Aihe: Kannettava äänityslaite
1 2
Miikathebest
07.11.2004 19:43:02 (muokattu 07.11.2004 19:44:01)

Kirjoitin tänne koska tarkoituksena olisi hommata pääasiassa kitarakäyttöön tuleva kannettava äänitin.. Pitäisi myös olla mahdollisuus käyttää pitkiä aikoja akuilla, esim. metikössä äänittelyyn, tai mahdollisesti musiikin kuunteluun mitä kummallisimmissa paikoissa.
Ja tietysti pyritään parhaaseen mahdolliseen äänenlaatuun muista ominaisuuksista tinkimättä.. hinnasta tietysti olen aina valmis tinkimään. Jonkunlaisena budjettina voisi pitää 100€ .. 200€.. 300
Ettei vaan joku olisi kenties pohtinut samanlaisia asioita, ja olisi nyt halukas jakamaan tietojaan...?

Tältä palstaltahan saa yleensä erittäin hyvin vastauksia, mutta jos keksitte paremman palstan niin..
Ota se mikä on paras, äläkä valita!
Miika Rocks It
D-Kay
07.11.2004 19:45:49

Zoomin palmtopstudiohässäkän luulisi sopivan tuohon. Taitaa olla pienin saatavilla oleva neliraituri.
"I wasn't born with enough middle fingers"
askomiko
07.11.2004 19:46:57
Minidiski ja patterilla spelaava konkkamikki tai kaksi.
Pastilli? Osta hienoja kitaroita.
Kitarakamakaavio -inspired by AFIL :)
Kassu
07.11.2004 19:48:02

Jep! Minidiskit ruuls. Pitäisi joku hyvä mikki ostaa.
Miikathebest
07.11.2004 19:52:30 (muokattu 07.11.2004 19:58:13)

Riittäisiköhän joku ihan kaikkein halvin malli?...
http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-171982.html

Tosiaan ei tarvitse saada äänitettyä kuin 1 raita(tai ehkä stereona olisi kiva saada jotain napattua..)

Entäpä nuo kovalevylle tai jollekin korteille tallentavat laitteet???

Sitten vielä mikeistä ja etuasteista... pystyykö esm. sm57:lla vetämään yleensä md-soittimen mic-in liitännästä erinomaisella äänenlaadulla kitarat yms. ??
Miika Rocks It
Kassu
07.11.2004 19:55:58

Tosiaan ei tarvitse saada äänitettyä kuin 1 raita(tai ehkä stereona olisi kiva saada jotain napattua..)

Entäpä nuo kovalevylle tai jollekin korteille tallentavat laitteet???

Eieieie! Sonyn hyvä vehje, mulla on, nyt anttilan huipputarjouksessa 160 euroa! Mä maksoin omastani loppualessa 200, ovh 270!

Osta se! Netmd, kaukosäätimet ja kaikki.
LassiÖ
07.11.2004 20:05:35
Joo, itse suosittelisin myös minidisciä ja jotain konkkaa, juuri tänään nauhotettiin kämpällä semmosella jollain audio technican Atr25 mikillä, thomannilla 51€ ja hyvää tuli.
Syö, ja testaa uudestaan IMIK #26
Miikathebest
07.11.2004 20:08:49 (muokattu 07.11.2004 20:09:22)

Entä sitten jos parilla erilaisella mikillä haluaisi äänitellä... olisiko jollain mielessä siihen hyvää ratkaisua? Äärimmäisen kompakti passiivinen mikseri? joku joka ei syö soundia yhtään... Itsekin kyllä kykenisi jonkun säälittävän väsäämään :)
Miika Rocks It
kivi
07.11.2004 20:37:02
Entä sitten jos parilla erilaisella mikillä haluaisi äänitellä... olisiko jollain mielessä siihen hyvää ratkaisua? Äärimmäisen kompakti passiivinen mikseri? joku joka ei syö soundia yhtään... Itsekin kyllä kykenisi jonkun säälittävän väsäämään :)

No, onhan tuossa vasen ja oikea erikseen. Eli MD:n mikkituloon vain sellainen splitteri, joka jakaa yhden 3,5mm stereoplugin kahdeksi 6,3 mm monojakiksi.

Tai sitten teet valmiiksi sopivan Y-mallisen piyhan.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
kulmahiomakone
07.11.2004 22:16:32
No, onhan tuossa vasen ja oikea erikseen. Eli MD:n mikkituloon vain sellainen splitteri, joka jakaa yhden 3,5mm stereoplugin kahdeksi 6,3 mm monojakiksi.

Itse käytän tätä systeemiä, kuten myös broidini. Saa ideat nauhalle siten, että niistä myöhemmin saa selvän - tai vähän kyllä riippuu...

Nuo MD soittimet ovat vieläpä kohtuullisen edullisia nykyään.

Kohtuullisen hyvälaatuisia ja pieniä mikrofoneja saa, kun käy elektroniikkaliikkestä hakemassa parit kapselit ja muut tarvittavat osat. Mahtuvat MD:n kanssa kätevästi povariin.
JuSu
08.11.2004 10:12:36 (muokattu 08.11.2004 10:13:03)

Ei. Tuossa ei ole mic-in -liitäntää.

Itsekin haeskelin MiniDisc -soitinta keväällä, ja noista halvemmista järjestään puuttuu tuo mikrofoniliitäntä. Tämä kannattaa varmistaa ennen hankintaa. Päädyin loppujen lopuksi tilaamaan Saksasta (http://www.myminidisc.de/index.php?language=en&id=) Sharpin soittimen hintaan 178 euroa kuluineen. Tuollaista tilaamaani ei kyllä enää tuolla näytä olevan tarjolla.

Mutta tuo Axemanin mainitsema tarjous kannattaa tsekata.

JuSu
Minä olen myyrä.
dropD
08.11.2004 11:35:23

Zoomin palmtopstudiohässäkän luulisi sopivan tuohon

Kompaan! PS04 on näppärä peli nauhoitteluun ja kotisoitteluun. Helppo ottaa mukaan reissuunkin.
Miikathebest
08.11.2004 13:41:51

Tai sitten teet valmiiksi sopivan Y-mallisen piyhan.

No niin... mutta jos haluaa säätää eri lähteistä tallentuvan signaalin voimakkuutta??? toki se voi tehdä äänityksen jälkeenkin...
Miika Rocks It
gator
09.11.2004 11:53:41
Onko kyseessä tää laite: Sony
Mz-n510/s net-md-soitin.
159e maksaapi. Ajattelin ittekkin minidisc-soittimen ja behkun halpismikserin ostaa.
PIM
09.11.2004 13:28:47
Onkos kukaan vielä löytänyt sellaista MD:tä mistä ne äänityket sais siirrettyä koneelle USB-väylää pitkin digitaalisesti? Itse en ainakaan suosittele mitään MD:tä mistä äänitykset pitää siirtää tietokoneelle analogiliitäntöjen kautta äänittämällä.
E=Fb, Einstein's theory of music
JuSu
09.11.2004 13:31:23
Onko kyseessä tää laite: Sony
Mz-n510/s net-md-soitin.
159e maksaapi. Ajattelin ittekkin minidisc-soittimen ja behkun halpismikserin ostaa.

Niin, eli tuossa Sonyssa ei ole mikkiliitäntää... Mutta jos mikserinkin hommaat, niin siitähän saat sitten linjatasoista signaalia MD:lle. Suoraan tuohon soittimeen et voi mikkiä kytkeä.

Varmaan tiesitkin.

JuSu
Minä olen myyrä.
gator
09.11.2004 13:42:20
Jeps eli tarkotus olis nauhottaa rummut treeniksellä minidiscille muutamalla mikillä mikserin kautta. Himassa sit soitella muut systeemit.
Eli toi minidisci on siis muuten tarkoitukseen sopiva?
Entäs jos haluaisin mikkimallin. Suositelkaa jotain?
RjW
09.11.2004 13:44:37
Onkos kukaan vielä löytänyt sellaista MD:tä mistä ne äänityket sais siirrettyä koneelle USB-väylää pitkin digitaalisesti? Itse en ainakaan suosittele mitään MD:tä mistä äänitykset pitää siirtää tietokoneelle analogiliitäntöjen kautta äänittämällä.

Taitaa kaikissa nykyisissä olla, ainakin Sonyissa. Omassa soittimessa (Sony mz-n710) on USB, normaali/optinen line in ja mic in, eli kyllä noissa riittää.
PIM
09.11.2004 13:48:57
Saman tien kannattaa hommata sitten äänittävä MP3-soitin, mieluummin vielä kovalevymallinen niin ei tarvi koko ajan olla sähläämässä levyjen kanssa, ja äänitykset sujahtaa jatkokäsittelyyn rivakasti USBia tai firewireä pitkin. On meinaan pieni ero käyttömukavuudessa jos tunnin äänitykset siirtyy digitaalisena parissa minuutissa koneelle kuin että joutuu odotteleen tunnin tumput suorana että saa äänitettyä tavarat MD:ltä koneelle, puhumattakaan että säästä yhden täysin turhan DA/AD konveriokierroksen..
E=Fb, Einstein's theory of music
JuSu
09.11.2004 13:49:03
Taitaa kaikissa nykyisissä olla, ainakin Sonyissa. Omassa soittimessa (Sony mz-n710) on USB, normaali/optinen line in ja mic in, eli kyllä noissa riittää.

Jep, useimmissa on usb, mutta muistaakseni se usein toimii vain koneelta MD:lle. Ainakin tuossa omassa Sharpissani oli vieläpä joku oma softa, joka laski vielä tiedostojen siirtokertoja, jotka oli rajoitettu/tiedosto... Ihan älytöntä.

Mutta saatan muistaa väärin.

JuSu
Minä olen myyrä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)