NoPainNoGain 18.10.2004 23:19:35 | |
---|
Eli siis vertailua näistä kahdesta nupista! Hintaeroahan noista löytyy ja Fireballissa on 10w enemmän, mutta lähinnä SOUNDIEROISTA HALUAISIN TIETÄÄ. Entä miten on, häiritseekö tuo molemmille kanaville yhteinen gaini? |
Torniojaws 19.10.2004 00:21:30 | |
---|
Taatusti häiritsee jos haluat sekä kirkkaat cleanit että munakkaan särön ilman gain-nupikan vääntöä kesken biisin. http://www.rocksolidamps.com --> Sound Bytes Tuolta löytyy Fireball & Thunder (+ muita ENGL-vahvistimia) ääninäytteiden kera. "No! This face is only a mask, a wicked ornament, Illuminated by an exquisite grimace, Look and see, atrociously contorted, The real head and the sincere face turned back under the shadow of the face which lies"
- Charles Baudelaire |
Tompsi 19.10.2004 10:37:49 | |
---|
Taatusti häiritsee jos haluat sekä kirkkaat cleanit että munakkaan särön ilman gain-nupikan vääntöä kesken biisin. http://www.rocksolidamps.com --> Sound Bytes Tuolta löytyy Fireball & Thunder (+ muita ENGL-vahvistimia) ääninäytteiden kera. Kuulostipa kamalalta tuo Fireball, ei ansaitse ollenkaan sitä hypeä jossa tuntuvat ENGL-tuotteet rypevän. Thunder kyllä kuulostikin sitten oikein hyvältä... mmm... (alitajunnassa välähtää hetkellinen vahvistin-GAS) ...niin mitäs olinkaan sanomassa? Hyvä sivusto, laitanpa suosikkeihin. |
Ben_D 19.10.2004 10:53:54 | |
---|
Kuulostipa kamalalta tuo Fireball, ei ansaitse ollenkaan sitä hypeä jossa tuntuvat ENGL-tuotteet rypevän. Thunder kyllä kuulostikin sitten oikein hyvältä... mmm... (alitajunnassa välähtää hetkellinen vahvistin-GAS) ...niin mitäs olinkaan sanomassa? Hyvä sivusto, laitanpa suosikkeihin. Pikku vinkkinä; testaa Powerball. |
Super-Jari 19.10.2004 10:53:58 | |
---|
Kuulostipa kamalalta tuo Fireball, ei ansaitse ollenkaan sitä hypeä jossa tuntuvat ENGL-tuotteet rypevän. Thunder kyllä kuulostikin sitten oikein hyvältä... mmm... (alitajunnassa välähtää hetkellinen vahvistin-GAS) ...niin mitäs olinkaan sanomassa? Hyvä sivusto, laitanpa suosikkeihin. Sun pitää kokeilla ihan itse fireballia. |
gator 19.10.2004 12:03:52 | |
---|
Aika jänskää. Mä kävin kokeilemassa noita Englejä musamaailmassa ja yllättäen itte tykkäsin Screamer-nupista eniten. Blackmorea ja kahta muuta kokeilin. Olisko siinä ollu savage ja jompikumpi ball. Screamerista sai parhaat murinasoundit kevyesti. Muut nupit tuntu vähän, miten sen nyt sanois, löysiltä verrattuna Screameriin. |
Ben_D 19.10.2004 12:34:04 | |
---|
Aika jänskää. Mä kävin kokeilemassa noita Englejä musamaailmassa ja yllättäen itte tykkäsin Screamer-nupista eniten. Blackmorea ja kahta muuta kokeilin. Olisko siinä ollu savage ja jompikumpi ball. Screamerista sai parhaat murinasoundit kevyesti. Muut nupit tuntu vähän, miten sen nyt sanois, löysiltä verrattuna Screameriin. Oletkohan sä kokeillut Powerballia? Siitä irtoo ainakin tarvittaessa niin paljon murinaa ja gainia, että menee jo liiallisuuksiin. |
J.P.K 19.10.2004 16:19:18 | |
---|
Oletkohan sä kokeillut Powerballia? Siitä irtoo ainakin tarvittaessa niin paljon murinaa ja gainia, että menee jo liiallisuuksiin. Niinpä! Minun mielestäni niin yli vedetty särö ei kuulosta enää edes raskaalta. |
Skebaristi 19.10.2004 16:52:28 (muokattu 19.10.2004 16:53:24) | |
---|
Niinpä! Minun mielestäni niin yli vedetty särö ei kuulosta enää edes raskaalta. Aiheeseen liittyen. :) Mutta niin. Itse en ole tuota Thunderia testinyt, mutta fireball:in olen. Särö oli ainakin aivain loistava, kyllä potki. Puhtaaseen en kunnolla ehtinyt tutustua, kun oli aika pikainen testi, mutta kyllä sekin hyvältä vaikutti. "No niin, no joo"
?:) |
Torniojaws 19.10.2004 17:03:49 | |
---|
Vinkki: jos haluat Powerballista *vielä* enemmän surinaa (Dark Funeral on jo kateellinen), niin pökkää FX Loop Out mikseriin ja nappaa siitä kuiva ääni :) "No! This face is only a mask, a wicked ornament, Illuminated by an exquisite grimace, Look and see, atrociously contorted, The real head and the sincere face turned back under the shadow of the face which lies"
- Charles Baudelaire |
Ben_D 19.10.2004 19:14:47 | |
---|
Niinpä! Minun mielestäni niin yli vedetty särö ei kuulosta enää edes raskaalta. Se on omaa tyhmyyttä jos vetää särön yli. Kannattaa opetella toimimaan gainin, treblen ja presencen kanssa. Käytän itse crunch kanavaa Ibanez TS-9:lla (ja toisinaan EQ:lla) höystettynä ja voin sanoa, että JCM-800:n ohella raskainta, mitä olen kuullut. Jos ei tosta pallit lepata niin ei sitten mistään. |
TheWickerMan 12.11.2004 17:35:56 | |
---|
Missä pääsee testaamaan? - Kyllä. |
drlecter 12.11.2004 17:51:45 | |
---|
Olen miettinyt screameria taikka powerballia nupiksi. Powerballin testailin ja se oli rakkautta ensisilmäyksellä/kuuntelulla. Tavoitehan on saada soundit Dream Theater/Opeth akselille. Screamer kait irtoaa jo alta tonnin kun taas powerballilla hintaa on ainakin se 1400€. +Kaappi tietenkin |
Skebaristi 12.11.2004 18:24:30 | |
---|
Olen miettinyt screameria taikka powerballia nupiksi. Powerballin testailin ja se oli rakkautta ensisilmäyksellä/kuuntelulla. Tavoitehan on saada soundit Dream Theater/Opeth akselille. Screamer kait irtoaa jo alta tonnin kun taas powerballilla hintaa on ainakin se 1400€. +Kaappi tietenkin Fireball? "No niin, no joo"
Pastilli? |
drlecter 12.11.2004 18:26:38 | |
---|
Olikos se thunderissa vai firepallissa yhteinen gain? |
LaXu 12.11.2004 18:41:42 | |
---|
Taatusti häiritsee jos haluat sekä kirkkaat cleanit että munakkaan särön ilman gain-nupikan vääntöä kesken biisin. http://www.rocksolidamps.com --> Sound Bytes Tuolta löytyy Fireball & Thunder (+ muita ENGL-vahvistimia) ääninäytteiden kera. Minun mielestäni nuo rocksolidampsin ääniklipit eivät ole kovin hyvä kuva ENGLin vahvistimista. Jotenkin ohuilta ja ylisärötetyiltä kuulostavat noissa klipeissä. Onkos kukaan muuten sattunut noita ENGLin Classic 50 vahvistimia näkemään tai testaamaan? |
Miikathebest 12.11.2004 18:42:11 | |
---|
Olikos se thunderissa vai firepallissa yhteinen gain? http://www.engl-amps.com/ joo kyllä on... jos nyt ymmärsin mitä tarkoitat. |
drlecter 12.11.2004 18:50:33 | |
---|
http://www.engl-amps.com/ joo kyllä on... jos nyt ymmärsin mitä tarkoitat. Et ilmeisesti. Siis clean ja lead-kanavilla yhteinen gainin säädöspotikka. |
Miikathebest 12.11.2004 19:35:02 (muokattu 12.11.2004 19:35:34) | |
---|
Et ilmeisesti. Siis clean ja lead-kanavilla yhteinen gainin säädöspotikka. Niin niissä vaikuttaisi olevan. Hä? |
gator 12.11.2004 22:12:43 | |
---|
Mä en tarkoita murinalla sitä et gainit on täysillä. Tarkoitin vahvarin yleissointia. Mieluummin sanoisin hyväksi murinaksi sellaista harvahkoa säröä. Ei se hyvä metallisoundi tarkoita mun mielestä sitä et väännetään gainit kaakkoon. |