Aihe: Säristimen valinnan.. vaikeuksia!!
1 2
McNulty
22.09.2004 10:36:27
Olen tässä miettinyt ts808:n korvaavaa säristintä josta löytyisi myös tuo tube screamerin saundimaailma. Tällä hetkellä vertailuun on päätynyt 3 erilaista säristintä, kaikki ovat hinnaltaan lähes yhtä arvokkaita, joten sitä ei tarvitse spekuloida. Haluaisin kuulla teidän kommentteja mikäli olette ko. laitteita päässyt kokeilemaan tai soittelemaan.

1. Visual Sound Jekyll & Hyde (löytyy myös JRC4558 op-amp)

2. Voodoo Lab Sparkle Drive

3. HomeBrew Electrics (HBE) Power Screamer

Kiinnostuksen aste on myös tuossa järjestyksessä.
Jekyll & Hyde kun omistaa boost ja brightness kytkimet sekä "kaksi kanavaa".. Eli jos joku "lähempänä stadia tai stadissa asuva" on menossa musamaailmaan niin voisi samalla testata HBE:n ja VS Jekyll & Hyden ja kertoa miltä kuulosti =)

t: Tero
~~~ I'm the King, I'm the Sun ~~~
Jucciz
22.09.2004 12:16:09

Tällainen löytyy ja en usko, että olen lähiaikoina luopumassa. Ei soviellu hevisoundiin ainakaan yksinään, mutta on selvästikin hyvän putkivahvistimen paras kaveri.

http://mp3.jucciz.com/sparkledrive/
Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin.
Tomtom
22.09.2004 12:21:29 (muokattu 22.09.2004 12:21:49)
Mulla löytyy moinen itseltä. Siis J&H. Hankin vasta eilen, joten testiä ei vielä ole tehty. Pitää kommentoida kun saan sen illalla käyttöön.
"Play the volume as loud as you want to, but don't touch my levels now - I've got them set just like I like" Samuel L. Jackson
McNulty
22.09.2004 12:32:16
Tällainen löytyy ja en usko, että olen lähiaikoina luopumassa. Ei soviellu hevisoundiin ainakaan yksinään, mutta on selvästikin hyvän putkivahvistimen paras kaveri.

http://mp3.jucciz.com/sparkledrive/

joo, mihinkään hevikäyttöön ei kyseistä laitetta ole tarkoitus käyttää. Lähinnä etsitään TS-808:lle korvaajaa kun kaveri päätti tuon myydä (ollut minulla lainassa)... Lähinnä soittelen sellaista psychedelic rockia. Esim. Kingston Wall ja The Electric Prunes ovat erittäin lähellä sydäntä =)

Mulla löytyy moinen itseltä. Siis J&H. Hankin vasta eilen, joten testiä ei vielä ole tehty. Pitää kommentoida kun saan sen illalla käyttöön.

Onko se punainen ns. uusittu versio vaiko se vanhempi hopeinen loota? Muistahan tosiaan kertoa millaisia saundeja irtoaa (eli monipuolisuus) ja sitten tietysti saundien laatu.
Jucciz
22.09.2004 13:21:07
Lähinnä etsitään TS-808:lle korvaajaa..

Sitten en usko, että voit Sparkle Driven kanssa mennä pahasti vikaan: se on monien alan ammattilaisten mielestä parhaimpia koskaan tehtyjä TS-808 -klooneja. Ainut ero on se, että tuossa on tuo mainio ominaisuus, jolla voi sekoittaa puhdasta soundia särösoundin sekaan, ja näin "isotkin" soinnut erottuvat särösoundin seasta selkeästi. Herkullinen kokonaisuus.
Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin.
Dr. Muff
22.09.2004 13:44:08
Hintaluokassa-halpa on vielä ainakin Barber Electronicsin Direct Drive. Se on hyvä, oikein hyvä. Hieman laajempi paletti kuin ts-808ssa, mutta kuitenkin erittäin siinä hengessä.
I Smell Urine
McNulty
22.09.2004 16:49:41
Hintaluokassa-halpa on vielä ainakin Barber Electronicsin Direct Drive. Se on hyvä, oikein hyvä. Hieman laajempi paletti kuin ts-808ssa, mutta kuitenkin erittäin siinä hengessä.

argh... lisää ongelmia valintaan =)
Kele teitin kanssa... no tuo jekyll & hyde on noussut aika hyvin omaksi suosikiksi monipuolisuutensa ansiosta, sparkle drive seuraa tiiviisti perässä... menee meinaan pedalboard uusiksi tuon J&H:n takia, se kun on tuollainen härön muotoinen ja kohtuu kookas laite.
MrGuitarist
22.09.2004 17:52:31
1. Visual Sound Jekyll & Hyde (löytyy myös JRC4558 op-amp)

Mulla tosiaan on molemmat ja nuo kaksi onkin ainoat säröt tällä hetkellä laudassa. Jos tarvitset _pelkästään_ sen 808-kloonin, niin osta sparkle drive. Tämä ei tarkoita sitä, että J&H:ssä se toimisi huonosti, mutta erilailla. J&H:sta saa enemmän gainia (puhun siis ts-moodista) ja soundi on yleisesti hieman tummempi ja alapäävoittoisempi. Sparkle drive on hieman läpinäkyvämpi ja siinä tosiaan on se nerokas clean-namiska. Mutta jos haluaa monipuolisempaa pedaalia samassa hintaluokassa, niin sitten ainakin itse ottaisin tuon Visual soundin laatikon, koska ei overdrive-puoli joudu siltikään häpeilemään Voodoo labin rinnalla.
Niskamies
22.09.2004 18:07:55
Miten ois halpa ratkaisu: osta Sd-1 ja teetä Uraltonella Ts-9 modi. Pari hemmoa on sitä kehunut ja sen teetän itekkin kunhan budjetti antaa myöten(lue: akuutimmat GAS:n kohteet on hommattu ensin).
Meitsi on meshissä.
Kassu
22.09.2004 18:12:21
Miten ois halpa ratkaisu: osta Sd-1 ja teetä Uraltonella Ts-9 modi. Pari hemmoa on sitä kehunut ja sen teetän itekkin kunhan budjetti antaa myöten(lue: akuutimmat GAS:n kohteet on hommattu ensin).

Millä tavalla sitä siis muutetaan?
Kitarasankari
22.09.2004 18:30:35
tsekkaapas barberin direct drive. lämmin blues särö joka laulaa...
Jazz is not dead...it just smells funny...
Kuha
22.09.2004 18:33:33

Joo, tuo Direct Drive on hyvä ja edullinenkin. Barberilta on myös tullut uusi, miedompi od, Barber LTD.
Kesällä kaikki kasvaa!
Hannu H.
25.09.2004 14:49:45

Hyvä keskustelu, kun itsekin olen jotain vastaava etsimässä. Mitenkäs Visual Soundin Route 66 tässä porukassa pärjäilis?
"May the tone be with you"
Hohhoijaa
25.09.2004 17:53:19 (muokattu 25.09.2004 17:54:07)
Hyvä keskustelu, kun itsekin olen jotain vastaava etsimässä. Mitenkäs Visual Soundin Route 66 tässä porukassa pärjäilis?

Riffin mukaan saa ainakin ihan jees tubescreamer- soundit.. en tarkkaan muishta
Ihan Mukavien Ihmisten Kilta #17 Ihan Huonojen Koneitten Kilta #17
Niskamies
25.09.2004 21:37:18
Millä tavalla sitä siis muutetaan?

Laitetaan switchi jolla voi valita symmetrisen ja asymmetrisen välillä. Kuulemma lisää botnea ja parempi saundi. Modaus maksaa 29 euroa+pk.
Meitsi on meshissä.
McNulty
25.09.2004 21:45:54
muuten tuo ts-9 modaus tuohon sd-1:een voisi toimiakin, mutta etin hieman monipuolisempaa spedua... Eli siksi tuo Jekyll & Hyde on juuri nyt ykkösenä listalla. Siitä pitäis irrota TS-808:n lisäksi myös bluesit, rokit ja hevit. (jos vaikka joskus sattuis tarvitsemaan jotain hevanderin tynkää)
~:~:~ I'm the King, I'm the Sun ~:~:~
päänahka
26.09.2004 13:19:24
Laitetaan switchi jolla voi valita symmetrisen ja asymmetrisen välillä. Kuulemma lisää botnea ja parempi saundi. Modaus maksaa 29 euroa+pk.

"Esimerkkinä modifikaatio Boss SD-1:n joka sisältää useiden komponenttien vaihdon laadukkaimpiin ja arvoiltaan Ibanez TS808 suuntaan. Haluttaessa myös kytkin jolla valitaan klippaus joko asymmetriseksi (Boss SD-1, Fulltone fulldrive jne.) tai symmetriseksi (TS808). Hinta 29 euroa sis. komponentit ja työ."

Eli tuo kytkin ei taida olla se pääpointti tuossa modissa.
Soolot on perseestä.
Niskamies
26.09.2004 14:29:32
"Esimerkkinä modifikaatio Boss SD-1:n joka sisältää useiden komponenttien vaihdon laadukkaimpiin ja arvoiltaan Ibanez TS808 suuntaan. Haluttaessa myös kytkin jolla valitaan klippaus joko asymmetriseksi (Boss SD-1, Fulltone fulldrive jne.) tai symmetriseksi (TS808). Hinta 29 euroa sis. komponentit ja työ."

Eli tuo kytkin ei taida olla se pääpointti tuossa modissa.

Juu, ei ole ei. Mutta parempi siitä pitäisi tulla.
Meitsi on meshissä.
goose
27.09.2004 00:14:05
Juu, ei ole ei. Mutta parempi siitä pitäisi tulla.

Ja tulee. Kohta olen jo toisen sd-1:seni modatuttanut Kankaanpäällä. Mikko vaihtaa sieltä kymmenkunta osaa laadukkaimpiin ja soundi on kertakaikkiaan loistava. mm. TS9:llä ei tee ton modin jälkeen enää mitään.
Joees
27.09.2004 12:53:39
Fulltone Fulldrive 2. Ei näissäkään pahasti vikaan mennä. Mulla niitä on kaksi.

Mutta jos kolmesta alkuperäisestä vaihtoehdosta niin sieltä Voodoo Lap ehdottomasti. Jucciz on perustellut niitä ihan hyvin joten en itse jaksa.
Groooove is in heart!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)