Pacer 09.08.2005 14:52:39 | |
---|
Onko kukaan lähettänyt kitaraa Matkahuollossa? Lähinnä kiinnostaa, että onko turvallista ja kuinka paljon maksaa. Olen saanut kerran kitaran sitä kautta eikä siinä ollut mitään ongelmia. Nyt pitäisi lähettää Les Paul-tyyppinen kitara menemään ja hiukan arveluttaa laittaa niinkin arkaa laitetta sinne kolhittavaksi. Tietysti hyvä paketointi varmaan helpottaa asiaa. |
balzary 09.08.2005 14:54:42 | |
---|
ei ole ollut ongelmia. hyvä laukku ja särkyvänä tavarana matkaan. olen myös postittanut pehmeässä pussissa, jonka laitoin musakaupasta hakemaani kitarapahvilootaan. |
JuSu 09.08.2005 15:03:27 | |
---|
ei ole ollut ongelmia. hyvä laukku ja särkyvänä tavarana matkaan. olen myös postittanut pehmeässä pussissa, jonka laitoin musakaupasta hakemaani kitarapahvilootaan. Tasan samanlaisia kokemuksia minulla. Hyvin pakattuna ja särkyvänä tavarana kun laittaa liikenteeseen, niin ehjänä ovat kitarat menneet ja tulleet. JuSu Minä olen myyrä. |
sunder 09.08.2005 15:10:28 | |
---|
Kitarakaupan styroksilla pehmustetussa pahvilootassa oon lähettäny. Sanomalehtiä oon käyttäny tyhjän tilan täyttämiseen. Parisen kymppiä maksoi minulla muistaakseni lähettäminen. "Try, fail, live, learn - and die happy trying" -Dimebag Darrell |
P2 09.08.2005 15:13:24 | |
---|
19,2e makso kun särkyvänä laitoin kitaran kovassa laukussa tänään n. klo 11.15 Matkahuollon kautta menemään. Myykää telepleksi! |
Pacer 09.08.2005 15:34:00 | |
---|
Kiitoksia nopeista vastauksista. Kyllä mä näiden pohjalta uskaltaudun jo lähettämään. |
Joees 09.08.2005 15:52:50 | |
---|
Kiitoksia nopeista vastauksista. Kyllä mä näiden pohjalta uskaltaudun jo lähettämään. Jepulis, kyllä Matkahuollon kautta uskaltaa lähettää. Postin kautta en uskaltaisi kitaraa lähettää yhtään mihinkään. Groooove is in heart!
Sama se millä argumenteilla ei-äänet voittaa kunhan ne voittaa. Se on protestointia ja merkki siitä, että tavallisillakin ihmisillä on vielä pokkaa käskeä päättäjien suksia helvettiin. -Jani The Rock |
Fortune 09.08.2005 15:55:02 | |
---|
Kerran laitoin yhden kitaran Helsingistä Joensuuhun pehmeässä kitarapussissa. Vähän pahvia sisälle vahvikkeeksi, ehjänä meni perille. Mutta ehkä se oli vähän riskipeliä kuitenkin jo :) "Look behind you, a three-necked guitar!" |
Kapane 09.08.2005 16:20:52 | |
---|
Itse olen ollut lafkassa töissä ja kyllä nuo kitarat menee aika hyvin perille ainakin matkahuolon puolella. Ihanuus on, kun kitara tulee suorakulmaisessa kovassa laatikossa, koska se ei säry ja on helppo pakata vaikka mihin väliin. Semmoinen kestää vaikka satakiloa eikä siihen satu, vaikka toinen paketti kaatuisi päälle. Toiseksi paras on lähettää ihan normaalissa pehmustetussa laukussa, koska kukaan ei laita siihen mitään päälle. Semmoisiakin urpoja on liikenteessä, jokka laittaa häkkiin kaks kitara pahvilaatikkoa pohjalle ja 42 tuumasen telkkarin päälle. Tosin tämä oli asiakkaiden puolelta. Varovastitarra on hyvä olla, mutta siitä seuraa 3 painoluokan korotus, joten 5 kilon paketti menee muistaakseni joko 12- tai 15-kiloisena. Tämä taas maksaa, mutta paljon vähemmän. Särkyneistä tavaroista matkahuolto korvaa painon mukaan, mikä on mielestäni täysin järjetötä, sillä rikkinäisestä monitorista saa paljon enemmän, kuin tuliterästä läppäristä. Tämä taitaa olla kyllä näitä kuninkaan ajan peruja. In Goth We Trust! The 666 Club #555 |
Olli S. 10.08.2005 01:39:10 | |
---|
Itse olen ollut lafkassa töissä ja kyllä nuo kitarat menee aika hyvin perille ainakin matkahuolon puolella. Ihanuus on, kun kitara tulee suorakulmaisessa kovassa laatikossa, koska se ei säry ja on helppo pakata vaikka mihin väliin. Semmoinen kestää vaikka satakiloa eikä siihen satu, vaikka toinen paketti kaatuisi päälle. Toiseksi paras on lähettää ihan normaalissa pehmustetussa laukussa, koska kukaan ei laita siihen mitään päälle. Semmoisiakin urpoja on liikenteessä, jokka laittaa häkkiin kaks kitara pahvilaatikkoa pohjalle ja 42 tuumasen telkkarin päälle. Tosin tämä oli asiakkaiden puolelta. Varovastitarra on hyvä olla, mutta siitä seuraa 3 painoluokan korotus, joten 5 kilon paketti menee muistaakseni joko 12- tai 15-kiloisena. Tämä taas maksaa, mutta paljon vähemmän. Särkyneistä tavaroista matkahuolto korvaa painon mukaan, mikä on mielestäni täysin järjetötä, sillä rikkinäisestä monitorista saa paljon enemmän, kuin tuliterästä läppäristä. Tämä taitaa olla kyllä näitä kuninkaan ajan peruja. Matkahuolto on kyllä huomattavasti suositeltavampi kuin Posti. Mielestäni siinä on kuitenkin joku paradoksi, että esim. Postissa joutuu vakuutuksen ostamaan erikseen. Siis asiakas maksaa siitä, että saa korvauksen, jos he rikkovat jotakin. Onhan se hyvää bisnestä, mutta minusta nurinkurista. Matkahuolto on sitä paitsi huomattavasti nopeampi ja halvempi, ainakin haja-asutusalueilla. Aamulla kun viet, niin kohtuullisten yhteyksien päässä samana päivänä perillä. "Tehdään nyt neljä ryhmää ja molemmissa pitää olla molempia sukupuolia" -Liikunnanopettajani. |
balzary 10.08.2005 09:10:03 | |
---|
postista: mulle tuli postissa etuaste, tantta tiputti sen 2m korkeudesta lattialle, näin sen hyllyjen välistä. koitti olla vielä niinku ei mitään olis tapahtunu... "ai mikä tippu?? eiiiii mikään tippunu". myönsi sen sitten vänkäyksen jälkeen. tanan tantta. espoon keskuksen posti rulez! |
tommiot 10.08.2005 09:15:27 | |
---|
Mulle tuli Postin kautta JCM800 nuppi, kyllä se ihan ehjänä pääsi perille, mutta lappua ei näkynyt. Kävin joka tapauksessa postissa katsomassa olisiko se jo tullut ja siellähän se. Pastilli? |
yannara 31.12.2016 00:29:43 | |
---|
Mitäköhän se maksaisi nykyään jos lähettäisi? Ei taida mulla mitään pakkaustarvikkeitakaan olla... |
Zambe88 31.12.2016 00:41:47 | |
---|
If it's too loud, you're too old! |
noon 31.12.2016 11:04:07 | |
---|
Matkahuollolta ei pahaa sanottavaa. Useamman kitaran ovat kuljettaneet ja aina ehjänä perille. Kun vaan pakkaa hyvin. |
mikpe 31.12.2016 11:08:43 | |
---|
yannara: Mitäköhän se maksaisi nykyään jos lähettäisi? Ei taida mulla mitään pakkaustarvikkeitakaan olla... Juuri tällä viikolla lähetin kitaran kovassa laukussa. Seuraavana päivän oli perillä, maksoi muistaakseni jotain 11 euroa. |
Laulava Kylätohtori 31.12.2016 11:16:54 | |
---|
mikpe: Juuri tällä viikolla lähetin kitaran kovassa laukussa. Seuraavana päivän oli perillä, maksoi muistaakseni jotain 11 euroa. Tuo lienee ollut lähipaketti, joka on eri kuin bussipaketti. Eri ehdot, ym, esim. maksimipaino on kymmenen kiloa, eikä bussiennakkomahdollisuutta ole. Vaikka uskot itseesi, voit silti olla ihan paska. |
Haeroe 31.12.2016 12:49:40 | |
---|
Koska toisessa säikeessä haukutaan Postia, on pakko tulla tähän säikeeseen kritisoimaan Matkahuoltoa. Lähetin basson kovassa bassolaukussa pohjoiseen. Perillä laukku oli puolipäreinä. Yksi sarana oli rikki, ja saman reunan muovi oli palasina. Alumiinitanko oli poikki. Kyseessä oli siis Gatorin kova laukku eli ei mikään halpisrimpula. Matkahuollon vastaus reklamaatiooni oli, että olisi pitänyt pakata siten, että kestää normaalia käsittelyä. Mitä mahtaa olla Matkahuollon normaali käsittely, jos kova laukku ei kestä??? Basso meni ehjänä perille. Minkä tahansa piisin voi soittaa miten tahansa. |
Kaihua 31.12.2016 13:54:50 | |
---|
Pari kitaraa olen matkahuollon kautta pistäny maailmalle, ei ilmaantunut ongelmia. Maksoi muistaakseni alle 30 euroa sisältäen erikoiskäsittelyn. Olen myös vastaanottanut pelkkään kovaan laukkuun pakatun straton ja hyvässä kunnossa saapuivat sekä laukku että kitara. Liekö ollut tuuria mutta minulla ei ainakaan ole ollut moittimista matkahuollon puuhista. Tirehtööri tietää sen, se on loppu tämän sirkuksen |
harpist 01.01.2017 02:54:20 | |
---|
Haeroe: Koska toisessa säikeessä haukutaan Postia, on pakko tulla tähän säikeeseen kritisoimaan Matkahuoltoa. Lähetin basson kovassa bassolaukussa pohjoiseen. Perillä laukku oli puolipäreinä. Yksi sarana oli rikki, ja saman reunan muovi oli palasina. Alumiinitanko oli poikki. Kyseessä oli siis Gatorin kova laukku eli ei mikään halpisrimpula. "Sitä kauemmaksi käsiteltävän lähetyksen saa lentämään - mitä parempi tartuntakahva siinä on" - tämä on niin totista totta - on kyseessä sitten postin, matkahuollon tai lentokenttien palvelut, joissa tavaraa käsitellään ja siirrellään lähetys/ vastaanottopisteistä toiseen. Haeroe: Matkahuollon vastaus reklamaatiooni oli, että olisi pitänyt pakata siten, että kestää normaalia käsittelyä. Ei auta vaikka Matkahuolto toteaa - riittävän hyvin pakattu .... Lähetin Matkahuollolla Bassmanin caseen pakattuna Helsinkiin. Perille tultua verkkomuuntaja roikkui johdoista kotelon sisällä, chassiksen pistehitsit olivat pettäneet kahdesta laidasta ja se oli vääntynyt salmiakille. Matkahuolto tarkisti casen ja totesi - "kyllä se on ollut tarpeeksi hyvin pakattu - mutta kun casesta ei löydy mitään kuljetusvaurioita - ei vahinko ole voinut tapahtua meillä". Tämän perusteella sain korvauspäätöksen - "ei näkyviä kuljetusvaurioita - ei korvattavaa." Riitaa käytiin noin puoli vuotta - sitten kyllästyin ja äänestin jaloillani. Muuten - eivät ne korvaukset kuljetusvaurioista ole kovin suuret - max. 20€ /kg - joten laskekaa siitä. Alasimesta saa siis hyvät korvaukset - jos onnistuvat sellaisen kuljetuksessa rikkomaan ... mitä en pidä kyllä lainkaan mahdottomana asiana. " Soittaa tunteella - tarvittaessa vähemmän " ....... soittotaitoa sekin. |