Aihe: Mitä kertoa Vahvistimesta
1
anma86
07.11.2004 11:52:12
no niin pitäs tehdä esitelmä mun ax84 high octane vahvistimesta enkä keksi mitä kertoisin.
No yksi minkä kerron on putkien toimintaperiatteen ja sitten mitä putkia minä käytin .Kertokaa jos keksitte jotain muuta mitä pitäs kertoa?
zepeteus
07.11.2004 12:17:34
Voisit kenties kertoa syitä, miksi halusit putkivahvistimen ja miksi päätit tehdä sen itse. Mitä opit rakentamisen aikana ja kuinka hyvin lopputulos vastasi odotuksiasi.
Exhausted
07.11.2004 13:09:08 (muokattu 07.11.2004 13:09:27)

yritä selittää kitaravahvistimen toimintaperiaatetta tarkemmin. yleensä ei-kitaristi-ihmiset eivät tajua niin helposti mitä niillä tehdään
anma86
07.11.2004 14:55:33
no selitän sen luokalle ja opella ja oon sähköpuolella amiksessa ja kaikkien pitäis periaatteessa tietää mikä on ainakin vahvistin( se käsiteltiin transistorien yhteydessä). Joten en oikein tiedä miten sen selittäisin.
Kjukka
07.11.2004 15:52:48

no selitän sen luokalle ja opella ja oon sähköpuolella amiksessa ja kaikkien pitäis periaatteessa tietää mikä on ainakin vahvistin( se käsiteltiin transistorien yhteydessä). Joten en oikein tiedä miten sen selittäisin.

Esitelmät tehdään sillä periaatteella että kuulijat eivät oletettavasti tiedä aiheesta yhtään mitään.
anma86
07.11.2004 16:00:51
mä en nyt jatksa ruvetaa riiteleen mistään periaatteista
LaXu
07.11.2004 16:57:38
Kerro esimerkiksi putki- ja transistorivahvistimen eroista (soundi, dynamiikka jne.). Voit kertoa myös esimerkiksi EQ:n toiminnasta, eri rakennustavoista ja niiden hyödyistä ja haitoista (PTP, PCB jne.). Lisäksi tietysti vahvistimen rakenteesta (eri vahvistusasteet, vaiheenkääntö ym.).
Basshunter
07.11.2004 17:05:33
Jos mulle joku esittelisi tollaisen aiheen, niin kiinnostaisi mm. mitä komponentteja käytetty, toimintaperiaate, työvaiheet (jos sen olet itse kasannu?), lopputuloksen hyvät ja huonot puolet, materiaalien saatavuus ja tekniset tiedot (kuormitettavuus, ulostuloteho, jne). Kyllähän tuosta saisi kirjoitettua vaikka väitöskirjan.. ja jos alkaa teksti loppua kesken, kannattaa miettiä, miksi näin. Esim. miksi putket, eikä trankut, miksi nämä liittimet, eikä nuo, miksi tämä teholähde, eikä tuo jne.. noihin omiin kysymyksiin kun kirjottelee vastaukset, niin eiköhän ala tekstiä tulemaan.. toivottavasti tästä nyt oli jotain hyötyä..
Kassu
07.11.2004 17:07:17
Varmaan laittaisin A4-kokoisia värikuvia kalvot täyteen.
anma86
07.11.2004 19:52:17
kuvia on rakennus vaiheesta ainoo ongelma että esitys saa kestää vaan 10 minsaa että ei ehdi kun pintaa raapasta sitten laitan ainakin pari ääninäytettä soundista
anma86
07.11.2004 21:23:54
tuo ajan vähyyden takia ajattelin kertoa vaan tärkeimistä komponentteista(putket muuntajat...). Kerron vähän niiden toiminnasta ja mistä niitä saa jne...
Exhausted
07.11.2004 23:19:19

mainitset vaikka tärkeimmät merkit eli Fender, Marshall, Vox, Mesa/Boogie. Ehkä jotain sanaa siitä miten vahvistin on osa sähkökitaran saundia sen sijaan kuin muussa äänentoistossa jossa vahvistimien tarkoitus on ainoastaan voimistaa signaalia
mongoloidi
08.11.2004 10:11:03
Jos tuo on sellanen show&tell-tyyppinen esitelmä,niin kerrot vaan olennaisimmat asiat vahvarista ja sitten soitat viiden minuutin soolon esimerkiksi.
No one is safe - Essence of Violence
Fortune
08.11.2004 10:22:46
Esitelmät tehdään sillä periaatteella että kuulijat eivät oletettavasti tiedä aiheesta yhtään mitään.

Eipäs, vaan sillä periaatteella, että otetaan kohdeyleisöstä selvää ja tehdään oletetun perustietämyksen pohjalta.

Muutenhan joka helvetin esitelmä pitäisi lähteä jostakin "herra Newton istui omenapuun alla..." -lähtökohdasta.
"Look behind you, a three-necked guitar!"
Tilaa Mnet-paita!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)