Aihe: Original floyd rose
1
Niskamies
24.11.2004 22:01:47
Eli onkos toi OFR floikista parhain? Miten pärjää esimerkiksi Ibanezin Edgeä ja Lo-Pro Edgeä vastaan tuntumassa ja vireessäpysymisessä. Todella isoissa venytyksissä ainakin kaverin Jem7vwh:n Lo-Pro edge pelittää loistavasti, mutta mitenkä Originaalfloikka toimii tällaisessa?

Kurioseettina kysyn, kun Schecterin C-1 FR:ssä on OFR, ja GAS kohdistuu tällä hetkellä floikkakeppiin.
Meitsi on meshissä.
LaXu
24.11.2004 22:07:39 (muokattu 24.11.2004 22:07:52)
Minun mielestäni OFR on ihan yhtä hyvä peli kuin Edge ja Lo-Pro Edge. Lo-Pro Edgen matalampi profiili on kyllä kätöselle mukavampi, mutta äkkiä noihin korkeampiin Edge ja OFR talloihinkin tottuu. Oikein säädettynä kuitenkin toimivat mainiosti.
Skebaristi
24.11.2004 22:17:33

Jollain lailla aiheeseen liittyen kysyisin, että onko Floyd roseen käypiä kampia kuinka vaikea saada erillisenä? Onnistuin nimittäin omani hävittämään jonnekkin. Prkl.
"No niin, no joo" Pastilli?
Kimmo72
24.11.2004 22:27:06
Jollain lailla myös vähän asian vierestä kysynkin kun puhutaa floikista ja pro-lo edge sun muista.. Mutta eikös Kahlerkin valmista laadukkaita kampivehkeitä. No haulla löytyi muutama kirjoitus, mutta muuten ne on jäänyt jotenkin vähemmälle huomiolle.
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
LaXu
24.11.2004 23:05:23
Jollain lailla myös vähän asian vierestä kysynkin kun puhutaa floikista ja pro-lo edge sun muista.. Mutta eikös Kahlerkin valmista laadukkaita kampivehkeitä. No haulla löytyi muutama kirjoitus, mutta muuten ne on jäänyt jotenkin vähemmälle huomiolle.

Aika hiljaista taitaa Kahlerilla olla nykyään. Joskus 80-luvullahan niitä oli monissa kepukoissa, mutta nykyään osia saa kai ihan kunnolla metsästää.

Noita floikan kampia pitäisi kyllä saada ihan varaosina. Kannattaa ottaa joko kitara mukaan tai ainakin kammen kolon mitat ja selvittää miten kampi kiinnitetään (työnnetään reikään ala Ibanez, ruuvataan paikallaan Fenderin tyyliin vai tökätään reikään ja ruuvataan holkki tms. päälle).
Niskamies
25.11.2004 15:30:04
Aika hiljaista taitaa Kahlerilla olla nykyään. Joskus 80-luvullahan niitä oli monissa kepukoissa, mutta nykyään osia saa kai ihan kunnolla metsästää.

Noita floikan kampia pitäisi kyllä saada ihan varaosina. Kannattaa ottaa joko kitara mukaan tai ainakin kammen kolon mitat ja selvittää miten kampi kiinnitetään (työnnetään reikään ala Ibanez, ruuvataan paikallaan Fenderin tyyliin vai tökätään reikään ja ruuvataan holkki tms. päälle).

Mitens originaalissa? Tökätäänkö vai kieritetäänkö?
Meitsi on meshissä.
zepeteus
25.11.2004 15:40:56
Vanhemman mallisisssa OFR:ssä kampi kiinnitetään tallarungon alapuolelta kiinnitettävällä vastamutterilla. Uudemmissa malleissa kierretään käsittääkseni suoraan tallarunkoon (yläpuolelta).
hannlain
25.11.2004 15:47:57 (muokattu 25.11.2004 15:50:35)
Mitens originaalissa? Tökätäänkö vai kieritetäänkö?

Tökätään ja kierretään. Eli originaalissa on tappi joka työnnetään reikään ja tämän jälkeen tapin ympärillä oleva holkki ruuvataan kiinni. Tässä on se hyvä puoli, että kiristysholkilla voit valita vapaasti kuinka helposti kampi pyörii. Jos jätät löysälle, kampi putoaa itsestään osoittaamaan alaspäin kun siitä päästää irti. Jos kiristät kunnolla, kampi pysyy koko ajan vaakatasossa (tai haluamassasi asennossa).
Joissakin licensed-floikissa homma on hoidettu niin, että kierteet ovat itse tapissa, jolloin kampi kiristetään pyörittämällä kampea reiässä. Vanhassa kitarassani oli näin, ja tuo ajan myötä löystyi, jolloin se siihen tuli klappia => ei hyvä. Eikä tuolla konstruktiolla pysty vaikuttamaan siihen kuinka helposti kampi palautuu osoittamaan takaisin alaspäin käytön jälkeen.
EDIT: kirj.virheitä.
Velli
25.11.2004 15:52:02 (muokattu 25.11.2004 15:55:47)
Eli onkos toi OFR floikista parhain? Miten pärjää esimerkiksi Ibanezin Edgeä ja Lo-Pro Edgeä vastaan tuntumassa ja vireessäpysymisessä. Todella isoissa venytyksissä ainakin kaverin Jem7vwh:n Lo-Pro edge pelittää loistavasti, mutta mitenkä Originaalfloikka toimii tällaisessa?

Kurioseettina kysyn, kun Schecterin C-1 FR:ssä on OFR, ja GAS kohdistuu tällä hetkellä floikkakeppiin.

OFR toimii hyvin ja pitää vireen (mulla on 2:ssa kitarassa moinen). EDGE ja Lo-Pro Edge toimivat kuitenkin vielä ihan karvan verran paremmin (luultavasti lukittavien tukipaalujen ansiosta). Mulla on läjäpäin kitaroita varustettuna noilla talloilla.

Se kammenkiinnityssysteemikin on mun mielestä parempi kuin OFR:ssa.

Jos olet floydia hommaamassa, niin tee itsellesi palvelus ja metsästä jostain edge tai lo-pro edge. Niiden ainoat erot ovat muotoilussa ja siten myös tuntumassa:

http://www.jemsite.com/axes/htm_features/trems.htm
Myynnissä mm. Jackson RR1.
Niskamies
25.11.2004 16:17:36
OFR toimii hyvin ja pitää vireen (mulla on 2:ssa kitarassa moinen). EDGE ja Lo-Pro Edge toimivat kuitenkin vielä ihan karvan verran paremmin (luultavasti lukittavien tukipaalujen ansiosta). Mulla on läjäpäin kitaroita varustettuna noilla talloilla.

Se kammenkiinnityssysteemikin on mun mielestä parempi kuin OFR:ssa.

Jos olet floydia hommaamassa, niin tee itsellesi palvelus ja metsästä jostain edge tai lo-pro edge. Niiden ainoat erot ovat muotoilussa ja siten myös tuntumassa:

http://www.jemsite.com/axes/htm_features/trems.htm

Kun olis tossa kitarassa jo valmiina OFR. Voisiko siihen vaihtaa noi lukittavat tukipaalut?
Meitsi on meshissä.
blöö
25.11.2004 18:34:55

Kun olis tossa kitarassa jo valmiina OFR. Voisiko siihen vaihtaa noi lukittavat tukipaalut?

Itelläni on OFR ja hyvin on pelittänyt ilmankin ankkuripulttien lukitusta. En usko tuon lukituksen tarpeellisuuten saati sitten välttämättömyyteen OFR:ssä kun ne pultit on jo valmiiks tarpeeksi tiukat ja talla painaa vielä niitä vasten joten ei todellakaan pitäis liikkuu.
Metalristi.
LaXu
25.11.2004 18:45:45
En usko tuon lukituksen tarpeellisuuten saati sitten välttämättömyyteen OFR:ssä kun ne pultit on jo valmiiks tarpeeksi tiukat ja talla painaa vielä niitä vasten joten ei todellakaan pitäis liikkuu.

Samaa mieltä. Yhdessä vaiheessa omistin samaan aikaan sekä OFR:lla että Ibanez Edgella varustetut kitarat ja kyllä ne molemmat pysyivät ihan yhtä hyvin vireessä.
Niskamies
25.11.2004 19:43:54
Mutta onko teoriassa mahdollista vaihtaa nuo pultit? Ovatko yhteensopivat?
Meitsi on meshissä.
LaXu
25.11.2004 20:11:39

Eivät käsittääkseni ole.
apuri
25.11.2004 20:32:19

Ei ole, eikä ole tarvetta vaihtaa.
Velli
25.11.2004 22:32:17

Juu, eivätpä tosiaan taida OFR:een sopia ne Ibanezin lukittavat tukipaalut.
Myynnissä mm. Jackson RR1.
Jormaz
25.11.2004 22:37:01
Mä tykkään OFR:n kampisysteemistä paljon enemmän. Se on jämäkkä, miehille jotka ei hiplaa kitaraa vaan antaa sille kyytiä.
So the second guitar maestro turned out to be Andrey Pastilli?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)