Aihe: Squier Cyclone
1
juici
21.11.2004 18:22:05

Onkos kukaan ehtinyt testaamaan tuota Squierin mallia? Body on sievästi Startoa ja Mustangia sekaisin. Mikit kuin Jag-Stangissa. Made In Indonesiahan tuo näytti olevan. Itse en ehtinyt Viiking Musiikissa käydessäni testata kuin pitämällä vähän aikaa kädessä ja kokeilemalla paria sointua. Säädöt olivat kyllä aika poskellaan ja tehtaan kielet luonnollisesti aika huonot.

Ensi kerralla, jos on aikaa ja mahdollisuus, niin täytyy itse testata tuota, mutta onko joku muu jo ehtinyt ja mitä mieltä on oltu?
"Kiss FM:n mä lakkauttasin. Ja sit sen tyhmän hittiaseman mikä siel' Helsingissä on, jota en oo onneks ikinä kuullu. Se on aika huono.", Tuukka Temonen Apulannan Mustahevonen videolla.
juici
22.11.2004 18:01:11

Kävinpäs testaamassa ko. kitaraa kun tänään oli aikaa ennen koulun alkua. Säätöihin ei oltu kajottu viime käynnin jälkeen ja perinteisesti kitara oli epävireessä. Ekana käteen tuntuivat nauhanpäät jotka olivat liian pitkät ja terävät. Hiotaan menisivät ne siis ekana.

Sitten soundipuoli. Soittelin Rolandin MicroCuben läpi jotta voisin verrata miltä kitara soundaa eri tyylilajeissa. Käyttämällä kaulamikkiä tai keskiasentoa sai oikein vallan hyvän rautalanka / surfsoundin tyyliin Shadows / Ventures / Dick Dale. Tallamikki oli jotenkin pettymys. Rectifier -mallinnuksella soitattaessa soundista katosi jotain olennaista. Tässäkin tilanteessa kaulamikki (Single Coil) ja keskiasento kuullostivat paremmalta. Mielestäni grunge/punk -soundia en kitaralla saanut. Keskiasento oli lähellä, mutta talla(humbucker) ei potkinut hyvin.

Eli ehkä tuosta saisi välttävän kitaran rautalangan, surfin ja iskelmän soittoon paksummilla kielillä, mutta mättömusiikki vaatisi paremmat mikit tai eri kitaran.
"Kiss FM:n mä lakkauttasin. Ja sit sen tyhmän hittiaseman mikä siel' Helsingissä on, jota en oo onneks ikinä kuullu. Se on aika huono.", Tuukka Temonen Apulannan Mustahevonen videolla.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)