Fide 10.11.2004 19:43:40 (muokattu 10.11.2004 19:44:39) | |
---|
...kun kerran kaikki muutkin, niin heitämpä kerran minäkin tällaisen avauksen... Tuo kyseinen malli on jäänyt mieleen ja kiinnostaa oikeastaan enemmän kuin "hallitus" sallisi ;-) Vaan olisikohan jollakulla oikein kokemustakin tai muuten mielikuvaa kyseisen yksilön "käyttötarkoituksesta" musiikin ihmeellisessä maailmassa? Mihin tyylisuuntaan tarkoitettu peli ja mikä on soundille luonteenomaista?? http://www.fender.com/products/show.php?partno=0265002 ja sama T-kaupassa http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-169086.html Olisiko havaintoa tuollaisesta jossain kotimaisessa putiikissa? Isän taskuun, Pojan laskuun :-)>+ |
Anoppi 10.11.2004 19:49:37 | |
---|
Tuosta samasta en tiedä, mutta Tampereen soitinkeskuksessa on muita stratocastereita tais olla american stratocaster... "Joskus se vain on niin..." |
Niskamies 10.11.2004 19:52:37 | |
---|
Kerran ton otin käteen, ja huomasin että helkutin v-mäinen kaula tossa on. Meitsi on meshissä. |
LaXu 10.11.2004 19:58:47 | |
---|
Eiköhän tuosta perinteistä stratosoundia lähde. Itselläni on Morganin saarnirunkoinen strato ja se on oikein oiva soittopeli. Soundiltaan leppärunkoisiin stratoihin verrattuna sanoisin, että kirkkautta, "twangia" ja erottelevuutta löytyy enemmän. Voisi sanoa, että siitä lähtee vähän "leveämpi" stratosoundi. Veikkaisin, että tuo Fenderin lite ash strato on soundiltaan samankaltainen. Hinta/laatusuhteen puolesta tuo kyllä vaikuttaa oivalta ostokselta. |
Fide 10.11.2004 22:04:31 | |
---|
Kerran ton otin käteen, ja huomasin että helkutin v-mäinen kaula tossa on. öh??? haluaisitkos avata tuntemuksiasi hieman monisanaisemmin? Fenderin sivuilta lainaten: NECK Birdseye Maple, Modern “C” Shape, (Satin Polyurethane Finish) ...eli tökkikö tuo pintaviimeistely, vai oliko väärää muotoa vai mistä kiikasti? Isän taskuun, Pojan laskuun :-)>+ |
Boogierooster 10.11.2004 22:09:43 | |
---|
Lahdessa keskusmusiikissa tälläkin hetkellä. Säädöt kuitenkin ihan persiillään, nauhojen päät, kielet liian ylhäällä, ja silti rämisi yms. Pastilli? |
Niskamies 10.11.2004 22:14:11 | |
---|
öh??? haluaisitkos avata tuntemuksiasi hieman monisanaisemmin? Fenderin sivuilta lainaten: NECK Birdseye Maple, Modern “C” Shape, (Satin Polyurethane Finish) ...eli tökkikö tuo pintaviimeistely, vai oliko väärää muotoa vai mistä kiikasti? Tossa oli jotenkin ihmeellisen muotonen kaula. Tuntu että olisi ollut V-profiili, mutta saatan olla väärässä, kun pikaisesti kokeilin. Mutta tuo kaula oli jokatapauksessa omasta mielestä hirveä. Meitsi on meshissä. |
Joees 10.11.2004 22:25:37 | |
---|
Lahdessa keskusmusiikissa tälläkin hetkellä. Säädöt kuitenkin ihan persiillään, nauhojen päät, kielet liian ylhäällä, ja silti rämisi yms. Yrittivät kusettaa mua samana päivänä vartin sisällä kahdesta eri kitarasta. Hehe. Ei se mitään, pelimiehiä ovat. Ihan mukavaa sakkia. Tuota keskusmusiikin stratoa en kokeillut, täytyy käydä kokeilemassa kun taas lahteen jaksaa vaivautua ensi viikolla. Groooove is in heart! |
Boogierooster 10.11.2004 22:52:01 | |
---|
Yrittivät kusettaa mua samana päivänä vartin sisällä kahdesta eri kitarasta. Mitäs sanoivat? No joo, mutta todellakin ei ainakaan sitä yksilöä ainakaan ilman rankkaa säätöä kannata... Pastilli? |
Joees 11.11.2004 02:15:17 | |
---|
Mitäs sanoivat? No joo, mutta todellakin ei ainakaan sitä yksilöä ainakaan ilman rankkaa säätöä kannata... Eräässä akustisessa väittivät erästä lommoa puunsyiksi. Oli se varsin mielenkiintoista. Eivät olleet kuulemma edes huomanneet moista, vaikka se ihan siinä näkyvissä oli. Groooove is in heart! |
p130 11.11.2004 10:37:03 | |
---|
Olisiko havaintoa tuollaisesta jossain kotimaisessa putiikissa? Oulun Musiikki Kullaksella tuollaista tyypittelin pikaisesti, asiallinen peli. Minä olenkin aina pitänyt saarnistratoista. Jos pitäisi uusi strato hankkia, se voisi hyvinkin olla tuollainen. Melkoisen valmis paketti ihan järkihintaan (Kullaksen hinnasta ei kyllä ole mitään muistikuvaa...). Kyllähän Made in Korea -Fender on joillekin hieman liian paha pala. Mutta epäilenpä pahasti, että Lite ashit voivat olla muutaman kymmenen vuoden kuluttua nykyisten JV-Squierien asemassa! Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen |
kulmahiomakone 11.11.2004 10:54:40 | |
---|
Nurmon Top Soundissa tuollaista taannoin testailin. Mielestäni oli parempi kuin esim Tokain stratokopiot tai mehikostandardit. Tuo Lite Ash sarja on saanut aika ristiriitaisen vastaanoton maailman foorumeilla, mutta en ainakaan itse ymmärrä suurinta osaa niistä argumenteista, joita kitaraa vastaan suunnataan. Kaula poikkeaa muistaakseni aikalailla amerikkalaisten ja meksikolaisten kitaroiden modern-ceestä. On tukevampi. Mutta kaiken kaikkiaan hyvä kitara, ja kolikon heitoksi menisi, jos joutuisin lite ashin ja vaikkapa F:n classic straton väliltä valitsemaan. |
Pertsa 11.11.2004 12:42:33 | |
---|
Tuota Lite Ash Stratoa en ole päässyt testaamaan, mutta saman sarjan Telen ostin jokin aika sitten. Ei varmasti ole maailman paras tele, mutta kyllä minä tykkään. Hintaansa nähden tosi hyvä. Maksoin 500€ ja tuossahan on Duncanin Alnico II Pro mikit jo valmiina, joten sen puolesta ei tarvitse "parempiin" heti vaihtaa, jos niiden vähän pyöreämpi ja pehmeämpi soundi muuten miellyttää. Säädötkin oli ihan kohtuullisesti kohdillaan, tosin satula oli kuin kirveellä veistetty, joten teetätin siihen uuden satulan luusta. Toisaalta olisin kuitenkin sen tehnyt, kun tuossa oli 9-setin kielet ja itse käytän 10-settiä. Muuten työn jälki on mielestäni todella hyvää ja itse tykästyin nimenomaan tuohon kaulaan, kun mulla on aika pitkät sormet. Kaula on paksu ja pinta lakkaamaton, joten se luistaa hyvin eikä käsien hikoillessa ala tahmata. Suosittelen kyllä Lite Ash Stratoa, jos se "samanlainen" kuin tämä Tele. Kuva kitarasta (aika huono sellainen) löytyy jäsenkuvauksen Oma kuvasta. |
Tmp 11.11.2004 15:50:04 | |
---|
Tuota Lite Ash Stratoa en ole päässyt testaamaan, mutta saman sarjan Telen ostin jokin aika sitten. Sama täällä. Pelästyin kyllä vähän sitä "made in korea" merkintää, mutta mitä väliä kun tuntuu hyvältä ja soundaa hyvältä. Kuten sanottu kaula on tukeva, eikä tunnu muutenkaan "leikkikalulta". Mikit ovat tietysti paras puoli. Kaks Duncania kun hinta on 500 €:n paikkeilla. Kaulamikki on mielestäni vähän liian "pehmeä", mutta tallamikki sekä molemmat yhdessä potkii kyllä hyvin. Kaulaa käytän sitten vain hitaisiin kohtiin. Tuo tosin ei nyt pidä varmaan kovin hyvin paikkaansa kun tässä kysytään stratosta. Mitä tässä pitäis sanoa. Jälleenmyyntiarvosta en tiedä. Made in korea kun voi karkoittaa aika monta ostajaa. Sanoisin kuitenkin että hyvinkin hinnan arvoinen kitara. Kokeilemalla se selviää. "Osaan soittaa koskettimia ja kitaraa niin hyvin että ne jotka ei tajua musiikista mitään luulee mua tosi hyväksi." - Sub Zero |
Fide 12.11.2004 09:21:01 | |
---|
Kiitän kommenteista Mitenkäs noi Fenderin valmistusmaat muuten menee? Eli jos surffaan www.fender.com -sivuilla, joka ei tietenkään malliston valmistusmaihin ota kantaa, niin mitenkäs erottaisin sieltä parhaiten aidot jenkit? Olikos tyhmä kysymys??? Isän taskuun, Pojan laskuun :-)>+ |
PIM 12.11.2004 09:30:09 | |
---|
Mitä tässä pitäis sanoa. Jälleenmyyntiarvosta en tiedä. Made in korea kun voi karkoittaa aika monta ostajaa. Minä sanoisin että "asiantuntematonta ennakkoluuloista ostajaa". Koreassa on tehty laatukeppejä ainakin 80 luvun lopusta asti, ja ainakin viimeistelyssä ja työnjäljessä korealaiset kepit on ollut aivan kilpailukykyisiä, ja usein parempia, kuin ihan missä päin maailmaa vaan tehdyt kilpailevat tehdastekoiset kepit.
E=Fb, Einstein's theory of music |
G-mies 12.11.2004 10:08:52 | |
---|
Eli jos surffaan www.fender.com -sivuilla, joka ei tietenkään malliston valmistusmaihin ota kantaa, niin mitenkäs erottaisin sieltä parhaiten aidot jenkit? "Model number:in" kolmen ensimmäisen numeron avulla voi tehdä kohtuullisen luotettavan tunnistuksen. Jostakin olen ottanut talteen tällaisen luettelon: 010, 011, 015 = USA 013 = Meksiko 025 = Japani 026 = Korea "Every breath you take, every move you make, I'll be watching you. That's police talk." -Sledge Hammer |
alatama 12.11.2004 10:22:30 | |
---|
Jotain metkaa noissa Korean peleissä on. Testasin saman sarjan Teleä, ihan ok. MUTTA minkä takia Fender (kuulemma) kieltää sen, että lavan etupuolella ei saa lukea kun Fender. "Normaalistihan" siellä lukee Fender Telecaster ym. Jos tuo nyt jotain haitaa...... Ivan ja pilkan siedän, mutta en suoranaista vittuilua. |
Fide 12.11.2004 12:03:56 | |
---|
"Model number:in" kolmen ensimmäisen numeron avulla voi tehdä kohtuullisen luotettavan tunnistuksen. Jostakin olen ottanut talteen tällaisen luettelon: 010, 011, 015 = USA 013 = Meksiko 025 = Japani 026 = Korea upeeta, tattista =) Isän taskuun, Pojan laskuun :-)>+ |
Tmp 19.11.2004 13:59:52 | |
---|
"Osaan soittaa koskettimia ja kitaraa niin hyvin että ne jotka ei tajua musiikista mitään luulee mua tosi hyväksi." - Sub Zero |