Hannu H. 14.11.2004 14:01:39 (muokattu 14.11.2004 14:02:03) | |
---|
Elikkä ongelma olis tämä. Nykysellä kokoonpanolla saan mieleiseni cleanit, rosot, rokkikompit ja heviriffijynkät irti. Soolosoundia en saa mieleisekseni en millään. Lämmin, pyöreä, pehmeä, kuulas.. tommosilla adjektiiveilla kuvalisin sitä mitä haluan. Nappuloita olen väännelly enemmän ku järki kestää ja olen vaihdellu palikoiden järjestystä mutta ei niin ei.. Sirisee ja on terävä ku parta veitsi. Jotain vinkkejä/hyväksi koettuja jippoja jos jollain olis? Tai jotain tapaa millä lähden säätämään pohjalta? Käytössä siis singaaliketjujärjestyksessä -Tokai ls-75Q (orkkis mikit) -vox perus wah -boss od-3 -ibanez fc10 (disti) -danon minieq -ibanez de-7 -boss ch-1 -marshall jubilee -4x12 kaappi Voin samplen nauhotella nykysestä soolosoundista jos ei sanallinen selitys auttanu.. "May the tone be with you" IHKK #19 |
Härski 14.11.2004 14:13:26 (muokattu 14.11.2004 14:13:55) | |
---|
Sulta puuttuu EQ- pedaali keskitaajuus korotuksineen. Halpa ja varma keino. |
Hannu H. 14.11.2004 14:16:07 | |
---|
Sulta puuttuu EQ- pedaali keskitaajuus korotuksineen. Halpa ja varma keino. Kyllähä se tuossa listassa möllöttää ja keskitaajuuksia olen korostellu, mutta siltikin vaa sirisee... Teen sen samplen. "May the tone be with you" IHKK #19 |
Flash 14.11.2004 14:17:04 (muokattu 14.11.2004 14:19:25) | |
---|
Lämmin, pyöreä, pehmeä, kuulas.. Tuommoinen saundi ei kyllä kuulu bändin seasta, jos soittaa vähänkin jykevämpää matskua... Väännä Marshall täysille niin se on siinä. Jos ei kärsi luukutella täysillä (todennäköisesti ei) niin hanki keinokuorma. Tai säädä vahvistin siten, että siitä lähtee hyvä komppisärö ja buustaa sitä sitten säröpedaalilla. Liiallinen efektien käyttö on pahasta, jos haluaa munakkaan, erottuvan soolosaundin. Jos haluat juuri kuvatunlaisen saundin niin sitten en kyllä osaa valitettavasti paljon auttaa... (kuulostais vähän siltä, että reverbille ja/tai delaylle olisi käyttöä). Edit: Liiallinen efektien käyttö saattaa aiheuttaa myös sitä sirinää, etenkin jos on monta eri säröä päällekkäin (vahvistimen oma & pedaalit). Jos välissä on yksikin heikkolaatuinen purnukka tai piuha niin epätoivottua jälkeä syntyy myös. There Is A Light That Never Goes Out |
Volle 14.11.2004 14:18:55 | |
---|
Mä en nyt tiedä, onko tämä ongelma bändin kanssa soitettaessa vai yksin, mutta kliseisesti totean, että hyvä soundi yksin on usein huono bändin kanssa. Korostettu keskiääni tulee kivasti läpi ja ne kihinät, jotka kuulee, kun yksin vetää, häipyy johonkin. :) Nam. |
Antti1 14.11.2004 14:19:16 | |
---|
OD-3:lla boostaamalla ja tolla Danon eq:lla pitäisi kyllä tulla ihan hyvää jälkeä leadeja varten, kyse on nyt varmaan sitten taas säätämisestä. Koita buustata ihan pikkiriikkisen 1,6 ja 3,2 kilohertsiä, ja ottaa tarvittaessa ihan sitä ylintä diskanttia aivan hitusen pois. Koita kääntää tosta OD:sta gainia pienemmälle ja volaa lisää. Jos sulla ei oo muuten kovin ohut soundi, niin noilla eväillä pitäisi saada sirinät peitettyä. Ei sulla satu olemaan Celestionin G12T-75 elementtejä kaapissa? Mä itse käytän tuota mun ehdottamaa equtusta myös. Perussoundina mulla on sellanen todella middlepainotteinen, hieman kevyempi "metallisoundi". Bassoa siinä on loppujenlopuksi melko vähän (potikka klo 13.00 ja eq:lla poistettu kuminaa 200Hz tienoilta). Vaikka yläpään boostaaminen eq:lla kuulostaa aika oudolta idealta sirinän peittämiseksi, mulla se toimii paljon paremmin kuin diskanttien leikkaaminen. OSTAKAA HYVÄKUNTOINEN RG550! PAKKO! |
Flash 14.11.2004 14:20:22 | |
---|
Mä en nyt tiedä, onko tämä ongelma bändin kanssa soitettaessa vai yksin, mutta kliseisesti totean, että hyvä soundi yksin on usein huono bändin kanssa. Korostettu keskiääni tulee kivasti läpi ja ne kihinät, jotka kuulee, kun yksin vetää, häipyy johonkin. :) Komppaan. There Is A Light That Never Goes Out |
Hannu H. 14.11.2004 14:30:46 (muokattu 14.11.2004 14:31:08) | |
---|
Ei sulla satu olemaan Celestionin G12T-75 elementtejä kaapissa? Nuohan ne siellä jököttää. Täytyy vaan jatkaa säätelyä. Bändin kanssa ongelma ei haitannut ihan yhtä paljon kuin kotona, mutta sielläkin vähäsen. Pistetääs ny samaan vielä tämmönen kysymys, että meneekö kaulahumbuckerit normaalistikin melko helposti "tukkoon" säröjen kanssa vai onko tämä vaan näitten tokain mikkien ominaisuus? EDIT: itse epäilen siis että on, mutta onko näin oikeasti? :) "May the tone be with you" IHKK #19 |
Härski 14.11.2004 14:34:16 | |
---|
Ainiin, ja kai sä pidät tota EQ:ta efektilenkissä? Tai edes ton OD:n jälkeen? |
Härski 14.11.2004 14:35:30 | |
---|
Pistetääs ny samaan vielä tämmönen kysymys, että meneekö kaulahumbuckerit normaalistikin melko helposti "tukkoon" säröjen kanssa vai onko tämä vaan näitten tokain mikkien ominaisuus? Riippuu mikistä. Toiset on paljon erottelevampia, kuin toiset. Eli jos sulla on siinä se perusmikki, niin se on todennäköisesti semmoinen tummasoundinen, pitkäsustaininen ujeltaja. Eli just se, mist mie piän! |
LaXu 14.11.2004 14:46:56 | |
---|
Kaulamikki päälle, vahvistimesta middlea ja volaa kaakkoon ja presencea alemmas. Treblea ja bassia maun mukaan. Tarvittaessa vielä jotain overdrivea boostaamaan vahvistimen omaa säröä. Tuolla menetelmällä minä ainakin olen Marsusta kuin Marsusta saanut hyvät soolosoundit irti. Varsinkin presencen kääntäminen 0-3 välille karsii yläpään kihinöitä nätisti. Keinokuormaan sijoittaminen kyllä kannattaa ainakin omasta mielestäni, se luukutettu päättäri kun "siloittelee" soundia mukavasti. |