Aihe: schecter
1 2
Migul
24.10.2004 16:29:45
onko kellään kokemuksia schecter merkkisistä kitaroista? en oo ite ees ennen kuullu kyseisestä kitaramerkistä, mut satuin löytää merkin kotisivun www.schecterguitars.com, ja löysin sieltä aika hienoja kitaroita.
sterbo
24.10.2004 16:43:54 (muokattu 24.10.2004 16:45:41)
Kysys nimimerkiltä Niskamies, todennäköisesti ylistää kyseiset kitarat ylempiin atmosfääreihin. Lisäksi hakua käyttämällä saat tietoa, ja onhan tuolla arvosteluissakin edellämainitun henkilön tekemä juttu muistaakseni C-1 sarjan Classic mallista.
"Listeners of progressive rock have often got long and filthy hair, old, colorful and shabby clothes."
Ze Kink
24.10.2004 16:45:55
Hyviä kitaroita minun kokemuksieni mukaan ovat.
Onko shinulla hunajaa?
"vidu mie oon kändss'ä" -Zarmo
Torniojaws
24.10.2004 17:16:11

Aihetta sivuten, samoilta sivuilta saa tilattua ilmaisen CD-esitteen firman kitaroista.
"No! This face is only a mask, a wicked ornament, Illuminated by an exquisite grimace, Look and see, atrociously contorted, The real head and the sincere face turned back under the shadow of the face which lies" - Charles Baudelaire
Niskamies
24.10.2004 17:53:36
C-1 Classic on loistokitara. Samalta lafkalta myös C-1 Blackjackit kannattaa testata. Laatuosilla ja SD:n mikeillä C-1 Blackjack oli muistaakseni 800 euroa. Schectereissä hinta-laatusuhde on aivan loistava!
Meitsi on meshissä.
m6mm
24.10.2004 19:57:24
Shecteriltä kannattaa ennemmin katsastaa ns. perinteisemmät mallit. Vanhat 70-80-luvulla tehdyt ovat ehdottomasti yksiä aikansa parhaimpia kitaroita. uusimmassa Riffissä on arvostelu Shectereistä. Tosin ovat kalliita custom shop-malleja.
Oho,wau!
Dinorocker
25.10.2004 05:09:05
California Teleä oon ilman sähköö renkuttanu, se soi kauniisti!
Outrider
aantila
25.10.2004 15:46:15
onko kellään kokemuksia schecter merkkisistä kitaroista? en oo ite ees ennen kuullu kyseisestä kitaramerkistä, mut satuin löytää merkin kotisivun www.schecterguitars.com, ja löysin sieltä aika hienoja kitaroita.

15 vuotta oon tuollaisella 80-luvun lopun Schecterin Stratolla vedelly (siis sitä vanhaa custom shop sarjaa) ja se on aina pysyny ykköskeppinä. Jenkkistratokin pakkaa roikkua seinällä pölyyntymässä. Ei oo kokemusta näistä nykyisistä malleista.
Kyselin niiltä tässä taannoin saako vielä teetettyä samoilla spekseillä ja vastasivat että kyllä onnistuu Custom Shopissa. Hintaa vain olis tullu tuollaiset $2500.
_Petri_
25.10.2004 16:16:32

Pastillia poskeen pojat! Tarjoan koko porukalle. Jucciz ei tykkää Niskamiehestä, Axeman ei tykkää Niskamiehestä, Jucciz ei tykkää Axemanista, Axeman ei tykkää Juccizista. Ok. Mutta pitääkö sen takia sotkea kaikki kitarakamapalstan jutut? Jos joku on ihan tyhmä, naurakaa hänelle näyttönne ääressä, ottakaa pastilli poskeen ja jatkakaa selausta paremmalla tuulella. :) Turha provoaminen kannattaa jättää tyhmille, sillä se on ihan tyhmää.
Kassu
25.10.2004 16:51:53
Pastillia poskeen pojat! Tarjoan koko porukalle. Jucciz ei tykkää Niskamiehestä, Axeman ei tykkää Niskamiehestä, Jucciz ei tykkää Axemanista, Axeman ei tykkää Juccizista. Ok. Mutta pitääkö sen takia sotkea kaikki kitarakamapalstan jutut? Jos joku on ihan tyhmä, naurakaa hänelle näyttönne ääressä, ottakaa pastilli poskeen ja jatkakaa selausta paremmalla tuulella. :) Turha provoaminen kannattaa jättää tyhmille, sillä se on ihan tyhmää.

Olipa harvinaisen asiallinen konmentti täällä kakkapalstalla. Painan lussaa.
JMP71
25.10.2004 17:02:33 (muokattu 25.10.2004 17:03:11)
Uudessa Riffissä (6/2004) oli Schecterin custom-shopin kaks kitaraa ja yks basso testissä. Kehuttiin. Hintakin on sitten ei ihan jokajätkälle.
Hanki parempaa luettavaa.
Koaks
25.10.2004 17:20:47
Pete Townshend on ainakin soittanut Schecterin telecasterilla.
Voi meitä, muita ei voi. -Juice Leskinen
makoskela
26.10.2004 14:01:43
Yksi tunnetuimmista Schecter kepittäjistä lienee Knopfler. Hänhän vaihtoi Fenkut Schecterin malleihin jo 80-luvulla.
Kaikki on annettu - mitään ei saatu.
kivi
26.10.2004 14:09:09
Mulla on sellainen käsitys, että nää nykyiset Schecterit ja ne 80-luvulla tehdyt ovat aivan eri kitaroita; eri politiikka, eri tehdas, eri resepti. Saatan tietysti erehtyäkin, varmaan ainakin customina teetetyt kitarat ovat aina vähintään keskivertoa parempia, olipa "karvalakkisarja" mitä tahansa.

Olen soittanut 80-luvulla Schechterin pähkinäpuu-stratolla, ja jos sellaisia kitaroita olis enemmän, maailma olis parempi paikka. Ei ollut kitaran syy, ettei strato oo mun juttuni. Siihen aikaan se ei ollut edes kallis, yksittäiskappaleena maahantuotu erikoisuus, testi, kannattaako niitä edes tuoda. Vaipuu muistoihinsa. :´-| Snif.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
fox
26.10.2004 14:15:57

Mulla on sellainen käsitys, että nää nykyiset Schecterit ja ne 80-luvulla tehdyt ovat aivan eri kitaroita; eri politiikka, eri tehdas, eri resepti. Saatan tietysti erehtyäkin, varmaan ainakin customina teetetyt kitarat ovat aina vähintään keskivertoa parempia, olipa "karvalakkisarja" mitä tahansa.

Olen soittanut 80-luvulla Schechterin pähkinäpuu-stratolla, ja jos sellaisia kitaroita olis enemmän, maailma olis parempi paikka. Ei ollut kitaran syy, ettei strato oo mun juttuni. Siihen aikaan se ei ollut edes kallis, yksittäiskappaleena maahantuotu erikoisuus, testi, kannattaako niitä edes tuoda. Vaipuu muistoihinsa. :´-| Snif.

Nuutinen niitä toi, 80-luvun Schechter Guitar Researchin osia, ja Kitarapajalla niistä koottiin muutama kitara ja basso, määristä ei mulla ole käsitystä, mutta voipa niitä jokusia olla.. Uskomattoman hienoja jotkut.. Vai mitä väki sanois Zebrawood Stratosta jossa on täysruusupuukaula, messinkiosat ja Schechterin tapped-mikkisysteemit rakennettuna siihen pleksiin... Meinaan sellainenkin jossain Suomessa varmaan vielä on, jos ei ole muille maille myyty. Jossain vanhassa thriidissä mä laskin ne puulajit joista tuo Jenkkilän firma teki runkoa ja kaulaa, ja niitä oli useita... Tossa nykysessä firmassa ei tosiaan ole käsittääkseni paljon muuta samaa, kuin tuo ostettu tavaramerkki...Vaipuu muistoihinsa. :´-| Snif.
kivi
26.10.2004 14:21:55 (muokattu 26.10.2004 14:22:09)
Vaipuu muistoihinsa. :´-| Snif.

Yhdessä iiit-ki-en, yhdessä iit-ki-en; laulaapi Juice Leskinen. :-)

Ruusupuukaula oli tässäkin. Sarapaltiolla oli se pitkään nurkassa, eikä kukaan ostanut, markkahinta muistaakseni about kaks tonnia josta sai tinkiä!
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
fox
26.10.2004 14:24:55

Ruusupuukaula oli tässäkin. Sarapaltiolla oli se pitkään nurkassa, eikä kukaan ostanut, markkahinta muistaakseni about kaks tonnia josta sai tinkiä!

Oli ne kyä hienoja..Eiks Kitarapajalla ole edellee joku P-J Precision, Schechter, vanha ja kunnon? Sitten muistan jonku pähkinäpuurunkosen telen, jossa oli kyllä muistaakseni vaahterakaula... *menee muistojen pulevaardia niin että pikkukivet sinkoilee*
m6mm
26.10.2004 15:12:50

Oiskohan tuo minun kitara... ;)

http://www.angelfire.com/mb/juskaweb/kuvat/hmmm.jpg
Oho,wau!
kivi
26.10.2004 15:25:27
Oiskohan tuo minun kitara... ;)

http://www.angelfire.com/mb/juskaweb/kuvat/hmmm.jpg

Ei taida olla sama, tai sitten joku on customoinut kovasti.

Siinä ei ollut floikkaa, satulalukkoja eikä EMG:n mikkiä tallassa. Tuosta kaapinkahva-kielenpainimesta en oo varma koska sellaisen muistan nähneeni muualla, mutta muistaakseni en just tässä Schechterissä. Lavassa oli joka tapauksessa kohokirjainliuska, jossa luki Schechter.

Mutta kaunis väri, anyway.
(Handsome Dick Manitoba)    
m6mm
26.10.2004 15:51:27 (muokattu 26.10.2004 15:53:33)
Ei taida olla sama, tai sitten joku on customoinut kovasti.

Siinä ei ollut floikkaa, satulalukkoja eikä EMG:n mikkiä tallassa. Tuosta kaapinkahva-kielenpainimesta en oo varma koska sellaisen muistan nähneeni muualla, mutta muistaakseni en just tässä Schechterissä. Lavassa oli joka tapauksessa kohokirjainliuska, jossa luki Schechter.

Mutta kaunis väri, anyway.

Ei tuossa ole floikkaa. Ilmeisesti tuo tallasysteemi on Schecterin oma hienovirityssysteemi. Tuon aiempi omistaja on käsittääkseni kitaranrakentaja, joten on mahdollista, että tuota on customoitu jonkin verran.

Edit. Ainakin elektroniikka on mitä ilmeisimmin vaihdettu - nykyisin EMG:n aktiivielekroniikka.
Oho,wau!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)