superfly 01.12.2004 15:03:06 | |
---|
Miten voi olla ,että jokaisen mallintavan laitteen mitä olen kokeillut/omistanut, parhaalta on aina kuulostanut mun korvaani JCM800-mallinnus? V-Amp 2, Vox Valvetronix, POD..jne. Mutta kun kokeilen sitä oikeaa JCM800-nuppia niin saundi ei kertakaikkiaan miellytä. Kokeiltu on tarkkaamon puolelta ja saröpurkkien kanssa hanat täysin auki. Vielä useampaa vehjettä. Olisin heti ostamassa tuon nupin tai vastaavan jos se oikeasti kuulostaisi noiden mallintimien kaltaiselta. Onko muut törmanneet vastaavaan ilmiöön? Mallintava kuulostaa siis herrajumala paremmalta kuin aito asia. Olihan taas ihme vuodatus.. Huoh. |
Mrezzye 01.12.2004 15:04:49 | |
---|
Sulla on korvassa varmaan vikaa? Mikä siinä aidon JCM:n soundissa on mielestäsi vikana? Se on KUULOSTAA, ei KUULLOSTAA !!! -terveisin nimim. Ei niin hoono soomi |
trih 01.12.2004 15:13:06 | |
---|
Mallintava mallintaa isompaa soundia, ei sellaista mikki kartiossa kiinni tyylistä. Kannattaa mikittää monella eri mikillä se kaappi ja ympäristö ja edestä ja takaa ja tilaa... |
Ben_D 01.12.2004 15:16:12 (muokattu 01.12.2004 15:16:42) | |
---|
Ja toisekseen putkivahvistinta ei pysty täydellisesti mallintamaan johtuen joistakin matematiikan laeista sekä putkitekniikan käyttäytymisestä. On ensinnäkin täydellistä häväistystä mennä mallintelemaan JCM-800:sta. Hyi olkoon. |
Kassu 01.12.2004 15:20:44 | |
---|
Mutta kun kokeilen sitä oikeaa JCM800-nuppia niin saundi ei kertakaikkiaan miellytä. Kyllä tuli Jucciz mieleen. |
superfly 01.12.2004 15:40:32 | |
---|
Kyllä tuli Jucciz mieleen. Kyllä juu :) Oli kyse ihan treenikämpällä soittelusta, ei äänittämisestä eikä keikkamikityksestä. Mikä aidossa saundissa mättää onkin vaikeampi sanoa... Sandi jotenkin väärällä tavalla liian kova ja tyly. Eikös JCM800:sta ollut eri versioitakin? Mahtaako olla saundisssa isoja eroja sitten... |
Ben_D 01.12.2004 15:41:19 | |
---|
Kyllä juu :) Oli kyse ihan treenikämpällä soittelusta, ei äänittämisestä eikä keikkamikityksestä. Mikä aidossa saundissa mättää onkin vaikeampi sanoa... Sandi jotenkin väärällä tavalla liian kova ja tyly. Eikös JCM800:sta ollut eri versioitakin? Mahtaako olla saundisssa isoja eroja sitten... Mahtaa. 2204/2203 verrattuna niihin muihin ovat kuin eri planeetalta. |
Torniojaws 01.12.2004 15:47:21 (muokattu 01.12.2004 15:47:41) | |
---|
Johtuu lienee siitä, että tuo JCM800 on mallinnetuin vahvistin mitä löytyy rokki/hevipuolelta. Toinen vastaava on sitten Fender Twin, clean-puolelta. Tarpeeksi kun jotain tutkitaan ja mallinnetaan, niin kyllähän se siitä sitten kuulostaa parhaimmalta kuin jokin, jota ensimmäisiä kertoja mallinnetaan (ellei satu käymään tuuri). "No! This face is only a mask, a wicked ornament, Illuminated by an exquisite grimace, Look and see, atrociously contorted, The real head and the sincere face turned back under the shadow of the face which lies"
- Charles Baudelaire |
Mrezzye 01.12.2004 15:50:20 (muokattu 01.12.2004 15:50:53) | |
---|
On ensinnäkin täydellistä häväistystä mennä mallintelemaan JCM-800:sta. Hyi olkoon. No ei se nyt niin pyhä kapine ole etteikö saisi yrittää, mutta se että lupaavat sen kuulostavan samalle, on syntiä. Itse en ole mikään Marsu-friikki, enkä erityisen perehtynyt niihin, mutta ihan hyvät soundithan niistä muutamasta JCM:stä joihin olen tutustunut on irronnut. Itse sen sijaan en tykänyt PODin JCM800 mallinnuksesta juuri laisinkaan. EDIT: Enkä muistakaan mallinnuksista sen puolin. Se on KUULOSTAA, ei KUULLOSTAA !!! -terveisin nimim. Ei niin hoono soomi |
Velli 01.12.2004 15:53:26 | |
---|
Mulla oli Line 6 AX2 ja siinä käytin aina JCM 800-mallinnusta. Sitten ostin JCM 800-nupin ja -kaapin ja vertailin Line 6:n ja originaalin soundeja vahvistimet kotona vierekkäin enkä sen testin jälkeen enää koskaan soittanut Line 6:lla. Myin sen pois sitten myöhemmin. Myynnissä mm. Jackson RR1. |
pitk 01.12.2004 15:57:03 (muokattu 01.12.2004 15:58:05) | |
---|
Miten voi olla ,että jokaisen mallintavan laitteen mitä olen kokeillut/omistanut, parhaalta on aina kuulostanut mun korvaani JCM800-mallinnus? V-Amp 2, Vox Valvetronix, POD..jne. Mutta kun kokeilen sitä oikeaa JCM800-nuppia niin saundi ei kertakaikkiaan miellytä. Kokeiltu on tarkkaamon puolelta ja saröpurkkien kanssa hanat täysin auki. Vielä useampaa vehjettä. Olisin heti ostamassa tuon nupin tai vastaavan jos se oikeasti kuulostaisi noiden mallintimien kaltaiselta. Onko muut törmanneet vastaavaan ilmiöön? Mallintava kuulostaa siis herrajumala paremmalta kuin aito asia. Olihan taas ihme vuodatus.. Huoh. Jos näin on niin kannattaa varmaan käyttää mallinnosta. Edit: ...ja ostaa tyhjä Marsun kaappi ja nuppi pelkällä LEDillä, jos pelkää katu-uskottavuutensa puolesta ;-) Ryhdy roudariksi, näet maailmaa, sanoivat! |
Dumb 01.12.2004 17:14:28 | |
---|
Voin allekirjoittaa saman mielipiteen! Pari kertaa JCM-800:sta (mallia en muista tarkkaan, mutta kaksikanavainen ja master volumella varustettu) kokeilleena en mitenkään erityisesti lämmennyt sen soundille, mutta silti toisinaan tulee tuota PODin 800-mallinnusta käytettyä, ja sillä saa hyvän soundin. Koskaan en ole kyllä aitoa 800:sta kokeillut ns. aivan vitun kovaa, eli pelkästään bändivolumeen rajoittuu tuo testailu. POD 2.0:n ja Pro:n ohjekirjat mainitsee, että "käytimme 90-luvun master volumellista mallia, jossa särön muodosti pelkästään putket". |
jussimus 01.12.2004 23:20:43 | |
---|
Äh, hyvät saundit on edelleenkin makuasia. Kyllä se rokki raikaa pöntöllä jos toisellakin! Aamen. |
Flash 02.12.2004 08:46:17 | |
---|
Miten voi olla ,että jokaisen mallintavan laitteen mitä olen kokeillut/omistanut, parhaalta on aina kuulostanut mun korvaani JCM800-mallinnus? V-Amp 2, Vox Valvetronix, POD..jne. Mutta kun kokeilen sitä oikeaa JCM800-nuppia niin saundi ei kertakaikkiaan miellytä. Mulle on käynyt just toisin päin. Mulla oli JCM800. Vaihdoin sen Line6:een (AX2), jonka JCM800 mallinnus kuulosti kyllä paljon huonommalta, kuin alkuperäinen... Onhan noissa JCM800 malleissakin eroa. Myös kaapilla, minkä läpi soittaa, on iso merkitys. There Is A Light That Never Goes Out |
askomiko 02.12.2004 10:02:36 (muokattu 02.12.2004 10:24:26) | |
---|
En miekään originaaleista tykännyt yhtään, vaikka kuinka pyörittelin. Testasin kahta vai kolmea, kotona ja treeniksellä. ...Kunnes kokeilin kunnollista yksilöä. Hyvin säädetty ja remontoitu vanhnat osat kuntoon. Jumankekka! Rok! Valtava ero siihen rutinapurkkiin jonka luulin olevan JCM800. Saattoi siihen kyllä olla väsätty pienenpieni parannus johonkin kohtaan. En muista. |
superfly 02.12.2004 10:15:05 | |
---|
En miekään originaaleista tykännyt yhtään, vaikka kuinka pyörittelin. ...Kunnes kokeilin kunnollista yksilöä. Hyvin säädetty ja remontoitu vanhnat osat kuntoon. Jumankekka! Rok! Valtava ero siihen rutinapurkkiin jonka luulin olevan JCM800. Olisi kiva päästä kokeilemaan moista. No peeveli, myykää mulle tuommonen yksilö. Heti ostan. |