Aihe: Voodoo Lab
1
Geetar
19.08.2004 19:40:45 (muokattu 19.08.2004 19:41:43)
Ostin tänään Voodoo Labin Tremolon ja täytyy sanoa että aivan mahtava peli. True By Pass tuntuu kerrankin toimivan ja volumen säätö-nappula antaa mahdollisuuden ruuvata soundia sopivan lujalle (ainakin bossin tr-2:ssa itseäni häiritsi pienehkö volumen droppaus). SUOSITTELEN LÄMPIMÄSTI!!

Muita Voodoo Labin tuotteita en ole kokeillut.. Jos teillä on kokemuksia niistä, niin vastailkaa, sillä olen ajatellut hankkia muitakin ko. yhtiön tuotteita, jos ne ovat yhtä hyviä kuin tremolo..
Keep practising
Härski
19.08.2004 19:55:43
Laitas siitä juttua laitearvioihin.
zorro
19.08.2004 21:12:47
Onko siinä yhtä jyrkkä se ääriasento kuin tunameltissä? Bossissa se oli lussu
OSTETAAN: Digitech WH1, lace sensor Red
ReBeat
19.08.2004 21:14:37

Itellä oli tuosta se vanhempi kaksnuppinen versio ja kuulosti omaan kultakorvaan kans tosi hyvältä. Siinä ei ollut volume-nuppia ja itseasiassa se nosti hiukan volumea kun se oli päällä. Kokeilin sitä speed-säädin nollassa pelkkänä mausteena ja tuntui, että se lisäsi jotain maagista "lämpöä" soundiin. Piti sitten luopua siitä pakon edessä, mutta hyvä muisto jäi ja ehkä joskus taas...
Tekemällä ei synny musiikkia.
Geetar
19.08.2004 22:18:24 (muokattu 20.08.2004 13:23:54)
en osaa sanoa eroavaisuuksia tunameltiin ku en oo sitä kokeillut.. mun mielestä laitteesta saa monenlaista väpätystä... "konekivääri-väpätystä", sekä vintage-henkistä meininkiä(sitä mistä itse tykkään).. surf-kama on myös käden ulottuvilla sekä lievähköä leslie meininkiä...

tärkeä asia itselleni on hyvän soundin lisäksi true by passin hyvä toimivuus, sekä kestävä rakenne.. hintaahan sillä oli 159€ mutta omassa pedaali-kokoelmassani tämä on nk. "main-stay", joten hinta ei haitannut (olen pyrkinyt myymään kaiken turhan pois ja hankkimaan hyvät perus-vermeet).

Laitan arviota laite-palstalle jahka ehdin.
Keep practising
MrGuitarist
19.08.2004 22:21:22
Mulla on Voodoo Labin Sparkle Drive. Tuon hommaamisen jälkeen lähti laudasta 2 muuta säröä pois. Erittäin toimiva Tube Screamer-klooni. Mukava lisä on tuo clean-potikka, jolla saa lisättyä puhdasta signaalia särön sekaan.
Jucciz
20.08.2004 08:14:06
Mulla on Voodoo Labin Sparkle Drive. Tuon hommaamisen jälkeen lähti laudasta 2 muuta säröä pois. Erittäin toimiva Tube Screamer-klooni. Mukava lisä on tuo clean-potikka, jolla saa lisättyä puhdasta signaalia särön sekaan.

Höh. Minun piti kirjoittaa tämä. Ainut ero on, että kaksi säröä lähti laudasta vasta Tube Kingin ostamisen jälkeen. Sparkle Drive on silti aivan ihana pedaali.

Ostopäätöstä helpottamaan:
http://mp3.jucciz.com/sparkledrive/
Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin.
Tomtom
20.08.2004 09:28:52
Itellä oli tuosta se vanhempi kaksnuppinen versio ja kuulosti omaan kultakorvaan kans tosi hyvältä. Siinä ei ollut volume-nuppia ja itseasiassa se nosti hiukan volumea kun se oli päällä. Kokeilin sitä speed-säädin nollassa pelkkänä mausteena ja tuntui, että se lisäsi jotain maagista "lämpöä" soundiin. Piti sitten luopua siitä pakon edessä, mutta hyvä muisto jäi ja ehkä joskus taas...

Katsopa omakuvasta mihin se on päätynyt!

ps. on se kyllä aika hyvä.
"Play the volume as loud as you want to, but don't touch my levels now - I've got them set just like I like" Samuel L. Jackson
Jungleman
20.08.2004 15:19:26
Vähän aiheeseen liittyen... Onko kukaan testannut vielä Electro-Harmonixin uutta Pulsar-tremoloa? Lähinnä kiinnostaisi tietää, putoaako vola pahasti kun polkimen käynnistää.
goose
28.10.2004 01:47:34 (muokattu 28.10.2004 01:48:33)
Vähän aiheeseen liittyen... Onko kukaan testannut vielä Electro-Harmonixin uutta Pulsar-tremoloa? Lähinnä kiinnostaisi tietää, putoaako vola pahasti kun polkimen käynnistää.

Testasin tänään Customshopissa Voodoo Labin Tremoloa ja Electro-Harmonixin Pulsaria rinnan. Voodoo Labia olin alunperin mennyt ostamaan, mutta Lerche huikkas, että kannattaa testata myös Pulsar. No onneksi kokeilin. Voodoo Lab tuntui ensitestauksella aivan mahtavalta, mutta kun testasin Pulsaria niin lähti mopo käsistä ja Voodoo Lab menetti merkityksensä.

Tätä juttu on tosi hankala alkaa selittämään, ku teidän pitäisi kuulla se ero. Se juttu tulee vaan siitä kun Pulsarin polkasee päälle niin vahvistin herää ihan ihmeellisesti henkiin. Ennen tätä en ole paljoa treomoloa harrastanut, mutta nyt pelkään, että alan pitämään sitä koko ajan päällä. Ja mikä hinta! 99 EUR. Voi pojat.

Voodoo Labin kannattajille lohduksi, että Micro Vibea ei silti voita mikään!!

EDIT: Siis Pulsar ei tiputa volumea, vaan pitää juuri hyvin pintansa.
U2 - "How to Dismantle an Atomic Bomb" come out 23.11.04
Captain Farrell
28.10.2004 07:00:56
volumen säätö-nappula antaa mahdollisuuden ruuvata soundia sopivan lujalle (ainakin bossin tr-2:ssa itseäni häiritsi pienehkö volumen droppaus). SUOSITTELEN LÄMPIMÄSTI!!

Tää on just niinkuin mun kirjoittamaa. Mä olen itse myös vanha TR-2:n käyttäjä ja siinä häiritsi ton volumepudotuksen lisäksi myös lievä suhina. Vaihdoin vuosi sitten VoodooLabin tremoloon ja olen ollu erittäin tyytyväinen. Hyvä vehje!
Shaft
28.10.2004 10:03:52
True By Pass tuntuu kerrankin toimivan..

Tätä hiukan ihmettelin. True bypass (pitäisiköhän tällekin keksiä joku suomenkielinen nimitys) on sen verran yksinkertainen juttu, että kyllä sen pitäisi toimia jos sellainen on vaan rakennettu pedaaliin.
Dr. Muff
28.10.2004 10:58:41 (muokattu 28.10.2004 11:01:02)

Paitsi tietenkin Roger Mayerin Voodoo-Vibe :) Sori. Ei sillä olen itsekkin harkinnut Micro Vibeä, kun en vibraa tai tremoloa tartte ja Micro Vibe on kompaktimpi.

Voodoo Labin Analog Chorus on ainakin pirun hyvä.
I Smell Urine
Jymi
28.10.2004 11:18:59
Muita Voodoo Labin tuotteita en ole kokeillut.. Jos teillä on kokemuksia niistä, niin vastailkaa, sillä olen ajatellut hankkia muitakin ko. yhtiön tuotteita, jos ne ovat yhtä hyviä kuin tremolo..

Pedal Power 2:sta voin ainakin suositella.

Aiemmin on tullut tuhlattua yhden tollaisen hinta eri muuntajiin ja patterikasoihin. Tuon kanssa ei ole tarvinnut
ihmetellä mitään ylimääräisiä kohinoita tai brummeja. Niitä kun ei ole.
goose
28.10.2004 13:22:17
Pedal Power 2:sta voin ainakin suositella.

Aiemmin on tullut tuhlattua yhden tollaisen hinta eri muuntajiin ja patterikasoihin. Tuon kanssa ei ole tarvinnut
ihmetellä mitään ylimääräisiä kohinoita tai brummeja. Niitä kun ei ole.

Monta harmia vähemmän kun käyttää pedal poweria. Tossa hyvä keskustelu ;)
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=54074
Tällä hetkellä Pedal Power 2 on just eikä melkein sopiva lautaani. Kaikki 8 reikää tukossa ja vielä yhteen pedaaliin tunerin kautta virtaa. Ei ole tarvinnut aikoihin voihkia virtojen ja kohinoiden kanssa.
P.S. Strato on toiminut hyvin. Vaihdoin tosin 11 setin ja soundi tukevoitu sopivasti. Tyytyväisiä ollaan edelleen.
U2 - "How to Dismantle an Atomic Bomb" come out 23.11.04
Jabe
28.10.2004 13:39:02

kaksi säröä lähti laudasta vasta Tube Kingin ostamisen jälkeen

Olet siis diggaillut? Mutta hys, ei kerrota kaikille kuinka hyvä se on ... :-)
MrGuitarist
28.10.2004 14:55:54

Olen miettinyt jos jonkun uni-vibe-kloonin hommaisi joskus hamassa tulevaisuudessa. Mielessä on käynyt juurikin Voodoo Labin malli ja Dunlopin Rotovibe. Rotovibessä olisi se keinupoljinsäätö, joka olisi mukava. Toisaalta käytännössä sitä en kuitenkaan juuri tarvitsisi. Kenelläkään kokemusta noista molemmista?
Jucciz
28.10.2004 22:56:45
Olet siis diggaillut? Mutta hys, ei kerrota kaikille kuinka hyvä se on ... :-)

Vielä kysyt. Kiitos vaan suositteluista. Vaan eipä kertominen auta, kun nuo alkavat olla aika kiven alla. :)
Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)