FinJay 10.11.2004 17:46:38 | |
---|
Tosiaan: Kitara, joka tuolla nurkassa lojuu, on Yamahan ERG-121. Sitä oon soitellu about pari vuotta. Mutta.. soundista en tykkää.. Kun puhtaalla soittaa, nii bassokielistä tulee ennemminki banjo ku kitara mieleen.. Johtuuko tämä mikeistä, kitarasta, vaiko mistä..? Vahvistinkaa ei oo mikää ihmeellinen.. Ostin noi kamat pakettina, kuva esim. www.sävelaitta.fi ja tuolta soittimet.. Suunnitelmissa olisi jossain välissä ostella uus kitara.. Kannattaako? P.S. Kerääkö teillä sähkiksen kielet paskaa soittaessa? Jos kerää, nii miten putsaatte kielet? (onko tämä mahdollinen osasyy banjosaundiin??) Kiitti jo etukäteen..! |
tommiot 10.11.2004 17:49:30 | |
---|
P.S. Kerääkö teillä sähkiksen kielet paskaa soittaessa? Jep. Pitäis välillä muistaa pyyhkiä niitä jollain kostealla rätillä varmaan... Yleensä keitän kielet kun ne ovat tarpeeksi paskaiset, käytän pari viikkoa sen jälkeen, ja sitten vaihdan uudet kielet... Pastilli? |
Necromuru 10.11.2004 17:55:26 | |
---|
Jep. Pitäis välillä muistaa pyyhkiä niitä jollain kostealla rätillä varmaan... Yleensä keitän kielet kun ne ovat tarpeeksi paskaiset, käytän pari viikkoa sen jälkeen, ja sitten vaihdan uudet kielet... Ööö... Tuota kuinka ne kielet saa irti kitarasta, ja viellä takasinkin tossa keittämisessä? Kuulostaa aika vaikealta. |
tommiot 10.11.2004 17:57:34 | |
---|
Ööö... Tuota kuinka ne kielet saa irti kitarasta, ja viellä takasinkin tossa keittämisessä? Kuulostaa aika vaikealta. No mulla on muutama kierros tapin ympäri, kyllä ne saa pistettyä takas... kerran kyllä kävi niin että ylä-E ei enää pysynyt tapin ympärillä... Pastilli? |
Leksi 10.11.2004 19:12:15 | |
---|
Tosiaan: Kitara, joka tuolla nurkassa lojuu, on Yamahan ERG-121. Sitä oon soitellu about pari vuotta. Mutta.. soundista en tykkää.. Kun puhtaalla soittaa, nii bassokielistä tulee ennemminki banjo ku kitara mieleen.. Johtuuko tämä mikeistä, kitarasta, vaiko mistä..? Vahvistinkaa ei oo mikää ihmeellinen.. Ostin noi kamat pakettina, kuva esim. www.sävelaitta.fi ja tuolta soittimet.. Suunnitelmissa olisi jossain välissä ostella uus kitara.. Kannattaako?
P.S. Kerääkö teillä sähkiksen kielet paskaa soittaessa? Jos kerää, nii miten putsaatte kielet? (onko tämä mahdollinen osasyy banjosaundiin??) Kiitti jo etukäteen..! Luulen että tossa sun kepissä on huonot mikit eli ne kannattais vaihtaa edes joihinkin keskinkertasiin mikkeihin esim. Kent Armstrong:in mikkeihin. Mutta puu on kyllä isompi tekijä, jos on mikit ja puu on hyvät niin paskasetkin kielet soi vahvistimen kautta kitaramaisesti:) You just have stand up an' shout --- Rough Trade |