Olli S. 23.11.2004 19:48:44 | |
---|
Eli hakusassa olisi toinen kitara em. hintaluokkaan, kun kesätyörahoja on mukavasti säästössä ja tarvitsisin toista hyvää kitaraa. Hankinta on ajankohtainen ensi kevättalvella tai loppukeväästä. Tässä vaiheessa haluaisin kuitenkin alkaa kartoittamaan vaihtoehtoja, ettei tule hukkaostosta. Rahaa käyttäisin mielelläni alle puolitoista tonnia, mutta sopivan tullessa vastaan vähän lisääkin voin venyä. Myös LTD pitäisi saada myytyä siihen mennessä. Mahdollisuus on myös saada kitara veroitta Japanista tai Jenkeistä. Päävaatimus on hyvä soitettavuus. Soundifriikki, joten puut eivät ole ratkaisevia, mutta niiden laadukkuus on. Myös jonkinlainen vibratalla, vintage tai kelluva, tulee olla, koska kiinteätallainen kitara on jo. Ja tallan tulisi olla vireen pitävä. Humbucker tulee olla ainakin tallassa, H-S-H-mikitys plussaa. Musiikkityylinä on pääasiassa jazz ja proge, eli ultrahyperhigain-mikkejä ei tarvitse olla. Kaulan muoto on niin kitarakohtaista, etten hirveästi ala erittelemään, mutta tukevammat sopivat kouraan paremmin. Myös ohuempia todella hyviä olen kokeillut. PRS:ät kiinnostaisivat, mutta ovat hankintahinnan ulottumattomissa. Vaikken Steve Vaista pidäkään, niin herran signature JEM7VWH oli kyllä soitettavuudeltaan mahtava. Ehdotelkaa vapaasti lähes kaikkea. "Tehdään nyt neljä ryhmää ja molemmissa pitää olla molempia sukupuolia" -Liikunnanopettajani. Ostakaa LTD! |
jari 23.11.2004 20:03:23 | |
---|
kannattaa miettiä kotimaista valmistetta myös? saa tukevaa keppiä tarvittaessa.ja takuut ja huollot toimii. kitara on lyömäsoitin |
Olli S. 23.11.2004 20:08:49 | |
---|
kannattaa miettiä kotimaista valmistetta myös? saa tukevaa keppiä tarvittaessa.ja takuut ja huollot toimii. Mietin kyllä, mutta kaarevakantisten hinnat lähtevät yleensä 1800:sta ja joutuisi tekemään kompromisseja specsien suhteen. "Tehdään nyt neljä ryhmää ja molemmissa pitää olla molempia sukupuolia" -Liikunnanopettajani. Ostakaa LTD! |
Kapane 23.11.2004 20:11:07 | |
---|
Ehdotelkaa vapaasti lähes kaikkea. Itse lähtisin ettiin käytettyä kellutallasta Prs 22 Standardia. Niitä menee ihan kivasti. Soitettavuus ja soundithan tässä viehättää. Floikka tallaa en ainakaan itelleni ottais kirveelläkään, koska se on hankala jos tykkää vaihdella vireitä. Mutta tämä nyt oli minun mielipiteeni. |
Olli S. 23.11.2004 20:16:29 | |
---|
Itse lähtisin ettiin käytettyä kellutallasta Prs 22 Standardia. Niitä menee ihan kivasti. Soitettavuus ja soundithan tässä viehättää. Floikka tallaa en ainakaan itelleni ottais kirveelläkään, koska se on hankala jos tykkää vaihdella vireitä. Mutta tämä nyt oli minun mielipiteeni. PRS kiinnostaisi, mutta tahtovat olla käytettyinäkin kalliita. Itse en virettä vaihtele ja floikka kelpaa myös, mutta ei ole välttämätön. "Tehdään nyt neljä ryhmää ja molemmissa pitää olla molempia sukupuolia" -Liikunnanopettajani. Ostakaa LTD! |
Antroid 23.11.2004 20:23:08 (muokattu 23.11.2004 20:27:40) | |
---|
|
Olli S. 23.11.2004 20:35:06 | |
---|
Itse etsisin PRS:n CU24 tai Ce24:sta. Torialla on aina välillä näkynyt yksi lajin yksilö. Myös Tiptopin PRS valikoimaa kannattaa tutkia. Tässä mm. tällainen:http://www.tiptop.se/cgi-bin/multipage.cgi?id=915 1600€ noin pikaisesti laskettuna. Tuo oli kyllä aika houkutteleva. Tietenkin liimakaula ja lintu-inlayt olisi kivat, mutta ei toivoakaan tällä budjetilla. Tosin nuo pulttikaulaisetkin, mitä olen testannut, ovat tuntuneet todella hyviltä. "Tehdään nyt neljä ryhmää ja molemmissa pitää olla molempia sukupuolia" -Liikunnanopettajani. Ostakaa LTD! |
fox 23.11.2004 21:01:40 | |
---|
PRS kiinnostaisi, mutta tahtovat olla käytettyinäkin kalliita. Itse en virettä vaihtele ja floikka kelpaa myös, mutta ei ole välttämätön. Paul Reed Smithit olis varmasti hyviä.. Mutta jos olet JEMeistä pitäny, niin mites Ibanezin S-sarjalaiset ZR-vibravatkuttimella, tai vastaavat... |
Velli 23.11.2004 21:09:25 | |
---|
Mietin kyllä, mutta kaarevakantisten hinnat lähtevät yleensä 1800:sta ja joutuisi tekemään kompromisseja specsien suhteen. Eli olet siis hakemassa nimen omaan kaarevakantista vai? Eihän 7vwh:aan ole kaarevaa kantta... Ja miksi ihmeessä teetetyn suhteen joutuisi tekemään mitään kompromisseja? Kyllä ne sulle rakentaa juuri sellaisen kuin haluat. Itse kyllä miettisin vakavasti kitaran teettämistä. Myynnissä mm. Jackson RR1. |
Olli S. 23.11.2004 21:15:33 | |
---|
Paul Reed Smithit olis varmasti hyviä.. Mutta jos olet JEMeistä pitäny, niin mites Ibanezin S-sarjalaiset ZR-vibravatkuttimella, tai vastaavat... S-sarjassa taitaa olla super wizard kaula, josta en itse tykkää yhtään. JEMissä oli kuitenkin vähän pyöreyttä ja tuntui sopivan näppeihin mukavasti. "Tehdään nyt neljä ryhmää ja molemmissa pitää olla molempia sukupuolia" -Liikunnanopettajani. Ostakaa LTD! |
Olli S. 23.11.2004 21:17:47 | |
---|
Eli olet siis hakemassa nimen omaan kaarevakantista vai? Eihän 7vwh:aan ole kaarevaa kantta... Ja miksi ihmeessä teetetyn suhteen joutuisi tekemään mitään kompromisseja? Kyllä ne sulle rakentaa juuri sellaisen kuin haluat. Itse kyllä miettisin vakavasti kitaran teettämistä. En ole varsinaisesti hakemassa kaarevakantista, mutta kun teetätän itselleni kitaran, niin haluan siitä sitten juuri sellaisen kuin haluan ja jos kaarevakantisen lähtöhinta on esim. 1800, niin joutuisin tällä budjetilla luultavasti tinkimään esim. loimukannesta tai komeista inlaystä. "Tehdään nyt neljä ryhmää ja molemmissa pitää olla molempia sukupuolia" -Liikunnanopettajani. Ostakaa LTD! |
Velli 23.11.2004 21:30:06 | |
---|
En ole varsinaisesti hakemassa kaarevakantista, mutta kun teetätän itselleni kitaran, niin haluan siitä sitten juuri sellaisen kuin haluan ja jos kaarevakantisen lähtöhinta on esim. 1800, niin joutuisin tällä budjetilla luultavasti tinkimään esim. loimukannesta tai komeista inlaystä. En nyt oikein ymmärrä logiikkaasi. Et halua teetättää kaarevakantista kitaraa jonka lähtöhinta on 1800e koska sulla ei ole varaa haluamiisi specseihin, mutta olet silti valmis laittamaan n. 2400e (7vwh) tasakantiseen kitaraan... Myynnissä mm. Jackson RR1. |
fox 23.11.2004 21:47:15 | |
---|
S-sarjassa taitaa olla super wizard kaula, josta en itse tykkää yhtään. Eikä ainoastaan taida... No, se siitä sitten.. Noista veivillisistä en sitte juuri muista tiedä.. Hard-tailejahan olis runsaasti ehdotella.. ;) |
Feggy 23.11.2004 21:59:08 (muokattu 23.11.2004 22:00:57) | |
---|
Less is more. |
Olli S. 23.11.2004 22:17:21 (muokattu 23.11.2004 22:28:45) | |
---|
En nyt oikein ymmärrä logiikkaasi. Et halua teetättää kaarevakantista kitaraa jonka lähtöhinta on 1800e koska sulla ei ole varaa haluamiisi specseihin, mutta olet silti valmis laittamaan n. 2400e (7vwh) tasakantiseen kitaraan... Jenkeissä 1350. Eli minusta JEM ei ole läheskään tuon 2½ kiloeuron arvoinen, mutta kuitenkin yli tuon noin 1400 ja tuntui ihan mukavalta. Se on vain yksi vaihtoehto. Isoa jazzkoppaista en ole hakemassa. PRS:ät houkuttaisi tosiaan, mutta niitä on vähän liikkeellä inhimilliseen hintaan. "Tehdään nyt neljä ryhmää ja molemmissa pitää olla molempia sukupuolia" -Liikunnanopettajani. Ostakaa LTD! |
Niskamies 23.11.2004 22:23:12 | |
---|
Miten olisi vaikka käytetty tai ihan uusikin J-Custom Ibanez? Levytukussa oli muistaakseni ainakin yksi kappale. Meitsi on meshissä. |
Olli S. 23.11.2004 22:30:14 | |
---|
Miten olisi vaikka käytetty tai ihan uusikin J-Custom Ibanez? Levytukussa oli muistaakseni ainakin yksi kappale. Pitäisi päästä kokeilemaan. Ibanezit, eikä muutenkaan hevitikut hirveästi kiinnosta, ainoana poikkeuksena tähän asti kokeilluista tuo JEM. "Tehdään nyt neljä ryhmää ja molemmissa pitää olla molempia sukupuolia" -Liikunnanopettajani. Ostakaa LTD! |
Niskamies 23.11.2004 22:37:27 | |
---|
Pitäisi päästä kokeilemaan. Ibanezit, eikä muutenkaan hevitikut hirveästi kiinnosta, ainoana poikkeuksena tähän asti kokeilluista tuo JEM. Ja kokeile myös ehdottomasti Ibanezin JS malleja. Meitsi on meshissä. |
Infidel 23.11.2004 23:15:03 | |
---|
Iban J.customeja minä ainakin suosittelisin... Mukavan jämerä kaula super wizarsdiin nähden. Ei sillä ettenkö pitäisi super wizardista. Hinta veroineen tulleineen matkakuluineen noin 1800€ Ishibashista tilattuna. Törkeen hyvä viimestely, ja hyvä soundi. Taitaapa olla honduras-mahonkia vieläpä. Semmosen 7-kielisen ostan het ens kesänä. Kits. I have no drinking problem. I drink, I get Drunk, I fall down. No problem |
Mursuviiksi 23.11.2004 23:19:21 | |
---|
Moussaka on kamalaa. |