Aihe: Les Paul kytkennät
1
HeiskanenP
27.01.2017 19:39:51
Minkäslaisia virityksiä teillä on kitaroissanne vaikuttamassa soundiin? Lähinnä sähköissä, jätetään puu- ja sormikeskustelu tästä pois. Aika paljon tuntuu olevan erilaisia kytkentöjä muissakin kuin lespaleissa.

Olen kytkenyt Sd jb ja jazz humpparit duncanin neuvoman kytkentäkaavion mukaan lespaliin. Koitin muuttaa sen ns. 50s wiring kytkennäksi että saisin pysymään enempi trebleä kun rullaan volumea alas. Ongelma on että kun nostan volaa niin noin 8,5 kohdalla ääni katoaa lähes kokonaan. Alaspäin volumea rullatessa näin ei tapahdu. Kun kytken tonen pois kokonaan volumepotikasta niin sillon toimii normaalisti. Onko kellekään tuttu ongelma? Soundiin Olisin tyytyväinen ilman tuota volumen katkeamista.

Tämmöstä asiaa.
jpaa
27.01.2017 22:00:40
HeiskanenP: Minkäslaisia virityksiä teillä on kitaroissanne vaikuttamassa soundiin? Lähinnä sähköissä, jätetään puu- ja sormikeskustelu tästä pois. Aika paljon tuntuu olevan erilaisia kytkentöjä muissakin kuin lespaleissa.

Olen kytkenyt Sd jb ja jazz humpparit duncanin neuvoman kytkentäkaavion mukaan lespaliin. Koitin muuttaa sen ns. 50s wiring kytkennäksi että saisin pysymään enempi trebleä kun rullaan volumea alas. Ongelma on että kun nostan volaa niin noin 8,5 kohdalla ääni katoaa lähes kokonaan. Alaspäin volumea rullatessa näin ei tapahdu. Kun kytken tonen pois kokonaan volumepotikasta niin sillon toimii normaalisti. Onko kellekään tuttu ongelma? Soundiin Olisin tyytyväinen ilman tuota volumen katkeamista.

Tämmöstä asiaa.

Jossain on vikaa jos pätkii ja minähän en osaa sanoa että mistä kiikastaa mutta perus treble bleed toimii les pauliin enemmän kuin hyvin. Auttaa tuohon yläpään katoamiseen mainiosti.
"To be is to do" - Socrates "To do is to be" - Jean-Paul Sartre "Do be do be do" - Frank Sinatra
Laulava Kylätohtori
27.01.2017 22:24:54
jpaa: Jossain on vikaa jos pätkii ja minähän en osaa sanoa että mistä kiikastaa mutta perus treble bleed toimii les pauliin enemmän kuin hyvin. Auttaa tuohon yläpään katoamiseen mainiosti.

Tämä on totta, mutta itse tykkään silti enemmän 50's wiringistä. Se on jotenkin luonnollisemman kuuloinen...
Vaikka uskot itseesi, voit silti olla ihan paska.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)