Jucciz 26.10.2004 16:58:23 | |
---|
Gibson Les Paul Customissani (1989) on tuollaiset merkinnät mikeissä. Osaako joku kertoa lisätietoa kyseisistä mikrofoneista? Fox? :) Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin. |
Dinorocker 26.10.2004 18:44:18 (muokattu 26.10.2004 19:00:27) | |
---|
Villi arvaus; L ois lead siis kaula, ja R talla. Edit: Etkö siis tiedä mitkä Gibson (?) mikit on kyseessä? Fox varmasti tietää, mutta myös tuolta saa tietoa: "Gibson Customer Support said '89 (and '76) Customs came stock with, in their words, "PAF Original Humbucker" pickups (hey! I've got PAFs - yeah, right!), and based on my description, they say that's what they are. So what do we on the forum call circa '89 "PAFs?" http://www.lespaulforum.com/forum/index.php?s=Outrider |
Jucciz 26.10.2004 19:09:59 | |
---|
HB-R on kaulassa ja HB-L tallassa. Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin. |
Dinorocker 26.10.2004 19:12:34 | |
---|
HB-R on kaulassa ja HB-L tallassa. Jahas ; ) Outrider |
J-PPP 26.10.2004 19:37:08 (muokattu 26.10.2004 22:05:59) | |
---|
WANTED: Musta telecaster tai pelkkä body, tarjoa! FOR SALE: Hamer USA Sunburst Archtop |
Jucciz 26.10.2004 21:47:19 | |
---|
Kyllä, paitsi että Rhythm eikä Rhytm tai Rythm tai Rytm... Mutta asiaan, onko jollakulla oikeasti muutakin tietoa näistä mikeistä kuin nuo itsestäänselvyydet (R ja L) plus mitä tuo Harmony-Centralin linkki paljastaa? Fox? Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin. |
tuomittu 26.10.2004 22:03:13 | |
---|
HB-R on kaulassa ja HB-L tallassa. Nehän on ihan selvästi Harley Benton -mikit! Älä ala mulle tai tulee napaan. |
Volle 26.10.2004 22:07:12 | |
---|
Jos sulla on yleismittari, voit mitata niiden dc-resistanssin. Siitä tiedosta luulisi olevan jotakin hyötyä niiden tarkempaa mallitietoa haeskellessa. Nam. |
fox 26.10.2004 22:54:38 | |
---|
Olen saapunut, ja ei ne oo Harley Benttonit.. :) Sen sijaan pari piikuista tietoa olis tarpeen.. Onko ne valettu epoksiin, eli semmoseen mustaan mömmöön sieltä alapuolelta (oletan että ne on kuorelliset, yhdellä rivillä naparuuveja..) Jos on, niin sitten ovat he SuperHumbuckerit, ja kuten tuolla on jo moneen kertaan todettu, R- rhythm L-lead eli jälkimmäinen tallassa. Niissä on pieni ero. Jos ei ole valettu epoksiin, ovat ns. Standard Humbuckerit, jotka on periaatteessa samalla speksilistalla tehty, kuin edeltäjänsä PAFfit. Ja valmistuspaikkahan kaikille Giban mikeille löytyy paikasta nimeltä Elgin, Illinois... Mulla ei nyt tässä oo kuin 1981 vuoden speksit LP-sarjalle, ja siellä ilmoitetaan ainoostaan mikkivaihtoehdoiksi noita Standard Humbuckereita, kuorilla ja ilman yhdessä mallissa, sekä sellasen LP:n näköisen kitaran "Dirty Fingers"- mikit. Mutta SuperHumbuckereitakin noista on löytyny... |
Dr. Love 16.11.2004 15:50:30 (muokattu 16.11.2004 15:59:04) | |
---|
Gibson Les Paul Customissani (1989) on tuollaiset merkinnät mikeissä. Osaako joku kertoa lisätietoa kyseisistä mikrofoneista? Fox? :) by the way, samat on mun 88-customissani. samanlaiset altapäin kun tossa linkissä, mutta kuorelliset. http://www.kitarapaja.com/pics/pugibtheoset.jpg Jack Daniel's, it's what's for dinner. |
fox 16.11.2004 16:55:24 | |
---|
by the way, samat on mun 88-customissani. samanlaiset altapäin kun tossa linkissä, mutta kuorelliset. Jucciz, onko sulla samanmoiset? Niinku jo tuolla oli Giba-foorumilta lainattu, ja tuossa pohja-piirilevyssäkin lukkeepi, ovat ne sitte "Original Humbuckerit" nuo. Eli eivät ole "Standard Humbuckerit" eikä "Super Humbuckerit" joita myös on noissa nähty.. Tuo piirilevypohja tuli joittenkin käsitysten mukaan kuvioihin, koska tuo on ns. helppo tehdä erilaisia humppari-virityksiä tyyliin sarjaan-single-rinnankytkennän vaatima johdotus, ilman itse mikin aukaisua. Tosin tuossa kyllä onnistuu taas piirilevyn ja sen käämilangan juotospadin "ylikuumentaminen" liian stydillä kolvilla... Periaatteessa tuo on aivan sama kuin iso "Standard humbucker" mutta tuolla piirilevy-pohjalla. Old-school äijjänä kyllä pidän enemmän siitä metallipohjalevyllisestä.... ;) |