Aihe: Koch Twintone
1 2
Geetar
27.08.2004 16:05:11
terve,

olen ajatellut ostaa ko. vahvistimen.. Arvostaisin twintonen omistavien tai sitä testanneiden ihmisten mielipiteitä.. ? mikä hyvää / huonoa.. ??

toimiiko hyvin Les Paulin kanssa??

Kiitos
Keep practising
Fide
28.08.2004 09:27:06

Kokeileppa hakea keskustelupalstalta sanalla Koch, niin saat vanhat jutut aiheesta esille

esim
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=54560

Sama homma on itse asiassa mulla mielessä. Twintonen suolainen hinta vain vähän hirvittää, ja mietinkin, jotta tulisiko sitä toimeen StudioTonella...
wuchi
28.08.2004 14:57:08
terve,

olen ajatellut ostaa ko. vahvistimen.. Arvostaisin twintonen omistavien tai sitä testanneiden ihmisten mielipiteitä.. ? mikä hyvää / huonoa.. ??

Kiitos

Entisenä kochin twintonen omistajana ajattelin ottaa osaa keskusteluun :) Jos aloitetaan soundista niin komeasti se soi. Puhtaat on kauniit ja helisevät ja säröt riittää hyvin leadeihin ym hardrock touhuihin. Siantappoheviä ei siitä irtoa. Nykymalleissa on jensenin vg-90 elementti joka tuli jostain syystä (en ota kanstaa) celestionin vintage 30:n tilalle. Jenseni on tummempi ja pyöreämpi elementti soundeiltaan. celestioni kirkkaampi ja hiukan agressiivisempi.

Itse koin harmittavaiseksi sen että kun vahvistimesta irtoaa puhtaat, kevytrutut, komppisäröt ja leadit ja vain kahdet noista footswitchillä. Kokeilin jotain polkimia hoitamaan jonkun tehtävän mutta ei se kuulostanut niin hyvältä kuin vahvarin omat soundit. Mutta jos on kahden asennon mies/nainen niin tuo riittää valtavasti. Soi hyvin hiljaisellakin volyymillä.

Kaverin tokain les paulilla sitä soitettiin ja soi oikein hyvin. Soundeista tulee tukevammat ja tietysti signaali on "kuumempi" kuin yksikelaisissa mikeissä, joten enemmän ajaa etuastetta ruvelle. Mutta toimii myös yksikelaisilla mikeillä varustetun kitaran kanssa.

Hyvin dynaaminen vahvistin. Virheet tulee esiin todella hyvin. Toisaalta fiilistelijälle must -ominaisuus.

Hyvä vehje kaiken kaikkiaan. Hintaa vaan enemmän kuin saviämpärillä joten se hiukan varmasti jarruttelee. eikä noita vanhoja oikein ole liikkeellä, eikä kyllä uusiakaan..

Oisko tässä nyt jotain. Saa kysyä ihan suoraankin jotain asiaa jos tyhmyyksissäni en tajunnut nyt vuodattaa jotain asiaa.
"..flat ocean means trouble...but ocean of waves means.....also trouble."
kiriminni
28.08.2004 22:31:00
Olen testannut riihimäen musiikkiliikkeessä(taitaa olla siellä vielä).
Todella hyvät soundit kannattaa testata.
Ostaisin heti jos olis ylimääräistä...
Fide
29.08.2004 08:56:03

Tuo Riihimäen Koch ei ole siellä vielä, vaan taas =) Putiikin omistaja pitää yhtä hyllyssä mahdollisuuksien mukaan jatkuvasti ja yksilön vaihtuvuus on kohtalaista. Kuukauden sisällä pitäisi siellä olla myös Studiotone kokeiltavana.

* kuolaa - ja laskee rahojaan *

=)
Tinppa
31.08.2004 11:14:52
Vallan mainio vahvistin on tuo. Ite hankin viime keväänä kyseisen kombon. Twintonen soundikirjo kattaa kaikki meikäläisen tarpeet, puhtaasta ronskimpaan särösoundiin. Erityisesti puhtaat soundit miellyttää kovasti.
Vaihtoehtona oli Mesan F50 ja Englin Screamer, mutta Koch oli soundillisesti kaikkein eniten omaan mieleeni. Marshallin Jubilee -nuppi+kaappi -yhdistelmällä tuli soiteltua sitä ennen n. 14 vuotta, ja oli tarve hankkia vähän pienempi paketti lähinnä helpomman roudattavuuden vuoksi (ja samalla vähän vaihtelua soundeihin). Jubileesta en silti luopunut enkä luovu, siitä on tullut jo hyvä ystävä vuosien varrella. Halvaksihan tuota Kochia ei voi sanoa, mutta kyllä siinä saa kuitenkin koko rahalleen myös vastinetta. Monipuolinen verme, en voi muuta kuin suositella.
Mando
02.09.2004 21:27:37
Tulin toiselta Kochilla tehdyltä keikalta ja ajattelin kirjoittaa pari sanaa...mulla on Wuchin "vanha" Twintone ja en ole reeneissä soittanut sitä vielä kertaakaan; vaan kahdella keikalla.
Oon soittanut keikkoja parikymmentä vuotta, mutta mulla on edelleenkin ihan tinakorvat; yksinään soitellessa en osaa sanoa soundeista juuta tai jaata. Vasta bändin kanssa möykätessä huomaan oleelliset jutut ja saan säädöt kohdalleen. Asiaan.

Kombon rakenne on parasta mitä sarjatuotantolaitteissa olen nähnyt. Yhden takapaneelin ruuvaaminen irti ja taas paikalleen nosti hien pintaan. Stydiä levyä, tiukkoja ruuveja. Ei ylimääräisiä pärinöitä (no pääteputkia suojaava häkki resonoi hiukan A:sta, mutta asian sai helposti kuntoon).

Puhtaat soundit on ihan huikean hyvät. Ne ei kuulosta kompressoiduilta, mutta silti cleanilla voi soittaa soolojakin ihan ilokseen. Monissa vehkeissä on puhtaassa soundissa ensin hirveä atakki ja sitten ei tapahdu juuri mitään mutta jotenkin tämä peli SOI. Kaksi pedaalilla valittavaa volumetasoa on juuri puhtopuolella hieno ominaisuus; muulla tavalla boostaaminen tuo aina säröä mukaan.

Säröpuolella pidän Gainia puolivälissä; säröä on silloin Stratolla soittaessa jo aika lailla, mutta kitaran oma soundi kuuluu vielä hyvin. Särö ei ole hallitseva asia vaan paremminkin soundissa "läsnä". Säröpuoli kompressoi soundia melkoisesti. Nykyisellä Jensen-elementillä soundi on aika pehmeä ja veikkaan, että moni mättösoundia hakeva kaipaisi lisää "reunaa". Eläväisen soundin aikaansaaminen vaatii myös kohtalaisen paljon volaa.
Mulle tämä nykyinen kombinaatio käy hyvin, jollekin voisi Wuchin mainitsema Celestion 30 olla mieluisampi.

Teho riittää varmasti ja tämä on mun ensimmäinen kombo, jossa säröpuolella jätän tonesäätimistä Bass-napin alle puoleenväliin.

Kone on todella hiljainen ja kuten ameriikan serkku sanoo "totally pro piece of gear". Edellisen 2 x 12 " combon jälkeen tätä roudaileekin ihan ilokseen.

Soundivaihtoehtoja VOISI olla valittavana yksi lisääkin (esim. puhdas-ruttu-rutumpi), mutta kyllä näillä pärjää. Kaksi polkaisemalla valittavaa volaa/kanava on mainio juttu. Kaikua ei saa pedaalilla päälle/pois.
Dr. Muff
02.09.2004 21:36:46
Mä oon muuten mando sun kanssa ihan samaan mieltä tosta sun Kochistas. Tykkäsin kyllä kuitenkin enemmän Celestionista siinä. Soundikirjohan siinä on laaja mutta kuitenkin suht rajoittunut kun kerran saa käyttöön periaatteessa vain kaksi soundia. Mutta kaksi hyvää soundia on jo paljon. Säröt tossa on suht kivat, kitara soi kuitenkin sieltä vielä läpi. Se jalkakytkimellä ohjattava mastervola vois olla suunniteltu samalla lailla kun englissä, ehkä.
I Smell Urine
Pertsi
03.09.2004 21:13:49
Kokeileppa hakea keskustelupalstalta sanalla Koch, niin saat vanhat jutut aiheesta esille

esim
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=54560

Sama homma on itse asiassa mulla mielessä. Twintonen suolainen hinta vain vähän hirvittää, ja mietinkin, jotta tulisiko sitä toimeen StudioTonella...

Hyvinhän tolla tulee toimeen, jos ei volaa tarvitse ylenmäärin, eikä yhdet yhteiset eq:t kanaville ole ongelma. 12" elementti tässäkin, ja lisäkaapin saa kiinni tarvittaessa. Ei niin kätsä kuin Twini, jos pitää nopeasti säätää eq:t clean/OD, mutta huippupeli on tämäkin.
Flash
04.09.2004 10:21:32 (muokattu 04.09.2004 10:24:26)

Mulla on myös tollanen Koch Twintone. Soittelen sen läpi Les Paulilla, Telellä ja Stratolla. Kaikilla kitaroilla se toimii hyvin, joskin ehkä Paulilla parhaiten ja Stratolla huonoiten (siis ainakin minun korvaani).

Kaikki olennainen on täällä jo sanottukkin. Ei voi muuta kuin suositella! Itse en omastani ihan helpolla luopuisi. Todella monipuoliset saundit saa kun laittaa clean kanavan eteen Tubescreamer tyylisen särön (tai pari sellaista). Silloin löytyy se koko puhdas/ruttu/rutunpi akseli.

Edit: Niin, se reverb on hyvä, joskaan en itse sitä koskaan (ainakaan bändin kanssa soittaessa) käytä. Käytettävyyttä huonontaa se, että reverbin ruuvi on laitteen takana ja sitä ei saa kytkettyä jalkakytkimellä pois päältä.
There Is A Light That Never Goes Out
Geetar
04.09.2004 14:06:07 (muokattu 04.09.2004 14:10:04)
eikös sen pienen rutun saa kun esim. tekee seuraavanlaiset toimenpiteet...

1. od-kanava päälle
2. kitarasta volaa hiljemmälle niin paljon että soundi miellyttää (eli esim. säröt pienenee)
3. Volume boosti päälle, joka kompensoi kitaran volapotikan pienemmälle säädön

ja voila, yksi uusi soundi =)
Keep practising
Fide
20.09.2004 15:16:15 (muokattu 20.09.2004 15:16:39)

StudioTone tuli Riihimäellä ja testaukseen... ei pelitä mulla =(

Soundi on kuitenkin varsin erilainen kuin Twintonessa ja yläpää ainakin mun makuun liian kirkuva Telellä... Ja kun tosiaan tuo keinokuorma ei boxin omalla kajarilla soitettaessa tuu mukaan, niin tasot on liian kovat tällaiselle kahden lapsen isälle...

Siitä sitten Twintone kainaloon ja kotiin testaamaan... ja sehän mokoma on täydellinen. Soundi ja äänimaalima osuu just kohdalleen varsin pienellä kokeilemisella

...ja tässä se paras juttu: kannoin kaapin seuraavana päivänä takaisin putiikiin. Jään kerämään pennosia, enkä osta velaksi... kaipaisin nyt vähän palstan sielunveljiltä respectiä mun tahdonlujuudesta... :-(((((((((((((((
msm40
21.09.2004 18:14:48
...ja tässä se paras juttu: kannoin kaapin seuraavana päivänä takaisin putiikiin. Jään kerämään pennosia, enkä osta velaksi... kaipaisin nyt vähän palstan sielunveljiltä respectiä mun tahdonlujuudesta... :-(((((((((((((((

Tahdonlujuudesta tulee kyllä täältä roppakaupalla respectiä. Ite oon antautunut "jokusen" kerran GAS:in edessä ja sen kyllä huomaa. Nykyään pitää vaan yrittää sinnitellä ja säästellä niin ei tule turhia rahahuolia.
Fide
11.10.2004 14:20:48 (muokattu 13.10.2004 09:44:25)

Niin siis Twintonesta tekee käyttökelpoisen juurikin se keinokuorma ja takapaneelin master-volume, jolla desibelit saa kuriin äänensävyä kauheasti muuttamatta... Miksiköhän kukaan ei halua myydä mulle yhtä halvalla =)
:-)>+
Fide
04.11.2004 23:31:50

...ihan pakko hehkuttaa vähän, kun kannoin just käytetyn Twintonen kotosalle =) ...vaimokin otti asian yllättävän rakkaudellisesti. Kyllä naiset on lopulta ihmeellisiä otuksia.
Isän taskuun, Pojan laskuun :-)>+
Flash
05.11.2004 08:45:44

ja voila, yksi uusi soundi =)

Kiitti vinkistä! :) Ja eikun kokeilemaan...
There Is A Light That Never Goes Out
Heavymies
05.11.2004 08:59:50
Ompas Rihimäki nyt suosittu :)
Itsekin oon testannu tota vehjettä ja hyvinhän se toimii. Soundit löytyi vaivatta. Pikkusen vaan käänteli namikoita niin oli jo hyvän kuuloset hardrock soundit ja sama homma puhtaitten kanssa. Toimi myös pedaalien kanssa kun testailin. Distortion pedaalillakin soundi pysyi selvänä eikä menny semmoiseksi puuroksi vai johtuukohan se minun hyvistä säätötaidoista tai jostain muusta... :)
Kelpo vahvistinhan tuo on. Sopii kyllä kaikkeen jazzista hardrockiin. Tiukkaan hevijunttaan se ei kuitenkaan sovellu tällaisenaan. Pedaalin kanssa tietenkin eri asia. Voisin jopa tuollaisen hankkiakin, mutta hinta ja lompakko ei oikein tule juttuun.
Jumala ei vähennä elämästäsi soittamiseen käytettyä aikaa.
Fide
05.11.2004 12:22:20

Juu, aika saman suuntaisesti tuon näen Hevimies...

Ihastuin itse ainakin vahvarin tarkkaan erotteluun, eli särölläkin voi ottaa nätisti sointuja näpäten yhtä kieltä kerrallaan ilman, että homma menee puuroksi.

Eiköhän tästä ihan kivaa tule, ja lompakkokin varmaan toipuu ensikesään mennessä ;-)
Isän taskuun, Pojan laskuun :-)>+
Rämppy
05.11.2004 12:40:38
Mites tuo luotettavuus? Joskus oli kaupungilla sellaista puhetta, että Kocheissa on ollut ongelmia. Lienevätkö jo korjattuja lastentauteja? Onko kellään pitempää käyttö- ja varsinkin keikkakokemusta?
Eikö tähän rämpyttämiseen koskaan kyllästy?
ReBeat
05.11.2004 15:54:23

Vaikka Kocheissa on piirilevy sisällä niin sangen huolellisesti kasatuilta vaikuttavat. Jos hakemalla haetaan jotain laadullista sanomista Twintonesta, niin ehkä jalkapedaalin johdon plugipään kolvauksessa työnlaatu on aika heikko ja johto muutenkin jotain china-tavaraa. Itse pedaalin päässä tuskin mikään hajoaa kovassakaan käytössä. Kannattaa ensimmäisenä tarkistaa ne plugin kolvaukset mikäli vahvistimen rele alkaa itsestään räpsimään kanavia eestaas tai jos kanava tai boosti ei vaihdu ollenkaan.
Pedaltonessa kytkimet vaikutti päällepäin olevan vankat, mutta muistaakseni jotain häiriötä niiden toimivuudessa joskus oli. Piti sitten avata laite senkin takia ja antaa valohoitoa. Hyvä laite silti.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)