MusikMan 26.11.2004 11:42:50 | |
---|
Olen hankkimassa SansAmp PSA-1:stä ja samalla kertaa pitäisi saada kylkeen mukaan midiohjattava multiefektilaite. Hintaluokka max. noin €650. Kannattaako kotikitaristin kallistua suoraan näihin vartavasten kitaralle tarkoitettuihin multiefekteihin, kuten TC Electronics G-Major tai Rocktron Xpression, vai riittäisikö saman asian ajamaan puolta halvempi yleisverme, kuten TC M300 tai Alesis Midiverb IV? Kysymys on lähinnä em. yleisvermeiden efektien soveltuvuudesta kitaralle. Tarkoitus hakea ne perusjutut (rewerb, delay, chorus, phaser, etc.) samasta boxista (max 3 efektiä kerralla yht'aikaa) ja ohjata koko hässäkkä yhdellä ohjaimella. Testaus olisi tietysti yksi vaihtoehto, mutta kun edes tuota PSA-1:stä ei löydy Musamaailman hyllystä ja vanhat kamat on jo myyty.. |
ReBeat 26.11.2004 11:50:37 | |
---|
Pitäiskö olla mahdollista, että pystyisit ohjailemaan expression-pedaalilla jotain parametreja? Esim M300:ssa se ei onnistu. |
MusikMan 26.11.2004 12:09:44 | |
---|
Hyvä pointti! Olen näet ajatellut Behringerin FCB1010:aa ohjaimeksi ja eikös tuossa ole 2 expression pedaalia. |
ReBeat 26.11.2004 12:51:52 | |
---|
eikös tuossa ole 2 expression pedaalia. On juu. Kumma kyllä mutta tilanne taitaa olla se, että G-Major on yksin omassa sarjassaan. Ei muilla valmistajilla ole samassa hintaluokassa vastaavia kilpailijoita, jotka olisivat nimenomaan kitarakäyttöön tarkoitettuja multiefektejä. Noista mainitsemistasi se on ominaisuuksiltaan kitarakäyttöön selvästi paras ja midi-ohjattavuus (reaaliaikainen) on siinä toteutukseltaan nykyaikainen ja loistava. Muita samantyylisiä ja yhtä ohjattavia olisivat ehkä Lexicon MPX1 (käytettynä samaan hintaluokkaan) ja MPX550 (vähemmän yhtäaikaisia efektejä). |
JR 26.11.2004 13:41:43 | |
---|
PSA-1, g-major, behkun midilauta FCB1010 yhdistelmä on käytössä ja ihan hyvin toimii. Tosin expression pedaaleita en ole jaksanut ottaa käyttöön kun on ainakin vanhassa behkun midilaudassa hieman hankalaa ja vaatii manuaalin pläräämistä hyvinkin tarkkaan. Jos riittää program changet niin tämä on tosi toimiva yhdistelmä. Eli tyyliin painat 1:stä tulee puhdas soundi ja 2:sta tulee särö soundi ja 3:sta niin vaikka lead soundi delaylla jne. Yksittäisiä efektejä päälle pois stompbox tyyliin niin homma menee hankalammaksi, sitten suosittelen jotain paremmin g-majorin kanssa yhteensopivaa midipedaalia. Mutta hyvin pelittää. Rocktronilta löytyy myös multiefektilaitetta. Samoin lexiconin lippulaiva käytettynä vois mennä tohon hintaluokkaan. Boss VF-1 on myös vaihtoehto käytettynä voi löytyä. Milk can hurt you. |
Jormaz 28.11.2004 16:25:40 | |
---|
Hevisoitteluun Midiverb IV on ihan hyvä, mulla on ollut semmonen räkissä. Jos ei laitteelta ihmeitä vaadi niin toi on ihan riittävä. Ja noita saa halvalla, ite ostin 150:lla ja myin vielä halvemmalla. Se mikä tossa vitutti oli ettei siinä saanut tehtyä soolobuustia. Mutta yksinkertaiseen delay ja reverb-käyttöön hyvä. Kuulemma syö tonea ja aiheuttaa suhinaa. Emmäätiiä. Mutmut, nyt on G Major ja nyt oon tyytyväinen. So the second guitar maestro turned out to be Andrey Pastilli? |