Aihe: Suositelkaa putkikomboa (kliseinen kysymys)
1 2 3
yanera
16.01.2017 20:06:45

Etsin käytettyä miksei uuttakin 15-50w wattista vähintään 2-kanavaista comboa. Heavy rockin soitteluun. Fx-loop on pakollinen. Eikä lisä kaiutinliitäntäkään haittaa.

Hintaa laiteella saa olla 100- 500e.

Saa suositella omia tai muiden tuotteita. Minulle riittää myös särön tuottaminen spedulla, mikäli fx-loop vain on.

Ja Laneyn TI 15w versioitakin saa tarjota, vaikka 1-kanavainen onkin.

Mitä teillä on suositella.

En lupaa vielä, että ostan mitään. Etsin sitä oikeaa..
Sarvipäinen piru on hyvä ystävä. Sitä kunnioittaa kaikki.
hemmo
16.01.2017 20:09:08

yanera
16.01.2017 21:14:58

Joo toriltahan niitä....
Sarvipäinen piru on hyvä ystävä. Sitä kunnioittaa kaikki.
Laulava Kylätohtori
16.01.2017 22:41:49
Heavyä combolla? Onko tämä harkittu juttu, meinaan yleensä kait heavy-touhuihin suositellaan umpikaappia. Roudauskin on paljon mukavampaa..

Etsin sitä oikeaa.

Niinhän me kaikki. ;)
Vaikka uskot itseesi, voit silti olla ihan paska.
JuSu
17.01.2017 07:57:26 (muokattu 17.01.2017 09:26:36)
yanera: Etsin käytettyä miksei uuttakin 15-50w wattista vähintään 2-kanavaista comboa. Heavy rockin soitteluun. Fx-loop on pakollinen. Eikä lisä kaiutinliitäntäkään haittaa.

Hintaa laiteella saa olla 100- 500e.

Laney Ironheart: https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1219668

Tosin sikäli ylihintainen tuo, että 60 W 2x12" -versiota on Torilla näkynyt neljän sadan pintaan... Siinä ois mörssäriä hewymedeliin ja muuhunkin.

JuSu
"I have more faith in my plumber than I do in the eternal being. Plumbers do a good job. They keep the shit flowing." -Charles Bukowski
headhead
17.01.2017 08:35:52
Jet city amplificationin kombot. Designed by Soldano, kuulemma muistuttaa Slo100:sta. Cleanit ei ole hirveän hyvät mutta säröpuoli toimii.

https://youtu.be/_C4vcBinczA

Itselläni on jca22h-nuppi.
Sanoinko jotain typerää?
hallu
17.01.2017 09:15:57
Laulava Kylätohtori: Heavyä combolla? Onko tämä harkittu juttu, meinaan yleensä kait heavy-touhuihin suositellaan umpikaappia. Roudauskin on paljon mukavampaa..

Niinhän me kaikki. ;)

Saahan siihen komboonkin kaapin. Itse suosin 1x12 comboa juuri sen kompromissin takia eli roudaus ei vielä hirveästi kärsi nuppiin verrattuna, mutta on monikäyttöisempi siinä että voi soittaa myös ilman kaapia halutessaan. No jokainen hakee itselleen sopivan tsydeemin ja vaihtoehtojahan nykyisin piisaa ihan mielettömästi.
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
hevikukko
17.01.2017 12:04:19 (muokattu 17.01.2017 12:05:05)
Kyllä Blackstarin HT 40 Club Combolla taittuu heavyt parhaiten nyky hinta-laatusuhteella. Combo on melkein suljettu kokonaan takaa. 2 kanavaa, ääntä lähtee paljon ja särön määrä käsittämätön.
jhlamm
17.01.2017 12:04:28 (muokattu 17.01.2017 12:05:00)
Jokaisella on oma makunsa ja korvansa, mutta tuossa hintaluokassa suosittelen hevimeteliin Bugeran 333 tai 6260/6262 comboja. Muistaakseni noista löytyy kaikista efektilooppi, ainakin infinium malleista, muistaakseni tavallisistakin.

Ps. Ei välttämättä huono ole tuosta nuppi ja alle sitten bentonin 212 vintage tai yms.

EDIT: onhan nää liian tehokkaita, mutta muistaakseni saa puolitettua nappaamalla putkia pois.
"Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so."
Haeroe
17.01.2017 13:19:40

hallu: Saahan siihen komboonkin kaapin. Itse suosin 1x12 comboa juuri sen kompromissin takia eli roudaus ei vielä hirveästi kärsi nuppiin verrattuna, mutta on monikäyttöisempi siinä että voi soittaa myös ilman kaapia halutessaan. No jokainen hakee itselleen sopivan tsydeemin ja vaihtoehtojahan nykyisin piisaa ihan mielettömästi.

Ja taas mennään off-topicin puolelle, mutta niinhän täällä on tapana. Vaihdoin nuppi+komero -yhdistelmän pois juuri siitä syystä, että sitä on ikävä roudata verrattuna komboon. Mulla on ainakin vain kaksi kättä, ja on hienoa saada kaikki rojut autosta kerralla sinne, minne milloinkin tarvis on.

1x12 combo on siis myös minun valintani.
Minkä tahansa piisin voi soittaa miten tahansa.
Laulava Kylätohtori
17.01.2017 15:03:49
Haeroe: Ja taas mennään off-topicin puolelle, mutta niinhän täällä on tapana. Vaihdoin nuppi+komero -yhdistelmän pois juuri siitä syystä, että sitä on ikävä roudata verrattuna komboon. Mulla on ainakin vain kaksi kättä, ja on hienoa saada kaikki rojut autosta kerralla sinne, minne milloinkin tarvis on.

1x12 combo on siis myös minun valintani.

Millainen nuppi ja kaappi sulla oli? Jos vertaa nuppi+2x12" kaappia tai 2x12" comboa, niin roudaan kyllä nuppi+kaappi-yhdistelmää ilosta karjuen comboon verrattuna...
Antso
17.01.2017 15:13:30

ENGL Screamer.
hallu
17.01.2017 15:23:55
Laulava Kylätohtori: Millainen nuppi ja kaappi sulla oli? Jos vertaa nuppi+2x12" kaappia tai 2x12" comboa, niin roudaan kyllä nuppi+kaappi-yhdistelmää ilosta karjuen comboon verrattuna...

1x12 combosta oli kyse, jolloin painoero pelkkään nuppiin ei ole merkittävä (neodyyihägärillä vielä pienempi). Sillä combolla voi soitella ykistään ja sen perään voi törkätä minkälaisen kaapin huvittaa jos tarvitsee isompaa tai tiukempaa soundia.

Oma logiikkani menee niin, että nupilla ilman kaappia ei tee mitään mutta 1x12 combo on melkein nuppi ja sillä voi soitelle ilman erillistä kaappiakin joten silleen. No tietenkin kaappejakin on monenlaisia. Mulla esimerkiksi on myös nuppi+kaappi yhdistelmä ja mun nuppi painaa 6kg ja sille on oma olkalaukku ja jos sen kaveriksi laittaisi vaikkapa dv-markin 1x12 kaapin (neodyymi elementti ja koko komeus painoi jotain 7-8kg), niinhelposti roudaisi keikalle dösässä kyseisen setin ja kitarakin menisi vielä selässä. Joten siis mitään sääntöjä ei ole kaikkea mitä on tehty, saa ja jokainen etsii itselleen sopivat työkalut.

Itse en missään tapauksessa ostaisi enää 2x12 tai 4x10 komboa. Mulla oli 4x10 kombo ja kyllä sitä roudasi, mutta nykyisin olen ehdottomasti 1x12 tai 1x10 kombon kannalla ja siihen tarvittaessa lisäkaappia..... tai sehän ei juurikaan eroa pelkästä nupista...... paitsi että siinä on kajari ja sillä voi soittaa :-)
Metalkallo
17.01.2017 16:15:24 (muokattu 17.01.2017 16:18:03)
Eka kannattaa lähteä tietty siitä mikä on sulle se yleis soundi mitä haet? Eli miellyttääkö marsun sointi eniten vai Fenderin vai jonkin muun, kun noissa kaikissahan on se omanlaisensa sointi.

Itse löysin oman oikean Rikstonen Riston tekemänä custom 1x12 p2p combona jossa perus on Fender Bassmanin, mutta kytkimellä saa marsun JMP:tä mukaan. Customina tehty on ihan hyvä vaihtoehto myös minun mielestäni koska silloin saa mitä etsii jos tietää mitä haluaa.

Itse päädyin comboon myös sen takia koska se on helpompi kantaa jos tarvis, vaikka ei tuo mun mikään maailman kevyin ole, silti helpompi kantaa kuin nuppi+kaappi.
Vähemmän on nykyään enemmän
Laulava Kylätohtori
17.01.2017 16:34:45 (muokattu 17.01.2017 16:35:18)
hallu: 1x12 combosta oli kyse, jolloin painoero pelkkään nuppiin ei ole merkittävä (neodyyihägärillä vielä pienempi). Sillä combolla voi soitella ykistään ja sen perään voi törkätä minkälaisen kaapin huvittaa jos tarvitsee isompaa tai tiukempaa soundia.

Oma logiikkani menee niin, että nupilla ilman kaappia ei tee mitään mutta 1x12 combo on melkein nuppi ja sillä voi soitelle ilman erillistä kaappiakin joten silleen. No tietenkin kaappejakin on monenlaisia. Mulla esimerkiksi on myös nuppi+kaappi yhdistelmä ja mun nuppi painaa 6kg ja sille on oma olkalaukku ja jos sen kaveriksi laittaisi vaikkapa dv-markin 1x12 kaapin (neodyymi elementti ja koko komeus painoi jotain 7-8kg), niinhelposti roudaisi keikalle dösässä kyseisen setin ja kitarakin menisi vielä selässä. Joten siis mitään sääntöjä ei ole kaikkea mitä on tehty, saa ja jokainen etsii itselleen sopivat työkalut.

Itse en missään tapauksessa ostaisi enää 2x12 tai 4x10 komboa. Mulla oli 4x10 kombo ja kyllä sitä roudasi, mutta nykyisin olen ehdottomasti 1x12 tai 1x10 kombon kannalla ja siihen tarvittaessa lisäkaappia..... tai sehän ei juurikaan eroa pelkästä nupista...... paitsi että siinä on kajari ja sillä voi soittaa :-)

Tuo on kyllä erinomainen pointti, jota itse kunkin vahvaria hankkivan kannattaa miettiä. Itsellä ei kuitenkaan ole tuollaiselle pikkucombolle tarvetta ja toisaalta tykkään isompien kaappien soundista, niin 2x12" kaappi + nuppi ovat olleet oma valinta. Helppo roudata, eikä kompromisseja soundissa tarvitse tehdä. Nyt olen tuon Rewattin myötä innostunut 4x12" kaapeistakin. Kyllähän ne kotona menee, jos ei tarvitse roudata. Bluetonen 4x12" kaappi oli mäntyisenä mukavan (uskomattoman) kevyt, mutta siinä olevat Celestionin G12-65 elementit eivät olleet meikäläisen kuppi teetä...

4x10" vahvarit (itsellä Bassman 59) ovat minusta yllättävänkin helppoja ja kevyitä roudata. Valtava ero painossa ja roudattavuudessa 10" ja 12" elementeissä...
headhead
17.01.2017 17:03:31
Metalkallo: Eka kannattaa lähteä tietty siitä mikä on sulle se yleis soundi mitä haet? Eli miellyttääkö marsun sointi eniten vai Fenderin vai jonkin muun, kun noissa kaikissahan on se omanlaisensa sointi.

Kun aloittaja kyseli komboa heavy rokkiin, en ehkä ehdottaisi perinnefendersoundeja, vaikka heavyrokki on aika laaja käsite :D. Ellei sitten pedaaleista ota soundeja.

Kun itse viimein sain sen nuppi-kaappi- yhdistelmän, huomasin sen epäkäytännöllisyyden. Kombon pystyy nostamaan treenksellä tuolille tai kääntämään kallelleen kädenkäänteessä, nupin ja kaapin kanssa paljon vaikeampaa. Toisaalta en haluaisi 2x12 komboa painon vuoksi.
Sanoinko jotain typerää?
hallu
17.01.2017 19:42:25
Laulava Kylätohtori: Tuo on kyllä erinomainen pointti, jota itse kunkin vahvaria hankkivan kannattaa miettiä. Itsellä ei kuitenkaan ole tuollaiselle pikkucombolle tarvetta ja toisaalta tykkään isompien kaappien soundista, niin 2x12" kaappi + nuppi ovat olleet oma valinta. Helppo roudata, eikä kompromisseja soundissa tarvitse tehdä. Nyt olen tuon Rewattin myötä innostunut 4x12" kaapeistakin. Kyllähän ne kotona menee, jos ei tarvitse roudata. Bluetonen 4x12" kaappi oli mäntyisenä mukavan (uskomattoman) kevyt, mutta siinä olevat Celestionin G12-65 elementit eivät olleet meikäläisen kuppi teetä...

4x10" vahvarit (itsellä Bassman 59) ovat minusta yllättävänkin helppoja ja kevyitä roudata. Valtava ero painossa ja roudattavuudessa 10" ja 12" elementeissä...

Joo 1x12 on aika suuntaava ja se äänikeila on paljon kapeampi ja se pitää suunnata kohti kohdettaan jolloin muut ei välttämättä sitä kuule. 2x15 oli tosi hyvä kuin myös 4x12 ja 2x12 on myös ihan fain.
Haeroe
17.01.2017 19:50:12

hallu: Joo 1x12 on aika suuntaava ja se äänikeila on paljon kapeampi ja se pitää suunnata kohti kohdettaan jolloin muut ei välttämättä sitä kuule. 2x15 oli tosi hyvä kuin myös 4x12 ja 2x12 on myös ihan fain.

Tästä päästäis helposti taas siihen vänkäykseen, huomaako SM57 seistessään kartion huudeilla, onko se 1x12, 2x12 vai 4x12 edessä. Mulla ei siis juuri ole keikkoja, jossa kitaraa ei mikitetä, jolloin komeron koko menettää merkityksensä, kunnes toisin todistetaan.

Mulla on myös 2x12 kombo, josta soittokaverit aikoinaan keksivät, mistä VHT tulee. V**un Hankala Tehtävä oli lempinimi johtuen vähän yli 40 kg:n elopainosta. Tuota ei yhdellä kädellä roudaa, jos meinaa vielä soittaa, joten tuon yli valitsisin nuppi+komero -yhdistelmän, jos tuossa ei olisi vaatimattomasti maailman paras kitaravahvistin kyseessä.
Minkä tahansa piisin voi soittaa miten tahansa.
hallu
17.01.2017 20:00:47
Haeroe: Tästä päästäis helposti taas siihen vänkäykseen, huomaako SM57 seistessään kartion huudeilla, onko se 1x12, 2x12 vai 4x12 edessä. Mulla ei siis juuri ole keikkoja, jossa kitaraa ei mikitetä, jolloin komeron koko menettää merkityksensä, kunnes toisin todistetaan.

Mulla on myös 2x12 kombo, josta soittokaverit aikoinaan keksivät, mistä VHT tulee. V**un Hankala Tehtävä oli lempinimi johtuen vähän yli 40 kg:n elopainosta. Tuota ei yhdellä kädellä roudaa, jos meinaa vielä soittaa, joten tuon yli valitsisin nuppi+komero -yhdistelmän, jos tuossa ei olisi vaatimattomasti maailman paras kitaravahvistin kyseessä.

Ei tarvitse vängätä, minä nimittäin en usko että huomaa ja senpä vuoksi keikalle roudaankin pelkän kombon, jonka suuntaan niin että itse kuulen sen (koskapa lavamonitorista en ole tähänpäivään mennessä onnistunut kitaraani kunnolla kuulemaan enkä kiinnitä siihen hirveästi huomiota). Suuntaavuus auttaa siinä, että yläviistoon tai sivuttain saliin nähden komboni ei juuri sotke miksausta ja miksaaja antaa minun laittaa vahvistimeni yleensä niin kovalle kuin tahdon. Sen lisäksi pääsen vähemmällä roudaamisella. Reenikämpällä sitten taiteillaan bäklinen tasapainon kanssa niin voi kokeilla erilaisia kaappeja ja muita ratkaisuja.
Laulava Kylätohtori
17.01.2017 20:36:12 (muokattu 17.01.2017 20:37:39)
hallu: Ei tarvitse vängätä, minä nimittäin en usko että huomaa ja senpä vuoksi keikalle roudaankin pelkän kombon, jonka suuntaan niin että itse kuulen sen (koskapa lavamonitorista en ole tähänpäivään mennessä onnistunut kitaraani kunnolla kuulemaan enkä kiinnitä siihen hirveästi huomiota). Suuntaavuus auttaa siinä, että yläviistoon tai sivuttain saliin nähden komboni ei juuri sotke miksausta ja miksaaja antaa minun laittaa vahvistimeni yleensä niin kovalle kuin tahdon. Sen lisäksi pääsen vähemmällä roudaamisella. Reenikämpällä sitten taiteillaan bäklinen tasapainon kanssa niin voi kokeilla erilaisia kaappeja ja muita ratkaisuja.

Minä uskon, että sen kuulee, mutta ei välttämättä jossain huonoakustisessa kusiluukussa. Jos korvat sen kuulee, niin tottakai mikkikin sen kuulee. :)

Itse en pidä soundista, jos kaappi osoittaa ihan suoraan naamaan. Mielestäni se on miellyttävämpi, jos on vähän sivussa. Turhat räikeydet menee jaloille, eikä korviin ja soundi on muutenkin tasapainoisempi. Mutta siis tämähän on vain oma mielipiteeni...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)