Aihe: ESP Ltd EC-100QM ja action 1 | |
---|---|
![]() 06.09.2004 23:38:01 | |
Ostin äskettäin tuollaisen ESP Ltd:n les paul-mallisen kitaran tapaisen. Tämä on uudempaa versiota vastaavasta mallista koska kertoi valmistuspaikakseen Indonesian ja mikrofonit ovat ESP:n omia LH10O-mikkejä. ja se wanhempi malli on valmistettu koreassa ja SD-mikeillä varustettu. Aloin tänään sitten säätämään actionia eli kielten korkeutta alemmas koska ne olivat kovin korkealla. Mittasin otelaudan ja ala-E kielen etäisyydeksi 12. nauhavälistä 4 milliä. huh!? pudotin aluksi tallaa millin verran alemmas ja säädin E-vireen takasin tämmiin. kielet alkoivat jo tällä korkeudella pärisemään lievästi 12. nauhasta ylöspäin paksummilla kielillä. Vittuunnuin ja ruuvasin viä millin alemmas. nyt ne sitten pärisee jo aika hyvin o/. Relief:nkin mittasin, ainakin millin verran 7. nauhan päältä kielen alareunaan. Tuon kai pitäisi olla aika sopiva mitä FAQia lukemalla opin. Ovatko ne Indonesiassa säästäny hiekkapaperissa ja jättäny nauhojen hionnan vähemmälle vai mistähän mahtaa moinen onneton pärinä johtua? pitäisikö vaan viedä ammattilaiselle säädettäväksi vai onko asialle edes tehtävissä mitään ilman suurempaa operaatiota kuten nauhojen uudelleen hionta? Ruuvaanko takasin neljään milliin ja tyydyn kohtalooni? Käytän Ernie Ballin STHB-kielisettiä eli paksuudet väliltä 10-52. Jos ny jollain muullakin sattuu olemaan vastaava rautalangan kiristin niin saa kertoa yleisen mielipiteensä siitä. Ei täs muuta.. | |
![]() 08.09.2004 08:53:19 | |
juolahti mieleen jotta mitä jos kaulan ja rungon väliseen liitoskohtaan, pulttikaulainen ku on, pistääs jotain paperia tai jotain paksumpaa (vaikka päänsä) että se vähäsen kallistais enemmän ulospäin. koska eihän tuo kaularaudan antama relief ylety ku johonki 15. nauhalle asti...? | |
![]() 08.09.2004 11:59:40 (muokattu 08.09.2004 12:01:00) | |
Jos ostit uutena, niin vie kauppaan säädettäväksi. Tai itse asiassa - vaikka oisit ostanut käytettynäkin, niin vois olla ihan hyvä idea vielä skeba ammattilaisen säädettäväksi. Vielä en lähtisi muuttamaan kaulan ja bodyn kulmaa. Kandee kuitenkin ensin yrittää kaularaudan säädöllä ja actionin (kielten korkeuden) säädöllä saada homma kuosiin. Säädä kaularautaa vain vähän kerrallaan, anna asettua hetki, ja katso sitten tilannetta uudelleen. edit: Neljä milliä on ihan kohtuuttoman korkea action. Älä tyydy siihen. | |
![]() 08.09.2004 16:10:59 | |
Ei tuo action nyt niin korkea ole. Tietysti se on makuasia. Nimim. 6mm | |
![]() 08.09.2004 16:16:26 | |
Ei tuo action nyt niin korkea ole. Tietysti se on makuasia. Nimim. 6mm No ei munkaan mielestä, mulla on joku 4mm omassa LTD:ssä (EX-351) | |
![]() 08.09.2004 16:46:09 | |
Kauppaan on kuulemma turha roudata ku eivät osaa ku kielet vaihtaa. niin, kävin vähä kyselemässä jotta kukahan täällä Vaasan retukylässä osaisi moisen homman hoitaa ja kuulemma vain yksi tyyppi jossain vaskiluodossa päin osaa. samainen tyyppi onki sitte samaan syssyyn kitaran rakentaja. hmmm... niin no maku-asioitahan nää on. toiset tykkää tyttärestä, toiset äipästä ja toiset on lokkeja. Liekö tuollainen korkeampi action omiaanki tuollaiseen enemmän hevipuolen keppiin. lue: lyömäsoittimeen ESP Ltd:llä tuo 4millin action taitaa sitte olla joku standari korkeus. Tuumaillaan... | |
![]() 08.09.2004 16:49:37 (muokattu 08.09.2004 16:51:15) | |
ESP Ltd:llä tuo 4millin action taitaa sitte olla joku standari korkeus. Tuumaillaan... Voi olla, mun LTD:llä ei kyllä taida olla hirveesti yhteistä tohon sun, on valmistettu joskus 2000 Koreassa. Jos susta tuntuu siltä että pitää saada alemmas, niin vie sinne soitinrakentajalle, kai ne edes siellä musaliikkeessä, josta ostit tuon, suostuu maksamaan sen säädön, jos eivät ite osaa säätää? | |
![]() 08.09.2004 17:11:53 | |
Jos susta tuntuu siltä että pitää saada alemmas, niin vie sinne soitinrakentajalle, kai ne edes siellä musaliikkeessä, josta ostit tuon, suostuu maksamaan sen säädön, jos eivät ite osaa säätää? Pitänee kysyä sieltä että maksavatko kun sinnepäin täs joskus eksyn. Eipä tullut edes mieleen että sen voisi edes ehdottaa niiden maksettavaksi. aattelin että se on asiakkaan pussista pois jos sitä pitää vielä säätää, uusi kun on. lähinnä takuun piikkiin oletin näkyvät, kuuluvat valmistusvirheet. niinku halkeamat tai kiero kaula. | |
![]() 08.09.2004 17:23:46 | |
Pitänee kysyä sieltä että maksavatko kun sinnepäin täs joskus eksyn. Eipä tullut edes mieleen että sen voisi edes ehdottaa niiden maksettavaksi. aattelin että se on asiakkaan pussista pois jos sitä pitää vielä säätää, uusi kun on. lähinnä takuun piikkiin oletin näkyvät, kuuluvat valmistusvirheet. niinku halkeamat tai kiero kaula. Ei vaan jos se ei ollut kunnolla säädössä kun ostit sen niin kyllä se on niiden homma siellä liikkeessä hoitaa se säätöön. | |
![]() 08.09.2004 21:23:46 | |
Kauppaan on kuulemma turha roudata ku eivät osaa ku kielet vaihtaa. ...Vaasan... Ihan mielenkiinnosta kysyn, että missä/kummassa Vaasan liikkeessä ei osata muuta kuin kielet vaihtaa. Itse aiheesta olen sitä mieltä, että 4 milliä on kohtuuttoman korkea aktiooni. Jos liike ei säätämistä hoida, niin vie takaisin ja sano v-sana. Vaikka sitten mieluummin rahat takaisin kuin tuollaisella soittamaan. Säätäminen ei kuitenkaan ole mitään ingenjöörhommaa ja tuon säätämisfakin lukemisen jälkeen homma pitäisi olla hallussa. Eli jos et särinöitä saa alle 4:n millin aktioonilla loppumaan, on syytä epäillä, että siinä kitarassa on vikaa, joka ei kuulu kuluttajalle. | |
![]() 09.09.2004 15:45:59 | |
ESP Ltd:llä tuo 4millin action taitaa sitte olla joku standari korkeus. Nojaa. Mulla on LTD EC-1000, johon säädin 2mm actionin 12. nauhaväliin. Ei se juuri särise. This fractal illusion burning away all structure toward the obscene. | |
![]() 09.09.2004 15:57:00 | |
Ihan mielenkiinnosta kysyn, että missä/kummassa Vaasan liikkeessä ei osata muuta kuin kielet vaihtaa. en ole käynyt kysymässä kummassakaan, unisoundissa tai music shopissa. juttu meni näin että kävin tuossa palosaaressa olevassa liikkeessä ja siellä tuumasi hän että kannattaisi viedä yhdelle soitinrakentajalle kun ei muka kukaan muu vaasassa osaa moista hienosäätöä. | |
![]() 09.09.2004 16:15:26 | |
Mä ostin mun ESP Ltd M-102 Musamaailmasta vuos sitte. Kehuivat oikee et "tää on säädetty täällä meidän ammattilaisilla". Kielet olivat siltikin turhan korkealla joten pyysin että voisitteko säätää niitä hiukan alaspäin. Myyjä tokaisi tähän että "ei näitä enää saa alemmas". Ostin kuiteski kitaran ja ite säädin matalammaksi. Ihan kohtuuhyvä tuli, vaikka kuitenkin saisivat hiukan matalammalla olla mutta ei saa enää. Ammattilaiselle pitäis kai viiä. | |
![]() 09.09.2004 17:58:35 | |
en ole käynyt kysymässä kummassakaan, unisoundissa tai music shopissa. juttu meni näin että kävin tuossa palosaaressa olevassa liikkeessä ja siellä tuumasi hän että kannattaisi viedä yhdelle soitinrakentajalle kun ei muka kukaan muu vaasassa osaa moista hienosäätöä. Music Shopissa se pitkätukka osaa satavarmasti. Ainakin hän on joskus jotain kitaraa säätänyt kun olen sinne eksynyt. Toinen asia on se, että kyseinen heebo on huonoin myyjä/asiakaspalvelija johon olen missään yhteydessä törmännyt. Palosaaren putiikissa en ole käynytkään kun on niin kaukana. Vähän sellaisen käsityksen olen saanut, että siellä on pääasiassa hakattavia soittimia(?) | |
![]() 09.09.2004 23:07:14 | |
Music Shopissa se pitkätukka osaa satavarmasti. Ainakin hän on joskus jotain kitaraa säätänyt kun olen sinne eksynyt. Toinen asia on se, että kyseinen heebo on huonoin myyjä/asiakaspalvelija johon olen missään yhteydessä törmännyt. Mun mielestä se on just hyvä myyjä. Palosaaren putiikissa en ole käynytkään kun on niin kaukana. Vähän sellaisen käsityksen olen saanut, että siellä on pääasiassa hakattavia soittimia(?) Tietääkseni rumpuihin erikoistunut tms. | |
![]() 09.09.2004 23:46:03 | |
Omastanikin mielestä aiva asiantunteva se music shopin kaveri on. Kertoi soittavansa kitaraa jossain kunnon bändissä. Siinä oli mukana joku tunnetumpiki artisti mutten muista kuka. Ekan kerran kun kävin jututtamassa niin kiinnitin huomiota siihen että hän kertoi soittovehkeistä mielellään mielipiteensä hyvin perustein. Tiedän sellaisenki myyjän (ei vaasasta) joka vaan sanoo tyyliin "joo tää on Ibanezin kitara, kyllähän se silloin hyvä on" eikä tiedä paskanhaileeta soittimista. noh.. enivei.. | |
![]() 10.09.2004 16:52:24 | |
Omastanikin mielestä aiva asiantunteva se music shopin kaveri on. Kertoi soittavansa kitaraa jossain kunnon bändissä. Siinä oli mukana joku tunnetumpiki artisti mutten muista kuka. Ekan kerran kun kävin jututtamassa niin kiinnitin huomiota siihen että hän kertoi soittovehkeistä mielellään mielipiteensä hyvin perustein. Tiedän sellaisenki myyjän (ei vaasasta) joka vaan sanoo tyyliin "joo tää on Ibanezin kitara, kyllähän se silloin hyvä on" eikä tiedä paskanhaileeta soittimista. noh.. enivei.. Totta. Asiantuntevan oloinen se Music Shopin kaveri. Eikä sellainen ärsyttävä kyttääjä. | |
![]() 20.09.2004 12:35:15 | |
Jees, kävin viime viikolla säädättämässä kaulaa tuolla firmas. operaatio kesti noin 20 minuuttia ja maksoi 2 euroa. :D niin ja siä firmas näemmä onkin kaksi kaveria. nyt siä oli joku lyhyempi ja vanhempi tyyppi. no kuitenki, tämä meinasi että kielet saakin hieman säristä jos kovin alas laskee.. kaulan se oikaisi melkeen suoraksi ja nyt on action jotain 2.5mm, helppo soittaa mutta tosiaan särinää kuuluu hieman.. mutta kai se on ammattilaista uskottava sitte jotta se on asiaan kuuluvaa. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)