Aihe: kitaroiden/vahvistimien vakuutukset
1
weetube
22.10.2004 16:11:14 (muokattu 22.10.2004 16:21:04)
minkälaisia kokemuksia vakuutus yhtiöistä?
mitä korvaa jne,vai korvaako?
luin oman SUHT kattavan kotivakuutuksen ehtoja ja tulin siihen tulokseen että ei hätää.
päätin kuitenkin varmistaa asian ja yllätys yllätys,normaali vakuutus ei kuulemma koskekkaan esim vahvistinta,ellei roudaa sitä aina kämpältä kotio!
jotain erillis vakuutustako kehiin,vaiko toista v.yhtiöö?
"Hätäkös tässä enää on,valmiissa maailmassa?"
Leo80
22.10.2004 16:49:24
Mun kotivakuutuksen mukaan vahvistin(tms.) saa olla väliaikaisesti(!) jossain muualla kuin kotona säilytyksessä ja siitä huolimatta vakuutus sen korvaa mikäli pitkäkyntiset sen nappaa. Tosin nykyinen vahvari on ollut "väliaikaisesti" jo viidettä vuotta reenikämpällä. :) Korvauksen suhteen kokemuksia ei onneksi ole vielä kertynyt.
"Mutta kaikkihan erehtyvät joskus. Miksi lyijykynän päässä muuten olisi kumi?"
Jormaz
22.10.2004 17:28:26
On pitänyt minunkin ottaa soittokamoille vakuutus. Kotivakuutus mulla on mutta pitänee tutkia niitä ehtoja lisää..
So the second guitar maestro turned out to be Andrey Pastilli?
Heavymies
22.10.2004 17:30:13 (muokattu 22.10.2004 17:30:36)
Just vähän aikaa sitten vakuutin omat kamat. Arvotavaravakuutus on kyseessä ainakin Pohjolalla. Homma oli simppeli. Sinne vaan soitettiin ja kerrottiin vähän infoa ja sitten tehtiin kotivakuutuksen lisäksi joku toinen ehto.
Hyvä juttu kun tossa arvotavaravakuutuksessa ei ole omavastuuta ja se on voimassa kokoajan ja jokapaikassa.
Tuntuu muuten tosi helpottavalta kun tietää, että JOS jotain sattuu niin kamat on vakuutettu.
Jumala ei vähennä elämästäsi soittamiseen käytettyä aikaa.
weetube
22.10.2004 21:22:07 (muokattu 22.10.2004 21:23:06)
paljonkos tua pohjolan poikien vakuutus vuodessa kustantaa?
suurinpiirtein montako kitaraa/vahvistinta?
"Hätäkös tässä enää on,valmiissa maailmassa?"
Antroid
29.10.2004 19:49:38
Mulla on kitaran vakuutus vuodessa 52€. Kuulemma korvaa vaikka tiputtaisin ja rikkoisin sen.
ejhfi
30.10.2004 02:01:40

Mulla on kitaran vakuutus vuodessa 52€. Kuulemma korvaa vaikka tiputtaisin ja rikkoisin sen.

Ei välttämättä kovin halpaa, jos ajatellaan että kitaroita on vaikka pari tai kolme ja vielä styrkkaritavara päälle + muu pitkäkyntisille kelpaava tai tulipalon kestämätön tilpehööri. Jos siis yksittäistä vakuuttamisen arvoista roinaa on vaikka kympin edestä, niin äkkiä on myös vakuutusmaksu vastaavaa luokkaa. Summa summarum siis skitan arvo vaikka about tuhat erkkiä ja se kertaa kymmenen, niin vakuutukset ovatkin 500 eikä 50. Tai vielä pa(r/h?)empi, jos yksittäisen vakuutetun kappaleen arvo on myös se 500, niin silloin vakuutusmaksu onkin 10% ostohinnasta, jolloin vakuutuksen hinnaksi muodostuukin ....
En mit'n kuule - on meny zoppaa gorfaan
Hanok
30.10.2004 11:42:21
Mikään kotivakuutus tuskin korvaa jos soittokamoja hajoaa tai varastetaan keikkamatkalla. Tästä syystä kaikilla keikkailevilla soittajilla kannattaisi olla ammattilaisille tarkoitettu vakuutus.

Meillä homma on hoidettu niin että samassa kämpässä soittavien bändien kamat on vakuutettu yhtenä läjänä, vakuutusyhtiöllä on kamalista jota pitää tietysti muistaa pitää ajan tasalla. Vakuutusmaksua maksetaan treenikämpän vuokran yhteydessä yhteiselle tilille.

Tässä on se hyvä puoli että maksimikorvaussumma voidaan pitää alhaisempana kuin mitä se olisi jos kaikkien kamat olisi vakuutettu erikseen. Meillä kaikkien kaikki kamat eivät ole samaan aikaan samassa paikassa (vähintään osa kitaroista kulkee mukana kotiin), joten edes tulipalo ei tuhoaisi kaikkia laitteita. Näin ollen vakuutuksen pitäminen on siis halvempaa kuin se olisi jokaiselle erikseen.
dfloreno
30.10.2004 12:09:48

Mikään kotivakuutus tuskin korvaa jos soittokamoja hajoaa tai varastetaan keikkamatkalla. Tästä syystä kaikilla keikkailevilla soittajilla kannattaisi olla ammattilaisille tarkoitettu vakuutus.

Tapiola korvaa. Mulla henk.koht. kokemusta, keikalta lähti CS strato, ja pienen nihkeilyn jälkeen maksoivat kilitisti. Mulla on ainakin niin, että kaikki kamat menee kotivakuutuksen piikkiin, olin töissä tai en (eli siis keikalla). Toi on tosin sen laajin kotivakuutuspaketti, eli ei kai se edullisemmasta päästä ole... mutta yhteenaikaan tuli pelkistä vakuutusmaksuista niin paljon kuluja, että päädyin tohon. On ainakin helppo :).
Hanok
30.10.2004 13:52:14
Tapiola korvaa. Mulla henk.koht. kokemusta,

Ahaa, tuo kannattaa kyllä sitten jokaisen tarkistaa erikseen omasta vakuutusyhtiöstään, ettei tule ikäviä yllätyksiä.
Antroid
31.10.2004 18:58:47 (muokattu 31.10.2004 19:00:47)
Ei välttämättä kovin halpaa, jos ajatellaan että kitaroita on vaikka pari tai kolme ja vielä styrkkaritavara päälle + muu pitkäkyntisille kelpaava tai tulipalon kestämätön tilpehööri. Jos siis yksittäistä vakuuttamisen arvoista roinaa on vaikka kympin edestä, niin äkkiä on myös vakuutusmaksu vastaavaa luokkaa. Summa summarum siis skitan arvo vaikka about tuhat erkkiä ja se kertaa kymmenen, niin vakuutukset ovatkin 500 eikä 50. Tai vielä pa(r/h?)empi, jos yksittäisen vakuutetun kappaleen arvo on myös se 500, niin silloin vakuutusmaksu onkin 10% ostohinnasta, jolloin vakuutuksen hinnaksi muodostuukin ....
Ei mulla muut kamat olekaan vakuutettu erikseen, mutta tuon yhden kepin vakuutan mieluusti tuosta summasta, sen arvo kun ei ole ihan 500€, sitä ei saa Suomesta, eikä tuota mallia enää edes valmisteta.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)