mack 30.10.2004 12:19:24 | |
---|
Elikkä oiskohan JCM-900 nuppi minkälainen.. Ja saako kunnon metalli soundit siitä.. |
Exhausted 30.10.2004 12:26:45 | |
---|
en usko että metallisaundeihin ihan paras ratkaisu |
Ben_D 30.10.2004 12:31:25 | |
---|
en usko että metallisaundeihin ihan paras ratkaisu No mikä jottei jos lyö vähän EQ:ta ja overdrivea eteen. |
Huevos 30.10.2004 12:47:33 | |
---|
mitä mä olen kuunnellut, niin toimii mainiosti metalliin, mutta tottakai makuasia. jos ei särö riitä, niin voi just heittää jotain säröpedaalia eteen tai vaikka modauttaa särö ihan yliohjautuvaks. |
AER 30.10.2004 12:49:25 | |
---|
mitä mä olen kuunnellut, niin toimii mainiosti metalliin, mutta tottakai makuasia. jos ei särö riitä, niin voi just heittää jotain säröpedaalia eteen tai vaikka modauttaa särö ihan yliohjautuvaks. Miten tapahtuu tuo "modaaminen" ? -Antti |
Mandariini 30.10.2004 12:51:37 | |
---|
Onko tarvetta soittaa puhtaalla? Jos ei, niin katso mieluummin JCM800:sta. Ihmiskunnan loppu voi tulla huomenna! |
Ben_D 30.10.2004 12:52:23 (muokattu 30.10.2004 12:53:15) | |
---|
Miten tapahtuu tuo "modaaminen" ? -Antti Yksi ylimääräinen putki etuasteeseen tai uudet pääteputket/etuasteputket. Onko tarvetta soittaa puhtaalla? Jos ei, niin katso mieluummin JCM800:sta. Puhtaat onnistuvat myös yksikanavaisella JCM-800:lla. Niitä kun ei vaan kauheesti markkinoilla just tällähetkellä pyöri. |
gator 30.10.2004 12:58:30 (muokattu 30.10.2004 13:00:44) | |
---|
Ei kannata Jcm-900:sta hankkia edes pilailumielessä. Järkyttävä surinakasa. Joutunu pari kertaa tollasella keikkoja soittaa ja viime keväänä kävin urhoollisesti vielä yhtä kokeilemassakin kun nuppia etsin. Mieluummin soittelisin valvestatella oikeesti. Niin siis saahan nyt melkein vahvarista kuin vahvarista välttävät metallisoundit kun laittaa hyvän overdriven ja eq:n eteen. |
erkko 30.10.2004 13:36:12 | |
---|
Mulla on JCM-900 50W kaksikanavainen malli ja se on kyllä loistava nuppi mulle, mutta mun soundi on enemmänkin rock, eli ei niin kauheesti säröä. JCM-900 soundi on paljon potkivampi kuin vaikka JCM-800 soundi, eli siitä irtoaa enemmän botnea, eikä se todellakaan ole mikään surinaverme. En tiedä toimiiko ysisatanen miten vaikka säröpedaalin kanssa kun en sellaista käytä, mutta mun tarkoitukseen toi on täydellinen verme. Mulla on haussa toinen tollainen varanupiksi, mihin hintaan noita nykyään liikkuu? |
Velli 30.10.2004 14:16:08 | |
---|
Mulla on JCM-900 50W kaksikanavainen malli ja se on kyllä loistava nuppi mulle, mutta mun soundi on enemmänkin rock, eli ei niin kauheesti säröä. JCM-900 soundi on paljon potkivampi kuin vaikka JCM-800 soundi, eli siitä irtoaa enemmän botnea, eikä se todellakaan ole mikään surinaverme. En tiedä toimiiko ysisatanen miten vaikka säröpedaalin kanssa kun en sellaista käytä, mutta mun tarkoitukseen toi on täydellinen verme. Mulla on haussa toinen tollainen varanupiksi, mihin hintaan noita nykyään liikkuu? Koska kokeilit viimeksi 800:aa? Kasisatanenhan on näet juuri siitä tunnettu että siinä on munaa jo botnea enemmän kuin ysisatasessa. Käyttäähän Slayerin Kerry King:kin mieluummin kasisatasta kuin ysisatasta. Sekä kasi- että ysisatasia liikku nykyään aika harvakseltaan ja hinnat ovat suhteellisen kovia. Huuto.netissä on tällä hetkellä yksi 800 2203-nuppi kaupan ja kovin tarjous jo lähemmäs 700€... Myynnissä mm. Jackson RR1. |
Ben_D 30.10.2004 14:34:54 | |
---|
Koska kokeilit viimeksi 800:aa? Kasisatanenhan on näet juuri siitä tunnettu että siinä on munaa jo botnea enemmän kuin ysisatasessa. Käyttäähän Slayerin Kerry King:kin mieluummin kasisatasta kuin ysisatasta. Sekä kasi- että ysisatasia liikku nykyään aika harvakseltaan ja hinnat ovat suhteellisen kovia. Huuto.netissä on tällä hetkellä yksi 800 2203-nuppi kaupan ja kovin tarjous jo lähemmäs 700€... No sillä nyt ei ole mitään väliä, mitä Kerry King tai kukaan muukaan käyttää. Pääasia, että omaa korvaa miellyttää. Ja 800:sta vielä sen verran, että suosisin yksikanavasita 2203 tai 2204 mallia jos päädyt 800:een. |
Mandariini 30.10.2004 14:47:12 | |
---|
Mieluummin soittelisin valvestatella oikeesti. Olen molemmat omistanut ja voin sanoa että pilailet. Tai sit se valvestate on sun juttu. Ihmiskunnan loppu voi tulla huomenna! |
Mandariini 30.10.2004 14:49:42 | |
---|
Puhtaat onnistuvat myös yksikanavaisella JCM-800:lla. Ei samoilla säädöillä kuin säröllä vedettäessä. Tosimies tietty pistää nupit kaakkoon ja ottaa sen kleanin volapotikalla. Ihmiskunnan loppu voi tulla huomenna! |
Ben_D 30.10.2004 14:54:10 | |
---|
Ei samoilla säädöillä kuin säröllä vedettäessä. Tosimies tietty pistää nupit kaakkoon ja ottaa sen kleanin volapotikalla. Niin tekee. |
Da Make 30.10.2004 15:14:34 | |
---|
Ei samoilla säädöillä kuin säröllä vedettäessä. Tosimies tietty pistää nupit kaakkoon ja ottaa sen kleanin volapotikalla. Ben D: Niin tekee. Hehe! Repesin tälle. Mutta pitää kai minunkin todistella että saa samoilla säädöillä kunnon puhdastakin kunnon jytinän ohella, kyse on vain siitä miten laite säädetään. |
erkko 30.10.2004 15:17:00 | |
---|
-->Velli Mun mielestä JCM-900 potkii enemmän, kJCM-800 soundi taas on vähän lämpimämpi. Niin kuin sanoin en tiedä miten kasisatanen tai ysisatanen toimii säröpedaalin kanssa. Mulla oli kasisatanen käytössä ennen tota nykyistä nuppia, vertailupohjaa löytyy. -->gator Putkikoneita pitää soittaa tarpeeksi kovalla. Pienellä volumella JCM-900 (ja muutkin putkimarsut) on pelkkää surinaa, se kun ei ole tarkoitettu sellaiseen. |
vjvesa 30.10.2004 19:21:50 | |
---|
Ja jos on tarvetta päästä eroon 900:sesta, niin täältä kyllä lyötyy ostaja. |
Vemmy 30.10.2004 23:15:03 | |
---|
Kauheasti noita ysisatasia haukutaan, minä en kyllä ymmärrä että miksi. Tosin omat kokemukseni kyseisestä vahvistimesta liittyvät pääasiallisesti omaan yksilööni, joka on tuo vanhempi yksikanavainen versio. Ehkä ne EL 34:t päätteessä tekevät sen eron sitten, en tiedä. Kyllä minä ainakin saan tuosta vehkeestä hyvinkin monipuolisen soundikirjon ilmoille, siedettävästä puhtaasta kevytrutun ja murinasärön kautta aina kirkuvaan metallimättösäröön asti. Ja toimii bassonuppinakin. Toisaalta kasisatasia kehutaan (etenkin yksikanavaisia) aivan julmetusti, aivan kuin ne olisivat ainoa vaihtoehto särökitarointiin. Onhan kyseessä legendaarinen vahvistin, mutta ei se kaikille sovi. Bändikaverikin pisti kasisatasen pinon myyntiin, koska vanha JMP-combo kuulostaa paremmalta. Ja noista nykyisistä 2203/2204-mallien hintapyynnöistä en viitsi edes puhua mitään. Kunhan tässä vielä joskus saan aikaiseksi, niin teen näytepätkät kaikista treenikämpältä löytyvistä nupeista (JCM900 MkIII, JCM800 2210, 6100 30th Anniversary, Valvestaten eka versio ja Mosfet Lead 100) saman kaapin läpi, niin saadaan pientä vertailua aikaan. Kyllähän Valvestatestakin saa siedettävää ääntä ilmoille, mutta kyllä se on kaukana noiden muiden perässä, Mosfetillakin on omia hyviä puoliaan enemmän kuin venttiilivaltiolla. Kolme muuta painivatkin sitten jo omassa luokassaan noista. Asiasta en mitään tiedä, mutta kyllä se nyt on näin. |
JCM 31.10.2004 02:06:02 | |
---|
Elikkä oiskohan JCM-900 nuppi minkälainen.. Ja saako kunnon metalli soundit siitä.. Yksinkertaisesti: Riippuu mallista. Dual Reverbit ja High Gain Master volume MKIII sopii kyllä IMO, mutta jälkimmäiseen ainaskin pitää olla purnukkaa väliin, niinku mulla on. Käytän Shredmasteria välissä ja hyvin irtoo metallit ja rokit. Shun saturday iltoja, those having me nolostumaan. Lubrication Midsummer Page kädenväännössä and can better tulitikkutempunkin, what is naturally as Page allege canning appropriation combination sormella tulitikkuaskista röökin and firing its. |
gator 31.10.2004 09:47:07 | |
---|
-->gator Putkikoneita pitää soittaa tarpeeksi kovalla. Pienellä volumella JCM-900 (ja muutkin putkimarsut) on pelkkää surinaa, se kun ei ole tarkoitettu sellaiseen. Tiedän ton tasan tarkkaan. Jcm-900 on surisko vaikka laitat sen täysille. Ei nyt o mitenkään tarkotus vittuilla mut mun mielestä se laite on hyödytön. Makuasiahan tää on. Ja tosiaankaan en o mikään valvestaten ystävä mut jos noista kahdesta pitäis valita niin kääntyisin varmaankin valvestaten puoleen. |