dfloreno 29.10.2004 14:33:22 | |
---|
Kysyisin teiltä Viisaat Mnettiläiset, mitä suosittelisitte Stratoon mikkisetiksi. Mulla oli aikanaan CS Strato jossa oli Texas Special -mikit ja niistä jäi tosi hyvä muisto. Pitkä aika on mennyt että en ole stratoilla soittanut ollenkaan ja nythän on kuitenkin niin, että noita mikkivalmistajia/malleja on ziljardi ja ajattelin vähän kaventaa otantaa kysymällä teiltä vinkkejä. En ole aiemmin harrastanut tätä mikkien vaihtoa, siitä oon lähtenyt että kitaran pitää olla hyvä kokonaisuus jo ostettaessa.. mutta ostin tossa nyt tommoisen vanhan japsi Tokai straton, ja ne mikit ei kyllä mua miellytä (eikä virittimet, eikä .. ;). Nää originaali mikit on liian heppoiset. Todellisuudessa kitara on hyvä, ja hyvät mikit varmasti parantaa tota aikalaila. Eli se suunta on tuossa Texas Specialin suunnalla, mutta eikös noista Texaseistakin ole Venderillä monta eri versioo tänä päivänä? Haussa siis vähän tanakampi strato soundi, mutta ei kuitenkaan noita singlecoiliin meneviä humppareita tms. :). Vai ostanko suoraan ne Texasin ihmeet? :). Danke |
MKK 29.10.2004 14:48:54 | |
---|
Itse olen testaillut varmaankin yhdet ja tuhannet mikit ja -setit, myöskin nuo texasit mitkä mainitsit. Lämpimästi, ja itse tuhansia euroja testailuun tuhlanneena, suosittelen kokeilemaan Matti Nevalaisen "Sound of blues" -mikkisettiä. Henki näissä on pitkälle texas speciall tyylinen mutta näissä on sitä jotain.... Kadonneen soundin jäljillä.... kyllä se vielä löytyy! |
HBM 29.10.2004 15:01:46 | |
---|
|
dfloreno 29.10.2004 16:11:07 | |
---|
Itse olen testaillut varmaankin yhdet ja tuhannet mikit ja -setit, myöskin nuo texasit mitkä mainitsit. Lämpimästi, ja itse tuhansia euroja testailuun tuhlanneena, suosittelen kokeilemaan Matti Nevalaisen "Sound of blues" -mikkisettiä. Henki näissä on pitkälle texas speciall tyylinen mutta näissä on sitä jotain.... Joo, oon itseasiassa joskus testannut noita, aika hyvä ja tiukka soundi (verratuna noi texasit on joskus vähän mössöt)... muistatko missä hinnoissa liikkuu? Ja pitää Nevalaiselta käydä ostamassa? |
dfloreno 29.10.2004 16:14:08 | |
---|
Yksi loistava vaihtoehto tuohon tyyliin saattaisi olla Kinmanin AVN-Blues. Täältä löytyy ääninäytteitä: http://www.kinman.com/html/mediaCentre/sounds.htm Olen mä näitäkin miettinyt, mutta jotenkin toi noiseless-meininki tuntuu vieraalta. En tiiä... |
p130 29.10.2004 16:30:49 | |
---|
Olen mä näitäkin miettinyt, mutta jotenkin toi noiseless-meininki tuntuu vieraalta. En tiiä... Kinmaneissa on kaikkiin muihin suomesta kohtuullisen helposti saataviin noiselesseihin verrattuna sellainen pieni ero, että ne ihan oikeasti kuulostavat yksikelaisilta. Blues tai toinen Hank Marvin -seteistä voisivat olla sinun juttusi. Hank Classicissa on sama tallamikki (eri nimellä) kuin Bluesissa, mutta hieman erilaiset/kuumemmat keski- ja kaulamikit. Hank Modernissa keski- ja kaulamikit ovat samat kuin bluesin tallamikki ja tallamikki onkin sitten todella ärjy (mutta silti se soundaa stratomikille!). Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen |
MKK 29.10.2004 16:32:33 (muokattu 29.10.2004 16:36:15) | |
---|
muistatko missä hinnoissa liikkuu? Ja pitää Nevalaiselta käydä ostamassa? Itse sain nämä vaihtokaupan yhteydessä ja olen ollut erittäin tyyväinen. http://www.flyingfinnguitars.com/faccessories.htm Hinta 235$ Hinnat näyttävät sen verran vanhoille, että liekö ajantasalla? En osaa sanoa myykö joku näitä myös, ehkä hesassa millbrook? Kadonneen soundin jäljillä.... kyllä se vielä löytyy! |
svilo 29.10.2004 17:28:40 | |
---|
- when I see a 100 watt amp on the stage of a 150 seat venue, I know that I am in for trouble ... most of the time - |
DJ Lattialuukkukoira 29.10.2004 17:37:15 | |
---|
Texas Specialit, ei voi mennä harhaan. No oikeastaan tässä yks päivä sattu aika hassu juttu kun toi Virtasen make astui ratikasta ulos ja Pastilli? sitten siihen tuli smurffi, no makehan ei vähästä säikähä ni... |
Kieppi 29.10.2004 18:50:10 | |
---|
En osaa sanoa myykö joku näitä myös, ehkä hesassa millbrook? Rytmi 6/04 :stä luntattua: Tampereella on Flying Finn Custom Shop, ehkä sieltä? Ei nettisivua, mutta katuosoite on Aleksis Kiven katu 30. "Kuuntele kontrabassoa. Siinä on puuta, siinä on jöpinää." (Jukka Tilsa) |
Dinorocker 29.10.2004 18:52:13 (muokattu 29.10.2004 18:58:58) | |
---|
Outrider |
Pluto 29.10.2004 20:56:09 | |
---|
Suosittelen myöskin erittäin lämpimästi Kinmaneja! Ne kuulostavat todella erehdyttävästi aidoilta ykskelasilta. Jos ite olisin hommaamassa mikkejä stratoon niin Kinmanit olisivat selvä ykkösvalinta, sen verran hyvon ovat vakuuttaneet kun niitä olen kokeillut. Soundi ei sitten mitenkään muistuta Lace Sensoreita, jotka kuulostavat koko ajan siltä kuin soundi menisi suoraan pöytään vahvistimen sijaan. Dillon, you son of a bitch! |
dfloreno 30.10.2004 11:14:52 | |
---|
Jees, kiitos immeiset vinkeistä. Mulla on vielä kuulematta hyvät ns. noiseless mikit, ja tuolla joku sanoikin, että 'erehdyttävästi kuulostaa singlecoililta' ... toi on mun mielipide ollut yleensä noista noiseless-jutuista... eli sinnepäin. Sama homma esim. noi Bardenit, liian tykkii touhua. Eli vähän tanakampi vintage soundi hakusessa, ei mitään kummempaa :). Lindy Fralineitakin olen kokeillut, ja mitä jäsen Svilo sanoi, noi texasin keski/kaulamikki voi olla paikoitellen aika tukkosia... Fralineita ei tämmöinen kaiketi vaivaa niin paljoa. Fakthan on, että kun singlecoilii rupee käämimään kuumemmaksi, tulee toi ala-middle mössöytyminen vastaan... kuka sitten saa tehtyä sen tyylillä on asia erikseen :). Valaiskaa vielä, onko noista Venderin Texas Specialeista eri versioita, vai onko ne ihan CS-mikkejä vaan? Tällä hetkellä kolme kovaa: 1. Sound Of Blues 2. Texas Special 3. Lindyn Blues-setti .. jee |
PIM 30.10.2004 11:28:04 | |
---|
Miten olis tälläiset käsinkäämityst saksalaiset? Eivät ole ainakaan hinnalla pilattuja ja jos kuvaus pitää paikkansa niin saattaisivat olla juuri sitä mitä lääkäri määräsi. http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll … p;category=2384&item=3757569164 Mulla on yhdessä stratossa Davidin käämimät mikit eikä ne ole hullummat ollenkaan, mallia en tosin muista nyt tähän hätään. E=Fb, Einstein's theory of music |
dfloreno 30.10.2004 12:19:20 | |
---|
Miten olis tälläiset käsinkäämityst saksalaiset? Eivät ole ainakaan hinnalla pilattuja ja jos kuvaus pitää paikkansa niin saattaisivat olla juuri sitä mitä lääkäri määräsi. http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll … p;category=2384&item=3757569164 Mulla on yhdessä stratossa Davidin käämimät mikit eikä ne ole hullummat ollenkaan, mallia en tosin muista nyt tähän hätään. Ei huono idea. Tosin nyt varmaan käännyn suomalaisen tietotaidon puoleen, eli taidan ostaa täällä tehdyt, aika edullisia ovat (verrattuna siis noihin esim. venderin/kinman/ym. mikkeihin). Tietääkö kuka siitä Rovaniemen Rami (Hakala?) hemmosta joka väsää mikkejä? Vois siltäkin tiedustella mielipidettä... |
MrGuitarist 30.10.2004 12:36:11 | |
---|
Itselläni oli SRV:ssä texasit, mutn keski/kaulamikki oli mielestäni "mutainen", joten asensin Lindy Fralin Vintage Hotit, suosittelen !! http://www.fralinpickups.com/stratstyle.htm#VH Täältä myöskin yksi ääni Fralineille. Omassa kitarassani on Woodstock 69-setti, jossa napapalat on ikäänkuin vasenkätisen straton setissä. Ei ole ollut mitään syytä vaihtaa, vaikka hurisevatkin, kuten oikeat single coilit. |
dfloreno 30.10.2004 12:47:49 | |
---|
Täältä myöskin yksi ääni Fralineille. Omassa kitarassani on Woodstock 69-setti, jossa napapalat on ikäänkuin vasenkätisen straton setissä. Ei ole ollut mitään syytä vaihtaa, vaikka hurisevatkin, kuten oikeat single coilit. Tossa vois olla ideaa, mä dikkasin joskus siitä Fenderin tekemästä Henkka-stratosta... tosin tähän ei saa bridge-mikkiä osoittamaan toiseen suuntaan :). Mutta, joo, pieni selvennys, hurina on ok... eli siis haussa vähän tanakampi vintage jyystö. |
Kitarasankari 30.10.2004 14:52:11 | |
---|
Texas Specialit, ei voi mennä harhaan. suosittelen Jazz is not dead...it just smells funny...SD:n pickup booster myynnissä!! |
makoskela 30.10.2004 15:30:55 | |
---|
Rytmi 6/04 :stä luntattua: Tampereella on Flying Finn Custom Shop, ehkä sieltä? Ei nettisivua, mutta katuosoite on Aleksis Kiven katu 30. Osoite on vanha. Matin kännykkä 0405024492. Kaikki on annettu - mitään ei saatu. |
Sammakko 30.10.2004 17:44:47 | |
---|
Texas Specialit, ei voi mennä harhaan. voi mennä. emmä ainakaan tykkänny. "Hay que ser muy limpio, es la sangre de Nuestro Senor Padre Eterno." |