Aihe: Kamat uusiksi
1
Kapane
19.11.2004 23:51:42 (muokattu 19.11.2004 23:52:42)

Eli efekti puoli olis tarkotus uusia, kun haluan lähes kaiken räkkiin. Tällaista olen suunnitellut:

Korg DTR-1000
Voodoo Lab GCX
1.Digitech whammy reissue
2.Ibanez Ts9
3.Ibanez Lf7
4.TC Electronic G-Major
-major ohjaa 5150llan kanavan vaihtoa
5.Peavey 5150
6.Line 6 Duoverb
7.Peaveyn efektilooppi on/off
-Loopissa DD-20
8.Boss DD-20sen tap tempo

Koko systeemiä ohjaan Voodoo Labin Ground control prolla(ainut lattiala muut räkissä). Midi piuhan vedän Whammy, (duoverb), G major, GCX, lattia.

Mutta onko tässä mitään enemmän tai vähemmän kriittisiä erroreita tai jonka takia kaikki menee pipariksi??
otto_t
20.11.2004 04:50:16 (muokattu 20.11.2004 04:55:32)
Eli efekti puoli olis tarkotus uusia, kun haluan lähes kaiken räkkiin. Tällaista olen suunnitellut:

Korg DTR-1000
Voodoo Lab GCX
1.Digitech whammy reissue
2.Ibanez Ts9
3.Ibanez Lf7
4.TC Electronic G-Major
-major ohjaa 5150llan kanavan vaihtoa
5.Peavey 5150
6.Line 6 Duoverb
7.Peaveyn efektilooppi on/off
-Loopissa DD-20
8.Boss DD-20sen tap tempo

Koko systeemiä ohjaan Voodoo Labin Ground control prolla(ainut lattiala muut räkissä). Midi piuhan vedän Whammy, (duoverb), G major, GCX, lattia.

Mutta onko tässä mitään enemmän tai vähemmän kriittisiä erroreita tai jonka takia kaikki menee pipariksi??

DMC:n GCX on loistava keksintö, melkein ehdoton räkissä (rfi-filtterillä varustetun powerin lisäksi). Mutta muutama kysymys herää, eli miten olet ajatellut signaaliketjun kasata? Ja mihin Duoverbiä tarvitset? Niin, ja tämä nyt on makuasia (periaatteessa), mutta eikö Whammy kannattaisi lattialle jättää? Säästäisi looppeja ja ei tarvitsisi välttämättä sille expression pedaalia.

Itsellänikin on ainoa asia mikä omastä räkistäni vielä puuttuu, on tuo GCX:ä. Ja sitä olen miettinyt että mitenköhän säröpedaalit sen loopeissa viihtyy?

Edit: Typot korjattu
Jos ei mitään asiaa ole niin voi olla myös hiljaa
Kapane
20.11.2004 08:31:19

DMC:n GCX on loistava keksintö, melkein ehdoton räkissä (rfi-filtterillä varustetun powerin lisäksi). Mutta muutama kysymys herää, eli miten olet ajatellut signaaliketjun kasata? Ja mihin Duoverbiä tarvitset? Niin, ja tämä nyt on makuasia (periaatteessa), mutta eikö Whammy kannattaisi lattialle jättää? Säästäisi looppeja ja ei tarvitsisi välttämättä sille expression pedaalia.

Itsellänikin on ainoa asia mikä omastä räkistäni vielä puuttuu, on tuo GCX:ä. Ja sitä olen miettinyt että mitenköhän säröpedaalit sen loopeissa viihtyy?

Edit: Typot korjattu

Ketju menee ku tos yllä, vai mitä tarkoitit?
Duoverb hoitaa puhtaat ja 5150 säröt.

mietin samaa whammyn kanssa, että jos sen jättäisi lattialle, mutta samantien voisi sitte jättää DD-20 jolloin koko systeemin helppokäyttöisyys kusisi. No pitää kattella.
Dumb
20.11.2004 15:38:06 (muokattu 20.11.2004 15:42:55)

Minä jättäisin Whammyn myöskin lattiaohjaukseen. Ohjaat vaikka MIDI-lankulla silti sen presetin vaihtoa (jos mahdollista), mutta päälle/pois-kytkentä ja expression pedal olisivat kuitenkin "normaalissa" ohjauksessa. Vedät vaikka teipillä tms. yhteen nippuun kaikki piuhat, mitä kulkee räkin ja MIDI-pedaalin ja Whammyn (tekisin sinuna ehkä pienen pedaalilaudan, jossa olisi molemmat kiinni jatkuvasti) välillä, ja merkkaat vielä päät niin on helppo kytkeä nopeasti. Eikös siinä tulisi menemään whammyltä yksi MIDI-piuha, Whammyn kitarasignaalipiuhat sekä MIDI-pedaalin MIDI-piuha?

Ainiin, listassa oli kai joku tap tempo -poljinkin? No, sen laittaisin myös tuohon lautaan ja vetäisin piuhan samaan nippuun muiden kanssa.

EDIT: Eikös muuten langaton olisi tuohon vielä aika kova lisäys? Ei olisi mitään piuhaa jaloissa pyörimässä, kun oletetaan, että toteuttaisit tuon ehdottamani niputus-jutun. Eli langaton räkkiin, josta piuha virittimelle ja siitä edelleen whammylle, whammyltä takaisin räkkiin ja niin edelleen.
otto_t
20.11.2004 20:01:58 (muokattu 20.11.2004 20:02:58)
Ei ole välttämättä paras mahdollinen ratkaisu laittaa tota G-Majoria ennen 5150:aa. Itse siirtäisin sen DD-20:en tilalle, mutta jos haluat että G-Majorin efektit vaikuttavat myös Duoverbiin niin se tuskin käy. Niin, ja tietenkin myös riippuu että mitä efektejä Majorista käytät?

Loppujenlopuksi tuo vaikuttaa aika kinkkiseltä paketilta virittää kasaan kun on sulla tuo Duoverb vielä soppaa sekoittamassa. Mutta eipä 5150:sta irtoa oikeen millään tasolla siedettävää puhdasta.

Ehkä jonkun linjamikserin ja splitterin avulla voisi saada syötettyä efektoidun signaalin G-Majorin ja GCX:än kautta suoraan molempien vahvistimien looppiin. Tosin, empä tiedä että pelittäisikö tuokaan ratkaisu.

Varma tapa saada homma kivuttomasti pelittämään on lyödä 5150 ja Duoverb torille ja ottaa vaihdossa joku hyvin pelittävä pääte ja etuaste josta löytyy hyvät säröt & loistavat puhtaat. :)
Kapane
20.11.2004 20:35:15 (muokattu 20.11.2004 20:38:49)

Ei ole välttämättä paras mahdollinen ratkaisu laittaa tota G-Majoria ennen 5150:aa. Itse siirtäisin sen DD-20:en tilalle, mutta jos haluat että G-Majorin efektit vaikuttavat myös Duoverbiin niin se tuskin käy. Niin, ja tietenkin myös riippuu että mitä efektejä Majorista käytät?

lähinnä Chorus, Flanger, Phaser ja Puhdas delay. sit ehkä kompura, eq, tremolo.

Varma tapa saada homma kivuttomasti pelittämään on lyödä 5150 ja Duoverb torille ja ottaa vaihdossa joku hyvin pelittävä pääte ja etuaste josta löytyy hyvät säröt & loistavat puhtaat. :)

Varma tapa saada myös porukat, tyttöystävä ja Bändi vihaiseksi ja täällä niskamiehen maine. Tänään reenissä sikisi seuraava ajatus.

(-Furman Power Conditioner)
(-Langaton) (kun rahaa tulee lisää, eli joskus 20v päästä)
-DTR-1000
-Patch Bay (piuhat lattialle)
-Digitech Whammy (piuhat takaisin Patch Bayhin)
-GCX
1.TS9
2.LF7
3.Ibanez CF7 (ring mod)
4.G-Major
5.5150
6.Duoverb
7.5150 kanava
8.5150 efektilooppi

Patch bayssä on on midi*2 (whammystä räkkiin ja räkistä ground controlliin). whammyn plugit ja efekti loopin plugit.

Vai ditsatakko G-major ja ostaa phase 100 ja pistää de7 duoverbin looppiin?
Kapane
20.11.2004 20:48:07

Guitargeekissä katselin, niin jengi käytteli G-Majoria, G-Forcea ja Fireworksiä sekä loopissa, että edessä. itse olen kuullut että Majuri säröytyisi helposti loopissa...

Kommentteja Major ennen vai jälkeen etuasteen?
Niskamies
20.11.2004 22:15:10

Mulla on etusen jälkeen, loopissa. Ei ole vielä särölle mennyt, vaikka maine nyt onkin vähän huono.
Meitsi on meshissä.
otto_t
20.11.2004 22:59:24 (muokattu 20.11.2004 23:00:47)
Guitargeekissä katselin, niin jengi käytteli G-Majoria, G-Forcea ja Fireworksiä sekä loopissa, että edessä. itse olen kuullut että Majuri säröytyisi helposti loopissa...

Jeps, jos on kaksi efektiprosessoria käytössä niin toinen ennen etuastetta ja toinen jälkeen. Efektithän käyttäytyvät aika radikaalisti eri tavalla riippuen siitä että sijatseeko ne ennen vai jälkeen etuasteen. Itselläni on esimerkiksi G-majorin lisäksi käytössä yksi Bossin CH-1:nen sitä varten että saan tarvittaessa ajettua chorusta signaaliketjuun myös ennen etuastetta. Soundista tulee mukavan rosoinen silloin.

Ja ainakin oman kokemukseni perusteella, G-Major toimii parhaiten etuasteen ja pääteasteen välissä, siis ei loopissa vaan viimeisenä unittina ennen päätettä.

Mielestäni ehdottomasti etusen jälkeen. Esimerkiksi, miksi säröttää delayt?
lardie
21.11.2004 00:37:24

Ja sieltä Toriltahan se pääte löytyy oikein kivuttomasti, Marshall 9200, 2x100W 6L6-putkilla! (eikä oo taas yhtään oma lehmä ojassa...) :)))
-extreme action metalcore- www.scorched.org
Kapane
21.11.2004 13:14:52

Mielestäni ehdottomasti etusen jälkeen. Esimerkiksi, miksi säröttää delayt?

Paitsi kun en särötä delaytä. G-majorista tulee lähinnä sellaiset efektit, joita muutenkin vetäisin ennen etuastetta.
Eli Phaser, Chorus, Kompura, Flanger ja jne. Mietin vain miltä se kuulostaa jos g-major ei saa linjatasosta? onko eroa??
Kapane
21.11.2004 13:21:03

Varma tapa saada homma kivuttomasti pelittämään on lyödä 5150 ja Duoverb torille ja ottaa vaihdossa joku hyvin pelittävä pääte ja etuaste josta löytyy hyvät säröt & loistavat puhtaat.

Voin myös aina ostaa pari piuhaa lisää.
Loopeista 1 ja 2 vedän vahvareiden inputtiin ja palautan takaisin efektilooppien sendeistä. Sit vedän loopeista 7 ja 8 looppien returneihin, jolloin loopit 3,4,5,6 on täysin mun käytössä ja omista kaksi päätettä ja etusta. Mutta tämä taas vie liikaa looppeja ja pitäis ostaa toinen GCX.
ReBeat
21.11.2004 13:32:26

Ihan tarkentavana kysymyksenä, että suunnitteletko siis pitää signaalin monona (sekä puhtailla että säröillä)... ettei 5150:aa ja Duoverbiä ajamaan mitään efektejä stereona?
Kapane
21.11.2004 13:54:21

Ihan tarkentavana kysymyksenä, että suunnitteletko siis pitää signaalin monona (sekä puhtailla että säröillä)... ettei 5150:aa ja Duoverbiä ajamaan mitään efektejä stereona?

joo. Paitsi että duoverb kulkee itsessään stereona, mutta muuten siis monoa kaikkia.
msm40
21.11.2004 19:43:52
...Vai ditsatakko G-major ja ostaa phase 100 ja pistää de7 duoverbin looppiin?

Kannatan tätä liikettä.

Nimim. Been there, done that.
kunnasja
22.11.2004 02:38:52
G-major mahdollisimman loppupäähän ketjua. Tässä tapauksessa 5150:n luuppiin, sillon kaiut ja muut efektit toimii todennäköisesti parhaiten. Näin G-majorin kohinageitistäkin on hyötyä.

Jos luuppiin tulee vielä muutakin rompetta, pistäisin ne kuitenkin G-majorin jälkeen.
Visit http://www.helionprog.com - download http://www.helionprog.com/audio/Helion-GodofFire.mp3
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)