Aihe: Fender Concert 1x12 combo
1
mloyttyn
22.11.2004 13:07:45
Onko tämä Fender Concert (ei siis Concert Reverb!) kuin Twin, mutta vähän pienempi (kuten linkistä voi lukea?
http://www.harmony-central.com/Guit … Fender/Concert_II_112_Combo-01.html

Näyttää vähän harvinaisemmalta tuo kolmen nupin Volume, Gain ja Master -yhdistelmä. Onko kokemuksia?
varakeef
22.11.2004 14:09:24
Onko tämä Fender Concert (ei siis Concert Reverb!) kuin Twin, mutta vähän pienempi ...
Näyttää vähän harvinaisemmalta tuo kolmen nupin Volume, Gain ja Master -yhdistelmä. Onko kokemuksia?

No se ei ole kuin twin, jos tarkoitat nyt tavallista Fender twin reverbiä.

Concerteissa on näitä 80-luvun virityksiä, jotka mahdollistavat "monipouolisen säätämisen". Särökanava, kanavanvaihtaja, kaiken maailman middle boosteja ja nostettavia potikoita... Twinissä taas on noin yksi soundi, twinin soundi.

Concert on kyllä käsinjohdotettu putkivahvistin (Fenderin viimeisiä), jonkun nimimiehen suunnittelema ja sillai. Ne humppamiehet, jotka niitä 80-luvulla ostivat, väittivät pitävänsä. Itse en tykännyt yhtään, mutta kyse oli (ja on) ennen muuta koulukuntaerosta. Kokemukseni ovat siis 80-luvun puolivälistä.

Ai juu, tuoreempi kokemus. Itse asiassa yhden tutun concert pyörii soittokämpän eteisessä - oli tosin mykkänä kun viimeksi yritettiin siihen kepittää. On melko raskas ja periaatteessa melko äänekäs.
"Jos demo kuulostaa paremmalta kuin varsinainen äänitys, julkaistaan demo" - Rick Rubin
PLO
23.11.2004 09:49:32
Mulla oli tuollainen melkein koko kahdeksankymmentäluvun kovassa käytössä. Ko. yksilö oli jonninverran modifioitu. Sitten tuli pitkähkö tauko (sähkö)soittohommiin ja myin tuon pois. Kovasti oon haikaillut sen perään, nyt kun taas olis käyttöä.

Sopi mun silloisiin(kin) tarpeisiin loistavasti. Tyylisuuntana etupäässä uudenaallon jenkkityylin kitararock (Husker Du etc). Kakkoskanavalta löyty makoisat säröt, enkä lisänä ikinä tarvinnut, kuin piuhaa kitaran ja vahvarin väliin. Kitarana mulla oli Tele varustettuna voimakkailla yksikelaisilla.

Kyllä toi muuhunkin hyvin taipui. Blues jutuissa kuin kotonaan ja yhellä keikalla joskus lainasin tuota Froikkaraiden kitaristille, kun sen twini hajos ja irtos sieltä kantripikkauksetkin, vaikka ei tuo tosiaankaan oo mikään Twini.

Mitäs vielä. Todella kestävä ja luotettava vehjes. Mitään ongelmia ikinä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)