Aihe: Fender Pro Junior & Efektit
1
komero
11.11.2004 01:40:05
Vielä kerran Pro Juniorista tarvisi jutella. Mitenkä siinä toimii efektipedaalit, lähinnä kaiku? Semmoistahan siihen kaipais lisäksi. Meneekö kaiku pilalle vahvistimen yliohjatessa (ja vaikkapa tubescreamerilla/vastaavalla buustattuna)?

Olen testannut pro junioria pelkästään, kitara ja vahvistin, hyvältä kuulosti, mutta kaipaisi bändisoitossa kaikua (ja overdriveä? ja delayta ehkä). Miten muut efektit jne jne? Miltä kuulosti?
Penasol
11.11.2004 08:01:10

Vielä kerran Pro Juniorista tarvisi jutella. Mitenkä siinä toimii efektipedaalit, lähinnä kaiku? Semmoistahan siihen kaipais lisäksi. Meneekö kaiku pilalle vahvistimen yliohjatessa (ja vaikkapa tubescreamerilla/vastaavalla buustattuna)?

Olen testannut pro junioria pelkästään, kitara ja vahvistin, hyvältä kuulosti, mutta kaipaisi bändisoitossa kaikua (ja overdriveä? ja delayta ehkä). Miten muut efektit jne jne? Miltä kuulosti?

Jos siinä on efektilenkki, niin delay toimii siihen pantuna parhaiten. Jos kaiun laittaa suoraan kitaran ja vahvistimen väliin, niin etenkin säröllä soitettaessa soundi ei ole kovin toimiva. Itse laitan särön kitaran ja vahvistimen väliin, mutta en itse asiassa muista ikinä kokeilleeni efektilenkissä.
"Puolustusvoimien huumekielto pätee vain rauhan aikana."
Mando
11.11.2004 08:04:55

Oletan, että et ole vielä hankkinut laitetta...? Jos reverb on olennainen osa soittoasi, kannattanee kokeilla Blues Junioria.
Kyllä delaykin toimii Pro Juniorin kanssa, mutta luonnollisesti ihan täysillä luukuttaessa toistot suttaantuu aika lailla.
Kautta aikain on kuitenkin soitettu delay-soundeja suoraan kitaravahvistimen inputtiin; vrt. vox & nauhakaiku (Voxissa luonnollisesti enemmän headroomia, mutta silti).
Säröspedut toimii Pron kanssa hienosti.

Pro Juniorin oma soundi on kyllä NIIN sweet, että ei se minusta kaipaa enää mitään kermaa viiveistä.
Flash
11.11.2004 09:12:26

Pro Juniorin oma soundi on kyllä NIIN sweet, että ei se minusta kaipaa enää mitään kermaa viiveistä.

Juu, niin minustakin. Itse käytän tuon edessä lähinnä vain wahia ja joskus Tubescreameria boostaamaan sooloja. On mulla analogi delay pedaalikin, mutta en ole sitä vielä testannut tuon Pro Juniorin kanssa, kun ei ole tosiaankaan tullut sellaista tarvetta...
There Is A Light That Never Goes Out
weelie
11.11.2004 09:37:32

Ja Blues Junior on saundiltaan huomattavasti huonompi, eikä se reverbkään ole kummonen.
Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa.
Kitarasankari
11.11.2004 09:45:43
Ja Blues Junior on saundiltaan huomattavasti huonompi, eikä se reverbkään ole kummonen.

kuinka niin? eikös blues juniorissa ole 12" kaiutin ja pro juniorissa 10"? Itsekin vähän harkitsin että jos rahaa ilmaantuu jostain niin ostan jomman kumman noista. Onko pro junior parempi blues vääntöön? Toimiiko cleanit paremmin pro:ssa?
Jazz is not dead...it just smells funny...
touhis
11.11.2004 14:53:36 (muokattu 11.11.2004 14:54:41)
Pro jr kuulostaa enempi perinnehenkiseltä kuin blues jr. Johtuneeko siitä, että niissä on erilaiset äänensäätöhässäkät? Ei se isompi elementti ihmeisiin pysty. Jos tarvitaan 'puhdasta puhdasta' niin pro jr:n headroom ei taatusti riitä. Volkka puolessa välissä alkaa jo olemaan pikkuisen ruvella (putkista riippuen toki). Mielenkiintoinen idea muuten olisi käyttää kahta pro jr:ia samanaikaisesti vaikka stereona...
Zzz...
komero
11.11.2004 22:49:39
Oletan, että et ole vielä hankkinut laitetta...?

En ole, vielä. Luultavasti tulen sen piakkoin hankkimaan.

Jos reverb on olennainen osa soittoasi, kannattanee kokeilla Blues Junioria.

Eipä se reverbi niin tärkeä ole, joissain paikoissa soittaessa vaan tuntuu että ois hyvä olla.

Kyllä delaykin toimii Pro Juniorin kanssa, mutta luonnollisesti ihan täysillä luukuttaessa toistot suttaantuu aika lailla.
Kautta aikain on kuitenkin soitettu delay-soundeja suoraan kitaravahvistimen inputtiin; vrt. vox & nauhakaiku (Voxissa luonnollisesti enemmän headroomia, mutta silti).
Säröspedut toimii Pron kanssa hienosti.

Delay on sellainen juttu, ettei sillä oikeasti isoa tarvetta ole. Hiljempää soittoa varten sitä johonki joskus tarvisi.

Totta puhut, soundi on kerrassaan mukava.

Mutta, oliko joku reverbiä testannut tuohon? efektilenkkiähän ei ole, eli pedaali pitäis olla.
komero
13.11.2004 12:49:58
Kaiusta kokemuksia?
- Klaus Komero -
dfloreno
13.11.2004 14:05:50

Kaiusta kokemuksia?

On, ja monet aika surullisia :). Kyllä se niin on, mulla ainakin, että kun puhutaan kitaran kaiusta, niin mä selkeesti haen sitä Fenderin putki jousikaikua... mulla on ollu Pro juniorin edessä vaikka mitä askeja(siis Boss, DOD ja EH), ja ei ne toimi niin hyvin kun toi tankki. Monien kehuma Little Lanileikin oli mun mielestä aika vaisu... johtune kyllä kaiketi myös siitä 10" elementistä, ei sieltä nyt niin semmoista syvää soundia saa. Lanilei toimi esim. Twinissä loistavasti ja pesi vehkeen oman kaiun mennentuilen. Ja toimipa muuten Lanilei hammondissa hienosti...

Mutta Porosta vielä, niin kyllä mä oon siinä käyttänyt efektejä edessä, ja kyllä toimii. Studiossa varsinkin toi on niin kompakti paketti. Mä oon miettinyt semmoista pientä styrkkaria (10-15w max) 2 x 10" kaapilla... vois olla aika tykki vehje. Yksinään tommoinen kymppi elementti kuulostaa mun korvaan vähän semmoiselta laatikkomaiselta...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)