Aihe: Thomannin hinnat 1 2 | |
---|---|
![]() 01.02.2017 22:24:26 | |
Katsoin Thomannin hintoja juuri ja täytyypi sanoa, että pedaalit ovat nousseet yllättävän koviin hintoihin. Suomesta saa monia merkkejä aika paljon halvemmalla. Muutama kymppikin tuntuu kuiteskin.. | |
![]() 01.02.2017 22:29:33 | |
guitarmigi: Katsoin Thomannin hintoja juuri ja täytyypi sanoa, että pedaalit ovat nousseet yllättävän koviin hintoihin. Suomesta saa monia merkkejä aika paljon halvemmalla. Muutama kymppikin tuntuu kuiteskin.. Eihän sieltä ole mikään pakko ostaa, jos muualta saa halvemmalla. Neext! | |
![]() 02.02.2017 09:21:30 | |
En mä sieltä ostakaan! :) Jotkut vaan pitää täällä thomannia hintareferenssinä, ei kannattais. | |
![]() 02.02.2017 09:30:52 | |
Jucciz: Eihän sieltä ole mikään pakko ostaa, jos muualta saa halvemmalla. Neext! Plop plop Plop What's yours?! | |
![]() 02.02.2017 10:25:45 | |
guitarmigi: En mä sieltä ostakaan! :) Jotkut vaan pitää täällä thomannia hintareferenssinä, ei kannattais. Ei parempaakaan ole tarjolla. Thomann on varmaan euroopan isoin toimija sekä luotettavaksi tiedetty, niin en minä ainakaan keksi parempaa hintareferenssiä. F-musiikki voisi olla, mutta Thomannilla on isompi valikoima ja hintataso aika lähelle samaa kuin täkäläisillä kivijalkaliikkeillä. Mutta voihan kaikki myynti-ilmoihinsa laittaa hintareferenssiksi mitä haluaa, mutta itse en luota muihin kuin niihin referensseihin, jotka tunnen ja Thomann on varmaan euroopan tunnetuin joten silläkin saralla se vetää pidemmän korren. Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka | |
![]() 02.02.2017 11:36:23 | |
guitarmigi: En mä sieltä ostakaan! :) Jotkut vaan pitää täällä thomannia hintareferenssinä, ei kannattais. No ei se Thomann aina ole halvin, mutta antaa se ainakin maksimihinnan mitä kannattaa maksaa. Kotimainen kivijalkaliike voi tietysti lisätä hintoihinsa jonkin pienen lisän, koska Thomannin hintoihin pitää lisätä myös toimituskulut. Siten Thomann on hyvä referenssi, että jos löytää jostain halvemmalla, niin silloin puhutaan ihan hyvästä hinnasta ostajalle. En allekirjoita mitään | |
![]() 02.02.2017 11:41:49 | |
Aika monesti on tämä vetänyt pidemmän korren verrattuna Thomanniin: http://www.soitinasema.fi/ ja ihan vain sen takia, että ei ole toimituskuluja. En tiedä sitten kauanko jatkavat tuota kampanjaa. Esimerkkinä vaikka Mooer Solo-pedaali, joka maksaa Thomannilla 69 euroa +12 euron toimituskulut, ellei tilauksen arvo ylitä 199 euroa. Soitinasemalla sama maksaa 58,80 euroa ja toimituskuluja ei ole :) Itse ainakin tuen mieluummin suomalaista verkkokauppaa, mikäli se on hintapolittiisesti riittävän järkevää. Ja sitten jos on aikaa ja muuta menoa kaupungille, voi pyörähtää kivijalkaliikkeissä myös. Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois... | |
![]() 02.02.2017 11:42:55 | |
Jos tilaa Thomannilta, jää paitsi kaikesta tästä kun suosii suomalaista: - Liikkeen kyky käyttää sähköpostia - Liikkeen kyky ilmoittaa reaaliajassa (edes viikon viive) mitä kaikkea on saatavilla ja mitä ei - Pitkän työpäivän jälkeen ajoreissu 50km paikkakunnalle, missä sattuu olemaan musaliike. - Ruuhka-aika, parkkisakko - Jos yrittäjä ei satu olemaan saikulla niin asenne on vähintään vittuileva - Myyjän vanhan viinan ja tupakan haju - "Ei oo just nyt, mutta voidaan tilata" = Tule kattomaan 2kk päästä jos muistettiin Yhtäkkiä se parin lisäeuron maksaminen poistumatta kotisohvalta ei olekaan niin huono idea. | |
![]() 02.02.2017 11:56:29 | |
Thomann on hintakilpailussa tippunut kauan sitten mutta maine elää. Halpa roina ja private labelit on tietty halpaa mutta "oikeat" tuotteet on käytännössä saman hintaista kuin kotimaan toimittajilla. Tarjoukset sitten erikseen. Mutta missä Thomann on kuningas on nettisivut /-kauppa ja tavaran saatavuus. Eihän esim. F-musan nettisivuilla voi edes käydä kun ne ovat niin kammottavan epäkäytännölliset minkään löytämiseen. Tai vaikka sen jonkun löytäisikin niin välttämättä valokuvaa ei ole ollenkaan ja tuotteen kuvaus on ehkä maininta väristä. Ja mitä nettikauppaan tulee niin Andertons on erittäin asiallinen myös. Ainakin merkkikitaroissa yms. on hyvät kuvat nimenomaan myytävästä yksilöstä ja infot on tarkat. | |
![]() 02.02.2017 12:16:15 | |
hallu: Ei parempaakaan ole tarjolla. Thomann on varmaan euroopan isoin toimija sekä luotettavaksi tiedetty, niin en minä ainakaan keksi parempaa hintareferenssiä. F-musiikki voisi olla, mutta Thomannilla on isompi valikoima ja hintataso aika lähelle samaa kuin täkäläisillä kivijalkaliikkeillä. Mutta voihan kaikki myynti-ilmoihinsa laittaa hintareferenssiksi mitä haluaa, mutta itse en luota muihin kuin niihin referensseihin, jotka tunnen ja Thomann on varmaan euroopan tunnetuin joten silläkin saralla se vetää pidemmän korren. Thomann ei tosiaan ole halvin, mutta sen hintataso on tuttu. Eli se riittää, että katsoo Thomannin hinnan, niin tietää, mikä on vehkeen keskihinta noin suurinpiirtein. Jos taas linkki vie jollakin ei-tutulle sivustolle (varsinkin, jos on ostamassa), niin sitten joutuu vielä käymään muutaman sivuston läpi, jotta voi olla varma, ettei linkki vie jollekin poikkeuksellisen hinnakkaalle sivustolle. Thomannilla ei tätä varmistusta tarvita, vaan siitä tietää, että tämä on hyvä keskihinta. Yleensä voi olettaa, että jossain maksaa enemmän, jostain saa halvemmalla, mutta Thomannin hinta on hyvä referenssi, mitä vasten peilata... Vaikka uskot itseesi, voit silti olla ihan paska. | |
![]() 02.02.2017 12:52:32 | |
Lisätääs vielä sellanen juttu tuosta Thomannista että arvostelusta tipahtaa aina 5€ lahjakortti sähköpostiin, itselleni tuo tarkoittaa sitä että postikulut hoituvat aina muutaman rivin kirjoittelulla. Sinänsä hassua että vaikka tilaisi 1€ tuotteen niin 5€ lahjakortin saa kun kirjoittaa arvostelun. En missään nimessä allekirjoita ylläolevaa tekstiä. | |
![]() 02.02.2017 13:01:00 | |
guitarmigi: Katsoin Thomannin hintoja juuri ja täytyypi sanoa, että pedaalit ovat nousseet yllättävän koviin hintoihin. Suomesta saa monia merkkejä aika paljon halvemmalla. Muutama kymppikin tuntuu kuiteskin.. Eikö joku noista kymmenistä aiemmista Thomann-ketjuista olisi sopinut tähänkin pohdiskeluun, varskinkin kuun näitä hintapohdintoja on tehty niissä jo vuosia? Thomannilta saa tietyllä hinnalla jotain, joskus muualta saa halvemmalla ja joskus kalliimmalla. Hintareferenssinä Thomann toimii edelleen karkean keskihinnan osalta. "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),
"You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King) | |
![]() 02.02.2017 13:08:22 | |
-Q-: Eihän esim. F-musan nettisivuilla voi edes käydä kun ne ovat niin kammottavan epäkäytännölliset minkään löytämiseen. F voisi lisätä tuotteisiin jaottelun tyypin mukaan, mutta toisaalta usein niitä tuotteita on niin vähän per alue, että ne voi skrollata läpi sellaisenaan. Minusta pahempi ongelma on kuvien puuttuminen ja muutenkin tuotteesta voisi sepustaa enemmän tekstiä, ei se nyt niin iso vaiva voi olla. Huvittavaa silti, että suomalaiset nettikaupat on kohentuneet huomattavasti siitä mitä ne oli vielä muutama vuosi sitten. Hinta ei ole ainoa tekijä, saatavuus on minusta suht tärkeä juttu. Thomannilla on vähän erikoisempia tuotteita mitä ei välttämättä löydy mistään Suomen kaupoista. Joskus esim. kitarakamaa on ihan hyvin, mutta jos samalla haluaisi tilata vaikka rumpukamaa niin sitä on harvakseltaan tässä maassa. Mutta nämä on näitä multi-instrumentalistin ongelmia. Ja Thomannilta tilataan tietysti kerralla yli 200 eurolla niin ei tule postikuluja, sehän nyt on selvä. | |
![]() 02.02.2017 13:29:35 | |
iec: Aika monesti on tämä vetänyt pidemmän korren verrattuna Thomanniin: http://www.soitinasema.fi/ ja ihan vain sen takia, että ei ole toimituskuluja. En tiedä sitten kauanko jatkavat tuota kampanjaa. Esimerkkinä vaikka Mooer Solo-pedaali, joka maksaa Thomannilla 69 euroa +12 euron toimituskulut, ellei tilauksen arvo ylitä 199 euroa. Soitinasemalla sama maksaa 58,80 euroa ja toimituskuluja ei ole :) Itse ainakin tuen mieluummin suomalaista verkkokauppaa, mikäli se on hintapolittiisesti riittävän järkevää. Ja sitten jos on aikaa ja muuta menoa kaupungille, voi pyörähtää kivijalkaliikkeissä myös. Itse soitinasemaa suosi huonon asiakaspalvelun vuoksi, ainakin vielä edellisellä nimellä ja edellisessä osoitteessa tunsi olevansa hyvin ei toivottu. En tiedä mikä on nykymeininki. Paikallisista Laine, Musamaailma ja F-musiikki ovat hyviä. "Good music comes out of people playing together, knowing what they want to do and going for it. You have to sweat over it and bug it to death. You can't do it by pushing buttons and watching a TV screen." | |
![]() 02.02.2017 13:31:19 | |
JRantajoki: Lisätääs vielä sellanen juttu tuosta Thomannista että arvostelusta tipahtaa aina 5€ lahjakortti sähköpostiin, itselleni tuo tarkoittaa sitä että postikulut hoituvat aina muutaman rivin kirjoittelulla. Sinänsä hassua että vaikka tilaisi 1€ tuotteen niin 5€ lahjakortin saa kun kirjoittaa arvostelun. Ei ne ainakaan mulle antaneet noita vitosen alennuksia kuin 4 ekaa kertaa, ja arvostelukin piti olla tietynmittainen. Joka kuukaus on kuitenkin mahollista voittaa joku satasen lahjakortti kun arvostelee tuotteita. Niin, ja Tomppa on kyllä edelleen hintatasoltaan erittäin kilpailukykyinen varsinkin suomalaisia kauppoja vastaan vaikkei tosiaan aina, mutta toimituskyvyltään menee ylivoimaisesti ohi, esim. Verkkokauppa.com myy jotain Squierin ja Fenderin kamoja halvemmalla, mutta se ei paljoa lohduta kun toimitusajat on useemman kuukauden luokkaa jos saavat ikinä. Huom! Obs! Ylläoleva kirjoitus saattaa sisältää mielipiteen. | |
![]() 02.02.2017 13:59:01 (muokattu 02.02.2017 14:00:25) | |
tuskiz: Ei ne ainakaan mulle antaneet noita vitosen alennuksia kuin 4 ekaa kertaa, ja arvostelukin piti olla tietynmittainen. Joka kuukaus on kuitenkin mahollista voittaa joku satasen lahjakortti kun arvostelee tuotteita.. Juu, nämä kultaiset ajat on takanapäin. Nykyään menee arvontahommina. Paljonhan tuolta ehtikin näitä lahjakortteja saadakin :D E. Nimimerkillä Lähes kuukausittainen tilaaja. Hyvin on hommat pelanneet ja jos ei, niin kompensaatiot yleensä saa. Suosin silti myös paikallisia liikkeitä. "If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking." | |
![]() 02.02.2017 14:08:21 | |
iec: Aika monesti on tämä vetänyt pidemmän korren verrattuna Thomanniin: http://www.soitinasema.fi/ ja ihan vain sen takia, että ei ole toimituskuluja. En tiedä sitten kauanko jatkavat tuota kampanjaa. Esimerkkinä vaikka Mooer Solo-pedaali, joka maksaa Thomannilla 69 euroa +12 euron toimituskulut, ellei tilauksen arvo ylitä 199 euroa. Soitinasemalla sama maksaa 58,80 euroa ja toimituskuluja ei ole :) Itse ainakin tuen mieluummin suomalaista verkkokauppaa, mikäli se on hintapolittiisesti riittävän järkevää. Ja sitten jos on aikaa ja muuta menoa kaupungille, voi pyörähtää kivijalkaliikkeissä myös. Voi vetää mymälänä tai liikkeenä, mutta ei hintareferenssinä tori-ilmoituksille, koska esimerkiksiminä en tunne tuota soitin asemaa, mutta Thomanin tunnen. Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka | |
![]() 02.02.2017 14:09:58 | |
Laulava Kylätohtori: Thomann ei tosiaan ole halvin, mutta sen hintataso on tuttu. Eli se riittää, että katsoo Thomannin hinnan, niin tietää, mikä on vehkeen keskihinta noin suurinpiirtein. Jos taas linkki vie jollakin ei-tutulle sivustolle (varsinkin, jos on ostamassa), niin sitten joutuu vielä käymään muutaman sivuston läpi, jotta voi olla varma, ettei linkki vie jollekin poikkeuksellisen hinnakkaalle sivustolle. Thomannilla ei tätä varmistusta tarvita, vaan siitä tietää, että tämä on hyvä keskihinta. Yleensä voi olettaa, että jossain maksaa enemmän, jostain saa halvemmalla, mutta Thomannin hinta on hyvä referenssi, mitä vasten peilata... Juuri tätä mainitsemaasi asiaa tarkoitin, että Thomann on hyvä referenssi, mutta esimerkiksi itse en ole koskaan ostanut sieltä mitään. Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka | |
![]() 02.02.2017 14:15:01 (muokattu 02.02.2017 14:16:49) | |
F- musiikin hinnathan on thomannia vastaavat, tai ainakin mulle on ollut ja noin mulle siellä on joskus sanottukin. Vantaan F- musiikki on kyllä hieno paikka kun on niin iso ja paljon kaikkea silmille hyppäävää laitetta ja muuta, helposti sais kulumaan aikaa kunnolla. :) Vantaan myymälä varmaan joku päämyymälä noilla kun on niin ISO. Tokihan Thomannilla tulee tuo 12e lisää, kun tuleehan tuote aika kaukaa. Itsekään en ole koskaan sieltä mitään tilannut vaan aina suosinut suomalaista ihan niissä paikan päällä käymällä, ja silloin tällöin netin kautta. Vähemmän on nykyään enemmän | |
![]() 02.02.2017 14:24:25 | |
Metalkallo: F- musiikin hinnathan on thomannia vastaavat, tai ainakin mulle on ollut ja noin mulle siellä on joskus sanottukin. Vantaan F- musiikki on kyllä hieno paikka kun on niin iso ja paljon kaikkea silmille hyppäävää laitetta ja muuta, helposti sais kulumaan aikaa kunnolla. :) Vantaan myymälä varmaan joku päämyymälä noilla kun on niin ISO. Tokihan Thomannilla tulee tuo 12e lisää, kun tuleehan tuote aika kaukaa. Itsekään en ole koskaan sieltä mitään tilannut vaan aina suosinut suomalaista ihan niissä paikan päällä käymällä, ja silloin tällöin netin kautta. Vantaanportin musafasulla itsekin vietän aikaa usein. Ollaan varmaan joskus nähtykin siellä :-) Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)