Terve! Herättelin henkiin vanhaa soittoharrastusta ja virittelin vanhan hevikepin tulille. Joskus nössipoikana suurena Metallica-fanina soittelin tuolla Charvel Predator 2:lla ja olihan se vieläkin hyväntuntuinen soittaa, mutta lookki ja soundimaailma ei oikein sovi näin vanhalle sedälle =) Musiikkimaku on vaihtunut hevitykityksestä 60-70 luvun rockiin, ja sen myötä pitäisi kitarakin vaihtaa vähän tyylikkäämpään. On tietysti tyhmää kysyä minkä arvoinen tuo kepukka on, mutta heittäkää nyt vähän arviota, onko edes mahdollisuuksia saada vaihdettua tota Charvelia joko Fenderin Telecasteriin tai hyvään kopioon? Välirahan pitäisi liikkua muutamassa satasessa, siis kalliimpaan suuntaan. Sitten vielä ihan kitaroista; Charvelin kaula on "ohuemman" tuntuinen kuin esim. Les Paul-kopioissa mitä olen kokeillut. Kaulasta on "keskiosan pyöritystä" madallettu joka ainakin minun käpäliini tuntuisi sopivan. Minkäsmuotoista kauloja noissa telecastereissa noin yleensä esiintyy? Jos joku viitsii, niin voisi myös vähän valaista mitä ominaisuuksia pitää käytettyä kitaraa etsiessä huomioida, ettei pissitä silmään. |
Jos joku viitsii, niin voisi myös vähän valaista mitä ominaisuuksia pitää käytettyä kitaraa etsiessä huomioida, ettei pissitä silmään. Ne perusasiat, onko kaula suora (jos ei, voiko sille tehdä jotain), rohiseeko potikat, pätkiikö jakki, huminat, surinat jne.. Bendaa kunnolla kokeilussa, jotta tiedät pitääkö yhtään vireen. Ja viimeiseksi, missä tahansa kokeilet, pyydä saada koittaa kunnon styrkan kautta, gainia kunnolla ja tarkista missä vaiheessa alkaa kiertämään (sillä huonolla tavalla). Kysy onko mikeille tehty jotain (Ettei vaan ole squierin mikkejä fendereissä, olen kuullut jopa LesPauleihin laitetuista yksikelaisista kromikuoren alle piiloon, paskamaista..) Ole skeptikko! |