Aihe: Hommasinpa uuden Wahin
1 2
Niskamies
22.09.2004 16:42:53
Mulla oli tossa vähän aikaa Morleyn Bad Horsie, mutta oli pikkasen liian hevi mulle. Hommasin sitten hyvän dillin kautta Dunlopin Mister Crybabyn, ja yllätys oli valtava kun tänään sitä ekaa kertaa kokeilin. Miten voi wah kuulostaa noin lämpimältä ja ihanalta ja täyteläiseltä? Ei ole mulla enää paluuta Morleyyn kun ton hommasin. Joten kaikille jotka hakee täyteläistä ja lämmintä wahia, voin varauksetta suositella Misten Crybabya.

Btw, onkos tossa tru-bypass?
Meitsi on meshissä.
McNulty
22.09.2004 16:46:27
Minä ostin Dunlopin 535Q:n josta löytyy siis säädettävä wah-range ja säädettävä boosti... aivan mielettömän monipuolinen laite ja saundit ovat kohdallaan... Tosin tämä edellyttää pientä ruuvaamista.

Veikkaisin että true-bypassia ei näistä löydy mutta äkkiäkös sellaisen parin komponentin piirin siihen väsää. Se onkin sitten eri juttu tarviiko sellaista edes. =)

t: Tero
~~~ I'm the King, I'm the Sun ~~~
N_Bates
22.09.2004 17:44:08

mites toi eroaa tavallisesta crybabystä? oliko tossa boost? hauskaa toi dunlopin tuotekehitys, kun vaihdetaan yksi komponentti piirilevyltä potikaksi ja lisätään 100e hintaan =)

Jos toi on yhtään niinku muut crybabyt niin se true bypass modaus on ihan ehdoton. Ilman sitä ei paljon viitsi wahia signaaliketjussa pitää. Siihen modaukseen tarvitaan yks dpdt-kytkin ja vähän juottelua. ei ole hankalaa.

Oma crybabyni on käynyt melkoiset muutokset läpi. löytyy true bypassia ja muuntajatökkeliä ja taajuuden valintaa ja q-arvon säätöä. Myös bassotoistoa parantelin, ja se teki wahista huomattavasti paremman. Noi perinnewahit on aivan mainioita modailukohteita.
Stein und Brötchen!
Dr. Muff
22.09.2004 18:02:19
mites toi eroaa tavallisesta crybabystä? oliko tossa boost? hauskaa toi dunlopin tuotekehitys, kun vaihdetaan yksi komponentti piirilevyltä potikaksi ja lisätään 100e hintaan =)

Jos toi on yhtään niinku muut crybabyt niin se true bypass modaus on ihan ehdoton. Ilman sitä ei paljon viitsi wahia signaaliketjussa pitää. Siihen modaukseen tarvitaan yks dpdt-kytkin ja vähän juottelua. ei ole hankalaa.

Robert Keeley ei ainakaan tee modeja 535q tai yleensäkään q-malleihin ja jostain muualtakin muistan lukeneeni, että eroa on piirin osalta tossa ja esim perus gcb95ssa. En nyt jaksa etsiä tarkemmin, mutta se ei välttämättä ole niin pala kakkua kuin muissa.

Mulla oli 535 ja se ei ainakaan leikannut yläpäätä, vaikka ei olekkaan tbp. Ja sillon on minun mielestä turha vouhottaa tbp:stä jos bufferi hoitaa hommansa kunnolla. Gcb-95ssa leikkaantuu vähän, Voxin v847ssa vielä enemmän, big muffin ollessa asteikon ääripää.
I Smell Urine
Niskamies
22.09.2004 18:06:31
Ei tunnu leikkaavaan yläpäätä, ainakaan sen vertaa että huomaisin.

Tossa on toi 16 dB boosti, mutta se on sitten päällä kokoajan eikä vain silloin kun pedaali on wah asennossa. Pitänee hommata joku pedaali tota varten, kuulostaa nimittäin namulta.
Meitsi on meshissä.
N_Bates
22.09.2004 20:03:32

Robert Keeley ei ainakaan tee modeja 535q tai yleensäkään q-malleihin ja jostain muualtakin muistan lukeneeni, että eroa on piirin osalta tossa ja esim perus gcb95ssa. En nyt jaksa etsiä tarkemmin, mutta se ei välttämättä ole niin pala kakkua kuin muissa.

Mulla oli 535 ja se ei ainakaan leikannut yläpäätä, vaikka ei olekkaan tbp. Ja sillon on minun mielestä turha vouhottaa tbp:stä jos bufferi hoitaa hommansa kunnolla. Gcb-95ssa leikkaantuu vähän, Voxin v847ssa vielä enemmän, big muffin ollessa asteikon ääripää.

Joo, turha kai niitä on modailla kun ne modaukset on siinä q-mallissa jo valmiina! =)

ja mikä noihin buffereihin ja muihin tulee, niin kyllähän ne hyvin toimiessaan on oikein päteviä. Itse ainakin pidän tuota bossin pedaalien fettikytkinsysteemiä vähintäänkin yhtä hyvänä tai jopa parempana kuin true bypass.
Stein und Brötchen!
vincent
22.09.2004 20:14:44
Miten voi wah kuulostaa noin lämpimältä ja ihanalta ja täyteläiseltä?

erittäin mukavaa kuulla, että olet tyytyväinen ostokseesi! ;-D
hevi määrää... ...mutta ketä?
Dr. Muff
22.09.2004 21:10:12
Joo, turha kai niitä on modailla kun ne modaukset on siinä q-mallissa jo valmiina!

Ei ole. Sillä kytkimellä ei true-by-passia tehdä. Trust me.
I Smell Urine
N_Bates
22.09.2004 22:53:33

Ei ole. Sillä kytkimellä ei true-by-passia tehdä. Trust me.

enpä niin väittänytkään. puhuin noista muista yleisistä wahimodauksista. ja true bypassin saa kyllä dpdt kytkimellä tehtyä ihan yhtä helposti vaikka sinne piirilevylle ois rakennettu ydinvoimala.
Stein und Brötchen!
Dr. Muff
22.09.2004 23:13:57
enpä niin väittänytkään. puhuin noista muista yleisistä wahimodauksista. ja true bypassin saa kyllä dpdt kytkimellä tehtyä ihan yhtä helposti vaikka sinne piirilevylle ois rakennettu ydinvoimala.

Ookei. En nyt löytänyt sitä sivua missä oli juttua noista, joten epäselväksy nyt jäi miksi Keely sodoo "The 535Q and other Q models we cannot make true-bypass or do mods to. They have a different circuit and switching system." Jää niitä modeja vielä liuta mitä tossa Qssa ei ole.
I Smell Urine
wilo
22.09.2004 23:58:25
Ookei. En nyt löytänyt sitä sivua missä oli juttua noista, joten epäselväksy nyt jäi miksi Keely sodoo "The 535Q and other Q models we cannot make true-bypass or do mods to. They have a different circuit and switching system." Jää niitä modeja vielä liuta mitä tossa Qssa ei ole.

Eikös 535Q ole ns. switchless? Eli siinä palautusjousi nostaa pedaalin aina pystyyn, kun jalka nostetaan pois. Silloin kytkeytyy wah pois päältä. Kun aletaan taas veivata poljinta, kytkeytyy wah automaattisesti päälle.
Tuollaista kytkintä voi meinaan olla paha modata.
päänahka
23.09.2004 00:14:12
Mulla oli 535 ja se ei ainakaan leikannut yläpäätä, vaikka ei olekkaan tbp.

Mä en ole myöskään huomannut yläpään leikkausta, mutta musta tuntuu, että se laskee pikkaisen koko signaalin tasoa. En ole huomannut puhtaassa soundissa volumen laskua, mutta säröillä tuntuu, että jotain jää pois, kun vertaa soundiin ilman wahia välissä. Liekö omia kuvitelmia.

Bufferoidut pedaalithan voi myös toimia toisin päin kuin odottaisi. Jos on pitkä piuha, se voi imeä soundia, jonka bufferoitu pedaali sitten herättää taas henkiin. Ei kokemusta.
Soolot on perseestä.
Straton
23.09.2004 00:36:39
Eikös 535Q ole ns. switchless?

Njet, se tais olla 95Q se switchless
Ite oot!!!
zepeteus
23.09.2004 03:25:16
http://p212.ezboard.com/fvoodooamps … bsfrm7.showMessage?topicID=10.topic

Onhan tuossa 535Q:ssa hieman erinäköinen piiri, joten ei taida perinteiset modit ihan helposti istua. Yksi oparikin? Muistelenko ihan väärin, että vanhemmissa 535Q:ssa ei ollut vielä tosiohitusta, mutta uudemmat olisivat jo ihan oikeasti true bypass?
Prome
23.09.2004 08:52:49 (muokattu 23.09.2004 08:53:31)
Voxin v847ssa vielä enemmän

Hirveesti puhutaan siitä kuinka Voxin 847 leikkaa saundia. Itselläni ollut ko. pedaali muutaman kuukauden, enkä kyllä huomattavaa eroa ole noteerannut. Ajattelin aluksi vääntää siihen tbp:n, mutta kun pelitti niin hyvin ilmankin niin mitäs sitä turhia. Kultakorvien hommaa ;)

Ja jos ei muuta, niin Voxin wahisoundit kyllä korvaa jonkun pienen leikkauksen mun puolesta.
lxi
23.09.2004 19:26:21
Joten kaikille jotka hakee täyteläistä ja lämmintä wahia, voin varauksetta suositella Misten Crybabya.

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=36823

Oliko liian lämmin ja täyteläinen?
The fact that no one understands you doesn't make you an artist.
PoLFus
23.09.2004 19:50:21 (muokattu 23.09.2004 19:51:52)

sillä lailla
"Mä en ota sulta ******!" - macro
Snowblind
23.09.2004 19:52:01

että sillä lailla

Näin on näkkileivät.
"You can take the man out of the 80's, but you can't take the 80's out of the man."
Niskamies
23.09.2004 20:08:03
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=36823

Oliko liian lämmin ja täyteläinen?

On, mutta GAS ei anna periksi. Eikä varmaan annakkaan ennenkun omistan kaikki maailman kitarakamat.
Meitsi on meshissä.
PoLFus
23.09.2004 20:12:56

On, mutta GAS ei anna periksi. Eikä varmaan annakkaan ennenkun omistan kaikki maailman kitarakamat.

Osta ennemmin vaasan koulunäkkejä loppuelämäksi.
"Mä en ota sulta ******!" - macro
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)