Geetar 27.09.2004 20:54:34 | |
---|
moi, minne sijoitatte delayn signaalitiessä..?? laitatteko sen kitaran ja vahvarin väliin vai fx-loopiin? entäpä modulaatio-efektit..? kiitos Keep practising |
Jucciz 27.09.2004 20:55:02 | |
---|
Pedaalilaudassa viimeisenä ennen vahvistinta. Ei löydy efektilooppia. Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin. |
Geetar 27.09.2004 21:07:43 | |
---|
Pedaalilaudassa viimeisenä ennen vahvistinta. Ei löydy efektilooppia. entäpä jos löytyisi?? itelläni on tech21 tm60 ja en ole varma mihin dd3 ja modulaatiot kannattaisi sijoittaa että soundi olisi paras mahdollinen Keep practising |
Niskamies 27.09.2004 21:09:21 | |
---|
Efektilenkistä löytyy. Meitsi on meshissä. |
Kassu 27.09.2004 21:13:32 | |
---|
Efektilenkistä löytyy. Jos omistaa putkivahvistimen ja boostaa särökanavaa jollain vermeellä niin en löydä pätevää syytä vetää kahta piuhaa turhaan jotain **tun delayta varten että sen saa lenkkiin. Aivan yhtä hyvin pelaavat delayt ja chorukset ennen vahvaria. |
ReBeat 27.09.2004 21:38:59 | |
---|
Keinokuorman tai "recording out":n tai "to FX":n jälkeen, ennen päätevahvistinta. Tekemällä ei synny musiikkia. |
PoLFus 27.09.2004 21:43:04 | |
---|
se on hellan ja nyrkin välissä SANON MÄ! ai delay.. "Mä en ota sulta ******!" - macro |
Niskamies 27.09.2004 23:12:22 | |
---|
Jos omistaa putkivahvistimen ja boostaa särökanavaa jollain vermeellä niin en löydä pätevää syytä vetää kahta piuhaa turhaan jotain **tun delayta varten että sen saa lenkkiin. Aivan yhtä hyvin pelaavat delayt ja chorukset ennen vahvaria. Kun kaiut ja chorukset kuulostavat mun mielestä kamalalta ennen säröä, ainakin ne mitä oon kokeillut. Ja nytkin on delay loopissa koska on räkkimultiefekti. Meitsi on meshissä. |
Hannu H. 27.09.2004 23:15:05 | |
---|
Mulla efektiloopissa ihan vimppana. "May the tone be with you" |
askomiko 27.09.2004 23:22:50 (muokattu 27.09.2004 23:23:05) | |
---|
Aina särön jälkeen, jos ei tahdo häröillä. |
goose 28.09.2004 00:00:25 | |
---|
Modulaatiot ja Delayt on signaaliketjun loppupäässä. Efektilenkkiä ei styrkkarissani ole eikä ole tarviskaan. |
McNulty 28.09.2004 00:19:02 | |
---|
mulla järjestys on seuraava: kitara -> volume -> wah -> od -> ds -> chorus/flanger/phaser -> delay -> reverb -> AB-boksi -> styrkkari ~:~:~ I'm the King, I'm the Sun ~:~:~ |
Reddie 28.09.2004 00:39:31 | |
---|
Joo kyllä mäkin suosin sitä että delay on viimeisenä. Eli jos ei oo efektilooppia niin sitten vikana ennen vahvaria tai jos on looppi niin vikana ennen päätevahvaria. Kannattaa ajatella siltä kannalta että mitä haluat saavuttaa sillä delayllä. Itse ajattelen siten että kaikilla muilla pedaaleilla ja vahvarilla rakennan sen soundin mitä haluan kaiuttaa. Täten delay tulee kaikkien näitten muunnosten jälkeen. Ainii, paitsi että justiinsa ostin ton Ibanezin Lofin joka tulee mulla delayn jälkeen. Tää sen takia koska käytän sitä purkkiradiosoundia "erikoisefektinä" vaikka joissain C-osissa enkä halua että se kaiuuntuu.. Voikohan noin edes sanoa.. |
Exhausted 28.09.2004 00:52:57 (muokattu 28.09.2004 00:53:06) | |
---|
särön jälkeen. looppiin siis jos käytetään vahvistinsäröä. modulaatiot ei oo niin yksinkertasia, chorus ainakin on kivempi ennen säröä, mutta flangeri ja phaseri tahtoo vähän hukkua ennen säröjä. modulaatioiden ja delayn välinen suhde taas on vähän makuasia - haluaako esim käyttää pitkää kaikua johon saa lisättyä phaserin vai haluaako moninkertaistaa phaserinsa kaiun kanssa. |
LesPaul70 28.09.2004 09:17:22 | |
---|
Minunkaan mielestäni ei ole järkeä sijoittaa delayta ennen säröä. Sisään tulevan äänen voimakkuus vaikuttaa särön määrään ja kaiku on (yleensä) hiljaisempi kuin alkuperäinen ääni -> alkuperäinen ääni ja sen kaiku säröytyvät eri tavalla ja kuulostavat erilaiselta. Tietysti, jos tuollaista juttua haetaan, niin mikäs siinä sitten. Yleensä kuitenkin delay laitetaan vasta ääntä muokkaavien efektien (joka särökin on) jälkeen. Oletko orkesterisoittimen soittaja vailla sinfoniaorkesteria (Helsingissä)? Jos olet, laita pikaviesti! |
Exhausted 28.09.2004 09:57:23 (muokattu 28.09.2004 09:57:32) | |
---|
aivan - särö kompressoi signaalia aika rankasti joten kaiut tulevat häiritsevän lujalle jos delay on ennen säröä |
Deranged 28.09.2004 10:29:29 (muokattu 28.09.2004 10:29:42) | |
---|
Jos omistaa putkivahvistimen ja boostaa särökanavaa jollain vermeellä niin en löydä pätevää syytä vetää kahta piuhaa turhaan jotain **tun delayta varten Jos ei parempi soundi riitä päteväksi syyksi niin mikäs siinä. Kaikki modulaatioefektit ja kaiut ja delayt laitan itse aina looppiin. Aivan yhtä hyvin pelaavat delayt ja chorukset ennen vahvaria. Paskapuhetta. Soundi menee ihan karseaksi ja efektit eivät pääse oikeuksiinsa. |
MrGuitarist 28.09.2004 14:27:42 | |
---|
Mulla on toinen delay loopissa ja toinen viimeisenä pedaalilaudassa. Toista en laita looppiin, koska Laneyssa on rinnankytketty looppi ja siellä olevasta delaysta ei saa sitä toistoa kovemmalle kun alkuperäistä signaalia. Tosin harvemmin oikeasti tarvitsee sitä kaikua kovemmalle kuin puhdasta ääntä, mutta joskus on hauska yrittää matkia Edgeä (huonosti tosin, silloin kun muita ei ole paikalla kuuntelemassa ;) |
päänahka 28.09.2004 14:56:04 (muokattu 28.09.2004 14:58:44) | |
---|
Jos omistaa putkivahvistimen ja boostaa särökanavaa jollain vermeellä niin en löydä pätevää syytä vetää kahta piuhaa turhaan jotain **tun delayta varten että sen saa lenkkiin. Aivan yhtä hyvin pelaavat delayt ja chorukset ennen vahvaria. Mitenköhän putket ja boostaaminen tähän liittyvät? Jos käytetään vahvistimen säröä, niin ehdottomasti kaiut ja delayt särön jälkeen, siis looppiin. EDIT: Choruksista en tiedä, mutta flangerin pidän särön edessä, ainakin toistaiseksi. En ole uuden vahvistimen kanssa kokeillut loopissa, mutta vanhalla vahvarilla kuulostaa paremmalta ennen säröä. Soolot on perseestä. |
Mrezzye 28.09.2004 15:05:19 | |
---|
Paskapuhetta. Soundi menee ihan karseaksi ja efektit eivät pääse oikeuksiinsa. No jaa... ei se ny ihan noinkaan mene. Se on KUULOSTAA, ei KUULLOSTAA !!! -terveisin nimim. Ei niin hoono soomi |