Aihe: Missä vika?
1 2
punkygirl
12.08.2004 19:23:54 (muokattu 12.08.2004 19:24:14)
Eli miksi mun combovahvistimesta joskus katkee ääni kun kitaraa soittaa kovaa, ja sitten kestää vähän aikaa ja se tulee takaisin..? Se vaan yhtäkkiä hiljenee lähes olemattomaksi. se tapahtuu vaan kun on overdrive kanava päällä.
Miksi norsulla on siniset shortsit? Koska punaiset on pyykissä.XD
Safaweb
12.08.2004 19:26:07
Putki- vai transistorivahvistin? Onko piuha kunnossa?
Euroword 2004 osaa asiansa: Muusikoiden.net is my fucking life! on muka suomeksi: Musa. Haavia on minun vittuilla ainais!
tommiot
12.08.2004 19:28:00
Meidän koulun musaluokassa on joku Marsun 30W MG, siinä on vähän samanlainen ongelma, katoo välillä volume ja särö melkein kokonaan, menee hetki ja tulee takas (yleensä jysäytän sitä nyrkillä niin tulee takas). Lukiolla (joka on samassa rakennuksessa) on studio, jossa on muutama TF200, vois meidän yläastekin hommaa vähän uusia rojuja, ens vuonna kyllä meen jo siihen lukioon, niin samapa tuo mulle oikeestaan.
MKK
12.08.2004 21:05:36
Mulla oli kerran yhdessä vahvistimessani sama ongelma (mesaboogie studio22.)
Kun soitti kovalla volyymilla, ääni katosi välillä kokonaan ja välillä tosiaan volyymitaso putosi huomattavasti, sitten taas odotteli jonkun aikaa niin ääni palasi.

Vein vahvistimeni vahvistintohtorille ja siellä oli joku "hiilisilta" palanut. Tohtori vaihtoi/korjasi kyseisen osasen ja taas vahvistin pelitti kuin uusi.
Vainhaalee
13.08.2004 18:47:13
ei kai se oo mkn johdon vika... sit jos kuuluu *räks* tai *spriuks* =) kun ääni lähtee ja / tai tulee takas niin sitten vika johdon...

muuten epäilisin mvhk:ta... maa-vika, heiluta kaapelia...
tai siis jtn sinnepäin...

enhän mie ees ymmärrä näistä mitään... prkls...
soita vaan vaikka lujempaa...

(mikä asiantuntija)
"Soittakaa Kundi meikkaa! Perkele!" "Minäkö muka se hinttari Vainhaalee irc-galleriasta?"
punkygirl
13.08.2004 23:13:47 (muokattu 13.08.2004 23:14:37)
Putki- vai transistorivahvistin? Onko piuha kunnossa?

Ei oo mitään hajua kun en tiedä ees että mitä noi meinaa. Ei se varmaan piuhasta johdu kun on sekin aika uus..
Sintti
13.08.2004 23:32:55 (muokattu 13.08.2004 23:34:20)
Ei oo mitään hajua kun en tiedä ees että mitä noi meinaa. Ei se varmaan piuhasta johdu kun on sekin aika uus..

Mikä vahvistin? Siis merkki ja malli... Puoliputkivahvistimissakin se putki kuluu, ja silloin tapahtuu juuri tuota äänten häviämistä kovilla volumeilla. Putken vaihto auttaa. Tässä linkkiä vielä yhteen threadiin, jonka pistin tuosta Laneyn TF -sarjan "viasta", eli putken vanhenemisesta.

http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=68227
Support your local terrorists!
punkygirl
14.08.2004 12:43:27
Marshall MG 30DFX combo
tommiot
14.08.2004 12:48:17
Marshall MG 30DFX combo

Sama laite meidän koululla. Lienee yleinen vika noissa siis.
Juunsku
14.11.2004 18:02:26

Mulla on varmaan samaa sarjaa oleva vika Peavey Banditissa.. Välillä ääni tosiaan menee niin pienelle ettei Ernestikään kuule sitä, sit tulee takas.. Nyt siihen vaan tuli uusia juttuja, ääni alko rätiseen välillä kun se niin nopeaa vaihteli sitä volyymia.. Tarttis varmaan tehä jotain!
Huumori on yksi elämän elin ehdoista.
Kassu
14.11.2004 18:05:19
Meidän koulussa on joku kasaritrankku, sama vika. Tosin se on nyt vissiin jo korjattu.

Onhan se vittumaista jos kesken soolon Hmm.... ja hiljaista. Hmm... ja tulee takas.
kivi
14.11.2004 18:09:40 (muokattu 14.11.2004 18:11:31)
Eli miksi mun combovahvistimesta joskus katkee ääni kun kitaraa soittaa kovaa, ja sitten kestää vähän aikaa ja se tulee takaisin..? Se vaan yhtäkkiä hiljenee lähes olemattomaksi. se tapahtuu vaan kun on overdrive kanava päällä.

Jossain on katkos. Pitää viedä korjattavaksi, tai jos takuuta on jäljellä, niin vaihtoon.

Kokeile nyt kuitenkin toisella piuhalla, toisella kitaralla (pyydä vaikka joku kaveri kamoineen apuun) jne, pätkiminen saattaa tulla mistä välistä hyvänsä.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
Juunsku
14.11.2004 18:15:49

Onhan se vittumaista jos kesken soolon Hmm.... ja hiljaista. Hmm... ja tulee takas.

kävipäs kerran niin hassusti et just soolon kohdalla hiljasta ja het ku soolo loppu, tzädääm, toimii taas..
Huumori on yksi elämän elin ehdoista.
tommiot
14.11.2004 18:19:37
Mikähän on muuten meidän koulun Tubefusioneissa (TF200) vikana, tarpeeks kovaa (volumet jossain 7-8 tienoilla) kun luukuttaa niin vähän ajan päästä alkaa pätkimään, sit sitä saa potkia, ja aina kesken soolon pätkii :) Clean-kanavalla lähinnä oon soitellu säröpedaalin kanssa.
Pastilli?
DeWilde
14.11.2004 22:59:54 (muokattu 14.11.2004 23:27:18)
Meidän koulun putkifenkussa sama juttu, ei sitä uskaltanut keikalla käyttää. Piti tuoda oma trankku kouluun. Putket voisi ilmeisesti vaihtaa, olisikohan koululla rahaa?
Maailma on vapaa maa. -Galder
epeli
15.11.2004 09:55:29

kai se on se putki jos siinä sellanen on. kuulostaa noi oireet tutulta. itellä on nääs laney tf700.
Happy I am... .... not sad....
tommiot
15.11.2004 19:40:19 (muokattu 15.11.2004 19:41:12)
kai se on se putki jos siinä sellanen on. kuulostaa noi oireet tutulta. itellä on nääs laney tf700.

Cleankanava ei käsittääkseni mene sen etuasteputken läpi...? Ja kun sitä styrkkaria kevyesti potkasee kylkeen niin se taas toimii hetken... Ite ei sitä kokoaika kerkee potkimaan ja basistilla saattais olla muutakin tekemistä ku mun vahvarin potkiminen niin olis kiva tietää mikä siinä on vikana, jos vaikka sais korjattuu, koulun kamat on yleensä aika huonossa kunnossa.
Pastilli?
poppamies
15.11.2004 20:04:55

Voisiko olla sen verran hienostunut vehje että siinä on automaattinen ylikuormituksen suoja.
Mun bassocombossa (Gallien Krueger) on nimenomaan sellainen toiminto. Menee 10-15 sekunniksi mykäksi jos ylittää vahvistimen kipukynnyksen. Sitten se taas pelaa ihan normaalisti.
"G-strings are for strippers"
tommiot
15.11.2004 20:12:35
Voisiko olla sen verran hienostunut vehje että siinä on automaattinen ylikuormituksen suoja.
Mun bassocombossa (Gallien Krueger) on nimenomaan sellainen toiminto. Menee 10-15 sekunniksi mykäksi jos ylittää vahvistimen kipukynnyksen. Sitten se taas pelaa ihan normaalisti.

Niin se kyllä muistaakseni auttoi kun sammutti vähäks aikaa...

Sit kans semmonen että kun tarpeeks luukuttaa niin alkaa kuulua kamala hurina...
Pastilli?
Miikathebest
15.11.2004 20:56:23 (muokattu 15.11.2004 20:56:45)

Meidän koulussa on joku kasaritrankku, sama vika. Tosin se on nyt vissiin jo korjattu.

Joo!!!!!!!!!!!!!!!!! HOho!
Meillä koulussa TF200... pätki aina välillä.
Black Magic Womanin soolossa juuri kun olisin venguttanut ekan sävelen... nöks....... mitään ei kuulu... sitten taan parin minutin päästä palasi ääni vähäksi aikaa ja sitten katosi lopullisesti... kuulemma oli vahvarin input-jakissa ollut vika.
Ota se mikä on paras, äläkä valita!
Miika Rocks It
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)