Aihe: Putkivahvistinlöytö mallia budjettivehje..
1 2
Fortune
13.09.2004 16:27:16 (muokattu 13.09.2004 16:46:08)
Olin jo vakavissani ostamassa ensiavuksi vahvistinpulaan käytettyä Yamahan DG-60 -digicomboa, kunnes sattumalta talsin sisään nykyisen kotikaupungin toiseen musiikkikauppaan.

Siellä nökötti Carvinin 50-wattinen putkicombo, mallia XT-112. Carvineista olen tykännyt ennenkin, mutta ajattelin, että taitaapa olla tuo yksilö tällä hetkellä hieman liikaa yli budjetin ja en ajatellut sitä sen enempää. Hintalappua vermeen päällä ei ollut.

Uteliaisuus sitten kuitenkin voitti ja kysäisin ohimennen vekottimen hintaluokkaa. Myyjän ilmoitettua, että "Kyllä se kolmeensataan lähtee." polvet menivät veteläksi ja leuka tipahti kuuluvasti rusahtaen lattiaan. Kirosin mielessäni jo lukkoon lyömääni Yamaha-kauppaa, johon olisi menossa juuri se 300 euroa.

Itseäni kiroten lähdin sotkemaan kohti yliopistoa ja sähköpostia, ja kas, Yamaha-kauppias ei suostunut Matkahuollon ennakkoon vaan vaati rahoja etukäteen tililleen. Palaneen käryhän siinä haisi ja peruin Yammu-diilin siltä istumalta, niitä rahoja tuskin olisi näkynyt, saati vahvistintakaan..

Ryntäsin sitten perjantai-iltana testaamaan Carvinin, putket tuntuivat kohtuukuntoisilta, pari potikkaa rahisi, mutta muuten vehje oli loistokunnossa. Ei paha diili siis.

Heti en kauppaa lukkoon lyönyt, vaan kävin nukkumassa levottoman yön ja sitten aamulla ryntäsin aamiaistakaan syömättä lyömään eurot tiskiin.

Ja nyt se nököttää olkkarin nurkassa, 300 euron putkicombo. Tehojarrun tapainenkin löytyy, jolla tuon RMS-tehon saa takapaneelin mukaan pudotettua joko puolikkaaseen tai neljäsosaan. Neljäsosatehollakin volaa tosin ei paljon hirveä kääntää naapurisovun kannalta, mutta bändisoittoonhan tuo tuleneekin. Mutta hyvin sillä treenaa kotonakin.

Soundipaletti on laaja, ainoa miinus on kanavien lukumäärä eli kaksi. Olisi hauskaa saada komppi- ja higain-säröt jalkakytkimellä vaihdettua, nyt pitää nyhtää push/pull -potikkaa. No, pedaaleja, pedaaleja..

Efektilenkin saa päälle/pois jalkakytkimellä, samoin kaiun (jousikaiku, toimii mainiosti).

Laitteessa on myös normaalien bass-, middle- ja treble-säätöjen lisäksi 5-alueinen parametrinen eq, johon totuin jo Mesan Studio Preampin ja Carvinin Quad-X:n parissa. Melkoinen linkkuveitsi siis soundeiltaan ja säätämällä saa melkein mitä vain irti.

Suorastaan naurattaa, miten Mesan Mark-sarjalaisista huudetaan tonnia ja ylöspäin, kun näinkin halvalla saa käytännössä yhtä pätevän vahvistimen (IMHO)..

http://www.thunderkiss65.com/carvin … /yearbyyear/1991/91_xv212-large.jpg
"Look behind you, a three-necked guitar!"
Niskamies
13.09.2004 16:34:29
Onneksi olkoon! Carvinit ovat laatua.
Meitsi on meshissä.
Super-Jari
13.09.2004 16:35:17
Onnea pojalle.

Mun käsittääkseni tuo rahat etukäteen tilille on ihan normaali tapa. Noin olen aina kauppaa käynyt.
Eihän virtuaalielämää voi korrekuloida in real life? -turbo
Fortune
13.09.2004 16:36:17
Mun käsittääkseni tuo rahat etukäteen tilille on ihan normaali tapa. Noin olen aina kauppaa käynyt.

Hulluhan sitä tuntemattomalle etukäteen maksaa, kun Matkahuolto hoitaa saman homman riskittömästi pientä korvausta vastaan.

Itse en ainakaan rupea rahojani sokkona jakelemaan maailmalle.
Super-Jari
13.09.2004 16:37:26
Hulluhan sitä tuntemattomalle etukäteen maksaa, kun Matkahuolto hoitaa saman homman riskittömästi pientä korvausta vastaan.

Itse en ainakaan rupea rahojani sokkona jakelemaan maailmalle.

Noh, kukin tavallaan. Noin olen itse aina hoitanut. Mulla on kuitenkin tyypin puhelinnumero, nimi, tilinumero ja osoite tallessa.
Fortune
13.09.2004 16:38:34
Noh, kukin tavallaan. Noin olen itse aina hoitanut. Mulla on kuitenkin tyypin puhelinnumero, nimi, tilinumero ja osoite tallessa.

No, mitäpä noillakaan tekee, jos rahat menevät sen siliän tien.

Poliisille ilmoitat ja turhaan odotat rahojasi :/
Kassu
13.09.2004 16:40:40 (muokattu 13.09.2004 16:41:14)
Onnea! Kyllä halvalla lähti!

Onkos siinä 1x12 vai 2x12?

EDIT: Damn typeryyteni, mallinimi 112, siitä voi jotain päätellä.
Fortune
13.09.2004 16:43:03
Onnea! Kyllä halvalla lähti!

Onkos siinä 1x12 vai 2x12?

EDIT: Damn typeryyteni, mallinimi 112, siitä voi jotain päätellä.

Juu, 1x12" Celestion. "British" -jotain, ei tietoa tarkasta mallista.

Lisäkaapin kun laittaa, niin tuolla tappaa ihmisiä kilometrin päästä.
Super-Jari
13.09.2004 16:44:36

onkohan se laillinen?
Fortune
13.09.2004 16:45:55
onkohan se laillinen?

Tiedä häntä. Pitäisi varmaan nimismiehelle käydä näyttämässä.
Billsner
13.09.2004 16:48:36
Onnea uudelle "pojalle".

Eiku duunailemaan. "Fortune goes deathmetal".
You cannot rest here. Either find an inn, or rest outside.
Deranged
13.09.2004 20:24:32
Tiedä häntä. Pitäisi varmaan nimismiehelle käydä näyttämässä.

Ei kannata. takavarikoivat vielä. Ja joudut 48h bambutikkuja kynsien alle-patukkaa ohtaan tyyliseen kuulusteluun tai suoraan tutkintavankeuteen Matti Nykäsen kaveriksi. Perusteena joukkotuhoase osto Suomen maaperällä.
Jii
13.09.2004 20:35:30
Ei kannata. takavarikoivat vielä. Ja joudut 48h bambutikkuja kynsien alle-patukkaa ohtaan tyyliseen kuulusteluun tai suoraan tutkintavankeuteen Matti Nykäsen kaveriksi. Perusteena joukkotuhoase osto Suomen maaperällä.

Fortune teki jo armeijan pojille kesäkuussa simulaation tappovoluumeista liian pienissä ja kaakeloiduissa tiloissa. Hyväksyntä ilmeisesti siis tuollekin laitteelle löytyy.
Birth, copulation, and death. Is this your life?
mbabar
13.09.2004 20:37:11
Olisi hauskaa saada komppi- ja higain-säröt jalkakytkimellä vaihdettua, nyt pitää nyhtää push/pull -potikkaa.

Eikös siinä ole kanavanvaihto jalkakytkimellä?
Minulla on oli aikoinaan Carvin X-30-malli jossa jalkakytkimellä hoitui kaikki "vaihdot". Takapaneelissa XLR-liitin poljinta varten.
Kaverillani oli tammikuorinen X-112 jossa myöskin vaihdot (mukaan lukien 5-alueinen eq pois/päälle) hoituvat jalkaa apuna käyttäen : )
Minulla on jossain jemmassa tuon X-112 skema ja muistini mukaan etuaste oli sama kuin X-30:ssä. Joten kaiketi tuo on sama myös 50W-mallissa.
-on niin paljon kysymyksiä, mutta vain vähän varmoja vastauksia-
LassiÖ
13.09.2004 20:49:15
laitappas jotain ääninäytteitä niin kuullaan millasta mökää siitä irtoaa.
Syö, ja testaa uudestaan
Anarkiapurilainen
13.09.2004 22:51:37

Kaveri osti aikanaan (1998) käytetyn Carvinin X-60-kombon 1800 markalla, jollainen on myös kotipaikkkakunnan yläasteella. Puhtaat soundit ovat ihan ok, mutta säröpuolesta en ole ikinä oikein saanut otetta. Muutenkin aikanaan kun tuota treeneissä pidettiin tuntui ettei ääntä lähtenyt ollenkaan tarpeeksi.

Viimeksi kun kyseistä vahvaria lainattiin keikalle pistettiin POD efektilenkin paluuseen hoitamaan etuasteen virkaa. Volaa irtosi tuolloin huomattavasti enemmän, eli ilmeisesti tuossa karvisessa on vain aika lussu etunen. (Putket on vaihdettu, ei mitään muutosta soundiin.).
Volle
13.09.2004 23:36:43
Mäkin testailin joskus ton näköstä ja ominaisuuksiltaan vastaavaa Carvinia (5-kaistan erillinen EQ, kaksi kanavaa, kaiku, 25%,50% ja 100%-tehonvalintakytkin jne.), paitsi, että siinä oli monipuolinen jalkakytkin: kanavanvaihto, EQ päälle/pois, kaiku päälle/pois, looppi päälle/pois. Elementtikin oli eri. Se oli joku isomagneettinen EV:n 12".

Saundit oli muistaakseni lyhyen säätelyn jälkeen "ihan jees", mutta 700 € olisi ollut liikaa siitä (eikä mulla itseasiassa silloin edes ollut sellaisia rahoja). Ääh... Pitäisi päästä kokeilemaan uudestaan.
Nam.
Lonesome
14.09.2004 09:12:09
Mäkin testailin joskus ton näköstä ja ominaisuuksiltaan vastaavaa Carvinia (5-kaistan erillinen EQ, kaksi kanavaa, kaiku, 25%,50% ja 100%-tehonvalintakytkin jne.), paitsi, että siinä oli monipuolinen jalkakytkin: kanavanvaihto, EQ päälle/pois, kaiku päälle/pois, looppi päälle/pois. Elementtikin oli eri. Se oli joku isomagneettinen EV:n 12".

Bändikaverilla oli just tällainen Electro Voicen 12" 300w-elementillä varustettu malli vm. about -88. Todella monipuolinen peli, jossa oli tosin yksikanavaiseen Marsuun tottuneelle vähän liikaa ihmettelemistä. Aikanaan Mesaa edullisempi, mutta kyllä 300 e. tuntuu todella asiallisen edulliselta, kun oma uusi Laneyn LC15R maksoi 350 euroa. Tämä Carvin on tehty hiukka paremmin. Tosin uutena tuossa kaverin yksilössä kärvähti verkkomuuntaja, joka oli näissä vientimalleissa huonompaa tasoa kuin muut osat. Tampereeltahan näitä silloin 80-luvun lopulla sai mukavasti...

Onnea Mr. Fortune!
"Cities on flame, with rock and roll; Marshall will buoy, but Fender control" (BÖC)
Fortune
14.09.2004 12:51:29
Eikös siinä ole kanavanvaihto jalkakytkimellä?

On, mutta vain puhdas-/särökanava -vaihto onnistuu. Särökanavassa kun on kaksi moodia, kevytruttu ja sitten pushpull-potikalla higain-tila. Olisi kiva noitakin vaihtaa jalkakytkimellä, mutta tässä on vain kolminappinen jalkapoljin, kanavanvaihto, efektiluuppi päälle/pois ja kaiku päälle/pois.

Eq päälle/pois olisi kiva myös, Quad X -etusessa oli moinen, toimi hienosti esim. sooloboostina.

Ääninäytteitä en varmaan ihan heti saa, jollen kanna tuota vaikka Askomikolle äänitettäväksi. Katsotaan...
Fortune
14.09.2004 12:54:33
Fortune teki jo armeijan pojille kesäkuussa simulaation tappovoluumeista liian pienissä ja kaakeloiduissa tiloissa. Hyväksyntä ilmeisesti siis tuollekin laitteelle löytyy.

Emmä muuten olisi niin kovaa soittanut, mutta kun perhanat seisoivat pedaalilautani päällä. Joku roti.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)