Aihe: Squier? By Fender
1 2
Pogosta
31.10.2004 14:41:42
Mitä tiedätte kyseisestä kitarasta?

Sain räpelöitäväksi Squier-merkkisen kitaran, hyvin kuluneen sellaisen.
Pikaisen tukimisen jälkeen vaikuttaa ihan soitettavalta yksilöltä.
Onko ko. kitara Fenderin halpatuotantoa?
Löysin soittimesta heikosti näkyvän tekstin " by Fender".

Asiantuntijat kertokaa mitä tiedätte ko. kitarasta?
Mitä eroa aitoon Stratocasteriin verrattuna? Yms.
Härski
31.10.2004 14:45:48 (muokattu 31.10.2004 14:47:01)
Siis nehän on ihan pelkkiä Squiereita. Niissä vain on se by Fender- teksti estetiikan takis. Eivät ole sen kummempia, kuin muutkaan Squierit. Se, että onko se JV Squier tai SQ Squier, on toinen asia. Squier siis on Fenderin halpismerkki. Jos kitara on hyvä, on aivan sama, mitä lavassa lukee.
jhoik
31.10.2004 14:59:02

mitä ite olen kokeillut squiereita niin ovat oikeasti ihan hyviä. Tekis mieli ostaa squierin jag-masteri mutta ei oo rahaa. niissä taitaa olla jonkin verran samaa tekniikkaakin kuin fendereissa, mutta yleisesti ottaen halvempaa tuotantoa.
Vapaata tilaa myytävänä.
Joees
31.10.2004 15:08:25
Je vanhat JV-Squierit on kovaa tavaraa. Niissä on yleensä hiton hyvää laatua ja ylensä hyvältä soundaavia pelejä. Multa meni just yksi sellainen ohi.
Groooove is in heart!
stratocaster
31.10.2004 15:43:12
Itellä on löytyy myös tuommonen squier. Todella hyvä niin halvaksi kitaraksi. En ton hintasta parempaa kitaraa oo soittanu.
Oli kaks ankkaa ja kolmannella ei ollu pipoa. HEhaahhahoehoeuhe!"!!
fox
31.10.2004 15:54:23

Mitä tiedätte kyseisestä kitarasta?

Käyppä www.mrgearhead.com kattomassa, josko siellä olis lisätietoa..

Onko ko. kitara Fenderin halpatuotantoa?
Löysin soittimesta heikosti näkyvän tekstin " by Fender".

On. Kuten kaikki muutkin ns. "suuret" myös Fender siirsi tuotantoa Japaniin tuossa seitkytluvulla. Sigma by Martin, Epiphone by Gibson, jne.. Ensimmäiset ajat nuo japsifenkut oli merkitty ihan normaalilla Fender-logolla, ainoastaan kaulan takana oli lakan alla pikkuriikkinen siirtokuva jossa luki Made in Japan, joten joitakin tuli varmasti "ei-japanilaistettua" raapimalla lakat ja poistamalla siirtokuva, uss lakka päälle ja kas! (tosin sarjanumero paljastaa, mutta hei, kuka ny sarjanumeroa kattoo kaupantekotilanteessa.. :I ) Seuraava "sukupolvi" oli sitte noita Squier by Fendereita ja sitten nämä uudemmat on Squiereita. Näin olen asian ymmärtäny. Nuo Japan-Fenderit muuten suurelta osalta valmisti sama soitintehdas joka tekee ja teki Ibanezeja..
Koaks
31.10.2004 16:38:39
Minulla on Squier joka on tehty Indonesiassa.

Omasta mielestäni varsin hyvä peli.

Mikit on vaan suht. ponnettomat, 3,7 kilo-ohmia.
Voi meitä, muita ei voi. -Juice Leskinen
Quark
31.10.2004 16:59:09
Minä olen myös Squierin omistaja, eikä mulla siitä juurikaan mitään moitittavaa ole. Kiinassa näkyy olevan valmistettu, kun tota lapaa vilkasin. Hintaisekseen todella hyvä keppi.
Hevonen on kävelevä meetwursti. Ja mäyräkoira on maastonakki. Nuo luontomme einekset...
Hohhoijaa
31.10.2004 17:25:16
Mullakin on Squier.

"Squier Strat By Fender"

Eli ei Bullet Strat eikä Squier Stratocaster vaan ihan Squier Strat.
Pogosta
31.10.2004 19:00:01
stratocaster
01.11.2004 10:17:01 (muokattu 01.11.2004 10:17:15)
Faktaa:
http://www.rytmi.com/rytmi504/504epiphone.html

Parempia varmaan ku squierit, mutta puolet enemmän hintaaki noilla on.
Oli kaks ankkaa ja kolmannella ei ollu pipoa. HEhaahhahoehoeuhe!"!!
Lonesome
01.11.2004 11:32:36
"Cities on flame, with rock and roll; Marshall will buoy, but Fender control" (BÖC)
Pogosta
01.11.2004 12:30:48 (muokattu 01.11.2004 12:44:25)
Asiasta kolmanteen.
Tällainen oli paikallisen musaliikkeen ikkunassa.
Hinta oli muistaakseni 850€.

Tai ei se kitara siinä ikkunassa kerinnyt olla kuin yhdenpäivän, kun jo joku ohikulkija löi rahat tiskiin.
En kerinnyt testaamaan?

http://www.gretschguitars.com/gear/index.php?product=G6128TSP
Henko
01.11.2004 13:50:37

Nuo on aika yksilöitä. Kannattaa testailla. Jotku on hyviä.
If it's too loud, you're too old.
Pogosta
01.11.2004 17:25:56
Niinpä, kitarat ovat kaikki yksilöitä?
Rämpyttelin kuukausi sitten puoliakustisella Gretsch:llä. Hintaa yli 3000€.

Väitän, että tämä minun kopiofenderi Squire on paljon parempi soitettava kuin mitä oli tuo mainitsemani Gretsch?
Olettaisi, että noinkin hinnakas soitin olisi selkeesti parempi soitettava kuin joku halpis Squire.

Totuuden nimissä on kyllä sanottava, että se testaamani Gretsch oli kaunein kitara millä koskaan olen soitanut.
Valkoinen kaikukoppa ja rutosti kullanhohtoisia metalliosia ja koristejuttuja.
Ehkä hinta muodostuikin noista koristeista?
weelie
01.11.2004 17:37:54
Yksilöistä:
Kokemukseni mukaan kaikki kolme kitaraani (Tele-kopio, Fender MIM Dlx strato, Yamaha C-40) ovat kaikki juuri sellaisia kuin nuo mallit ovat. Mitään kummempia eroja en ole huomannut muihin saman mallin kitaroihin verrattuna. Ei mitään valittamista, muttei mitään säkenöintiäkään. Koneella väsätty standardipuista/osista, semmonen siitä tulee. YMMV.
Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa.
Härski
01.11.2004 17:48:11
Niinpä, kitarat ovat kaikki yksilöitä?
Rämpyttelin kuukausi sitten puoliakustisella Gretsch:llä. Hintaa yli 3000€.

Väitän, että tämä minun kopiofenderi Squire on paljon parempi soitettava kuin mitä oli tuo mainitsemani Gretsch?
Olettaisi, että noinkin hinnakas soitin olisi selkeesti parempi soitettava kuin joku halpis Squire.

Totuuden nimissä on kyllä sanottava, että se testaamani Gretsch oli kaunein kitara millä koskaan olen soitanut.
Valkoinen kaikukoppa ja rutosti kullanhohtoisia metalliosia ja koristejuttuja.
Ehkä hinta muodostuikin noista koristeista?

Ensinäkin on täysin idioottimaista verrata stratolankkua ja massiivista Gretschiä. Toiseksi mieltymykset ovat taas jokaisen omia kieroutumia, joita ei hintalapulla pysty muuttamaan. Ole tyytyväinen Squikkaasi ja jätä Gretschit muille.
Pogosta
01.11.2004 18:26:31
Ensinäkin on täysin idioottimaista verrata stratolankkua ja massiivista Gretschiä. Toiseksi mieltymykset ovat taas jokaisen omia kieroutumia, joita ei hintalapulla pysty muuttamaan. Ole tyytyväinen Squikkaasi ja jätä Gretschit muille.

Ja pointtisi oli?
Härski
01.11.2004 18:47:56
Ja pointtisi oli?

Että ei ole ihme, jos et siitä kalliista ktarasta pidä, jos tykkäät soitella Squierillasi, arvaten stratolla. Ne ovat kuitenkin niin erilaisia kitaroita, että se hinta ei tee siitä sulle mieleisempää kitaraa. Siinähän varmaan oli ihan erilaiset säädöt ja kielet, mitä sulla on siinä kitarassas. Ymmärsitkö, vai pitääkö vielä selittää?
Pogosta
01.11.2004 19:15:07
Että ei ole ihme, jos et siitä kalliista ktarasta pidä, jos tykkäät soitella Squierillasi, arvaten stratolla. Ne ovat kuitenkin niin erilaisia kitaroita, että se hinta ei tee siitä sulle mieleisempää kitaraa. Siinähän varmaan oli ihan erilaiset säädöt ja kielet, mitä sulla on siinä kitarassas. Ymmärsitkö, vai pitääkö vielä selittää?

Tyylistäsi päätellen olet varmaankin "asijantuntija"?
Kaltaisiisi törmää keskusteluissa aina toisinaan.
No se siitä.

Kyllä yli 3000€ kitaralla täytyy hinta tuntua myös soitettaessa, oli siinä mitkä kielet tahansa, vaikka lampaansuolet.
Jos barresointuja ottaessa tulee vanhat landolat mieleen niin jossain on silloin jotain pielessä.
Joko kitarassa tai hintalapussa. Tai molemmissa.
Näin se vaan on.
Matkalla maineeseen ja takaisin.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)