Aihe: Elektroniikka- ja potikkaongelmia
1
Kakemakeväke
24.11.2004 20:12:53
Halpiskitarani (Esp Ltd Ec-50) elektroniikka präkää seuraavalla tavalla.
Kaksi volumea ja tone tuntuivat käteen aikalailla omituiselta niitä säädellessä, joten aukaisin kitarani ja katsoin miltä kytkennät näyttävät. Ulkoiset säätönappulat liikuttivat itse kytkentöjä, joten portaattomasta säädöstä ei voinut puhuakaan, vaan itse säätimet liikkuivat vuorostaan, ja niihin liittyvät elektroniikat omalla vuorollaan.
Siis, mitä helvettiä nyt pitäisi tehdä? Kuten ehkä tuosta selostuksesta käy ilmi, en pahemmin elektroniikalla päätäni ole ikinä vaivannut.
Yritin sinitarralla kiinnittää elektroniikat kiinni, mikä toimikin jonkin aikaa, mutta sitten alkoi ilmaantua kosketushäiriöitä, joten poistin nämä viritykset.
Toivottavasti joku teistä löytää tästä ongelman ytimen, ja pystyy auttamaan.
Kiitokset.
Rock-musiikki pelasti minut urheilulta.
Kassu
24.11.2004 20:18:06
Siis oliko potikat löysällä? Kiristä niitä siitä mutterista.
Kakemakeväke
24.11.2004 20:25:30
Siis oliko potikat löysällä? Kiristä niitä siitä mutterista.

Oikea diagnoosi, mutta mutteri?
Tarkoitatko jotain, mikä vaatisi säätimien poistoa, en ole nimittäin onnistunut siinäkään. Hyvät neuvot tarpeen, mä en nimittäin uskalla muuten tehdä yksinään mitään.
Kassu
24.11.2004 20:26:49 (muokattu 24.11.2004 20:27:09)
Oikea diagnoosi, mutta mutteri?
Tarkoitatko jotain, mikä vaatisi säätimien poistoa, en ole nimittäin onnistunut siinäkään. Hyvät neuvot tarpeen, mä en nimittäin uskalla muuten tehdä yksinään mitään.

Potikan päällä on joku muovinuppi, tai voi se olla metalliakin. Siis koriste, jossa monesti on numerot.

Jos se on muovia, pitäisi sen lähteä ihan nykäisemällä irti. Metallisissa on usein pieni ruuvi sivussa. Kun olet sen ottanut pois niin voit silmin paikantaa mistä kiristää.
Kakemakeväke
24.11.2004 20:33:49
Metallisissa on usein pieni ruuvi sivussa. Kun olet sen ottanut pois niin voit silmin paikantaa mistä kiristää.

Aah... nyt tajusin, mitä sä hait. En ole tosiaan niitä saanut auki vielä, kun vaatii niin perkeleen pientä ruuvimeisseliä. Täytyisi hommata varmaan sellainen "survival kit for guitarist".
Kassu
24.11.2004 20:36:07
Aah... nyt tajusin, mitä sä hait. En ole tosiaan niitä saanut auki vielä, kun vaatii niin perkeleen pientä ruuvimeisseliä. Täytyisi hommata varmaan sellainen "survival kit for guitarist".

Hehe, tai sitten teroita pieni meisseli ohueksi.

Voithan toki yrittää saada sitä varovasti vaikkapa veitsellä auki mutta en suosittele.
Joel Harald
24.11.2004 21:12:22
Mun ltd:ssä oli nuo potikoiden nupit pienien kuusiokoloruuvien takana. Lidlin 2e kuusiokoloavainsarjalla hommahoitui kätevästi ;)
Kakemakeväke
25.11.2004 10:05:06
Pitää nostaa vielä sen verran, että saan vastaajia asianmukaisesti kiittää. Suuret kiitokset teille vaivannäöstä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)