Edward 04.11.2004 09:22:32 | |
---|
Ostinpa sitten sen V-series V3112:sen, ja menin innoissani kokeilemaan sitä treenikselle, soitin ilman tulppia ja tulpat päässä ja ääntä tuntui lähtevät paljon enemmän kuin tarpeellista, mutta sitten: Pidettiin koko bändin kanssa reenit ja voi prkl, että säikähdin: kun volumea(1-10) ruuvaa viitosesta ylöspäin, ei mökä enää kasvanutkaan. Lisäksi kaiutin on hemmetin suuntaava, joten sen piti nostaa siihen korvan tasolle, että edes vähän kuullosti oikealta. Kaiken paskan lisäksi vahvarissa ei ole ollenkaan lisäkajari-liitäntää, mikä olisi helpottanut onkelmaani. Argh. Loppujen lopuksi sain sen kuitenkin pelittämään ihan hyvin nostamalla sen sinne korvan tasolle ja suuntaamalla sen itseeni, mutta en siltikään haluaisi laittaa niitä volumeja kaakkoon, joten olisiko jollain gurulla tähän vastaus? Laite on Class-A 30W täysputkicombo. Putkina siinä on Groove Tubesin EL84:set. Siinä on yksi 12 tuuman kaiutin. I'm just asking - Olen vain persekuningas |
superfly 04.11.2004 09:27:06 | |
---|
Pidettiin koko bändin kanssa reenit ja voi prkl, että säikähdin: kun volumea(1-10) ruuvaa viitosesta ylöspäin, ei mökä enää kasvanutkaan.
Näinhän se usein putkivaffareilla menee, yli puolen välin kun volumea ruuvaa, niin ainoastaan särö lisääntyy. Mulla myös näin. Lisäkaappi auttaisi kovasti tuohon sun ongelmaan kyllä. Ja kaiuttimen suuntaaminen tietty.
|
JuSu 04.11.2004 09:38:56 (muokattu 04.11.2004 11:01:30) | |
---|
Pidettiin koko bändin kanssa reenit ja voi prkl, että säikähdin: kun volumea(1-10) ruuvaa viitosesta ylöspäin, ei mökä enää kasvanutkaan. Miten kovaa te oikein soitatte...? =) Mä olen tuollaisella soittanut sentään aika isossa salissa ilman PA:n tukea orkesterissa, johon kuului lisäkseni rumpali, basisti, toinen kitaristi, kiipparihemmo sekä 1-4 laulajaa. Ja kyllä Cratesta meteliä piisasi riittämiin. Missäs kunnossa nuo pääteputket ovat? Lisäksi kaiutin on hemmetin suuntaava, joten sen piti nostaa siihen korvan tasolle, että edes vähän kuullosti oikealta. Kaiken paskan lisäksi vahvarissa ei ole ollenkaan lisäkajari-liitäntää, mikä olisi helpottanut onkelmaani. Siinäpä pari syytä, miksi aikanaan omastani luovuin, lähinnä tuo lisäkaiutinliitännän puuttuminen oli ikävää. Mutta lisäkaappiliitännän teettäminen ei varmastikaan maksa maltaita. Ensin kannattaa kuitenkin kokeilla elementin vaihtoa, se saattaa tehdä ihmeitä. Hyvä vahvistin se oli, mutta bändi myös bändin/soundin vaihtuminen osallani vaikutti myyntipäätökseen. JuSu EDIT: No voi p*ska... omat kokemukseni perustuvat siis nimenomaan VC3112:een, eivät uudempaan V3112 -malliin. Sorry. Minä olen myyrä. |
Edward 04.11.2004 10:21:06 | |
---|
Miten kovaa te oikein soitatte...? =) Melodista Pop/Rokkia kertsit usein crashillä soitettuna. Treenikämppä on vaan niin hemmetin pieni, että siinä rumpujen vieressä ei paljoa muuta kuule. Johtunee suurimmaksi osaksi varmaan tuosta. Mä olen tuollaisella soittanut sentään aika isossa salissa ilman PA:n tukea orkesterissa, johon kuului lisäkseni rumpali, basisti, toinen kitaristi, kiipparihemmo sekä 1-4 laulajaa. Ja kyllä Cratesta meteliä piisasi riittämiin. Missäs kunnossa nuo pääteputket ovat? Ok. Päättärit pitäisi olla ihan hyvässä kunnossa, uutena kun ostin. Tiedä sitten kusettiko myyjä. I'm just asking - Olen vain persekuningas |
Edward 04.11.2004 10:21:53 | |
---|
Voiko muuten esim. putkien vaihdolla saada lisää hönkää? I'm just asking - Olen vain persekuningas |
Penasol 04.11.2004 10:52:58 | |
---|
Voiko muuten esim. putkien vaihdolla saada lisää hönkää?
Minä aikoinaan uusin kaikki putket Craten VC3112- styrkkarista joka on ilmeisesti aika saman tyyppinen kuin tuo V3112 ja kyllä tuli lisää tehoa. Silloin putket olivat kyllä aikas vanhat. Nyt tuntuu kuitenkin siltä, että pitäisi saada vähemmän tehoa, bändissä kun en tällä hetkellä soita ja tahtoisin luukuttaa päätevahvistinta kovempaa kotona... "Puolustusvoimien huumekielto pätee vain rauhan aikana." |
gator 04.11.2004 11:04:21 | |
---|
Riippuu elementeistä paljon. Ittelläni on 50-wattinen laneyn nuppi ja paskakaappien kautta soitettuna ei hönkä riitä styrkassa. Oman 1x12 kaapin kautta soitettuna mainiosti(v30-elementti sisällä). Kandee kyllä aina pyrkiä kokeilemaan vaffaria bändin kanssa. Ei kannata aina uskoa noita tyyppejä joiden mielestä 5-wattisen styrkan pitäs riittää bändikäyttöön. Toiset tykkää et lahkeet lepattaa ja toiset ei. |
Edward 04.11.2004 11:31:15 | |
---|
Minä aikoinaan uusin kaikki putket Craten VC3112- styrkkarista joka on ilmeisesti aika saman tyyppinen kuin tuo V3112 ja kyllä tuli lisää tehoa. Silloin putket olivat kyllä aikas vanhat. Nyt tuntuu kuitenkin siltä, että pitäisi saada vähemmän tehoa, bändissä kun en tällä hetkellä soita ja tahtoisin luukuttaa päätevahvistinta kovempaa kotona... Mitkä putket sulla oli tuolla Vintage Clubissa? I'm just asking - Olen vain persekuningas |
Pluto 04.11.2004 12:45:46 | |
---|
Se on Väiskin vika ettei sua kuulu! Dillon, you son of a bitch! |
Edward 04.11.2004 13:44:55 | |
---|
Se on Väiskin vika ettei sua kuulu! Se jammu on kuuskypänen. Ei siitäkään hirveetä moökää lähde. I'm just asking - Olen vain persekuningas |
Penasol 04.11.2004 14:24:55 | |
---|
Mitkä putket sulla oli tuolla Vintage Clubissa?
Sovtekeja kaikki. Vaihdoin Sovtekeihin. Siitä on aikaa, muuten olisin ostanut muita putkia. Nykyään on Telefunkenia, Electro Harmonixia ja en ole ihan varma onko Golden Dragon vai Valvo vielä lisäksi. Noilla ei volaa saa niin paljoa kun on ECC81:stä ja ECC82:sta seassa. Tuo Golden Dragon on ainakin aika säröisä, joka ilmeisesti tarkoittaa sen olevan tehokas. En ole ikinä ennen noista putkista kuullut kylläkään. Mutta tosiaan tehokkaat etuasteputketkin voisivat auttaa asiassa. "Puolustusvoimien huumekielto pätee vain rauhan aikana." |
musa 30.11.2004 17:24:59 | |
---|
Se on Väiskin vika ettei sua kuulu! Kaikki on Väiskin syytä :-) |