Aihe: Loopperia etsimässä
1 2
Mike Padana
19.12.2016 22:49:56
Hei, osaisiko joku kertoa mikä olisi semihyvä mahdollisesti suhtkoht halpa loopperi? En ole oikein paljoa looppereiden kanssa soittanut, mutta semmonen olisi ihan hauskaa saada. Uutta ja kallista en oikein uskaltaisi ostaa jos huomaa että se ei olekaan se juttu, mutta en ole löytänyt soitinkirpputoreiltakaan looppereita.
sepisti
19.12.2016 22:58:27
https://www.youtube.com/watch?v=L5gGjlyzxfo
Arkka
19.12.2016 23:05:26 (muokattu 19.12.2016 23:05:59)

Uutta ja kallista en oikein uskaltaisi ostaa jos huomaa että se ei olekaan se juttu, mutta en ole löytänyt soitinkirpputoreiltakaan looppereita.

Mnetin torilta haet "luupperi", "looper", (mallit) jne. Testaat pienellä riskillä ja toteat, että ilman ei voi elää ;)
https://muusikoiden.net/tori/haku.php
llarppp
29.12.2016 17:29:35

Lainataan ketjua. Eli mullakin olisi ensimmäinen looper hakusessa. Ambient/post-rock droneiluihin jne. lähinnä. TCn Ditto x4, Bossin RC-30 ja Digitechin JamMan Stereo ovat lähinnä käyneet mielessä. Mikähän näistä mahtaisi olla paras kyseiseen, vai toimivatko kaikki niin kotona kuin livekäytössä hyvin.

Kaipailisin kokemuksia.
"Without music, life is a mistake."
Laulava Kylätohtori
09.01.2017 21:18:41 (muokattu 09.01.2017 21:22:30)
Mitenkäs, kun mulla olisi ollut aivan huikea suffle-komppinen riffi, mutta en löytänyt Bossin RC-3:sta moista laisinkaan. Menikö ohi, vai enkö taaskaan osaa?

Meni vähintään uusi La Grange nyt ohi, mutta hyvä siitä tuli suorallakin kompilla. Not! :D

E. Ja manuaalejahan en lue.
Vaikka uskot itseesi, voit silti olla ihan paska.
BugBadWolf
09.01.2017 22:18:06
Laulava Kylätohtori:...mutta en löytänyt Bossin RC-3:sta moista laisinkaan...

Aikani kuluksi arvaan: Olisiko rytmi-valikossa? Amerikaksi rhytm type.
En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D
Laulava Kylätohtori
09.01.2017 22:21:30
BugBadWolf: Aikani kuluksi arvaan: Olisiko rytmi-valikossa? Amerikaksi rhytm type.

Oli siellä muutama erilainen paukutus, mutta sufflea en huomannut. Pidin siis tempo/rhythm or what ever nappia pohjassa ja selasin nuolilla valikon läpi.

Hassulta tuntuu, jos ei shufflea ole. Ehkä mulla on vaan niin huono rytmitaju, etten tunnistanut... ;)
BugBadWolf
09.01.2017 22:26:06
Laulava Kylätohtori: Oli siellä muutama erilainen paukutus..

Vilkaisin ihan bossin nettiä ja kyllä ne mainostavat shufflen löytyvän. Liekö sitten kovin monta versiota tuosta värkistä? Jos sinulla on vaikka vanhempi.

Montako vaihtoehtoa löytyy? Uusimmassa on 10.
En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D
Laulava Kylätohtori
09.01.2017 22:44:38
BugBadWolf: Vilkaisin ihan bossin nettiä ja kyllä ne mainostavat shufflen löytyvän. Liekö sitten kovin monta versiota tuosta värkistä? Jos sinulla on vaikka vanhempi.

Montako vaihtoehtoa löytyy? Uusimmassa on 10.

Kyllä niitä taisi 10 olla, vaikka versiota en sen tarkemmin tiedä. Se on sit ilmeisesti joku kökköshuffle, eikä wanha kunnon vintage tättä tättä...
BugBadWolf
09.01.2017 22:47:28
Laulava Kylätohtori: Kyllä niitä taisi 10 olla, vaikka versiota en sen tarkemmin tiedä. Se on sit ilmeisesti joku kökköshuffle, eikä wanha kunnon vintage tättä tättä...

Ei niitä nyt kovin monenlaisia ole.

Ei tuosta nyt hirveän kauaa ole kun itse olen mokomaa kokeilumielessä räpeltänyt. Jotakin sentapaista oli tyrkyn. Hae funkin ja R & B:n välistä.
Stone
11.01.2017 19:37:27

Onko noissa Boss rc-2 vs. rc-3 käyttöliittymissä eroa, että onko jompikumpi toistaan selkeämpi (= helppokäyttöisempi)?
Komppiosasto molemmissa kait sama?
"If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards
Laulava Kylätohtori
11.01.2017 20:45:33
Kökköshuffle se oli. Olen pettynyt. :(

Missä on wanhan liiton tättä tättä miesten oikea shuffle, kysyn vaan? Kyllä bluesukotkin pyörivät nyt haudassaan...
Stone
11.01.2017 22:00:39 (muokattu 11.01.2017 22:01:23)

Laulava Kylätohtori: Kökköshuffle se oli. Olen pettynyt. :(

Missä on wanhan liiton tättä tättä miesten oikea shuffle, kysyn vaan? Kyllä bluesukotkin pyörivät nyt haudassaan...

Sellainen ominaisuus olisi hyvä, että voisi ladata sinne erilaisia rumpukomppeja, mutta eihän se mikään softa kait ole..
"If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards
Matias.
11.01.2017 22:24:41
Boss RC-3:een olen ladannut kaikenlaisia backingtrackeja netistä. Lyhyitä ja pitkiä. Siinä pn 99 muistipaikkaa js tallennusmuistia 180 min. Siitä tulee looppi vasta kun sen siirtää loopperiin eli ensin vaikka Audacityllä löysät pois alusta ja lopusta.
Bluesia, bluesia ja vähän folkkia...
Laulava Kylätohtori
11.01.2017 22:26:47
Stone: Sellainen ominaisuus olisi hyvä, että voisi ladata sinne erilaisia rumpukomppeja, mutta eihän se mikään softa kait ole..

Joo, saisi Bossin sivuilta ladata valmiita komppeja, se olisi kyllä kätevää. Mutta eipä tuohon vissiin saa. Kai? Pitää varmaan lukea se manuaali. :)
BugBadWolf
11.01.2017 23:07:19
Laulava Kylätohtori:...Kyllä bluesukotkin pyörivät nyt haudassaan...

Nekö on kaikki kuolleet?

Kaipa se on lähdettävä taapertelemaan hitaasti krematorion suuntaan...
Laulava Kylätohtori
11.01.2017 23:12:43
BugBadWolf: Nekö on kaikki kuolleet?

Kaipa se on lähdettävä taapertelemaan hitaasti krematorion suuntaan...

Ainakin henkisesti, kun pistävät Bossista shuffle-kompin...
BugBadWolf
11.01.2017 23:14:31 (muokattu 11.01.2017 23:17:36)
Laulava Kylätohtori: Ainakin henkisesti, kun pistävät Bossista shuffle-kompin...

Vaadin ääninäytteen (nyt en muista tarpeeksi hyvin).

E: Mulkaisin Dav Weinerin esittelyn. Kutospesässä ei ihan ränttä-tänttä, mutta kaipa siitä paremman puutteessa saisi...
Matias.
15.01.2017 16:58:22
En oo Rolandilta pystynht lataamaan mitään. Jostain syystä ei onnistu. Googlen kanssa etsinyt kaikenlaisia renkutustausfoja ja niitä laitellut sitten loopperiin. Tuo loopperi on mjlla sellainen kesävhje. Se on näppärä roudattava Mkcro cuben kanssa kun tarvii terrorisoida milloin missäkin niemen nokassa soittamalla.
Bluesia, bluesia ja vähän folkkia...
Arkka
15.01.2017 18:18:12

RC-3:ssahan on 99 muistipaikkaa, eli vaikka tallentais 50 (omassa käytössä ollut ehkä nelkytjotain parhaimmillaan), niin jää silti 49 rumpuluupeille. Tietty se on vähän kökköä kun looppien tempot ja pituudet on sit kiveen hakattu, mutta jos kaipailee vaikka vaan jotain yhtä maagista, kuten luontevaa shufflea, niin sitä mahtuu wavina monta versiota. Ei täydellinen ratkaisu toki.

Eniveis, meikä tykkää melkein enempi hakata ite tarvittaessa "rummut" dempatuin kielin - ei se sitä Bossin rumpalia paljoo huonommalta voi kuulostaa :)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)