Aihe: Laney VH100R
1 2
JeKo
17.01.2006 23:49:30

On alkanut pikkuhiljaa himottaa tuo nuppi (kuten myös Englin Screamerikin). Kertokaahan viisaammat että irtooko sillä soundit laidasta laitaan? Ja siinä on vissiin vaan kaks kanavaa? Rajoittaako se paljon?

Jos jollakin on heittää jotain linkkejä ääninäytteisiin niin kiitän ja kumarran.
Eemil
18.01.2006 00:06:42
Japanilaiset koulutytöt liimaa pihevejä päähän ja komodo syö ne. K100 #2
kimurantti1
18.01.2006 00:38:44 (muokattu 18.01.2006 00:49:09)
Omistan VH100R-nupin jota huudatan Mesa/Boogien 2x12 kaapin läpi. Toimii älyttömän hyvin, varsinkin tiukkaan riffittelyyn on mainio. Kuitenkin se Screamerille tuttu yläpään kireys ei ole niin vallitseva. Vahvistimessa on molemmilla kanavilla vielä omat gain boost-moodit, joten ei luulisi kanavien määrästä jäävän kiinni.

Clean-kanava on aika pehmeä ja tumma. Kaikista kirkkainta yläpään kilinää ei vahvistimesta lähde ainakaan humbuckereilla, yksikelaisilla päästään jo lähemmäksi sitä. Gain boost-moodi ei muuta kanavan soundia juuri muuten kuin nimensä mukaan tuomalla hieman lisää gainia.

Särökanavan soundi on myös tumma, joskin V30-elementeillä ainakin minulle pieni yläpään turha tiukkuus on, mutta se ei häiritse. Sen saisi varmasti pois etuasteputkia vaihtamalla. Ilman gain boostia tämäkään kanava ei heviin sellaisenaan yllä. Gain täysillä saa sellaista AC/DC-tyyliseen hyvin soveltuvaa säröä. Gain boost päälle, molemmat gainit sekä volapotikka klo kolmeen ja ensimmäisenä tulee mieleen katujyrä:) Tässäkin voi vaikuttaa särön luonteeseen kun on kaksi gain potikkaa käytössä. Aivan äärimmäistä surinasirkkelimustikkametallisäröä tästä ei sellaisenaan saa. Ominaisuus josta erityisesti pidän on, että gain-potikka on koko matkan käyttökelpoinen toisin kuin monissa muissa "high gain"-peleiksi luokiteltavissa vahvistimissa.

Ettei ihan pelkäksi omien laitteiden ylistämiseksi mene, niin annetaan vähän kritiikkiä. Joidenkin mielestä vahvistimessa voi olla liikaa attackia, varsinkin kovemmilla äänenvoimakkuuksilla. Mulle ei liikaa, mutta eipä haittaisi jos sitä inasen vähemmän olisi. V30-elementtien kanssa vahvistimessa on hieman nenäkäs soundi. Jälleen kerran mulle toimii, mutta ei varmasti kaikille. Tähänkin voisi kai vaikuttaa etuasteen putkilla. Yllätys yllätys aika kovaääninen peli on kyseessä. Ei ole edes hevibändin kanssa tarvinut volumea kolmosta isommalle vääntää. Jos saatavilla olisi ollut 50 wattinen versio olisin ostanut sen...

Ääninäytteitä en ole valitettavasti ehtinyt tekemään. Voin tehdä kunhan toivun juuri 13. päivä perjantaina tehdystä ranneleikkauksesta. Noin kuukausi tässä ainakin menee... Laita vaan pikaviestiä jos enemmän kiinnostaa.
"Olen oppinut että tämän jutun pääpaino on jossain aivan muualla kuin mediassa ja julkisuudessa." -Antti Tuisku (Nokian Uutiset 1.8.2005)
JeKo
18.01.2006 00:42:49

Kiitti molemmille erittäin hyvästä infosta. Eiköhän tuo ole ihan kokoilemisen arvoinen peli. Taidanpa suunnaata lähimpään Laney-liikkeeseen...
drlecter
18.01.2006 11:38:54

Eikös screamerissa ole vain neljä etuasteputkea, kun taas tuola artikkelissa puhutaan viidestä.
Ihminen on viisas mies. NOME Kisaranta ROK-ROK!!!
JTL
18.01.2006 11:46:25

Itsekkin omistan VH100R:än ja olen ollut todella tyytyväinen siihen.

Itselleni sillä irtoaa todella hyvät saundit ihan jazz-funk-progesta heavy-thrash-death-metalliin.

Itsekkään en ole vielä saanut nauhoitettua klippejä.
Asia korjaantunee parin viikon sisällä.

Tosiaankin, vahvistin on yläkireä, mutta itse olen asian korjannut siten, että olen heittänyt EQ:n efektilooppiin.

Mielestäni vahvarin yksi hienoimmista "lisä"-ominaisuuksista on sen monet efektiloopit. On esim. omat efektilooppinsa cleanille ja särölle.
http://bedimmed.kypara.net "Tummaa trashmetallia viiltävällä annostuksella tappavia melodioita!"
oiva tumpeloinen
18.01.2006 11:48:49
Eikös screamerissa ole vain neljä etuasteputkea, kun taas tuola artikkelissa puhutaan viidestä.

Siinä on 3 etuasteessa ja yksi tasurina. Ainakin kotisivujen mukaan:

Preamp:
4 channels, Clean, Crunch, Soft, Lead, Heavy Lead, single 3 band EQ,
Lead Presence, Reverb, Bright switch, 3 x ECC 83 preamp tubes.

Master section:
V.L.S. (two different master volumes), 50 watts (1 x ECC 83, 2 x 5881 power amp tubes)
Jesus_Plastica
18.01.2006 12:04:09
Onkohan tuolla VH100R:llä ja GH50L:llä soundillisesti mitään eroa? Toi GH50L nimittäin rupes kiinnostaan kun en tarvi kun yhden kanavan.
Volle
18.01.2006 13:51:26
Siinä on 3 etuasteessa ja yksi tasurina. Ainakin kotisivujen mukaan:

Tuskin nyt sentään ecc83/12ax7-putkea missään tasasuuntajana on. Päätteen vaiheenkääntäjänä sen sijaan sellainen on.
Nam.
Eemil
18.01.2006 15:29:17

Oli näköjään virhe tullut juu, korjasin.
Japanilaiset koulutytöt liimaa pihevejä päähän ja komodo syö ne. K100 #2
Christian
18.01.2006 15:52:54
Tosiaankin, vahvistin on yläkireä, mutta itse olen asian korjannut siten, että olen heittänyt EQ:n efektilooppiin.

Samainen vahvistin löytyy täälläkin ja yhdyn tuohon. Trebleä en itse voi
pitää 4:ää (0-10 asteikko) suuremmalla, muuten ohuimpien kielten voimakas
soitto cleanilla tuhoaa korvat.
jonnesi
18.01.2006 22:14:10
Laitetaampa tähän samaan ketjuun aihetta sivuten, että onkohan kukaan kokeillut 6L6 putkia kun kerran koneesta sellainen bias-kytkin löytyy?

Olisi kiva kuulla kokemuksia kun tuossa varmaan puolenvuoden sisällä pitäisi putkien vaihtoa ruveta suunnittelemaan.
"Oli maailmassa asiat miten tahansa, niin sutenöörit ne v*tut välittää".
oiva tumpeloinen
18.01.2006 22:17:57
Tuskin nyt sentään ecc83/12ax7-putkea missään tasasuuntajana on. Päätteen vaiheenkääntäjänä sen sijaan sellainen on.

Upsis. =)

Tuota tarkoitettiin ja ajatuksissa puhuttiin toisesta......pahoitteluni erheestäni....
Da Make
18.01.2006 22:38:43
Onkohan tuolla VH100R:llä ja GH50L:llä soundillisesti mitään eroa? Toi GH50L nimittäin rupes kiinnostaan kun en tarvi kun yhden kanavan.
kimurantti1
18.01.2006 23:44:00 (muokattu 18.01.2006 23:44:33)

GH50L nupin isovelihän on GH100L. Siinäkin tosin on yksi kanava. Molemmissa (GH50L ja VH100R) varmaan Laneyn oma soundi, mutta ei ne ainakaan identtiset ole.
"Olen oppinut että tämän jutun pääpaino on jossain aivan muualla kuin mediassa ja julkisuudessa." -Antti Tuisku (Nokian Uutiset 1.8.2005)
rokettirollari
19.01.2006 00:07:33 (muokattu 19.01.2006 00:08:09)
Muakin kiinnostaa juuri noi GH50L ja VH100R. Varmasti niillä eroa on, pitäisi vaan päästä testaamaan. VH100R:stä tulikin jo juttua, GH50L-käyttäjien kokemuksia vielä kaivataan?

Millä tavalla VH100R muuten on yläkireä? Ei kai samalla tavalla (yhtä pahasti) kuin Screamer?
Antti1
19.01.2006 00:22:54
GH50L on sellanen kivan pehmeän pyöreän soikean käyrän kuuloinen brittikone. Pikkusen löysempi soundi, mutta ei mitään oomphia siltikään. Perussointi on varsin mehevän alamiddlepainotteinen ja pehmoinen myös yläpäästä. Säätämällä siitäkin tosin saa sirisevän särön.

Maailman paras soundi rokkiin ja heviin muuten lähtee tällä yhdistelmällä: Laney GH50L ja ENGL Screamer samaan aikaan tykiteltynä. Screamerista tosi raaka ja harva särö. GH50L:stä sitten niin pehmoista middleä, kuin saa. Parhautta, kohta taas ehkä pääsee testimään sitä...
"Paskat soundit bändikäyttöön, hyvät soundit sängynlaitasoittoon." -Fortune
Christian
19.01.2006 00:44:57
Laitetaampa tähän samaan ketjuun aihetta sivuten, että onkohan kukaan kokeillut 6L6 putkia kun kerran koneesta sellainen bias-kytkin löytyy?

Olisi kiva kuulla kokemuksia kun tuossa varmaan puolenvuoden sisällä pitäisi putkien vaihtoa ruveta suunnittelemaan.

Itse olen pari kk soittanu noilla Svetlanan 6L6-putkilla. Harmi vaan, että olen
niin helvetin huono sanomaan mitään soundeista, etten osaa hirveesti tuota luonnehtia. Vanhat putket oli jotain Sovtekin sontaa ja nämä kuulostavan PAALJON paremmalta.
tommi_899
19.01.2006 08:50:49 (muokattu 19.01.2006 08:51:54)

No tuosta VH100R:stä löytyy enemmän säröä, ja myös hieman tiukempi soundinen se on. Itse olen tuolla GH50L:llä pärjännyt oikein hyvin. Hintaisekseen oikein mainio laite on se :)
Bändi .:i:. Kitara .:i:. Kuuntelen shovi: eiks sua hävetä kuunnella himiä? -ota pastilli-
tommi_899
19.01.2006 08:53:03

Maailman paras soundi rokkiin ja heviin muuten lähtee tällä yhdistelmällä: Laney GH50L ja ENGL Screamer samaan aikaan tykiteltynä. Screamerista tosi raaka ja harva särö. GH50L:stä sitten niin pehmoista middleä, kuin saa. Parhautta, kohta taas ehkä pääsee testimään sitä...

Tämä täysin totta, loistavuutta.
Bändi .:i:. Kitara .:i:. Kuuntelen shovi: eiks sua hävetä kuunnella himiä? -ota pastilli-
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)