Aihe: Kunnon kitara?
1 2
keggo
05.11.2004 11:37:24

Onko kellään kokemuksia noista amfisoundin kitaroista verrattuna johonkin isojen merkkien laatumalleihin. Esim Jackson RR-1 verrattuna tuolla teetettyyn kitaraan. Saisko tuolta samalla hinnalla paremman kitaran.

http://www.amfisound.fi/
JCM
05.11.2004 11:50:17

Onko kellään kokemuksia noista amfisoundin kitaroista verrattuna johonkin isojen merkkien laatumalleihin. Esim Jackson RR-1 verrattuna tuolla teetettyyn kitaraan. Saisko tuolta samalla hinnalla paremman kitaran.

http://www.amfisound.fi/

Luulenpa, että ovat todella laadukkaita kitaroita eli takuulla yltävät Jacksonin tehdastasoon ja varmasti enemmänkin.
Shun saturday iltoja, those having me nolostumaan.
Lubrication Midsummer Page kädenväännössä and can better tulitikkutempunkin,
what is naturally as Page allege canning appropriation combination sormella tulitikkuaskista röökin and firing its.
Fortune
05.11.2004 13:25:45
"Look behind you, a three-necked guitar!"
Tilaa Mnet-paita!
Velli
05.11.2004 13:44:46
Okei täytyypä antaa itsekin pientä kommenttia kun olen noihin Amfisoundin kitaroihin jonkun verran kosketusta saanut.

1. Viimeistely ei ole Jackson USA-kitaroiden tasoa. Pieniä kauneusvirheitä löytyy sieltä täältä. Muutaman olen livenä nähnyt ja kaikissa oli jotain pientä huomauttamista.

2. Eivät osaa tehdä ohuita (Ibanez-ohuita) kauloja jotka pysyisivät vireessä. Kaveri joutui teettämään uuden paksumman kaulan omaan Amfisoundiinsa kun se ei pysynyt vireessä (eivät edes hyvittäneet mitään).

3. Kysyin heiltä kerran että minkälaista puhdistusainetta kannattaa käyttää elektroniikalle, voitelevaa vai ei-voitelevaa. Eivät osanneet vastata (eikö ammattimiesten pitäisi edes tällaiset perusasiat tietää).

4. Toinen kaveri kyseli heidän puunkuivatusmetodeistaan. Vastaus kuului suurin piirtein näin: "No meillä menee siellä verstaan päällä lämpöisiä putkia joiden päälle me laitetaan ne puut pariksi viikoksi lepäilemään"... huhhuh aika epäilyttävältä ainakin mun korvaan kuulostaa kun ottaa huomioon että aiheesta on tehty jopa monia tutkimuksia että miten kauan parhaat soitinpuut ovat saaneet kuivaa tietyissä olosuhteissa parhaan mahdollisen soinnin aikaansaamiseksi.

5. Toisaalta ne Amfisoundit joita olen kokeillut ovat kyllä soineet ihan hyvin, mutta kaikki muu (vire-ongelmat, viimeistely yms.) onkin sitten niin epäilyttävää että en ainakaan itse aio siellä kitaraani teettää. Täytyy säästää vielä vähäsen ja painua Ruokankaan pakeille...
Myynnissä mm. Jackson RR1.
LaXu
05.11.2004 14:26:09
2. Eivät osaa tehdä ohuita (Ibanez-ohuita) kauloja jotka pysyisivät vireessä. Kaveri joutui teettämään uuden paksumman kaulan omaan Amfisoundiinsa kun se ei pysynyt vireessä (eivät edes hyvittäneet mitään).

4. Toinen kaveri kyseli heidän puunkuivatusmetodeistaan. Vastaus kuului suurin piirtein näin: "No meillä menee siellä verstaan päällä lämpöisiä putkia joiden päälle me laitetaan ne puut pariksi viikoksi lepäilemään"... huhhuh aika epäilyttävältä ainakin mun korvaan kuulostaa kun ottaa huomioon että aiheesta on tehty jopa monia tutkimuksia että miten kauan parhaat soitinpuut ovat saaneet kuivaa tietyissä olosuhteissa parhaan mahdollisen soinnin aikaansaamiseksi.

Olisikohan näillä mitään yhteyttä...
dropD
05.11.2004 14:35:10

No nyt kävi mielessä vilkkumaan 7-kielinen lespa - paree vissii rauhottuu hetken
dfloreno
05.11.2004 17:03:38

Okei täytyypä antaa itsekin pientä kommenttia kun olen noihin Amfisoundin kitaroihin jonkun verran kosketusta saanut.
1. Viimeistely ei ole Jackson USA-kitaroiden tasoa. Pieniä kauneusvirheitä löytyy sieltä täältä. Muutaman olen livenä nähnyt ja kaikissa oli jotain pientä huomauttamista.
3. Kysyin heiltä kerran että minkälaista puhdistusainetta kannattaa käyttää elektroniikalle, voitelevaa vai ei-voitelevaa. Eivät osanneet vastata (eikö ammattimiesten pitäisi edes tällaiset perusasiat tietää).
5. Toisaalta ne Amfisoundit joita olen kokeillut ovat kyllä soineet ihan hyvin, mutta kaikki muu (vire-ongelmat, viimeistely yms.) onkin sitten niin epäilyttävää että en ainakaan itse aio siellä kitaraani teettää. Täytyy säästää vielä vähäsen ja painua Ruokankaan pakeille...

Aika kovaa dissaamista, kyse kun on kuitenkin 'kaverin kuulopuheet' menosta. Mitä jacksoneihin tulee, niin niistäkin löytyy susia, ainakin mitä Helsinign liikkeissä niitä on näkynyt, ja monesti ns. setuppi aika olematon... kaipa se gaini jeesaa siihenkin ongelmaan! :).

Mä oon ite vasta hiljattain päässyt sisään tähän suomi-valmistajien hommaan, ja ei voi kyllä muuta kun kehua. Oli sitten kyse oikeastaan kenestä vaan... ja niitä tuotteita pitää verrata oikeisiin. Eli customit vs. customit, jne. Mulle ei ainakaan ihan heti tuu mitään tota Usa tavaraa, siihen on nyt mennyt aika huolella rahaa ja laatu on ollut vähäintäänkin epäilyttävää. Parempaa laatua, palvelua ja ylipäätään omistautumista olen saanut täkäläisiltä tekijöiltä.

mutta takaisin aiheeseen, kaikki amfisoundit mitä itse olen nähnyt (stratoja, ja bassoja) on ollut kyllä ihan priimaa. Makunsa toki kullakin!
Jii
05.11.2004 20:10:40

Mulla kosketusta Amfisoundin soittimiin on vain omasta kitarastani, sillä tosin soitan paljon...

Mä en valita kyllä omastani. Laatu on hyvää.

Mulla on tollanen ohut "Ibanez kaula", (luultavasti Ibanezin ohuin) kitarassani. Viritin viimeksi kunnolla kun vaihdoin kuukausi sitten kielet. Virittimiin en ole tainnut koskea muutamaan viikkoon.

Numeroihin 3. ja 4. en vastaa mitään, koska noista en tiedä.

Puista sen verran, että uudet kitarat elävät aina jonkin verran. Säädin aikoinaan uutta PRS:ääni useammin kun säät vaihtelivat, nykyään se ei vaadi kovin usein säätöä.

Mä mietin toisen Amfisoundin teettämistä. Uskoisin itse soitelleeni viime aikoina paljon hyvillä kitaroilla ja oma Amfisound-kitarani on samassa sarjassa noiden kanssa. Sitä en tiedä, olisiko oma soittimeni sitten vain onnistunut yksilö Amfisoundin tuotannossa ja että mulla olisi käynyt vain hyvä tuuri (tähän en itse usko, mielestäni rakentajat tiesivät, mitä ovat tekemässä). Toisaalta kerroin aika tarkkaan, mitä kitaraani haluan. Mielipiteet siis vaihtelevat tai kitaroiden laatu vaihtelee suuresti.

Oma soittimeni on siis tämä:

http://www.amfisound.fi/galleria/rr_pinstripe/rr_ps.htm
Birth, copulation, and death. Is this your life?
Velli
05.11.2004 20:13:26 (muokattu 05.11.2004 20:16:42)
Aika kovaa dissaamista, kyse kun on kuitenkin 'kaverin kuulopuheet' menosta. Mitä jacksoneihin tulee, niin niistäkin löytyy susia, ainakin mitä Helsinign liikkeissä niitä on näkynyt, ja monesti ns. setuppi aika olematon... kaipa se gaini jeesaa siihenkin ongelmaan! :).

No itse asiassa näin itsekin sen kaverin kitaran, jossa oli se Ibanez-tyylinen kaula ja ei se kyllä pitänyt virettä. Teimme sille sellaisenkin testin että laitoimme kitaran makaamaan maahan ja rämpäytimme kielet soimaan ja aloimme nostaa kitaraa kaulasta ylöspäin -> vire laski huomattavasti. Tein saman testin jokaiselle Ibanezilleni eikä yhdessäkään vire laskenut senttiäkään...

Silloin kun noiden puiden kuivatuksesta oli kyse, niin seisoin vieressä kun kaveri esitti kysymyksensä Korkalaiselle ja Leppävuorelle.

Mitä taas tulee Jacksonien laatuun, niin puhutko nyt siis varmasti USA-Jacksoneista vai mahdollisesti Japani-Jacksoneista (USA:t tunnistaa siitä että hintalappu on nelinumeroinen ja alkaa kakkosella...)?
Ben_D
05.11.2004 20:31:23

Mitä jacksoneihin tulee, niin niistäkin löytyy susia, ainakin mitä Helsinign liikkeissä niitä on näkynyt, ja monesti ns. setuppi aika olematon... kaipa se gaini jeesaa siihenkin ongelmaan! :).

Helsingin liikkeissä ei paljoa USA Jacksoneita näy joten mitä suurimmalla todennäköisyydellä puhut joistain japski/korea ritsoista. DLX Musicissa taitaa olla yksi Soloist hintaan 2000 ja jotain sekä F-Musicissa RR-1T hintaan 2990 euroa.
Gypsy
05.11.2004 21:48:49
Teimme sille sellaisenkin testin että laitoimme kitaran makaamaan maahan ja rämpäytimme kielet soimaan ja aloimme nostaa kitaraa kaulasta ylöspäin -> vire laski huomattavasti. Tein saman testin jokaiselle Ibanezilleni eikä yhdessäkään vire laskenut senttiäkään...

Tarkotatko nyt, että vire laski kun sitä nosti ja palas takasin sen jälkeen vai sitä, että jäi epävireeseen? Kyllä mun kitaroissa ainakin vire vähän laskee jos pistää kitaran makaamaan ja ottaa lavasta kiinni ja nostaa. Tosin palautuu sitten kanssa takasin kun päästää alas.
jari
05.11.2004 21:51:04
No nyt kävi mielessä vilkkumaan 7-kielinen lespa - paree vissii rauhottuu hetken

ei kai maijalla tälläistä ole?
kitara on lyömäsoitin
Shaft
05.11.2004 23:25:21
Puista sen verran, että uudet kitarat elävät aina jonkin verran. Säädin aikoinaan uutta PRS:ääni useammin kun säät vaihtelivat, nykyään se ei vaadi kovin usein säätöä.

Toki, mutta elämisessä voi olla aika suuria eroja. Omassa Ruokankankaassa ei ole reilun kolmen vuoden aikana tarvinnut vielä kertaakaan koskea kaularautaan. Siinä tosin ei ole ohut kaula..
Jii
06.11.2004 00:08:33
Toki, mutta elämisessä voi olla aika suuria eroja. Omassa Ruokankankaassa ei ole reilun kolmen vuoden aikana tarvinnut vielä kertaakaan koskea kaularautaan. Siinä tosin ei ole ohut kaula..

PRS:n koskin aluksi enemmän. Jotta aiheessa pysytään, niin säädin Amfisound RR:ni omaan soittotuntumaani paremmin sopivaksi kieltenvaihdon yhteydessä. Stabiililta RR tuntuu.
Velli
06.11.2004 10:02:49
Tarkotatko nyt, että vire laski kun sitä nosti ja palas takasin sen jälkeen vai sitä, että jäi epävireeseen? Kyllä mun kitaroissa ainakin vire vähän laskee jos pistää kitaran makaamaan ja ottaa lavasta kiinni ja nostaa. Tosin palautuu sitten kanssa takasin kun päästää alas.

Kyllä se palautui kun päästi takaisin alas, mutta se vire laski siinä noston aikana ihan älyttömän paljon eikä se ihan täydellisesti palautunut laskettaessa. Muistaakseni kaveri kertoi että jo suunnitteluvaiheessa äijät olivat varoitelleet että noin ohutta kaulaa ei saa pysymään vireessä. Kaveri ei tätä uskonut kun omisti ibanezin ennen Amfisoundia. Paljastuikin että syy piili tekijöissä (ja varmaan materiaalissa) eikä kaulan ohuudessa... Ibanezien kaulat löivät kyseisen yksilön ihan täysin laadussa.

Mä en valita kyllä omastani. Laatu on hyvää.

En tiedä sitten oletko sattunut saamaan vain hyvän yksilön vai annatko esim. pienet viimeistelyvirheet anteeksi. Onnea kuitenkin kitaralle, hienolta se ainakin vaikuttaa :).
Jii
06.11.2004 16:24:01
En tiedä sitten oletko sattunut saamaan vain hyvän yksilön vai annatko esim. pienet viimeistelyvirheet anteeksi. Onnea kuitenkin kitaralle, hienolta se ainakin vaikuttaa :).

En yhtään epäile kantaasi Amfisoundin soittimista. Olen ollut tämän päivän vain vähän ajatuksissani näiden kitaroiden kanssa. Lopputuloksena tutkin soittimeni tarkkaan ja hakemalla hain siitä vikoja. Samalla yritin vertailla työn laatua omaan PRS Customiini ja American Deluxe Stratooni. Stratoa paremmin tuo RR on tehty, enkä pikkuvikoja löydä PRS:ään verrattuna. Ainakin yksi hyvä soitin siis on rakennettu ;-).

Kirjoitit, että olet kuitenkin soittanut useammilla Amfisoundin kitaroilla? Muissakin siis on ollut vireongelmia (+laatuongelmaa)?

Noin yleisesti voin sanoa, että tämä saa minut varovaisemmaksi nettikirjoittelussa. Tämä menee jo filosofiseksi: Mun kokemus palvelusta ja soittimesta on todella hyvä, mutta en haluaisi johdattaa ketään harhaan "yhden kokemuksen perusteella". Meidän kokemuksemme kun ovat kovin erilaiset Amfisoundin kitaroiden suhteen. Olisi hyvä kuulla muidenkin kanta tässä keskustelussa. Pienten valmistajien laatua on pienen saatavuuden vuoksi vaikea verrata. Mä en edes ole koskenut toisiin Amfisoundin soittimiin. Toisaalta taas RR-1:tä olen soittanut, josta tuo oma kitaranikin on johdettu pienin muutoksin.
Mrezzye
06.11.2004 16:59:25 (muokattu 06.11.2004 17:08:33)

En voi itsekään kyllä valittaa Amfisoundin laadusta. Ihan hyvin on oma kitarani tehty. Ei tosin ole mikään tikkukaula, eikä RR, vaan tuhdilla kaulalla tehty Les Paul. Ihan huoletta uskaltaisin tilata toisen kitaran sieltä. RR-tyylinen lähtisi heti tilaukseen, jos vaan rahaa olisi. Mutta tikkukaula, no thanks. Ei tosimiehet sellaisella soita.

EDIT: Niin, tilatuissa kitaroissahan on vielä se etu, että saa mieleiset speksit: mikit, nauhat, kaulan profiilin ynnä muut kotkotukset ihan just niin kuin haluaa.
Se on KUULOSTAA, ei KUULLOSTAA !!! -terveisin nimim. Ei niin hoono soomi
Jii
06.11.2004 17:01:21
Ei tosimiehet sellaisella soita.

Ja heti mennään henkilökohtaisuuksiin? Taatana.
Mrezzye
06.11.2004 17:18:32

Ja heti mennään henkilökohtaisuuksiin? Taatana.

Anteeksi. Ei ollut tarkoitus loukata.

T: Neiti, joka pitää paksummasta ;)
Se on KUULOSTAA, ei KUULLOSTAA !!! -terveisin nimim. Ei niin hoono soomi
Jii
06.11.2004 17:37:04
Anteeksi. Ei ollut tarkoitus loukata.

Toivuin nopeasti. ;-)

EDIT: Niin, tilatuissa kitaroissahan on vielä se etu, että saa mieleiset speksit: mikit, nauhat, kaulan profiilin ynnä muut kotkotukset ihan just niin kuin haluaa.

Tuossapa tuo juuri on. Semmoisille kermaperseille kuin minä, tuollainen customointi on se silaus, joka hymyilyttää joka kerta, kun soittimeen tarttuu.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)