machinehead72 31.01.2017 21:47:13 | |
---|
Tuommoinen tuli vastaan eikä täällä näköjään pahemmin ollut puhetta aiheesta vaikka kyseessä ei ole todellakaan uusi keksintö. Eli siis tavalliseen TOMiin on lisätty klipsilukot etteivät putoa kieliä vaihdettaessa ja sustainiin luvataan 20% lisää. Linkistä löytyy pitempi selonteko englanniksi sisältäen desibelimittauksia sun muuta. Niistä jokainen tehkööt omat johtopäätöksensä. http://www.epiphone.com/News-Featur … iphone-LockTone-Stopbar-Tune-o.aspx Itsellä tuli ensimmäisenä mieleen käärmeöljyt ja uudet mysteerisärinöiden ja -resonointien aiheuttajat, varsinkin jousien vanhetessa ja löystyessä.. Tuskimpa tämä sentään kuitenkaan soundia huonontaa, yksi kitara olisi kaasulistalla mistä tämä talla löytyy. Senkin saa kuitenkin aina vaihdettua:D https://www.facebook.com/TheMuddiesFinland/ --> Garage rokkenrollia Jyväskylästä |
tumppusormi 31.01.2017 22:10:06 | |
---|
machinehead72: Tuommoinen tuli vastaan eikä täällä näköjään pahemmin ollut puhetta aiheesta vaikka kyseessä ei ole todellakaan uusi keksintö. Eli siis tavalliseen TOMiin on lisätty klipsilukot etteivät putoa kieliä vaihdettaessa ja sustainiin luvataan 20% lisää. Linkistä löytyy pitempi selonteko englanniksi sisältäen desibelimittauksia sun muuta. Niistä jokainen tehkööt omat johtopäätöksensä. http://www.epiphone.com/News-Featur … iphone-LockTone-Stopbar-Tune-o.aspx Itsellä tuli ensimmäisenä mieleen käärmeöljyt ja uudet mysteerisärinöiden ja -resonointien aiheuttajat, varsinkin jousien vanhetessa ja löystyessä.. Tuskimpa tämä sentään kuitenkaan soundia huonontaa, yksi kitara olisi kaasulistalla mistä tämä talla löytyy. Senkin saa kuitenkin aina vaihdettua:D Ehdin jo kirjautua sisään vastatakseni ja vasta sitten katsoa kamalistaustasi :D ...Jaa no mihis se sitten vaikuttaa....-> Tiedät jo vastauksen kysymykseesi. Et saa Tolla mitään parempaa. Noi Epin suorittamat testit on kyllä oikea piste i:n päälle. Kai tuollakin roskalla menee muutama kitara enemmän kaupaksi. En allekirjoita mitään |
machinehead72 31.01.2017 23:14:51 (muokattu 31.01.2017 23:17:57) | |
---|
tumppusormi: Ehdin jo kirjautua sisään vastatakseni ja vasta sitten katsoa kamalistaustasi :D ...Jaa no mihis se sitten vaikuttaa....-> Tiedät jo vastauksen kysymykseesi. Et saa Tolla mitään parempaa. Noi Epin suorittamat testit on kyllä oikea piste i:n päälle. Kai tuollakin roskalla menee muutama kitara enemmän kaupaksi. Noh, eipähän ainakaan tipahtele palaset kieliä vaihdettaessa:D Paljonhan keskusteluahan nää resonanssit ja värinät on täällä aikojen saatossa herättänyt, itse en näkisi niillä olevan kovin suuria vaikutuksia akustisia soittimia lukuunottamatta. Mielenkiintoista kuitenkin aina kun jotain vanhaa, varmaa ja hyväksitodettua ruvetaan uudistamaan. Harvemminpa niihin kuitenkaan merkitseviä muuttujia tulee E: niin, ja kuolauslistallehan tuo kitara ei tuon tallan takia päätynyt.. Ympäriämpäri bindatussa silverbursti flygarissa on vaan sitä jotakin :3 https://www.facebook.com/TheMuddiesFinland/ --> Garage rokkenrollia Jyväskylästä |
tuskiz 01.02.2017 06:22:40 | |
---|
Eipä tuossa Epin systeemissä mitään ihmeempää ole loppujen lopuksi, perus sinkkinen halpis ToM zydeemi mutta kunhan ei osat tipu irti jos satuit vaihtamaan kieliä jostain syystä ylösalaisin, en itse muista koska viimeksi moinen olisi ollut ongelma. Jos tuo olisi oikeasti mullistava keksintö olisi Epin kitaratkin varmaan kalliimpia, suosittelen tilalle jotain oikeasti kunnollista lukittuvaa systeemiä esim. Tone Pro:lta jos moiset kiinnostaa. Huom! Obs! Ylläoleva kirjoitus saattaa sisältää mielipiteen. |
Numb 01.02.2017 12:22:13 | |
---|
Laitoin Les Pauliin Toneprosin lukittavan wraparound-tallan, koskapa peruspulikassa ei ole intonaation säätöä. Soundissa tai sustainissa minun puukorvani eivät kuule muutosta. Sävelet ja sanat, kitara ja laulu: Dunnet Head "Dunnet Headin musa on parhaiten kuvattavissa silleen, että se muistuttaa sitä kuin suomalaiset aikuisrokkarit kirjoittais irlantilaisia juomalauluja." - Arttu |
antikristus 01.02.2017 13:01:12 | |
---|
Hipshothan teki kans vast oikeesti toimivan "Tone-o-matic" tallan. Tallan putoilu on muuten tosi ärsyttävä "ominaisuus" string thru body tyyppisissä ratkaisuissa. Jackson-mies |
p130 01.02.2017 13:21:22 | |
---|
Numb: Laitoin Les Pauliin Toneprosin lukittavan wraparound-tallan, koskapa peruspulikassa ei ole intonaation säätöä. Soundissa tai sustainissa minun puukorvani eivät kuule muutosta. Eihän se lukitseminen oikeastaan mitään voi soundille tehdä. Kielet painavat tallan ja sen osat aika perhanan tiukasti kiinni toisiinsa ja kitaran bodyyn normitilanteessa. Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. |
machinehead72 01.02.2017 14:31:53 | |
---|
p130: Eihän se lukitseminen oikeastaan mitään voi soundille tehdä. Kielet painavat tallan ja sen osat aika perhanan tiukasti kiinni toisiinsa ja kitaran bodyyn normitilanteessa. Kovasti vain mainostavat sustainin kasvamista ja mittaillaan yksittäisten kielten desibelejä. Unohtuu vain kertoa miten se on fyysisesti mahdollista:D Hipshothan teki kans vast oikeesti toimivan "Tone-o-matic" tallan. Olikos tämä kyseessä? https://store.hipshotproducts.com/cart.php?m=product_detail&p=420 Tässä näyttäisi olevan viety ideaa taas vähän pidemmälle. Intonaation säätövaraa riittävästi tod. näk. joka tarpeseen. Lentokonealumiinia "for improved sustain and tone." ..? Stop tailin kiinnitys taas sitten ei ole jousilla vaan magneeteilla. https://www.facebook.com/TheMuddiesFinland/ --> Garage rokkenrollia Jyväskylästä |
LaXu 01.02.2017 19:43:21 | |
---|
Numb: Laitoin Les Pauliin Toneprosin lukittavan wraparound-tallan, koskapa peruspulikassa ei ole intonaation säätöä. Soundissa tai sustainissa minun puukorvani eivät kuule muutosta. Allekirjoitan tämän. Tein itse yhteen Gotohin tallaan Tonepros-tyyliset lukitusruuvit. En huomannut soundin suhteen mitään muutosta, mutta vireen pysyminen parani, sillä alkuperäinen talla oli tosi väljä tolppien kohdalta. Tallan materiaalilla voi olla jotain vaikutusta, mutta jos talla on lähtökohtaisesti tarkasti valmistettu, en usko, että lukitusosilla saadaan kummoisia parannuksia. Faber valmistaa muuten lukitustolppia. Näistä näkisin olevan hyötyä siinä tapauksessa, että sinulla on kitara, jossa on liikaa kaulakulmaa. Eli jos tallasi on korkealla kannen yläpuolella ja peräkappaletta ei saa ruuvattua alas, koska kielten kulmaa tulisi liikaa, niin nuo Faberin palikat voivat auttaa lisäämään vähän sustainia ja erottelevuutta. Eri asia sitten onko muutos hinnan väärti. https://www.faberusa.com/product-category/faber-tone-lock/ |
Numb 02.02.2017 10:15:28 | |
---|
p130: Eihän se lukitseminen oikeastaan mitään voi soundille tehdä. Kielet painavat tallan ja sen osat aika perhanan tiukasti kiinni toisiinsa ja kitaran bodyyn normitilanteessa. No näinpä :) Mulla siis tosiaan säädettävät tallapalat olivat syynä tallan vaihtoon, ei se, että lukittavuus parantaisi jotakin muuta ulottuvuutta. Sävelet ja sanat, kitara ja laulu: Dunnet Head "Dunnet Headin musa on parhaiten kuvattavissa silleen, että se muistuttaa sitä kuin suomalaiset aikuisrokkarit kirjoittais irlantilaisia juomalauluja." - Arttu |
delarco 02.02.2017 14:05:35 | |
---|
|
Laulava Kylätohtori 02.02.2017 14:29:41 | |
---|
Vaikka uskot itseesi, voit silti olla ihan paska. |
Kefiiri 02.02.2017 15:45:20 | |
---|
Numb: No näinpä :) Mulla siis tosiaan säädettävät tallapalat olivat syynä tallan vaihtoon, ei se, että lukittavuus parantaisi jotakin muuta ulottuvuutta. Pilkun viilausta: oli sun vanhassa tallassakin intonaation säätö, mutta ei _kielikohtaista_ säätöä! Tämän sinänsä faktapohjaisen näkökulman olen oppinut M.netistä :) En ole musiikin asiantuntija. |
Laulava Kylätohtori 02.02.2017 16:00:15 | |
---|
Kefiiri: Pilkun viilausta: oli sun vanhassa tallassakin intonaation säätö, mutta ei _kielikohtaista_ säätöä! Tämän sinänsä faktapohjaisen näkökulman olen oppinut M.netistä :) Hienoa. Olet sisäistänyt mallikkaasti, mistä mnetissä on kysymys. :) Vaikka uskot itseesi, voit silti olla ihan paska. |
Joees 02.02.2017 16:10:17 | |
---|
Kefiiri: Pilkun viilausta: oli sun vanhassa tallassakin intonaation säätö, mutta ei _kielikohtaista_ säätöä! Tämän sinänsä faktapohjaisen näkökulman olen oppinut M.netistä :) Joo, oli siinä intonaation säätö ja senhän Numb tekikin vaihtamalla paremman tallan tilalle. Humina on mun särö ja feedback on mun laulaja. |
oksatboys 03.02.2017 12:35:21 | |
---|
machinehead72: Kovasti vain mainostavat sustainin kasvamista ja mittaillaan yksittäisten kielten desibelejä. Unohtuu vain kertoa miten se on fyysisesti mahdollista:D Akustinen impedanssi on tässä uudessa tallassa suurempi kuin vanhassa mallissa, jolloin energia pysyy paremmin kielessä ja sustain siten kasvaa. Koska toi akustinen impedanssi on vähän hankala käsite, niin tilannetta voi hahmottaa vaikka näin: (1) Huoneen seinät ovat paperia. (2) Seinät ovat betonia. Kummassa on pidempi kaiku? Jo Les Paul tämän ymmärsi kun kitararakennuskokeilujaan teki ratakiskolla. http://wimedialab.org/biographies/images/Paul_RailroadTie.jpg |
tumppusormi 03.02.2017 14:44:08 | |
---|
oksatboys: Akustinen impedanssi on tässä uudessa tallassa suurempi kuin vanhassa mallissa, jolloin energia pysyy paremmin kielessä ja sustain siten kasvaa. Koska toi akustinen impedanssi on vähän hankala käsite, niin tilannetta voi hahmottaa vaikka näin: (1) Huoneen seinät ovat paperia. (2) Seinät ovat betonia. Kummassa on pidempi kaiku? Jo Les Paul tämän ymmärsi kun kitararakennuskokeilujaan teki ratakiskolla. http://wimedialab.org/biographies/images/Paul_RailroadTie.jpg Akustinen impedanssi vaikuttaa mutta millä perusteella se impedanssi on eri uudella tallalla verrattuna vanhaan? Rakenne kielien kannalta on edelleen samanlainen ja materiaaleissakaan ei ole mitään merkittäviä muutoksia. Epin mitatuista desibeleissä ei myöskään mainita mahdollista hajontaa testikertojen välillä. En allekirjoita mitään |
oksatboys 03.02.2017 18:27:43 | |
---|
tumppusormi: Akustinen impedanssi vaikuttaa mutta millä perusteella se impedanssi on eri uudella tallalla verrattuna vanhaan? Rakenne kielien kannalta on edelleen samanlainen ja materiaaleissakaan ei ole mitään merkittäviä muutoksia. Siitä en tiedä, mutta tuossa on fysikaalinen perustelu kuitenkin jos joku haluaa super sustain -tallan rakentaa ;) Voishan sustainia saada lisää ihan huomattavasti jos miettis tallan rakennetta kokonaan uusiksi. Epin mitatuista desibeleissä ei myöskään mainita mahdollista hajontaa testikertojen välillä. Niin eihän tuo perustelu kovin täydellinen ole. Voihan siinä jotain pientä parannusta sustainiin olla ja niitä on sitten vähän kaunisteltu jne. |