkään funk- ja groovejuttuihin niin hyvin kuin esim. Dunlopin 535Q tai Voxin wahit

Kannattaa etsiä käsiinsä Colorsoundin wahi jos funkyn soitto kiinnostaa. Ihan uskomaton laite. Skaala on todella laaja ja poljin tarkka, jolloin leikkausalueen voi pitää myös kapeana sitä halutessa.

Voxi toimii mielestäni hyvin cleaneilla saundeilla ja on kohtalaisen tarkka. Skaala on kyllä aika kapea. Crybaby(classic) taas parempi säröllä. Skaala laajempi kuin voxissa, mutta crybabyssä ärsyttää kuitenkin polkimen epätarkkuus ja lyhyt liikerata.
Talk Less Play More
tommiot
16.09.2004 15:19:27

Siis, tarpeeks korkeelta kun soittaa niin sitä ei edes erota kun polkee... Ei ainakaan mun mielestä kovin hyvä juttu. Oon kuitenkin tyytyväinen tohon wahiin.
Tony Narrows
16.09.2004 15:56:07
Siis, tarpeeks korkeelta kun soittaa niin sitä ei edes erota kun polkee... Ei ainakaan mun mielestä kovin hyvä juttu. Oon kuitenkin tyytyväinen tohon wahiin.

Riippuu tietenkin myös saundista,että miten wah toimii.
Itse huomasin,että mitä enemmän keskiääniä saundissa on sitä paremmin "wahittelu" erottui,vaikka soitti korkeitakin ääniä.
Itse käytä wahia enimmäkseen soolosaundin muokkaamiseen.Wahilla saa hyvin muutettua "kirskuvan" saundin pehmeämmäksi.
Alias Tonza
tommiot
16.09.2004 16:09:09
Riippuu tietenkin myös saundista,että miten wah toimii.
Itse huomasin,että mitä enemmän keskiääniä saundissa on sitä paremmin "wahittelu" erottui,vaikka soitti korkeitakin ääniä.
Itse käytä wahia enimmäkseen soolosaundin muokkaamiseen.Wahilla saa hyvin muutettua "kirskuvan" saundin pehmeämmäksi.

Jep, mutta tosiaan se ei vaikuta oikeastaan ollenkaan soundiin kun ihan ylimmiltä nauhoilta soittaa 1. ja 2. kieliltä.
Jucciz
16.09.2004 17:02:41
Jep, mutta tosiaan se ei vaikuta oikeastaan ollenkaan soundiin kun ihan ylimmiltä nauhoilta soittaa 1. ja 2. kieliltä.

Tuskin sellaista pedaalia onkaan, jossa wahiefekti olisi erityisen voimakas enää noin korkeilla äänillä... ja toisaalta miksi tarvitsisikaan? Kitaran "järkein" sointialue on muutenkin jossain aivan muualla kuin ohuinten kielten loppupäässä. :)
Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin.
tommiot
16.09.2004 17:06:27
Tuskin sellaista pedaalia onkaan, jossa wahiefekti olisi erityisen voimakas enää noin korkeilla äänillä... ja toisaalta miksi tarvitsisikaan? Kitaran "järkein" sointialue on muutenkin jossain aivan muualla kuin ohuinten kielten loppupäässä. :)

No mutta tossa 12. nauhan tuntumassakin aika heikosti kuuluu. Huippuwaakku kyllä ainakin heviin muuten.
Kimmo72
16.09.2004 17:11:30
Mulla toi Bad Horsie kakkonen ainaki toimii ihan hyvin joka tilanteessa. Ei leikkaa liikaa sitä soundia. Just sopivasti ettei liikaa rupee wouvaamaan.
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan
toxic
16.09.2004 18:29:15
Mikäs MORLEYN wahi on hyvä siihen "vouvaamiseen" ??
JM
16.09.2004 18:51:38
Kannanpa omankin korteni tähän wahwah-kekoon. Eli reilu viikko sitten saapui Morleyn Pro Series Wah/Volume II pedaali, johon olen ainakin näin alustavasti ollut hyvin tyytyväinen. Tosin vain parit treenit olen sillä vetänyt.

Ero etenkin ex-wahiini, eli siihen perus-cry babyyn on huomattava, paljon laajemman waukun saa tuolla aikaan. Eikä hintakaan ole ollenkaan paha, 99€ T-kaupassa. Käyttö volumepedaalinakin onnistuu siis, ja sitä ominaisuutta on todella tullut käytettyäkin.
Copyright ©1999-2004, Oikeuksien.net. Kaikki muusikot pidätetään.
Wolffie
16.09.2004 22:48:36
Torilla on tuommoinen kuin Dunlop Mister Cry Baby Super -wah myynnissä. Onkos jollain siitä kokemuksia?
Iban Artstar myynnissä jos jotain kiinnostaa
Dumb
17.09.2004 09:05:23

Testailin eilen nimim. "Reddie":n Bad Horsieta ja tykkäsin! Miksei kukaan ole maininnut noita Morleyn waheja kun olen joskus kysynyt, että missä wahissa olisi "normaalia" suurempi pedaalin fyysinen liikerata?! Ainakin tuossa Bad Horsiessa nimittäin oli selvästi suurempi kuin Dunlopin tai Voxin waheissa.

Miinukset tulee ainoastaan siitä, että pedaali menee ala-asennossa aivan suoraksi (tuohonkin luultavasti tottuisi ajan kanssa, tai sitten pistäisi pedaalilautaan pienen riman, joka korottaisi tuota yläosaa hieman) ja sitten tuo automaattinen päälle/pois oli myöskin ominaisuus, jota en kaipaa.

Onko jollain jotain sanottavaa noista saman valmistajan muista waheista, joissa on kytkin? Mitään Wah/Volume -pedaalia en myöskään kaipaa, pelkkää wahia.
Kimble
17.09.2004 10:17:37
Testaa Dumb Tech21:n Killer Wail Wah.

http://www.tech21nyc.com/killer_wail.html
Ronn Moss määrää
Jäärä
17.09.2004 13:15:45 (muokattu 17.09.2004 13:18:10)

Mä oon vähän eri mieltä. Mun mielestä ton pedaalin "käyttöalue" on tavanomaista laajempi. Eipä se tietenkään juurikaan vaikuta jos sitä polkee ylimmillä nauhoilla ihan ääriasennosta toiseen. Koita polkea siten, että siellä ylimmillä nauhoilla poljet sitä pedaalia hienovaraisesti silleen enempi siellä "varvaspuolella", jossa sen vaikutusalue on enempi siellä korkeimpien äänien puolella.

Edit. Niin joo, eihän se kuitenkaan ihan ylimmiltä nauhoilta e-kieleltä toimi, mutta kuitenkin.
Suomen Hiihtoliiton luvalla.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)