Aihe: Nuppi + Kaappi max. 900e
1 2
the jokke
08.11.2004 18:15:49
Mo.

Tuollainen setti on siis hakusessa. Soundien pitäisi taipua hyvästä puhtaasta tavalliseen metal/rock säröön. Eli mitään ultimatesirkkelisäröä en kaipaa. Efektejä ei myöskään tarvitse löytyä.

Voluumia tarvitsen aika paljon, sellaiseen suhteellisen kovaan treenikämppäsoitteluun/keikoille. Jos alapäätä säätää vähän enemmän, ei kaappi saisi alkaa pieremään..

Olen miettinyt Laney TF700 + 4x12 kaappia, mutta varmasti parempiakin ehdotuksia löytyy?

Vaikka käytettynä ostaminen varmaan onkin kannattavampi vaihtoehto, voisitteko ehdottaa myös uusia vaihtoehtoja, koska käytetyistä kamoista mulla on jokseenkin huonoja kokemuksia..

Jäsenkuvauksesta löytyy bändejä jos tarvitsette tarkempaa tietoa mieleisestä musiikkityylistä.

Kiitos.
Antti1
08.11.2004 19:10:22
ENGL Thunder ja käytetty pikkukaappi. 2x12" riittää aikamoiseen alapäämöykkäänkin, joten soundin puolesta 4x12" ei ole välttämätön.
OSTAKAA HYVÄKUNTOINEN RG550! PAKKO!
the jokke
08.11.2004 19:22:34
Siis Engl E325 Thunder? Vai jotainko muuta mallia tarkoitit?
Antti1
08.11.2004 19:24:44
Siis Engl E325 Thunder? Vai jotainko muuta mallia tarkoitit?

No se riippuu vähän mitä haluat. Sun sijassas mä ostaisin sen combon, jossa ei ole kaikua (!!!) ja myöhemmin sitten tarvittaessa jonkun kivan kaapin lisäksi. Eli malli olis E322. Tuo E325 on siis se nuppi.
Kassu
08.11.2004 19:36:53
ENGL Thunder ja käytetty pikkukaappi. 2x12" riittää aikamoiseen alapäämöykkäänkin, joten soundin puolesta 4x12" ei ole välttämätön.

Eikös tämä ole juuri sirkkelisärö?

Kysyjä varmaan tarkoitti linjaa JCM800 - Classic - Fender

Tosin mistä minä sen tietäisin.
skebajaba
08.11.2004 19:39:10
Eikös tämä ole juuri sirkkelisärö?

Kysyjä varmaan tarkoitti linjaa JCM800 - Classic - Fender

Tosin mistä minä sen tietäisin.

höpöhöpö...kaukana tuo on sirkkelistä, ainakin omien testausteni perusteella.metalzone oli huonosti säädettynä melkoinen sirkkeli, engli ei.
-mikä olisikaan v****maisempaa kuin epävireinen tinnitus?-
Antti1
08.11.2004 19:43:49 (muokattu 08.11.2004 19:44:11)
höpöhöpö...kaukana tuo on sirkkelistä, ainakin omien testausteni perusteella.metalzone oli huonosti säädettynä melkoinen sirkkeli, engli ei.

Samoilla linjoilla. Axeman mars testireissulle. Thunder on mitä mainioin rokkipeli, joka taipuu moneen muuhunkin menoon. Kyllä siitä tarvittaessa presenceä ja gainia täysille ruuvaamalla sirkkelinkin saa, mutta parhaimmillaan se on jossain ihan muussa.
Kassu
08.11.2004 19:46:08
Samoilla linjoilla. Axeman mars testireissulle. Thunder on mitä mainioin rokkipeli, joka taipuu moneen muuhunkin menoon. Kyllä siitä tarvittaessa presenceä ja gainia täysille ruuvaamalla sirkkelinkin saa, mutta parhaimmillaan se on jossain ihan muussa.

Jotain engliä olen kerran kokeillut, en muista kyllä mitä, ei ollut juttuni ollenkaan. 1x12 kombo.

Siinä oli sirkkelisärö. Ihan kauhea. Tosin en voinu oikein laulattaa kunnon volalla.
Antti1
08.11.2004 19:51:09
Jotain engliä olen kerran kokeillut, en muista kyllä mitä, ei ollut juttuni ollenkaan. 1x12 kombo.

Siinä oli sirkkelisärö. Ihan kauhea. Tosin en voinu oikein laulattaa kunnon volalla.

No jos näin on, niin sille emme mitään voi. En tiedä millaisia säätöjä olet käyttänyt, mutta ENGL:ssä olen havainnut hyväksi lähtökohdaksi kaikki potikat (no ei nyt masteria välttämättä) osoittamaan kattoa kohden. Niistä ei kovinkaan paljoa tarvitse poiketa, missään tilanteessa. Ei nyt kuitenkaan tehdä tästä ketjusta mitään juupas eipäs -väittelyä.

Mä ehdotan edelleen tuota Thunderia.
Ze Kink
08.11.2004 19:55:06

Joo. Thunder vaikka käytettynä ja sitten vaikka marsun 2x12" kaappi. Ja jytää IHAN TÄYSIÄ!"€%!

JCM800 ois kanssa ihan jees ehkä?
Onko shinulla hunajaa?
En tietenkään. Filosofit ovat pyrstötähtien yläpuolella! Bäy? #3
Kassu
08.11.2004 19:55:56
No jos näin on, niin sille emme mitään voi. En tiedä millaisia säätöjä olet käyttänyt, mutta ENGL:ssä olen havainnut hyväksi lähtökohdaksi kaikki potikat (no ei nyt masteria välttämättä) osoittamaan kattoa kohden. Niistä ei kovinkaan paljoa tarvitse poiketa, missään tilanteessa. Ei nyt kuitenkaan tehdä tästä ketjusta mitään juupas eipäs -väittelyä.

Mä ehdotan edelleen tuota Thunderia.

Yleensä testaamisen aloitan kaikki potikat keskellä-säädöillä, siitä sitten lähden hakemaan soundia.
Ze Kink
08.11.2004 20:01:55 (muokattu 08.11.2004 20:03:01)

Hmm. Mä olen kaikista testaamistani Engleistä pitänyt. Eikä niistä kyllä sirkkeliä mun säädöillä lähtenyt (paitsi kun sellaisen koitin saadakkin). Miten sulla oli eq? Itse sain oikein kovan särön niillä säädöillä joilla usein vedän, eli basso klo 12, middle n.klo 16 ja diskantti klo 13. Eikä säröä täysille tietenkään.

E: Vähän kielioppia korjasin.
Onko shinulla hunajaa?
Niskamies
08.11.2004 21:03:24
Jos putkivahvaria soittaa hiljaa, tulee melkein pakostakin säröistä etuastesirinää. Ellei ole keinokuormaa.
Meitsi on meshissä.
the jokke
09.11.2004 13:45:24
Entäs löytyykö hieman halvempia vaihtoehtoja?
konehes
09.11.2004 13:57:47
Marshall MG100 + Behringerin 4x12 kaappi. Thomannilla muistaakseni pakettina 635€.
Ben_D
09.11.2004 14:10:41

Marshall MG100

En ole testannut, mutta olen lukenut useammasta lähteestä, että ei ole niinkään hyvä vahvistin.

No, itse testaamallahan se selviää.
Niq
09.11.2004 14:28:48

http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-173915.html

Tuo voisi olla mielenkiintoinen tuttavuus, ainakin niitä behringerin analogisesti mallintavia komboja on täällä kehuttu hyväsoundisiksi, Tech trademark -kopioitahan nuo taitaa olla? Tuohon sitten kaveriksi se behringerin 4x12 kaappi, siinä aika hyvän tuntuinen budjettisetti.

Jos jollain on tuosta nupista jotain kokemuksia, niin ihan mielelläni haluaisin kuulla....
Mejsel
09.11.2004 15:22:19
Mites olis Laney GH50L. Siihen sitten vaikka käytetty marsun 2x12. Pitäis irrota alle 900e. Sitä thunderia voisin kans melkein suositella, jos vielä enempi hevanderia haluaa soitella.
"Siitä vaan sitten vaan!"
Ze Kink
09.11.2004 16:16:33
Marshall MG100 + Behringerin 4x12 kaappi. Thomannilla muistaakseni pakettina 635€.

Mulla oli mg15dfx combo, se on ihan hyvä himatreenivahvistin jos käyttää esim. podia (mulla oli korgin ax1500g). Mutta siis jos tuosta voi jotain päätellä, niin ei tuo voi hyvä olla. Eli siis jos hyvät soundit haluat, etsi jostain muualta. Jos hirveä sirkkelisihinäsirinä on rok, niin tuo on ihan hyvä (ehkä).
Onko shinulla hunajaa?
Ze Kink
09.11.2004 16:18:44
Entäs löytyykö hieman halvempia vaihtoehtoja?

Itse sanoisin tähän että "köyhän ei kannata ostaa paskaa", eli osta kallis, se on yleensä hyvä. Eikä tarvii olla heti vaihtamassa.

Tähän hymiö jos haluaa.
Onko shinulla hunajaa?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)