Juutas 16.11.2004 16:26:56 | |
---|
Tästä aiheesta on kirjoitettu jo monta juttua, mutta nyt olisi paikka yhdelle kunnolliselle.. =) Eli jos sellaiset heput, jotka mahdollisesti omistavat kummankin laadun kitaran tai VARMUUDELLA osaavat sanoa jotain näistä, valuttaisivat tietonsa tähän threadiin. MITKÄ ovat näiden kahden mallin tarkat eroavaisuudet loppupeleissä? Onko kaulan profiileissa eroa? Lakkaus on eri?? Entä metalliosat ja rungot? Mikkien laatu? Riffin juttu antaa osviittaa, mutta ei lopullista totuutta. Saa kertoa! Kyselen koska, American irtoaa nykyisellään uutena alle tonniin, mutta Highwayn saa jopa viiteen sataan.. Huh hellettä. Olen aina oikeassa, paitsi silloin kun olen väärässä. |
p130 16.11.2004 16:50:11 (muokattu 16.11.2004 16:51:11) | |
---|
Erot pähkinänkuoressa: Puuosat samat, viimeistely kuitenkin eroaa ainakin bodyn osalta. Hardware, elektroniikka: Americanissa mallia "American", HW1 sama kuin esimerkiksi mexico 60's classic stratossa. Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen |
Pluto 16.11.2004 17:07:42 | |
---|
En omista mutta sanon silti pokkana mielipiteeni: Tuo Highway 1 strato on yksi huonoimpia kitaroita, mitä ikinä olen kokeillut. Toki voi olla, että kouraan sattui vaan huono yksilö, mutta silti. Fenderihän tekee aina välillä näitä halpoja "jenkkimalleja", muutama vuosi sitten oli American Traditional. Yksi kaveri tilasi sellaisen. Kun sitten korjaamossa purettiin kitaraa osiin niin selvisi, että suurin osa palasista oli peräisin Meksikosta. Käsittääkseni tuon Highway ykkösen kohdalla tilanne on vähän samanlainen. Vaan siksi että siinä lukee Made in USA, ei sitö kannata ostaa. Esmes Tokai tekee mielestäni samassa hintaluokassa paljon laadukkaampia kitaroita. Ja miksi vitussa kaikissa fenkuissa on ysin kielet kun ne tulee tehtaalta? Tuntuvat hirveiltä! Anteeksi. Dillon, you son of a bitch! |
Kitarasankari 16.11.2004 17:20:03 | |
---|
näissä ns. amöörikan halppiksissa ei kannata hirveesti luottaa siihen, että ne on TEHTY amerikassa, enemmänkin ne on vain KOOTTU amerikassa. Ei kai nuo highwayt niin huonoja ole, käsittääkseni parempia kuin traditonal-sarjan pelit. Kuitenkin oikea jenkki on aina oikea. Jazz is not dead...it just smells funny... |
weelie 16.11.2004 18:32:16 (muokattu 16.11.2004 18:33:09) | |
---|
En omista mutta sanon silti pokkana mielipiteeni: Tuo Highway 1 strato on yksi huonoimpia kitaroita, mitä ikinä olen kokeillut. Toki voi olla, että kouraan sattui vaan huono yksilö, mutta silti. Käsittääkseni tuon Highway ykkösen kohdalla tilanne on vähän samanlainen.
Totta mutta ei siitä huonoa tee (Traditional malli oli käsittääkseni meksikon standardia huonompi spekseiltään). Ensimmäinen vastaus kiteytti aika hyvin speksit, siihen ei ole paljoa lisättävää. Mrgearhead.netistä ne speksit löytynee. Eli: Jos pidät 50/60s mallista, mutta haluat modernin (satiinimpi lakka, lättä otelauta jne) kaulan, se on passeli vaihtoehto. Texas-versiossa telessä on ihan saarni-bodykin (kuten fiftari classicissa) ja räyheämmät mikit jos noiden (muiden Classic/HW1-mallien) vaisummista ei pidä. Jälleen myyntiarvo tietysti varmaan laskee kun kitara heti kuluu, mutta... muuten ei siinä mitään kummallisen hyvää tai huonoa ole muihin Fenkkuihin verrattuna. Rahalla saa sen verran kun saa. Spekseiltään paras Meksikon malli on Jimmie Vaughan / Muddy Waters, ja itse ottaisin jommankumman niistä mieluummin kuin USA Series kitaran. Ainoa oikea jenkki on nykyisin se purukumi ja sekin varmaan tehdään jossain ulkomailla nykyisin. Ja silleen. :P Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa. |
Rämppy 17.11.2004 12:42:12 | |
---|
En omista kumpaakaan (tosin Am. Standardin omistin aikoinaan, mutta ei oo sama peli kuin american series). Oon kuitenkin huomannut, että monissa Highway-stratoissa runko on kasattu neljästä palasta, kun taas kaikissa näkemissäni American-Series -stratoissa (sunburstit tai muut kuultovärjätyt) runko on kolmesta palasta. Eikö tähän rämpyttämiseen koskaan kyllästy? |
Edward 22.11.2004 11:48:53 | |
---|
En omista mutta sanon silti pokkana mielipiteeni: Tuo Highway 1 strato on yksi huonoimpia kitaroita, mitä ikinä olen kokeillut. Toki voi olla, että kouraan sattui vaan huono yksilö, mutta silti. Fenderihän tekee aina välillä näitä halpoja "jenkkimalleja", muutama vuosi sitten oli American Traditional. Yksi kaveri tilasi sellaisen. Kun sitten korjaamossa purettiin kitaraa osiin niin selvisi, että suurin osa palasista oli peräisin Meksikosta. Käsittääkseni tuon Highway ykkösen kohdalla tilanne on vähän samanlainen. Vaan siksi että siinä lukee Made in USA, ei sitö kannata ostaa. Esmes Tokai tekee mielestäni samassa hintaluokassa paljon laadukkaampia kitaroita. Ja miksi vitussa kaikissa fenkuissa on ysin kielet kun ne tulee tehtaalta? Tuntuvat hirveiltä! Anteeksi. Minä tilasin! Hohhoo! I'm just asking - Olen vain persekuningas |
goose 22.11.2004 12:01:03 | |
---|
Käsittääkseni noissa Highway stratoissa on myös amercan std mikit. Suurin ero on siis lähinnä itämainen talla ja satiinilakkaus. Tuo lakka on mielestäni mukava juttu, jos haluaa kitarastaan nopeasti kulutetun näköisen. Ja mikäs sen parmepi kuin vielä itse uudesta kulutettu. Tästä siis "aito" relic pienellä rahalla ;) me olemme kuin veljet? |
p130 22.11.2004 16:16:23 | |
---|
Käsittääkseni noissa Highway stratoissa on myös amercan std mikit. Ei ole, American std-mikkejä ei edes ole valmistettu samaan aikaan kun Highwayta. Mikit eivät myöskään ole Americanin "American"-mikit, vaan nimenomaan samat kuin esimerkiksi Mexico 50's ja 60's stratoissa. Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen |
Kassu 22.11.2004 16:20:47 (muokattu 22.11.2004 16:21:01) | |
---|
Ja miksi vitussa kaikissa fenkuissa on ysin kielet kun ne tulee tehtaalta? Tuntuvat hirveiltä! 10-setit niissä yleensä on. Fenderin omat kielet vieläpä. Anteeksi. Et saa. |
Pluto 22.11.2004 16:29:13 | |
---|
Minä tilasin! Hohhoo! Megaman! Ajattelin etten kehtaa nimiä mainita tai mitään, jos vaikka panet pahaksesi. Tsihi. Panet. Dillon, you son of a bitch! |
rosberg 22.11.2004 17:20:05 | |
---|
mr gearheadistahan näkee kokonaan ne osaluettelot. mun mielestä noi haikkarit on ihan jees, mutta persoonattomia. bassokitara-puolella ne kyllä toimii vähän paremmin. keep on truckin! |
Anonyymi muusikko 22.11.2004 17:42:54 | |
---|
mr gearheadistahan näkee kokonaan ne osaluettelot. mun mielestä noi haikkarit on ihan jees, mutta persoonattomia. bassokitara-puolella ne kyllä toimii vähän paremmin. Kyllä mie oon ainakin ollu ihan tyytyväinen omaani, näin puolen vuoden kokemuksella. Moni tuttukin on kehunut miten hyvä peli on soittaa. "Narkkarit vois vaikka kuolla pois" |
Anoppi 22.11.2004 17:55:23 | |
---|
Eipä noissa mitään kauheen kokosia eroja liene, mutta straton ostaisin...i "Usko,Toivo,Rakkaus Osta Plektra Pakkaus..." |
Hohhoijaa 22.11.2004 18:00:35 | |
---|
Eipä noissa mitään kauheen kokosia eroja liene, mutta straton ostaisin...i Hoho. Nyt puhuttiin lähinnä kahdesta stratosta ja niiden eroista. |
goose 22.11.2004 18:38:54 | |
---|
Ei ole, American std-mikkejä ei edes ole valmistettu samaan aikaan kun Highwayta. Mikit eivät myöskään ole Americanin "American"-mikit, vaan nimenomaan samat kuin esimerkiksi Mexico 50's ja 60's stratoissa. Kitarapajan Kiikeri oli sitä mieltä, että stankku mikit ainakin heidän tällä hetkellä myytävänä olevassa highway stratossa. Toisaalta fenderin sivut lupaavat toista. Kuitenkin Americanin ja American Std mikit ovat samaa kamaa, korkeintaan magneettien porrastuksessa ollut eroja. me olemme kuin veljet? |
Dr. Muff 22.11.2004 19:11:27 | |
---|
Kitarapajan Kiikeri oli sitä mieltä, että stankku mikit ainakin heidän tällä hetkellä myytävänä olevassa highway stratossa. Toisaalta fenderin sivut lupaavat toista. Kuitenkin Americanin ja American Std mikit ovat samaa kamaa, korkeintaan magneettien porrastuksessa ollut eroja. Highwayn mikit on kaikki käämitty samaan suuntaan ja magn.samat. Elikkä ei hurinattomia välisoundeja. Ihan ok mikit. I Smell Urine // Emman tahdissa sisälle hanuriin |